Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 72157
Resolució del Conseller de Turisme, Cultura i Esports de no concessió de subvencions a l’empara de la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajuts per a l’organització d’esdeveniments esportius que es celebrin en temporada baixa i que tinguin un impacte significatiu en el conjunt del sistema esportiu i turístic a les Illes Balears per als anys 2025, 2026 i 2027, finançats a través del Fons d’Impuls de Turisme Sostenible (BOIB Núm. 75, 14 de juny de 2025)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Les entitats que figuren en l'annex 1 d'aquesta resolució han presentat a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports una sol·licitud de subvenció per donar suport a l'organització d'esdeveniments esportius que es celebrin en temporada baixa i que tinguin un impacte significatiu en el conjunt del sistema esportiu i turístic a les Illes Balears respecte al període comprés entre el16 de setembre de 2025 i el 30 de juny de 2026.

2. El 21 de novembre de 2025, la Comissió Tècnica va avaluar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 10 de la convocatòria i va emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora per emetre l'informe que fonamenta la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

3. El 27 de novembre de 2025, la Comissió Avaluadora es va reunir per examinar l'informe tècnic i emetre l'informe que ha de servir de base al director general d'Esports per dictar la proposta de resolució.

4. La Comissió Avaluadora va examinar els expedients i no va estar conforme amb l'atorgament de la subvenció als sol·licitants que figuraven a l'annex 1, pels motius que s'especificaven.

5. El 2 de desembre de 2025 es varen publicar a la pàgina web de la Direcció General d'Esports la proposta de resolució de concessió i la proposta de resolució de denegació de les subvencions per donar suport a l'organització d'esdeveniments esportius que es celebrin en temporada baixa i que tinguin un impacte significatiu en el conjunt del sistema esportiu i turístic a les Illes Balears respecte al període comprés entre el 16 de setembre de 2025 i el 30 de juny de 2026.

6. Els beneficiaris han disposat de 10 dies hàbils per presentar al·legacions i per comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta, amb la indicació de que el beneficiari desisteix de la proposta si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.

7. S'han presentat escrits de renúncies a la proposta de resolució, dins el termini establert en la convocatòria, per part dels sol·licitants que es relacionen en l'annex 1.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

2. Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer).

3. Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajuts per a l'organització d'esdeveniments esportius que es celebrin en temporada baixa i que tinguin un impacte significatiu en el conjunt del sistema esportiu i turístic a les Illes Balears per als anys 2025, 2026 i 2027, finançats a través del Fons d'Impuls de Turisme Sostenible (BOIB Núm. 75, 14 de juny de 2025).

4. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).

5. Ordre 39/2025, de 23 de desembre, del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació per la qual es despleguen les particularitats pressupostàries i comptables que han de regir la pròrroga dels pressuposts fins que entri en vigor la llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2026 (BOIB núm. 173, de 30 de desembre)

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. No concedir una subvenció per a l'organització d'esdeveniments esportius que es celebrin en temporada baixa i que tinguin un impacte significatiu en el conjunt del sistema esportiu i turístic a les Illes Balears respecte al període comprés entre el 16 de setembre de 2025 i el 30 de juny de 2026, als sol·licitants que figuren en el annex 1 d'aquesta Proposta de Resolució, pels motius que s'especifiquen.

2. Acceptar la renúncia presentada a la proposta de resolució, declarar conclòs el procediment i arxivar les actuacions respecte a les sol·licituds que es relacionen en l'annex 1.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Interposició de recursos 

 Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l'endemà d'haver–se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

 

(Signat electrònicament: 28 de gener de 2026)

El director general d'Esports   Joan Antoni Ramonell Miralles  Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports   de delegació de competències i signatura (BOIB núm. 107, d'1 d'agost de 2023) 

 

ANNEX 1 RELACIÓ DE SOL·LICITUDS NO CONCEDIDES

Sol·licituds denegades

Expedient

Sol·licitant

Nom esdeveniment

Motiu d'exclusió

ETB/2026/27

CLUB NÀUTIC S'ESTANYOL

VELA LIGERA TROFEO PINK ROCKET

La competició és internacional però no apareix al calendari oficial de la Federació Internacional de Vela, d'acord amb el punt 10.3.1.d) de la convocatòria.

ETB/2026/37

AGRUPACIÓ PENTATLÓ MODERN ILLES BALEARS

CAMPEONATO DE ESPAÑA BIATLÉ 2025

No és una especialitat esportiva subvencionable pel CSD, d'acord amb el punt 1.2.c de la convocatòria.

ETB/2026/38

CLUB MEGA ESCACS CALVIÀ-EBA

I OPEN INTERNACIONAL DE PRIMAVERA

—No compleix amb el punt 10.5.b de la convocatòria, on s'estableix un import mínim de 1.000 € per accedir a l'ajut.

—La competició és internacional però no apareix al calendari oficial de la Federació Internacional d'Escacs (FIDE), d'acord amb el punt 10.3.1.d) de la convocatòria.

Sol·licituds respecte a les quals s'ha presentat renúncia

Expedient

Sol·licitant

Nom esdeveniment

Motiu

ETB/2026/14

FEDERACIÓ BALEAR DE NATACIÓ

XIV Campeonato de España de natación por Federaciones autonómicas Categorías junior e infantil

Renúncia a la proposta de resolució

ETB/2026/23

FEDERACIÓN BALEAR DE ACTIVIDADES SUBACUÁTICAS

XXV Campeonato de España de apnea indoor

Renúncia a la proposta de resolució

ETB/2026/35

PENYA ESPORTIVA SON MARÇAL

Cursa d'obstacles, distancies de 10km, 5km i proves infantils

Renúncia a la proposta de resolució