Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 46397
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es modifica la Resolució del president del FOGAIBA de 2 de desembre de 2025 per la qual es convoquen subvencions per a les inversions no productives vinculades a la mitigació i adaptació al canvi climàtic, corresponents als anys 2025 i 2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 6 d'abril de 2023 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 43 l'Ordre 10/2023 de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació, de 5 d'abril de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc de les intervencions per al desenvolupament rural de les Illes Balears 2023-2027, que assenyala a l'article 2.2.c) que, entre d'altres, són objecte d'ajuda les inversions no productives vinculades a la mitigació i adaptació al canvi climàtic, ús eficient dels recursos naturals i biodiversitat. 

D'acord amb la normativa esmentada, el 9 de desembre de 2025 es va publicar en el BOIB núm. 162 la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 2 de desembre de 2025 per la qual es convoquen subvencions per a les inversions no productives vinculades a la mitigació i adaptació al canvi climàtic, corresponents als anys 2025 i 2026. 

Una vegada publicada aquesta Resolució, s'ha constatat la conveniència d'efectuar una sèrie de correccions i modificacions per millorar el text i que permetin la millor consecució dels objectius previstos que simplifiquin igualment la gestió de la línia, per la qual cosa es considera pertinent modificar el termini de presentació de sol·licituds que preveu la convocatòria. 

Per tot això, en virtut de les competències que tenc atribuïdes i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent 

RESOLUCIÓ

Primer 

Es modifica la Resolució del president del FOGAIBA de 2 de desembre de 2025 per la qual es convoquen subvencions per a les inversions no productives vinculades a la mitigació i adaptació al canvi climàtic, corresponents als anys 2025 i 2026, publicada en el BOIB núm. 162, de 9 de desembre de 2025, en el sentit següent: 

1. El punt 1 de l'apartat tercer queda redactat de la manera següent: 

«1. Poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Resolució les persones físiques o jurídiques o agrupacions sense personalitat jurídica que duguin a terme les actuacions que es detallen en l'apartat quart d'aquesta Resolució i que, en el moment en què es dicti la proposta de resolució, reuneixin els requisits següents: 

a) Que siguin titulars d'una explotació agrària inscrita en el Registre autonòmic d'explotacions agrícoles (REA) que inclogui la parcel·la on s'ubiquin les inversions. 

b) Que siguin beneficiàries d'alguna de les ajudes següents d'acord amb el que s'indica a continuació:

b.1) Per a la persona peticionària de la convocatòria corresponent a l'any 2025, que sigui beneficiària d'alguna de les ajudes següents: 

  • L'ajuda destinada al pagament compensatori per a zones de muntanya, convocada per la Resolució del president del FOGAIBA de 25 de gener de 2024 (BOIB núm. 15, de 30 de gener de 2024) (PCMON 2024) o l'ajuda destinada al pagament compensatori per a zones de muntanya, convocada per la Resolució del president del FOGAIBA de 28 de gener de 2025 (BOIB núm. 14, de 30 de gener de 2025) (PCMON 2025), amb el codi d'intervenció 6613. 
  • L'ajuda destinada al pagament compensatori per a zones amb limitacions específiques, convocada per la Resolució del president del FOGAIBA de 25 de gener de 2024 (BOIB núm. 15, de 30 de gener de 2024) (PCES 2024) o l'ajuda destinada al pagament compensatori per a zones amb limitacions específiques, convocada per la Resolució del president del FOGAIBA de 28 de gener de 2025 (BOIB núm. 14, de 30 de gener de 2025) (PCES 2025), amb el codi d'intervenció 6613. 
  • Creació d'empreses de joves agricultors i agricultores corresponent a l'any 2024, convocada per la Resolució del president (FOGAIBA) de 14 de desembre de 2023 (BOIB núm. 171, de 19 de desembre de 2023) per la qual es convoquen, mitjançant el procediment anticipat de despesa i per als anys 2023 i 2024, subvencions per a la creació d'empreses de joves agricultors i agricultores amb el codi d'intervenció 6961.1 (CEJA 2024). En aquest cas, l'explotació en la qual s'ha instal·lat el jove agricultor ha de tenir la catalogació de prioritària. 

b.2) Per a la persona peticionària de la convocatòria corresponent a l'any 2026, que sigui beneficiària d'alguna de les ajudes següents: 

  • L'ajuda destinada al pagament compensatori per a zones de muntanya, convocada per la Resolució del president del FOGAIBA de 28 de gener de 2025 (BOIB núm. 14, de 30 de gener de 2025), amb el codi d'intervenció 6613 (PCMON 2025) o la corresponent a la convocatòria publicada per a l'any 2026. 
  • L'ajuda destinada al pagament compensatori per a zones amb limitacions específiques, convocada per la Resolució del president del FOGAIBA de 28 de gener de 2025 (BOIB núm. 14, de 30 de gener de 2025), amb el codi d'intervenció 6613 (PCES 2025) o la corresponent a la convocatòria publicada per a l'any 2026. 
  • Creació d'empreses de joves agricultors i agricultores corresponent a l'any 2025, convocada per la Resolució del president (FOGAIBA) de 21 d'octubre de 2025 (BOIB núm. 142, de 28 d'octubre de 2025) per la qual es convoquen, per als anys 2025 i 2026, subvencions per a la creació d'empreses de joves agricultors i agricultores amb el codi d'intervenció 6961.1 (CEJA 2025). En aquest cas, l'explotació en la qual s'ha instal·lat el jove agricultor ha de tenir la catalogació de prioritària. 

La comprovació dels requisits anteriors la fa d'ofici el FOGAIBA, excepte si la persona peticionària manifesta el contrari. En cas que aquesta comprovació es denegui expressament, s'han d'aportar els documents acreditatius corresponents».

2. El primer paràgraf del punt 1 de l'apartat sisè queda redactat de la manera següent: 

«1. Per a la primera convocatòria, corresponent a l'any 2025, el termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el BOIB i acaba el 13 de febrer de 2026.» 

Segon 

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (21 de gener de 2026)

El president del FOGAIBA Joan Simonet Pons