Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 34725
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza el canvi de la denominació específica del centre privat d’educació infantil de primer cicle (CEI) Bella Aurora, d’Inca, per la de CEI Mil Colors
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de dia 24 de setembre de 2025, es va autoritzar el canvi de la titularitat del centre privat d'educació infantil de primer cicle (CEI) Bella Aurora, d'Inca, que passà a ser de l'entitat Mil Colors ESPJ (BOIB núm. 129, de 27 de setembre).
2. En data 13 de gener de 2026, (GOIBE21183/2026), la senyora Irene Del Cid Buades, com a representant de la titularitat, va sol·licitar el canvi de denominació específica del CEI Bella Aurora, del municipi d'Inca, per la de CEI Mil Colors.
3. En data 14 de gener de 2026, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l'autorització del canvi de la denominació específica del CEI Bella Aurora per la de CEI Mil Colors.
4. En data 14 de gener de 2026, la directora general de Planificació i Gestió Educatives va proposar l'autorització del canvi de la denominació específica del CEI Bella Aurora per la de CEI Mil Colors.
Fonaments de dret
1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
3. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, (BOE núm. 106, de 4 de maig) modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
5. El Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari (BOIB núm.120, de 29 d'agost).
6. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'han de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).
7. El Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).
8. L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).
9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 28 de maig de 2018 per la qual s'aproven les instruccions que estableixen les condicions per obtenir l'equivalència del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI) amb la titulació de tècnic superior en Educació Infantil (BOIB núm. 68, de 2 de juny).
10. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives amb data 14 de gener de 2026, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar el canvi de la denominació específica del centre privat d'educació infantil de primer cicle (CEI) Bella Aurora, d'Inca, per la de CEI Mil Colors
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07015161
Denominació genèrica: centre privat d'educació infantil
Denominació específica: Mil Colors
Titular: Mil Colors ESPJ (CIF: E22803688)
Domicili: c/ del Canonge Payeras, núm. 2
Codi postal: 07300
Localitat: Inca
Municipi: Inca
Ensenyaments autoritzats:
Educació infantil de primer cicle: 3 unitats i 37 places escolars distribuïdes de la manera següent:
3. Inscriure aquesta autorització en el Registre estatal de centres docents (RCD) del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i en el Registre Autonòmic de la Conselleria d'Educació i Universitats.
4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (15 de gener de 2026)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany