Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 11586
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de treball de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears
Versió PDF
Fets
Cal cobrir el lloc de feina de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals corresponent a la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. Els articles 29 i 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301, de 17 de desembre de 2003).
2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social (BOE núm. 8, de 9 de gener de 1999).
3. Considerant que les funcions pròpies del lloc de treball de cap/cap del Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Servei de Salut són fonamentalment de caràcter sanitari, procedeix aplicar l'exempció del requisit de coneixement de la llengua catalana, conforme al que es disposa en l'article 30.d de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de la illes Balears.
4. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 (BOIB núm. 70, de 31 de maig de 2022).
5. El Decret 49/2013, de 25 d'octubre, pel qual es regula el Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears.
6. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 23 de juny de 2014 per la qual es crea el lloc de treball de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 92, de 8 juliol de 2014).
7. La Resolució de la consellera de Salut de 10 de juliol de 2025 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 17 de juliol de 2025), en virtut de la qual es delega en la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut la competència de convocar i resoldre tots els procediments de provisió de llocs de comandament de servei, i també la remoció del personal que hagi accedit a aquests llocs en els casos previstos legalment.
Per tot això dicto la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1.
3. Designar els membres de la Comissió de Valoració, que figuren en l'annex 2.
4. Publicar el model de sol·licitud i el model de projecte de gestió i organització per accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria, accessible al portal web www.ibsalut.es, seguint la ruta Professionals > Treballa amb nosaltres > Llocs de comandament intermedi > Llocs de comandament intermedi de gestió i serveis > Convocatòries obertes.
5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant qualsevol jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.2.a) i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
(Signat electrònicament: 8 de gener de 2026)
El director de Gestió i Pressupostos del Servei de Salut Yago Gómez PérezPor suplencia del director general (BOIB núm. 131, de 23 de septiembre de 2023) Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 94, de 17/07/2025)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Lloc de feina ofert
Cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals corresponent a la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Característiques generals
El règim jurídic d'aquest lloc de feina és el que estableix la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i les disposicions que la despleguen. El càrrec s'ocuparà en règim de dedicació exclusiva.
3. Requisits dels aspirants
3.1. Requisits generals:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal.
b) Tenir un nomenament de personal estatutari fix que, en la data de publicació d'aquesta convocatòria, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de lloc i presti servei en alguna institució sanitària del Sistema Nacional de Salut.
També hi pot participar el personal funcionari de carrera que, en la data de la publicació d'aquesta convocatòria, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de lloc de treball i presti servei a qualsevol administració pública.
Així mateix, pot optar a participar en aquest procés de selecció el personal estatutari temporal que compleixi els requisits que determina la convocatòria, però la selecció d'aquest personal dependrà de l'absència de personal fix seleccionable.
c) Tenir la titulació oficial que habiliti per ocupar el lloc de feina (o estar en condicions d'obtenir-la dins del termini per presentar sol·licituds).
d) Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament.
e) Tenir complerts setze anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.
f) No haver estat separat del servei, per mitjà d'un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, si escau, la professió corresponent.
En els casos de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola i pertanyin a un dels estats referits en el paràgraf a), no estar inhabilitat per una sanció o una pena per a l'exercici professional o per accedir a funcions o serveis públics en el seu estat, ni haver estat separat per mitjà d'una sanció disciplinària de cap de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.
3.2. Requisits específics:
Ser personal estatutari fix, sanitari o de gestió i serveis o personal funcionari de carrera (subgrups A1 o A2), que, en la data de la publicació de la convocatòria, es trobi en servei actiu o en una altra situació administrativa que generi reserva de plaça i presti servei en una institució sanitària del Sistema Nacional de Salut o en qualsevol altre Administració Pública.
3.3. Acreditació dels requisits:
a) Els requisits s'han de complir l'últim dia del termini per presentar sol·licituds en la forma que la convocatòria determini i mantenir-se fins a la presa de possessió.
b) L'acreditació dels requisits s'ha de fer efectiva en el moment de presentar la sol·licitud.
c) En relació amb els requisits generals d'aquesta convocatòria, no és necessària l'acreditació documental per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears, ja que l'òrgan competent farà les comprovacions necessàries d'ofici, llevat que l'aspirant s'hi oposi expressament en la sol·licitud.
d) Els aspirants que no treballin al Servei de Salut de les Illes Balears han d'aportar la documentació acreditativa —original o còpia autèntica— de tots els requisits en els termes establerts.
4. Característiques i funcions del lloc de feina
4.1. La persona adjudicatària del lloc de treball dependrà orgànicament de la Direcció de Recursos Humans del Servei de Salut i funcionalment de la Subdirecció de Gestió de Personal, i haurà d'exercir les funcions i complir els objectius propis del lloc de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears.
4.2. Funcions:
– El disseny, l'aplicació i la coordinació dels plans i dels programes d'actuació preventiva.
– La identificació i l'avaluació dels factors de riscs que puguin afectar la seguretat i la salut del personal.
– La coordinació de la vigilància periòdica de la salut del personal i l'emissió d'informes d'aptitud o sobre limitacions o adaptacions, així com les vaccinacions, la vigilància epidemiològica i altres activitats relacionades amb la vigilància de la salut.
– L'estudi i l'anàlisi dels accidents de feina i de les malalties professionals que es produeixin en els diferents centres de treball del Servei de Salut.
– El disseny i la coordinació de formació i l'elaboració d'informació per al personal específicament quant a la prevenció dels riscs laborals.
– L'organització de la prestació dels primers auxilis i la promoció de la salut en el lloc de treball.
– La determinació de les prioritats en l'adopció de les mesures preventives adequades i la vigilància que siguin eficaces.
– L'assessorament en la coordinació en matèria de prevenció de riscs laborals amb empreses externes que desenvolupin activitats en els centres del Servei de Salut i l'adopció de les mesures necessàries per a la coordinació quant a la protecció i la prevenció dels riscs laborals i la informació sobre aquests als treballadors respectius.
– Altres funcions relatives a la prevenció dels riscs laborals establertes per la legislació vigent i les que se li deleguin expressament.
4.3. Objectius:
– Promoure entorns de treball segurs i saludables, com a element fonamental per a una ocupació de qualitat.
– Promocionar la millora de les condicions de treball dirigides a elevar el nivell de protecció de la seguretat i salut dels treballadors del Servei de Salut.
– Adoptar mesures que promoguin una millor integració en l'estructura i organització del Servei de Salut
– Dissenyar sistemes de gestió eficaços de l'activitat preventiva.
5. Tràmit de sol·licitud
5.1. Per participar en la convocatòria, els aspirants han de presentar la sol·licitud per mitjà del model publicat al web www.ibsalut.es (Professionals > Treballa amb nosaltres > Llocs de comandament intermedi > Llocs de comandament intermedi de gestió i serveis > Convocatòries obertes) dins el termini de vint (20) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5.2. Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han d'aportar els documents que acreditin els requisits específics i adjuntar el seu currículum, en el qual han de detallar els mèrits i les competències que es valoraran segons el que es disposa en el punt 6 de les bases, a més d'un projecte de gestió i organització. D'altra banda, els aspirants que no treballin en el Servei de Salut de les Illes Balears han de presentar també els documents acreditatius dels requisits generals.
Els documents aportats han de ser documents originals o còpies autèntiques.
5.3. Poden formalitzar-se en el Registre General dels Serveis Corporatius del Servei de Salut o per mitjà de qualsevol de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5.4. Les sol·licituds i documentació adjunta s'han d'adreçar al Servei de Selecció i Provisió de Personal Estatutari (codi DIR3 A04029527).
5.5. Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicaran en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) les llistes provisionals d'admesos i exclosos, especificant la causa de l'exclusió.
5.6. Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals per presentar reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per esmenar, si escau, el defecte que hagi motivat l'exclusió o corregir errors detectats en la consignació de les dades personals.
5.7. Posteriorment es publicaran en el mateix web les llistes definitives de candidats admesos i exclosos expressant la causa d'exclusió de cada candidat.
5.8. Les persones que participin en el procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant.
6. Mèrits per a l'avaluació curricular: forma de presentació i criteris d'avaluació
6.1. El procediment per proveir aquest lloc de feina és el de lliure designació.
6.2. Per a l'avaluació dels mèrits curriculars i de les competències professionals, els aspirants els han d'acreditar aportant la documentació següent:
a) Currículum professional:
Es valorarà d'acord amb la naturalesa del lloc de feina al qual s'opta, tenint en compte l'experiència adquirida en llocs de treball similars o la similitud entre el contingut tècnic i l'especialització dels llocs ja ocupats amb l'ofert.
b) Experiència professional:
– Es valorarà l'experiència professional en alguna de les categories, cossos o escales necessàries per ocupar el lloc convocat, fent constar les àrees o serveis on hagi desenvolupat les funcions.
– L'experiència professional desenvolupada com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valorarà de la mateixa manera que els serveis prestats en la mateixa categoria que aquella del lloc al qual s'opta, sempre que es compleixin els requisits exigits per participar en el procediment de provisió durant el temps en què ha desenvolupat el lloc directiu.
c) Grau de carrera professional (llevat que sigui un requisit)
S'acreditarà per mitjà de certificat expedit per l'administració pública corresponent, llevat que es tracti de personal del Servei de Salut de les Illes Balears; en aquest cas es comprovarà d'ofici, llevat que l'aspirant s'hi oposi manifestament en la sol·licitud.
d) Estudis acadèmics reglats i formació de postgrau:
Aquests estudis han d'estar relacionats amb les funcions del lloc de feina. S'han d'acreditar presentant còpia autèntica del títol per l'anvers i revers. Si es tracta de títols estrangers han d'estar degudament homologats.
e) Coneixements de català de nivell superior al requerit (si escau)
S'han d'acreditar per mitjà de certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o bé expedit o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent.
f) Cursos de formació
La formació relacionada amb el lloc de feina i que versi sobre matèries relacionades amb aquest lloc i amb les seves funcions s'ha d'acreditar amb un certificat expedit per l'administració pública corresponent, autonòmica o local, l'organització sindical, la patronal, el col·legi professional o la universitat pública o privada que l'hagi organitzat.
g) Projecte tècnic de gestió de la unitat
Relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc al qual s'opta, aquest projecte s'ha d'ajustar a l'entorn i als recursos humans i materials que hi hagi en la unitat administrativa en què s'enquadra el lloc de feina i s'ha d'elaborar basant-se en els seus objectius. Es podrà requerir l'exposició i defensa del projecte en una sessió pública.
En el portal web del Servei de Salut www.ibsalut.es, seguint la ruta «Professionals > Treballa amb nosaltres > Llocs de comandament intermedi > Llocs de comandament intermedi de gestió i serveis », els candidats poden disposar d'un model de projecte de gestió i organització.
h) Altres activitats que l'aspirant consideri oportú fer constar.
6.3. En el procés de valoració curricular es pot exigir formalment al candidat que aclareixi certs documents que hagi adjuntat o que aporti la documentació addicional que s'estimi necessària per comprovar els mèrits al·legats.
6.4. La documentació serà valorada per la Comissió de Valoració, els membres de la qual figuren en l'annex 2.
6.5. Els membres de la Comissió, tots amb veu i vot, tenen la condició de personal estatutari fix o funcionari de carrera en una plaça, una categoria, un cos, un grup o una escala per als quals s'exigeixi tenir una titulació de nivell acadèmic igual o superior que l'exigida per al lloc de feina ofert. El fet de pertànyer a la Comissió és sempre a títol individual, per la qual cosa no s'hi pot pertànyer en representació d'una altra persona.
Cal tenir en compte que el personal directiu no pot formar part de les comissions de valoració (nota interna del director general del Servei de Salut de 29 de febrer de 2024).
7. Resolució de la convocatòria
7.1. D'acord amb el punt 11.4 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, la Comissió de Valoració ha d'elevar a l'òrgan competent una relació nominal d'aspirants que reuneixin els requisits i superin les especificacions exigides a la convocatòria.
7.2. Es pot proposar que es declari deserta, per acord motivat, quan no concorrin candidats que reuneixin els requisits exigits en la convocatòria o no hi concorrin candidats idonis per al seu acompliment.
7.3. L'òrgan competent, oïda la Comissió, ha de nomenar la persona que consideri més adequada per al càrrec, o per mitjà d'una resolució motivada, declarar deserta la convocatòria pel fet de no concórrer candidats idonis per exercir el càrrec convocat.
7.4. Les persones titulars dels càrrecs proveïts per aquest procediment poden ésser remogudes discrecionalment, per mitjà d'una resolució motivada, per l'òrgan que les hagi nomenat o pel que el substitueixi en l'exercici de les competències.
7.5. La resolució de la convocatòria, així com la designació del candidat designat per ocupar el lloc de feina —o bé la declaració que la convocatòria ha quedat deserta, si s'escau—, es farà pública en el mateix web i també en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
7.6. El candidat designat ha de prendre possessió del lloc de feina dins el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix el punt anterior. No obstant això, l'òrgan convocant pot prorrogar aquest termini si el candidat designat ho demana i ho justifica degudament.
7.7. El candidat designat obtindrà un nomenament per ocupar el lloc de feina convocat i la seva situació serà la següent:
a) Si té la condició d'estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears amb plaça al mateix centre, ocuparà el lloc de feina com a personal estatutari fix de la seva categoria en el mateix centre.
b) Si té la condició d'estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears amb plaça en un altre centre, passarà a ocupar directament el lloc de feina al centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
c) Si té la condició d'estatutari fix d'un altre servei de salut, passarà a ocupar directament el lloc de feina en el centre de destinació i quedarà en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació aplicable.
d) Si té la condició de funcionari de carrera amb plaça fixa en una altra administració pública, passarà a ocupar directament el lloc de feina en el centre de destinació i quedarà en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació aplicable.
7.8. Els efectes econòmics i administratius del nomenament només es produiran un cop s'hagi efectuat la presa de possessió del lloc de feina.
7.9. El treballador nomenat no podrà participar en els concursos de provisió de llocs de feina durant un termini mínim de dos anys comptadors des del dia en què hagi pres possessió del lloc. Aquesta previsió no és aplicable en els supòsits de remoció o supressió del lloc de feina, de redistribució d'efectius o altres supòsits de mobilitat forçosa.
7.10. En els supòsits de renúncia o de cessament en el lloc de feina per una de les causes establertes en el punt 16 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, aquest treballador deixarà d'ocupar el lloc obtingut i passarà a ocupar la plaça bàsica de la seva categoria des de la data en què el supòsit sigui efectiu.
8. Cessament
8.1. Són causes de cessament en el lloc de feina obtingut les que estableix el punt 16 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022.
8.2. Així mateix, en cas de renúncia o cessament, serà aplicable el que estableix aquest mateix punt de l'Acord i la normativa que sigui d'aplicació.
9. Avaluació de l'acompliment
9.1. El treballador nomenat haurà de superar l'avaluació de l'acompliment professional i del compliment dels objectius del lloc de feina obtingut. Per tant, la continuïtat en aquest lloc de feina queda vinculada a superar aquesta avaluació.
9.2. La primera avaluació es farà en complir el primer any des de la data en què hagi pres possessió del lloc de feina i, a tal efecte, s'aplicarà el procediment d'avaluació establert en el punt 15 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022.
ANNEX 2 Comissió de Valoració
Membres titulars:
– President: Juan Marqués Pascual
– Secretari: Silvia Prats Méndez
– Vocal: Ana Belén Martín García
Membres suplents:
– President: Cecilio García Diéguez
– Secretària: Irene Ruiz Aguiló
– Vocal: Luisa Nogués Sánchez