Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 961566
Resolució del conseller d’Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual es modifica la Resolució del conseller d’Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats, sobre l’establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius del primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) per al curs acadèmic 2025-2026 atès les sol·licituds de canvis de configuració

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data de la signatura electrònica, la directora general de Personal Docent i Centres Concertats ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. En data 4 de març de 2025, es publica al BOIB núm.28 la Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual es regulen, per al curs 2025-2026, els processos d'admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d'educació infantil a les Illes Balears.

L'annex 7 es refereix a l'obertura o tancament d'unitats d'escolarització autoritzades i estableix que en el cas de centres concertats, serà el Departament de Centres Concertats qui estableixi les dates de tancament d'unitats no concertades, així com les convocatòries de concert durant el curs 25/26 que comportin la posada en funcionament d'unitats autoritzades.

Així mateix determina que serà el Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions qui gestioni el tràmit corresponent a la posada en funcionament d'unitats autoritzades. Aquest tràmit comporta la presentació de les titulacions dels nous professionals i dels professionals del centre educatiu que hagin modificat les seves titulacions.

2. D'acord amb l'article 25 del Decret 59/2022, de 27 de desembre, el director general competent en la matèria de centres concertats ha de formular una proposta provisional sobre la concessió o la denegació del concert, l'ha de publicar i ha de fixar un termini de deu dies hàbils perquè, en el supòsit que hi hagi propostes totalment o parcialment denegatòries, els sol·licitants puguin al·legar el que considerin procedent segons el seu dret.

A tal efecte, es va publicar en el BOIB núm. 61, de 15 de maig de la Resolució provisional de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats sobre l'establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius per al curs acadèmic 2028-2026.

Al punt 3 de la Resolució estableix que es concedeixen un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears perquè puguin formular les al·legacions que considerin adients. Aquestes al·legacions s'han de presentar a través del GESTIB.

En aquest sentit, es varen presentar al·legacions dins el termini i forma establert per part del CC Santa Mònica essent estimades atès l'error de distribució de les aules sol·licitades.

3. En data 27 de setembre de 2025, es publica al BOIB núm.129, la Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats, sobre l'establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius del primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) per al curs acadèmic 2025-2026.

Als annexos de dita resolució, es relaciones els centres docents privats que ja disposen de concert educatiu en altres etapes o que modifiquen el concert educatiu del primer cicle, els centres que no disposen de concert educatiu en cap etapa educativa i concerten el primer cicle d'educació infantil per primera vegada, els centres que modifiquen la distribució de les unitats concertades i els centres als quals es denega l'establiment o la modificació del concert educatiu per a la incorporació del primer cicle d'educació infantil (0-3 anys).

4. Tal i com estableix el punt 1 dels fets d'aquesta Resolució, entre el 12 i  el 14 de novembre, els titulars dels centres sol·licitaren els canvis de configuració (obertura i tancament d'aules autoritzades tant en centres ordinaris com en centres singulars) mitjançant el tràmit telemàtic autenticat al Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions.

 

5. En data 18 de desembre de 2025, es fa la lectura eficient segons les dades proporcionades pel Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions.

En aquest sentit, s'ha aplicat la normativa de la  Resolució de la directora de Planificació i Gestió Educatives per la qual es regulen, per al curs 2025-2026, els processo d'admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d'educació infantil a les Illes Balears.

Concretament a l'annex 6 de la Resolució sobre canvis de configuració estableix que la seva finalitat és donar servei a un major nombre d'infants dins els límits establerts per la normativa vigent. Així mateix, determina la ràtio d'alumnes per els centres ordinaris, tant per als cursos de 1r, 2n, 3r d'Educació Infantil, com per als agrupaments que inclouen dos nivells educatius.

Cal remarcar que el fet de disposar d'aules autoritzades no implica el concert educatiu d'aquestes. Per aquest motiu, s'obrin les convocatòries d'establiment, renovació o modificació dels concerts educatius de manera anual quedant especificat que es concerten les aules condicionades a estar autoritzades i a la lectura eficient en la data estipulada a cada convocatòria.

6. Atès les peticions d'obertura i tancament d'aules autoritzades realitzades pels centres, la lectura eficient de data 18 de desembre i oïda la Comissió de Concerts de les Illes Balears celebrada en data 23 de desembre, s'han de concertar, a partir d'1 de gener de 2026,  noves aules de primer cicle d'educació infantil per tal de donar resposta a les noves situacions sobrevingudes.

7. D'acord amb el Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears modificat pel Decret 15/2025, de 12 de setembre, la gestió dels centres concertats correspon a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, amb la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

2.  La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.

3. El Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari.

4. Llei 6/2025, de 23 de juliol, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.

5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

6. El Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, per qual s'aprova el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius, modificat pel Reial decret 139/1989, de 10 de febrer.

7. El Decret 64/2019, de 2 d'agost, pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que imparteixen els ensenyaments regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

8. El Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm.167, de 29 de setembre de 2020).

9. El Decret 59/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen les normes que han de regir les convocatòries per a l'establiment i la renovació de concerts educatius a partir del curs 2023-2024 (BOIB núm.169, de 29 de desembre de 2022).

10. Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual es regulen, per al curs 2025-2026, els processos d'admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d'educació infantil a les Illes Balears (BOIB núm. 28, de 4 de març de 2025).

11. Resolució provisional de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats sobre l'establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius per al curs acadèmic 2028-2026 (BOIB núm. 61, de 15 de maig de 2025).

12. Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats, sobre l'establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius del primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) per al curs acadèmic 2025-2026 (BOIB núm.129, de 27 de setembre de 2025).

 

​​​​​​​13. Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears modificat pel Decret 15/2025, de 12 de setembre, la gestió dels centres concertats correspon a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Educació i Universitats  que dicti una resolució en els termes següents:

1. Aprovar a partir d'1 de gener de 2026 la modificació del concert educatiu per a la incorporació de noves aules de primer cicle d'educació infantil dels centres docents privats d'acord amb la informació que figura en l'Annex 1 d'aquesta Resolució en el qual s'expressa el nombre d'aules concertades, l'augment d'aules i el nombre final d'aules concertades a  partir d'1 de gener de 2026.

2. Informar als interessats que seran citats per a formalitzar el document administratiu de la modificació del concert educatiu mitjançant la signatura del conseller d'Educació i Universitats i del titular del centre o bé d'un representant legal d'aquest, el qual ha de presentar l'acreditació de la representació que exerceix per adjuntar-la al document de formalització del concert. Entre la citació i la signatura del document hi ha d'haver un termini mínim de quaranta-vuit hores.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (29 de desembre de 2025)

 

El conseller d'Educació i Universitats

Antoni Vera Alemany

La directora general proposant Joana Maria Cabrer Sureda

 

 

​​​​​​​ANNEX 1 Centres que modifiquen el concert educatiu per la incorporació de noves aules de primer cicle d'educació infantil

Codi Centre

Centre

MUNICIPI

1r EI

2n EI

3r EI

Grup Mixt

(0-2)

Grup Mixt

(1-3)

Nombre total unitats concertades

Augment nombre unitats

7000030

CC Nostra Senyora de la Consolació

Alaró

1

1

1

0

0

3

1

7003687

CC Nuestra Señora de la Consolación

Palma

0

0

0

1

1

3

1

7004230

CC CIDE

Palma

0

0

1

2

0

3

1

7008570

CC Xipell

Ciutadella

1

3

1

0

1

6

1

7013462

CEI Siervas de Jesús. Sagrado Corazón.

Palma

3

3

2

0

1

9

1

7013528

CEI Aixa-Llaüt

Palma

2

4

3

0

0

9

1

7014636

CEI Menudall

Binissalem

1

0

0

1

1

3

1

7015070

CEI Escoleta Lluna

Sóller

0

0

1

1

1

4

1

7015926

CEI Xin Xirineu Can Picafort

Santa Margalida

1

1

1

0

1

4

1