Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 949041
Resolució del director general de l'Ens públic de la radiotelevisió de les illes balears per la qual s'aprova la convocatòria i les bases per a la selecció pel procediment de lliure designació de un/a director/a de talent i Recursos Humans
Versió PDF
Antecedents
1.De conformitat amb els principis constitucionals rectors per a l'accés a l'ocupació pública recollits en l'article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, es convoca la selecció pel procediment de lliure designació del lloc de treball directiu professional de DIRECCIÓ DE TALENT I RECURSOS HUMANS.
2. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental, pel que fa al règim del personal directiu professional, diu:
«La selecció d'aquest personal ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d'idoneïtat, i s'ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s'entendrà que es verifiquen els principis i criteris esmentats, i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables al proveïment de llocs de feina per lliure designació del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions que calguin per raó de tractar-se d'un procediment de selecció i no de provisió.
Les convocatòries de selecció d'aquest personal han de ser objecte d'un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.»
3. Les normes d'aplicació en aquest procediment de selecció per lliure designació, en els termes que indica l'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental són, per una banda, el Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en especial els articles 28 a 33, i el procediment general regulat en l'article 3 en tot allò que no sigui incompatible amb les peculiaritats pròpies de la lliure designació; i, per altra banda, el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB.
4. L'EPRTVIB té atribuïda en virtut de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, la regulació i gestió dels serveis de radiodifusió i televisió competència d'aquesta comunitat autònoma. Atès l'article 23 de la Llei 15/2010, el director general de l'EPRTVIB té atribuïdes funcions executives entre les que es troba la d'anomenar amb criteris de professionalitat el personal directiu de l'EPRTVIB.
5. A data d'avui aquest lloc de feina de directiu professional de DIRECCIÓ DE TALENT I RECURSOS HUMANS es troba vacant i és necessari comptar amb aquest perfil exercirà les funcions:
a) Planificar, desenvolupar i implementar els objectius i plans d'actuació/estratègia en relació amb l'ordenació i planificació de la plantilla, d'acord amb l'organització de l'EPRTVIB.
b) Fer el seguiment i executar el pressupost assignat al capítol 1 del personal de l'EPRTVIB.
c) Analitzar i avaluar, juntament amb els seus col·laboradors, les actuacions dutes a terme, adoptant les mesures adequades per la millor organització i funcionament de la plantilla de l'EPRTVIB.
Per tot això, es decideix:
1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu pel procediment de lliure designació per cobrir el lloc de DIRECCIÓ DE TALENT I RECURSOS HUMANS, com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, regulada pel Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost.
2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d'acord amb el següent:
a) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu.
I. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
II. Haver complert divuit anys i no superar l'edat de jubilació ordinària establerta legalment.
III. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, ni estar inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.
IV. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l'exercici de les funcions següents: planificar, desenvolupar e implementar els objectius i plans d'actuació/estratègia en relació a la ordenació i planificació de la plantilla, d'acord amb la organització del EPRTVIB; fer el seguiment i executar el pressupost assignat a capítol 1 de personal del Ens; analitzar i avaluar, conjuntament amb els seus col·laboradors, les actuacions dutes a terme; y adoptar mesures adequades per la millor organització i funcionament de la plantilla de l'Ens.
V. Estar en possessió d'un títol de llicenciatura o grau universitari equivalent.
b) Sol·licituds i documentació
I. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model que s'adjunta en forma d'annex, que estarà disponible al Departament de Recursos Humans i a la pàgina web de l'Ens.
II. Presentació. La sol·licitud s'ha de presentar preferentment per mitjans electrònics a través de l'enllaç https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do conforme als articles 14 i 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per facilitar la resolució del procés, es recomana que els aspirants enviïn el justificant del registre electrònic a l'adreça de correu electrònic rrhh@ib3tv.com del departament de Recursos Humans de l'Ens abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
També es pot presentar la sol·licitud presencialment al carrer de Madalena núm. 21 de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres, o en qualsevol de les formes de presentació que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
III. Termini per presentar les sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies naturals comptadors des de l'endemà hàbil de la publicació de aquestes bases en el BOIB.
IV. Documentació. Juntament amb la sol·licitud (ANNEX 1), les persones interessades han d'adjuntar:
1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
2. Currículum vitae, actualitzat, en què es faran constar:
a) Dades personals: direcció, telèfon i correu electrònic.
b) Formació: titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, i altres relacionats amb el lloc de feina. Aquesta formació s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de la titulació o certificacions.
c) Experiència professional relacionada amb el lloc de feina amb indicació de la feina desenvolupada, l'empresa i la durada. Aquesta experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de certificat de vida laboral, contractes, certificats d'empresa i altra documentació que acrediti fefaentment l'experiència, la durada en el lloc de treball i la categoria laboral.
3. Qualsevol altra documentació que el/la candidat/a consideri rellevant per a l'adequada valoració de la seva candidatura.
L'EPRTVIB es reserva el dret a comprovar la veracitat de la documentació i informació aportada, i podrà excloure automàticament del procés de selecció les persones que hagin aportat informació no veraç. La presentació de la documentació original serà requerida en el moment de la contractació.
La presentació de la candidatura implica l'acceptació de les presents bases. La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap dels candidats o candidates s'adequa als requisits del lloc.
c) Òrgan competent per a la selecció. La Comissió de selecció estarà integrada per tres membres i pot estar assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.
La configuració de la comissió de selecció serà la següent:
La Sra. Antonia Cañellas Taberner, Cap de l' Assessoria jurídica i qualitat, com a Presidenta.
La Sra. Isabel Garcia Ocete, Cap de RH, com a suplent de la Presidenta.
La Sra. Nadia Halwani Rado, Cap de Producció Aliena, com a vocal.
El Sr. Antonio Escribano Ruiz, Cap de Compatibilitat, com a suplent del vocal.
La Sra. Candelaria Pascual Muriel, Tècnic d'Antena, com a secretaria.
La Sra. Irene Serra Cruz, Tècnic de RH, com a suplent de la secretaria.
d) Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, la Comissió de Selecció dictarà una resolució que aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa d'exclusió. Els aspirants disposaran de 3 dies hàbils per fer al·legacions davant la Comissió de Selecció, amb l'advertiment que si no es presenta cap al·legació en el termini de 3 dies hàbils, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les reclamacions que es presentin seran resoltes en la resolució que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Amb la publicació d'aquesta llista definitiva, es convocarà per dur a terme les entrevistes personals amb una antelació mínima de 3 dies hàbils. Les persones que no es presentin a l'entrevista personal quedaran excloses del procés.
Les llistes provisionals i definitives es publicaran a la pàgina web de l'EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis). Amb la publicació d'acords a la pàgina web de l'Ens, es consideraran efectuades amb caràcter general les corresponents notificacions als interessats.
e) L'entrevista personal obligatòria, es realitzarà als/a les aspirants que compleixin amb els requisits de la convocatòria i valorarà:
1.Aspectes curriculars:
- Estudis: estar en possessió de títols de llicenciatura o grau, i màsters oficials relacionats amb les funcions del lloc.
- Formació complementaria: estar en possessió de títols i cursos de formació i perfeccionament rebuts o impartits per organismes oficials relacionats amb les funcions del lloc.
- Coneixements de la llengua catalana.
- Experiència professional: es valorarà preferiblement, l'experiència professional en el sector públic i/o a l'administració pública a les àrees de gestió de recursos humans, prevenció de riscos laborals, en matèria d'igualtat, negociació amb sindicats, representació de l' organització a les inspeccions de treball o davant qualsevol altre organisme.
2.Competències directives:
Es valorarà la capacitat de lideratge, gestió i coordinació d´equips de feina, en particular pel que fa a desenvolupament organitzatiu, gestió de recursos humans, y desenvolupament d' estratègies organitzatives que milloren el rendiment organitzatiu i la productivitat així com el clima laboral.
3.Altres coneixements i competències:
Detalls d'aspectes o experiències que la comissió considera destacables pel desenvolupament del lloc.
De totes les entrevistes realitzades, la comissió elaborarà una acta, d'acord a l'Annex 2, en la que es deixi constància de la valoració dels aspectes analitzats, així com la seva motivació.
El resultat de la valoració serà apte, apte amb limitacions o no apte, amb les justificacions corresponents.
f) La Comissió de selecció elaborarà una acta final del procés de selecció on es detallarà la relació de candidats presentats i la relació de candidats admesos al procés, amb el detall de la valoració obtinguda i conclusions de la comissió de valoració del procés, si escau.
g) La selecció es durà a terme sota els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar com a Director/a de Recursos Humans. Una vegada s'hagin entrevistat tots els candidats admesos, la Comissió elevarà l'acta final al director general, que farà el nomenament del directiu professional de forma motivada. Aquesta resolució per la qual es designa la persona seleccionada es publicarà a la pàgina web d'IB3 i al BOIB.
h) D'acord amb la Disposició Addicional sisena de la Llei 12/2015 de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per 2016, l'article 12.4 de la Llei 10/1997 i l'article 31.7 del Decret 75/2004, la persona seleccionada, si és personal funcionari o laboral que procedeixi de qualsevol entitat del sector públic autonòmic, inclosos el de la Universitat de les Illes Balears i el dels òrgans estatutaris, i passi a ocupar dit lloc de feina a l'EPRTVIB, d'acord a la legislació aplicable, podrà continuar percebent l'import que correspondria a les retribucions del darrer lloc de feina ocupat com a funcionari de carrera de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, des del seu nomenament i durant el temps que es trobi en serveis especials, en cas de personal funcionari, o excedència forçosa en cas de personal laboral, com a DIRECTOR/A DE TALENT I RECURSOS HUMANS. També durant el mateix temps, la persona seleccionada tindrà dret, d'acord a l'establert en la normativa aplicable, a rebre els imports corresponents a l'antiguitat que correspondrien en el seu darrer lloc de feina de funcionari o correspondrien en el seu darrer lloc de feina com a personal laboral.
i) De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als candidats que es presentin a aquest procés selectiu que les dades que facilitin seran utilitzades exclusivament amb el propòsit de gestionar la seva sol·licitud d'admissió al procés de selecció convocat. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per a garantir la seva intimitat. D'aquesta manera, s'entén que els candidats, al moment en què sol·licitin ser inclosos en aquest procés selectiu, presten el seu consentiment exprés per a aquest propòsit. Es pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a processos de selecció disponible a https://ib3.org/tauler-danuncis.
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar recurs en via administrativa ni reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que es pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Calvià, a la data de la signatura electrònica (19 de desembre de 2025)
El director general de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears Josep Maria Codony Oliver