Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 948390
Acord al Consell de Govern de 19 de desembre de 2025 pel qual es crea el Centre Integrat de Formació Professional (CIFP) Ciutadella, al terme municipal de Ciutadella
Versió PDF
La creació de centres públics correspon al govern autonòmic, d'acord amb l'article 17 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.
L'article 36.2 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desplegament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix en l'article 42 que correspon a les Administracions educatives, en l'àmbit de les seves competències, programar l'oferta dels ensenyaments de formació professional i en el capítol V regula la formació professional.
L'article 24.1 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears indica que el Govern de les Illes Balears ha d'establir les mesures oportunes per adequar l'oferta de formació professional de cadascuna de les illes a les necessitats del teixit productiu de cadascuna de les Illes Balears, en col·laboració amb els agents educatius, econòmics i socials i els centres educatius sostinguts amb fons públics. Amb aquesta finalitat es poden subscriure els convenis de col·laboració necessaris per garantir una oferta àmplia i de qualitat. Així mateix, es pot concertar amb els centres privats.
L'article 26.2 de la mateixa Llei estableix que els centres integrats de formació professional són els que compleixen els requisits establerts per la normativa bàsica de l'Estat i imparteixen el conjunt de les ofertes formatives del sistema de formació professional referides als instruments de concreció que estableix la normativa bàsica i altres especialitats formatives autoritzades.
L'article 79 de la Llei Orgànica 3/2022, de 31 de març, d'Ordenació i Integració de la formació professional, estableix que s'ha d'impulsar la creació de Centres Integrats de Formació Professional.
El Reglament orgànic dels instituts d'educació secundària, aprovat pel Decret 4/2023, de 16 de febrer estableix, en l'article 3, el procediment per a la creació, la modificació i la supressió dels centres.
El 28 d'agost de 2018, el vicepresident de Ports de les Illes Balears va signar la Proposta d'acord de cessió d'ús gratuïta i temporal de part de les dues finques registrals on s'ubicava l'antiga estació marítima de Ciutadella per un període de 20 a anys prorrogables.
A l'illa de Menorca hi ha una manca d'infraestructures educatives capaces de donar resposta a la demanda creixent d'estudis de Formació Professional, atès que actualment només existeix un Centre Integrat de Formació Professional al municipi de Maó.
Per aquest motiu, es necessària la construcció d'un nou Centre Integrat de Formació Professional a l'edifici de l'antiga Estació Marítima de Ciutadella, amb la finalitat d'albergar diversos cicles formatius i ampliar l'oferta existent a l'illa.
Actualment l'IES Maria Àngels Cardona, de Ciutadella, ofereix els estudis d'educació secundària, batxillerat i estudis de formació professional de les famílies professionals d'Hoteleria i turisme (HOT), de Transports i manteniment de vehicles (TMV) i d'Administració i gestió (ADG).
La Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa, en un informe de data 4 de desembre de 2025, que consta a l'expedient, especificava que, per donar resposta a les necessitats educatives detectades al municipi i al progressiu augment del nombre d'alumnes de formació professional, cal la creació d'un centre integrat de formació professional (CIFP) a Ciutadella, ja que constitueix un eix estratègic, millorarà la qualitat de l'oferta educativa i transformarà el centre educatiu en un referent, tant per als alumnes, com per al teixit productiu de Ciutadella i dels municipis del voltant.
Així mateix, aquest informe proposava que els estudis de formació professional de la família professional d'Hoteleria i turisme de l'IES Maria Àngels Cardona passassin al nou CIFP.
A més a més, el nou centre, a més d'aquests estudis de la família professional d'Hoteleria i turisme, oferirà els estudis de formació professional de grau mitjà i grau superior de la família professional d'Indústries alimentàries, així com certificats professionals (graus C) de les dues famílies.
Amb la creació d'un nou CIFP al municipi de Ciutadella, es dona resposta a les necessitats educatives del municipi, en la vessant de Formació Professional
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d' Educació i Universitats, en la sessió de dia 19 de desembre de 2025, adoptà entre d'altres l'Acord següent:
Primer. Crear el Centre Integrat de Formació Professional següent:
Codi del centre: 07017042
Denominació genèrica: Centre Integrat de Formació Professional (CIFP)
Denominació específica: Ciutadella
Domicili: camí de sa Farola, s/n
Localitat: Ciutadella
Municipi: Ciutadella
CP: 07760
Segon. Facultar el conseller d'Educació i Universitats perquè adopti les mesures necessàries per a l'execució d'aquest Acord.
Tercer. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quart. Disposar que aquest Acord produeixi efectes des de l'endemà de la seva publicació.
Palma, en la data de la signatura electrònica (19 de desembre de 2025)
|
La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens |
La presidenta Margarita Prohens Rigo |