Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

SERVEIS MUNICIPALS DE SANTANYI, S.L.U.

Núm. 944987
Convocatòria i bases del concurs-oposició per a la cobertura de quatre places de personal laboral fix per torn lliure d’operari/ària neteja de l’empresa Serveis Municipals de Santanyí, SLU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord del Consell d'Administració, de data 17 de novembre de 2025, s'aproven la convocatòria i les bases següents.

PRIMERA. OBJECTE 

Aquestes bases tenen per objecte la selecció, pel torn lliure i mitjançant el sistema de concurs-oposició, de quatre places de personal laboral fix de la categoria d'operari/ària peó/na al lloc d'operari/a neteja, de l'empresa Serveis Municipals de Santanyí, S.L.U. (SEMDESA), incloses a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2023 i 2024, publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 87, de 27 de juny de 2023, i núm. 144, de 2 de novembre de 2024, respectivament.

Les persones aspirants que obtinguin les dues millors puntuacions finals en el procés selectiu seran proposades per ocupar dues places de personal laboral fix a jornada completa i durant tot l'any.

Les persones que obtinguin les dues següents millors puntuacions seran proposades per ocupar dues places de personal laboral fix discontinu, destinades a cobrir necessitats de caràcter cíclic i previsible de l'activitat de l'empresa, d'acord amb les previsions anuals de servei. Les persones contractades com a fixes discontínues prestaran serveis durant un període mínim anual garantit, que s'establirà a les previsions de cada exercici, ajustant-se en tot cas a les necessitats organitzatives de SEMDESA quant a dates d'inici i finalització de l'activitat.

Així mateix, aquesta convocatòria servirà per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal de la mateixa categoria, amb llistat de persones que, havent superat el primer exercici de la fase d'oposició, no hagin estat seleccionades per a cap de les quatre places. Aquesta borsa es podrà emprar per cobrir substitucions per baixes, permisos, llicències o altres supòsits de contractació temporal previstos pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors (TRLET). La contractació podrà ser a temps complet o parcial, segons les necessitats del servei.

SEGONA. NORMATIVA APLICABLE És aplicable en aquesta convocatòria l'esmentat TRLET, la Llei 7/1985, del 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, la Llei 20/2006, del 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques (LPAC), i la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP).

TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTSPer a ser admeses en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents: 

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea o, també, la d'aquells altres que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/es.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la plaça a proveir.

d) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap d'Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació de forma absoluta o especial.

e) Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar, mitjançant declaració responsable, que no es percep cap pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa, i que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions públiques, o comprometre's, si escau, en el període de temps que preveu l'article 10 de dita Llei, a optar per un dels llocs de feina.

f) Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana, nivell A2, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, i amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística o mitjançant alguna de les equivalències previstes.

Amb caràcter previ a la realització de la fase d'oposició, les persones aspirants que no hagin acreditat amb la sol·licitud la possessió del nivell A2, hauran de superar una prova específica per acreditar els coneixements de llengua catalana equivalents a aquest nivell.

Tots els requisits anteriors hauran de complir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés de selecció fins al moment de la contractació.

QUARTA. PUBLICITAT I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS1. Les bases s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la pàgina web de SEMDESA. Els successius anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu, s'han de publicar a la pàgina web de SEMDESA. 

2. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model descrit a l'Annex II de les presents bases, han d'anar adreçades a la Presidència de SEMDESA i s'han de presentar a través d'alguna de les següents vies:

a) Presencialment a les oficines de SEMDESA, situades a l'av. des Sementer, 11, CP 07660, Cala d'Or o a qualsevol de les oficines de registre de l'Ajuntament de Santanyí.

b) A través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Santanyí. 

c) A través de qualsevol dels mitjans previstos a l'article 16.4 de la LPAC. 

3. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de 20 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de les presents bases en el BOIB. En el cas que el darrer dia sigui inhàbil, el termini acabarà el primer dia hàbil següent. 

4.  Juntament amb la sol·licitud ajustada al model descrit a l'Annex II, les persones aspirants han d'adjuntar la documentació següent:

a)  Còpia del DNI. 

b) Còpia del document acreditatiu del nivell de coneixements de la llengua catalana exigit a la convocatòria, o subsidiàriament indicar la voluntat de realitzar la prova específica. 

c)  L'annex III juntament amb còpia dels documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguin per la seva valoració en el concurs. 

El tribunal qualificador no podrà tenir en compte altres mèrits que els que es presentin i justifiquin en aquest tràmit, acreditats fins a l'últim dia de presentació d'instàncies. La falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud o a la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. 

CINQUENA. COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR1. La designació del Tribunal de selecció es durà a terme de conformitat amb el que disposa l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l'article 11 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i de promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, l'article 60 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per RDL 5/2015, de 30 d'octubre i al Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. El tribunal estarà constituït per personal funcionari de carrera o personal laboral de caràcter fix de l'Ajuntament o de SEMDESA, de categoria igual o superior i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a les places convocades. La designació de les persones integrants del tribunal s'ha de fer mitjançant resolució de la presidenta de SEMDESA, sense que es pugui designar el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral interí, ni el personal eventual. Per a cada titular s'ha de designar un respectiu suplent. La composició ha de ser la següent:

- President/a titular -president/a suplent 

- Tres vocals titulars – tres vocals suplents 

- Secretari/ària titular – secretari/ària suplent

3. Els membres del tribunal qualificador s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 23 de la LRJSP i, de la mateixa manera, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal qualificador quan concorri alguna de les circumstàncies assenyalades a dit precepte. 

4. La constitució i l'actuació del tribunal s'ha d'ajustar al que preveu la LRJSP i es pot comptar amb personal assessor especialista per a les consultes necessàries. Aquest personal assessor es limitarà a prestar l'assistència que se'ls sol·liciti i tendrà veu, però no vot.

5. Correspon al tribunal qualificador resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i tot el que correspongui en els casos no previstos. 

6. La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regeix pel RD 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei. Als efectes del que estableix l'article 30, el tribunal es classifica a la categoria Tercera.

7. Per a la vàlida actuació del tribunal és necessària la presència dels seus cinc membres. 

SISENA. ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS 

Pel fet de presentar les instàncies per sol·licitar prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants se sotmeten expressament a les seves bases reguladores, que en constitueixen la seva norma, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciàs inexactitud fraudulenta a la declaració que formulin. 

Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons el que exposa la base tercera. Expirat el termini de presentació d'instàncies, la Presidència dictarà resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa o les causes que eventualment han motivat l'exclusió, i concedint un termini d'esmena a les persones excloses de cinc dies hàbils, amb indicació que, si no fan l'esmena, s'entendrà que han desistit de la sol·licitud i seran definitivament excloses. 

La resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses, ha d'indicar la data de realització de l'exercici de la fase d'oposició, així com de la composició del tribunal qualificador, a l'objecte de l'eventual presentació de recusacions o de causes d'abstenció. 

Els errors de fet es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada. 

SETENA. DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ 

El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs. 

Les persones aspirants seran convocades per a l'exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives aquelles que no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurament apreciats pel Tribunal. 

FASE D'OPOSICIÓ. Puntuació total d'aquesta fase: 60 punts 

Coneixements de la llengua catalanaAmb caràcter previ a la realització de la prova corresponent a la fase d'oposició, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat amb la sol·licitud la possessió del nivell A2 de llengua catalana, hauran de realitzar una prova per acreditar els coneixements de la llengua equivalents a dit nivell. 

La prova serà preparada i efectuada per l'assessora lingüística de l'Ajuntament, que s'incorporarà al tribunal de selecció en la seva condició d'assessora. 

La qualificació de la prova només podrà ser APTE/NO APTE, resultant excloses del procés selectiu les persones que siguin declarades no aptes. 

Primer i únic exerciciDe caràcter obligatori i eliminatori, constarà d'un exercici tipus test de 45 preguntes amb 4 respostes alternatives sobre les matèries del temari exposat a l'annex I d'aquestes bases, i es qualificarà de 0 a 60 punts, quedant eliminades les persones aspirants que no arribin a un mínim de 30 punts.

Les 40 primeres preguntes seran ordinàries i avaluables, mentre que les 5 últimes seran de reserva.

Les preguntes contestades correctament sumaran 1,5 punts, les no contestades no puntuen, i les incorrectes restaran una quarta part del valor de la resposta correcta.

El temps màxim per efectuar l'exercici serà de 55 minuts.

Una vegada avaluat l'exercici el tribunal farà pública a la pàgina web de SEMDESA la qualificació provisional atorgada a les persones aspirants, les quals disposaran d'un termini de tres dies hàbils, a comptar de l'endemà de la data de publicació, per presentar al·legacions o demanar la revisió de l'examen corresponent.

El Tribunal disposarà d'un termini màxim de 5 dies hàbils per resoldre les al·legacions que eventualment s'hagin presentat i publicar el resultat definitiu de l'exercici. 

FASE DE CONCURS. Puntuació total d'aquesta fase: 30 punts

La fase de concurs, que serà posterior a la fase d'oposició, en cap cas no servirà per superar la fase d'oposició, i únicament es valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició. 

Els mèrits que el Tribunal valorarà en la fase de concurs seran els que es detallen a continuació. 

1.  Experiència professional. Puntuació màxima d'aquest apartat: 15 punts. 

a) Per serveis prestats a l'administració pública (directament o a través d'ens instrumentals), relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar. Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració o entitat a ella pertanyent, en què s'indiqui la data d'alta i baixa, així com el lloc de treball ocupat. No es valoraran els serveis prestats a l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes del sector públic. Tampoc no es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Puntuació: 0,30 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, la part proporcional sobre 30 dies.

b) Per serveis prestats en l'empresa privada, per compte propi o aliè,  relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar.  Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte caldrà presentar, necessàriament, a més d'una vida laboral, un certificat d'empresa amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria, i funcions desenvolupades. Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92. Excepcionalment, en el cas d'extinció de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportaran documents originals o fotocòpies confrontades que justifiquin les dades indicades anteriorment.

Puntuació: 0,15 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, la part proporcional sobre 30 dies. 

En tots els casos, els serveis prestats a temps parcial es computaran només en la part proporcional de la jornada completa que correspongui. 

2.  Titulació acadèmica. Puntuació màxima d'aquest apartat: 4 punts

La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:

a) Per cada doctorat: 3 punts.

b) Per cada llicenciatura, grau o diplomatura: 4 punts.

c) Altres estudis de Postgrau (Màster, Especialista Universitari o Expert Universitari): es puntuaran segons el nombre de crèdits que constin, a raó de 0,0025 punts per hora. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivells inferiors necessaris per obtenir-lo, excepte en el cas del títol de Doctor/a o estudis de màster, en què sí que es podrà valorar el grau, la llicenciatura o equivalent. En cas que en el diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya es valoraran a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit. No es valoraran els títols que no especifiquin els crèdits ni la seva durada.

d) Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional o equivalent: 2,5 punts.

e) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, batxillerat o equivalent: 2 punts.

f) Pel títol de graduat en ESO o equivalent: 1,5 punts. 

Per a la valoració de les titulacions, s'estarà al que es disposa en la taula d'equivalències del Ministeri d'Educació. En cap cas no es poden valorar les titulacions que siguin requisit per accedir a la convocatòria. 

3.  Cursos de formació. Puntuació màxima d'aquest apartat: 9 punts. 

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la categoria i plaça convocada, amb cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració del Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), col·legis oficials, i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional. Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d'assistència i els d'aprofitament.

a) Impartició: 0,01 punts/hora.

b) Aprofitament 0,007 punts/hora. 

c) Assistència: 0,005 punts/hora.

Un crèdit equival a 10 hores de formació. Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència, es valorarà com d'assistència.

Formació transversal susceptible de valoració: informàtica/ofimàtica, prevenció de riscs laborals, igualtat, qualitat, transparència, protecció de dades, i idiomes estrangers.

Valoració màxima de la formació transversal dins el total de la formació: 2,5 punts. 

4. Coneixements de català. Puntuació màxima d'aquest apartat: 2 punts.

Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular al C2. 

  • Certificat B1 o equivalent: 0,5 punts.
  • Certificat B2 o equivalent: 1 punt.
  • Certificat C1 o equivalent: 1,5 punts.
  • Certificat C2 o equivalent: 1,75 punts.
  • Certificat LA o equivalent: 0,25 punts.

Un cop avaluada la documentació acreditativa dels mèrits, el Tribunal ha de publicar el resultat provisional de la fase de concurs, i s'estableix un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de publicació, per presentar-hi reclamacions. El tribunal disposarà de 7 dies hàbils per resoldre les eventuals al·legacions, i després es publicarà el resultat definitiu. En cas que no se'n presentin, s'ha de publicar l'anunci elevant a definitiu el resultat provisional. 

VUITENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

L'anunci amb el resultat definitiu del concurs contindrà també la puntuació final obtinguda per les persones aspirants, classificades per ordre de la puntuació obtinguda resultant de la suma de la qualificació de la fase d'oposició  i de la valoració de la fase de concurs. En cas d'empat, tindrà preferència la millor puntuació obtinguda a la fase d'oposició. En cas de persistir l'empat, aquest se solucionarà per sorteig en acte públic. 

El Tribunal elevarà a la Presidència la relació final de persones aprovades, que no podrà excedir del nombre de places convocades, per tal de procedir a la seva contractació. La resta de persones, ordenades de major a menor puntuació, passaran a constituir la borsa de treball i quedaran a l'espera de ser cridades per SEMDESA, quan es produeixi la necessitat de contractar-les temporalment. La borsa tendrà una vigència de tres anys des que es publiqui la constitució de la borsa al BOIB. 

NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA

A les persones que formin part de la borsa, a efectes de rebre ofertes de lloc de treball, se'ls enviarà un correu electrònic amb el lloc de treball objecte de l'oferta. En aquest correu hi haurà les característiques del lloc de treball, el centre de treball, el tipus de contractació i la durada. Per obtenir més informació respecte del lloc de treball ofert (ubicació física, horari, etc.) s'haurà de contactar amb SEMDESA.

Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de l'enviament d'aquest correu. En el termini màxim de dos dies hàbils, a comptar des de l'endemà de l'enviament del correu, les persones integrants de la borsa han de manifestar el seu interès en la contractació. De les persones que manifestin el seu interès es contractarà la qui tengui millor puntuació dins la borsa. Si no es presenta la conformitat dins termini, s'entendrà que s'hi renuncia expressament i passaran a ocupar el darrer lloc de la llista de persones integrants de la borsa. Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària o per motius disciplinaris, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La renúncia posterior d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, té l'efecte equivalent a la renúncia voluntària. 

DESENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS 

1. Aquelles persones aspirants a les quals es cridi, tant per a la contractació fixa com per a la cobertura temporal de vacants, i que donin la conformitat a la seva contractació, hauran de presentar en el termini establert a partir de la crida, si no ho han presentat abans, dels documents següents: 

a) Original del DNI o document acreditatiu de la nacionalitat, certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si n'és el cas. 

b) Original de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sens perjudici de la posterior presentació del títol. Les persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) de la base 3, hauran d'acreditar igualment no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi, en el seu país, l'accés a la funció pública. 

c)  Declaració jurada o promesa acreditativa de posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions. 

d) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de l'Administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques. Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb allò establert a la lletra a) de la base 3, hauran d'acreditar igualment no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu país, l'accés a la funció pública. 

e) Declaració jurada o promesa de no estar sotmeses per incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent. 

f) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori. Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la referida declaració perquè desenvolupa alguna activitat pública o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats haurà d'optar per una de les dues, o, si les activitats públiques són susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització. Si la persona aspirant proposada realitza alguna activitat privada, per a l'exercici de la qual, es requereixi el reconeixement de la compatibilitat, l'haurà d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques. En els supòsits en què es sol·liciti la compatibilitat per a l'exercici d'una activitat pública o privada, el termini per a la presa de possessió es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent. 

2. Si dins el termini indicat, i excepte casos de força major, les persones aspirants proposades no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran ser contractades i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància en què sol·licitaven prendre part en el procés selectiu.

ONZENA. IMPUGNACIÓ I MODIFICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIALa convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se'n derivin i també els que es derivin de les actuacions del tribunal qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o les bases, un cop publicades, només podran ser modificades amb subjecció estricta a les normes de la indicada Llei 39/2015.

 

Santanyí, a la data de la signatura electrònica (15 de desembre de 2025)

La presidenta Maria C. Pons Monserrat

Documents adjunts