Secció III. Altres disposicions i actes administratius
MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA
Núm. 944593
Aprovació de la previsió de les prestacions i els serveis que s’han de concertar durant l’any 2026 de la cartera de serveis de la Mancomunitat del Pla de Mallorca
Versió PDF
Mitjançant la present es publica la resolució plenària de data 17 de desembre de 2025, del tenor literal següent:
«La gestió dels serveis socials es pot fer mitjançant diverses fórmules, tal com indica l'article 89 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears. Entre altres, l'acció concertada és la figura de col·laboració entre el sector públic i el privat que més s'adequa als principis que han de regir el sistema de serveis socials, especialment arran de l'aprovació de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'article 2 d'aquesta llei preveu que les administracions competents de les Illes Balears, per complementar el sistema públic i garantir una equitat i qualitat adequades de les prestacions incloses en la cartera de serveis, poden encarregar la prestació d'aquests serveis de la seva competència, mitjançant el sistema d'acció concertada, a entitats sense ànim de lucre del tercer sector social, tal com es defineixen en els articles 3 i 4 de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social, o, si escau, a entitats privades, preferentment del tercer sector social, quan existeixin anàlogues condicions d'eficàcia, qualitat i costs, d'acord amb els requisits que estableix aquesta llei i amb respecte als principis de publicitat, transparència i no-discriminació.
A més a més, el mateix article defineix el règim d'acció concertada com la prestació per tercers de serveis socials inclosos en la Cartera de serveis socials. Amb la finalitat de garantir la publicitat i la transparència, la Llei 12/2018 disposa que, amb una periodicitat anual, les administracions competents en matèria social han de fer una previsió de les prestacions i els serveis que pretenen que siguin objecte d'acció concertada, juntament amb una taxació del cost i un informe justificatiu de la manca de mitjans propis per a la gestió, de la idoneïtat de la modalitat de gestió elegida i de la planificació establerta.
Aquesta planificació també ha de definir, si escau, els serveis considerats, de manera excepcional, serveis d'interès econòmic general. Per determinar-ne aquest caràcter, s'ha de tenir en compte, com a criteri fonamental, l'arrelament de les persones usuàries als serveis i la implantació d'aquests al territori. En aquest sentit, es preveu que, per a l'any 2026, aquest servei correspongui a la prestació del servei municipal d'ajuda a domicili.
En aquests serveis és imprescindible comptar amb la col·laboració de la iniciativa privada per a la seva prestació, atesa la insuficiència de l'oferta pública existent. La Mancomunitat del Pla de Mallorca té previst destinar un pressupost total de 154.620 € per a la concertació d'aquest servei durant l'any 2026.
En base als fonaments exposats i d'acord amb la normativa aplicable, el Ple de la Mancomunitat del Pla de Mallorca, en sessió celebrada el 17 de desembre de 2025, i per unanimitat, adopta, entre d'altres, els acords següents:
Primer. Aprovar la previsió de les prestacions i els serveis socials que han de ser objecte d'acció concertada durant l'any 2026, de conformitat amb l'article 4.1 de la Llei 12/2018, segons es detalla a l'Annex I.
Segon. Designar la presidenta de la Mancomunitat del Pla de Mallorca com a òrgan instructor dels procediments de concertació dels serveis socials previstos en aquest acord.
Tercer. Disposar la publicació del present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX I Previsió de prestacions i serveis a concertar per a l'any 2026
Durant l'any 2026 es preveu la concertació del servei següent:
Prestació del servei municipal d'ajuda a domicili
– Convocatòria: adreçada a entitats degudament acreditades
– Àmbit territorial: Mancomunitat del Pla de Mallorca
– Nombre d'hores previstes: 6.000 hores
– Preu del servei:
– Data prevista de la convocatòria: primer trimestre de 2026
– Previsió d'inici del concert: segon trimestre de 2026
– Pressupost total: 154.620 €
– Durada del concert: 1 any»
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, alternativament, recurs de reposició potestatiu davant el Ple d'aquesta entitat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Manacor, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs de reposició potestatiu, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri més convenient en dret.
(Signat electrònicament: 18 de desembre de 2025
La presidenta Joana Maria Pascual Sansó)