Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 939311
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, i presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, a proposta de la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual s’inadmet a tràmit la sol·licitud de subvenció de Aproscom Fundació, en concepte de pràctiques professionals no laborals corresponents a especialitats formatives vinculades al Catàleg de Qualificacions Professionals, concretament certificats de professionalitat de nivell 1 i 2 i de competències clau de nivell 2 adreçades als col·lectius amb especials dificultats d’inserció en el mercat laboral («SOIB Vulnerables CP»), per al període 2022-2025
Versió PDF
Fets
1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president de Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de 8 de novembre de 2022, per la qual s'aprova, pel procediment d'urgència, la Convocatòria de subvencions amb l'objecte de finançar especialitats formatives vinculades al Catàleg de Qualificacions Professionals, concretament certificats de professionalitat de nivell 1 i 2 i de competències clau de nivell 2 adreçades als col·lectius amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral («SOIB Vulnerables CP»), per al període 2022-2025.
2. D'acord amb el punt 25 de la Resolució de la convocatòria esmentada, es pot destinar a les empreses la quantitat de 3 € per alumne i hora de pràctiques per compensar-ne l'execució. Aquesta compensació s'ha d'atorgar en règim de concessió directa, d'acord amb el que disposa el Reial decret 357/2006, de 24 de març. A aquest efecte, l'empresa ha de presentar una sol·licitud de subvenció i pagament de les pràctiques d'acord amb el model normalitzat en el termini d'un mes des de que hagin acabat les pràctiques tots els alumnes assignats a la mateixa empresa.
3. El Servei de Gestió Administrativa de Programes de Formació ha comprovat que la sol·licitud de Aproscom Fundació, amb CIF G07065386 s'ha presentat fora de termini, concretament el 30.07.2024, d'acord amb el termini establert en el punt 25 de l'annex de la convocatòria, que en aquest cas és el 16.05.2024.
Fonaments de dret
1. D'acord amb el Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol) i, concretament en l'Annex 1 del decret esmentat (ens del sector públic instrumental autonòmic), es disposa que el SOIB s'integra en la Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social. Aquest decret estableix que la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa és competent en matèria de formació professional, excepte la que s'atribueix al Servei d'Ocupació de les Illes Balears en els graus A i B.
2. Pel que fa a la competència, l'article 9.4.i) del Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat de Decret d'aprovació dels Estatuts de Servei d'Ocupació de les Illes Balears, preveu entre les funcions de president de Servei de Ocupació de les Illes Balears, la concessió d'ajudes i subvencions.
3. Per altra banda, és aplicable la Resolució de la presidenta del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de 31 de juliol de 2025, de delegació de competències i signatura als òrgans directius del SOIB (BOIB núm. 101, de 31 de juliol).
4. Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president de Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la qual s'aprova, pel procediment d'urgència, la Convocatòria de subvencions amb l'objecte de finançar especialitats formatives vinculades al Catàleg de Qualificacions Professionals, concretament certificats de professionalitat de nivell 1 i 2 i de competències clau de nivell 2 adreçades als col·lectius amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral («SOIB Vulnerables CP»), per al període 2022-2025.
«25. Pràctiques professionals no laborals en empreses
(...)
Abans de començar les pràctiques, l'empresa on es duen a terme ha de comunicar als representants legals dels treballadors l'acord de pràctiques i la relació dels alumnes que hi participen. S'ha de signar un conveni entre el centre de formació i l'empresa, i els alumnes en pràctiques s'hi han d'identificar mitjançant el document corresponent.
(...)
Es pot destinar a les empreses la quantitat de 3 euros per alumne i hora de pràctiques per compensar-ne l'execució. Aquesta compensació s'ha d'atorgar en règim de concessió directa, d'acord amb el Reial decret 357/2006, de 24 de març. A aquest efecte, l'empresa ha de presentar una sol·licitud de subvenció i pagament de les pràctiques, segons el model normalitzat, en el termini d'un mes des que hagin acabat les pràctiques tots els alumnes assignats a la mateixa empresa, juntament amb la documentació següent, d'acord amb els models que es troben en el web:
— Declaració responsable, d'acord amb els models establerts en el web del SOIB, segons si l'import de l'ajut sol·licitat és superior o inferior o igual a 3.000 euros.
De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, en el cas que l'ajut sol·licitat superi els 3.000 euros el SOIB pot obtenir els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària estatal i amb la Seguretat Social, així com la verificació de les dades d'identitat (DNI), excepte en el cas d'oposició expressa de la persona interessada, que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud. En el cas que no s'autoritzin aquestes consultes, juntament amb la sol·licitud d'ajuts ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat, si escau.
— Si no s'ha presentat mai la declaració responsable o en el cas que hi hagi hagut algun canvi respecte als documents presentats anteriorment al SOIB, s'ha de presentar la documentació següent:
a) Còpia autèntica de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat.
b) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries.
c) Còpia autèntica del poder de representació de la persona que signa la sol·licitud.»
5. L'article 38 de Decret 75/2004, de 27 d'agost, el qual desplega la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposa que l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, prèviament a la concessió de subvencions, comprovarà d'ofici que els seus beneficiaris estiguin al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma. Correspon a les unitats de gestió econòmica comprovar i certificar la situació dels beneficiaris davant la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que el titular de la secció pressupostària en designi d'altres. la secció pressupostària en designi d'altres.
Per tot això dict la següent
Resolució
Primer. Inadmetre a tràmit la sol·licitud de Aproscom Fundació per haver-la presentat fora de termini, d'acord amb el punt 25 de la convocatòria.
Segon. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del SOIB.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, i presidenta del SOIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
(Signat electrònicament: 26 de novembre de 2025)
La directora del SOIB Maria Lujan Olivera
Conforme amb la proposta, en dict resolució
La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Maria Lujan Olivera Per delegació de signatura de la presidenta del SOIB (BOIB núm. 101, de 31 de juliol de 2025)