Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 939293
Informe, proposta de Resolució i Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, i presidenta del (SOIB), per la qual es concedeixen, s'autoritza i disposa la despesa, se'n reconeix l'obligació i es proposa el pagament de beques de la convocatòria SOIB Jove Beques d'Èxit per a l'estudi 2022-2025, del programa de segona oportunitat per a persones desocupades de més de 18 i menys de 30 anys inscrites en el SNGJ, cofinançada pel FSE+, Programa Illes Balears per al període 2021-2027, que hagin cursat cicles de formació professional presencial de grau mitjà o superior en els centres sostinguts amb fons públics de la CAIB durant el període 2024-2025
Versió PDF
Antecedents
1. Mitjançant la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de 19 de setembre del 2022, (BOIB núm. 125, de 24 de setembre) s'aprova la convocatòria “SOIB Jove: Beques d'Èxit per a l'estudi 2022-2025”, del programa de segona oportunitat per a persones desocupades de més de 18 anys i menys de 30 matriculades en els cursos de segon, tercer o quart d'educació secundària de persones adultes (ESPA) o en cicles de formació professional presencial de grau mitjà o de grau superior sostinguts amb fons públics de la CAIB, durant els cursos 2022-2025, i inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, cofinançada pel Fons Social Europeu Plus, Programa Illes Balears per al període 2021-2027.
2. D'acord amb el punt primer de l'annex de la Resolució de la convocatòria esmentada, aquestes beques estan adreçades a les persones joves desocupades que cursin cicles de formació professional presencial de grau mitjà o superior sostinguts amb fons públics de la CAIB durant el curs acadèmic 2024-2025.
3. D'acord amb l'apartat 10 de l'annex de la Resolució de convocatòria esmentada, el SOIB ha de tramitar la proposta de pagament una vegada finalitzat el curs escolar i comprovar d'ofici que compleix amb els requisits que estableix aquesta convocatòria.
4. Les persones beneficiàries que consten en l'annex d'aquesta resolució han presentat una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'administració de l'Estat.
Atès que l'import de la subvenció supera els 3.000,00 € s'ha comprovat que les persones beneficiàries estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat.
5. S'ha comprovat que les persones beneficiàries que consten en l'annex d'aquesta Resolució estan al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que compleixen les obligacions que consten en el punt 5.2 de l'Annex de la Resolució de convocatòria i en la resta de normativa aplicable.
6. Hi ha crèdit adequat i suficient a la partida pressupostària 76101 322D11 48000 00 19213 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any en curs.
Fonaments de dret
1. Resolució del conseller de Model econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de 19 de setembre de 2022 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre), per la qual s'aprova la convocatòria SOIB Jove Beques d'Èxit per concedir beques per a l'estudi, del programa de segona oportunitat per a persones desocupades de més de 18 i menys de 30 anys matriculades en els cursos de segon, tercer o quart d'educació secundària de persones adultes (ESPA) o en cicles de formació professional presencial de grau mitjà o de grau superior sostinguts amb fons públics de la CAIB, durant els cursos 2022-2025, i inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, cofinançada pel Fons Social Europeu Plus, Programa Illes Balears per al període 2021-2027.
2. L'article 2.2 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, de aprovació del Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol) estableix que el SOIB, per a l'acompliment dels seus fins, pot dur a terme, entre altres, les funcions necessàries per gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; l'adaptació de la formació i requalificació per a l'ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial, l'economia social i a millorar les condicions dels treballadors.
3. D'acord amb els apartats g i i de l'article 9.4 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, de aprovació del Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol), és funció del president del SOIB autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments del servei, així com concedir ajuts i subvencions.
4. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, té per objecte la regulació del règim jurídic general de les subvencions atorgades per les administracions públiques (BOE 276, de 18 de novembre).
5. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre); té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, la gestió de les quals correspon a l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.
6. D'acord amb l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les subvencions que es concedeixen en consideració a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor, no requereixen cap altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de la situació esmentada prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència.
7. Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 10 d'octubre de 2013, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d'octubre).
8. D'acord amb l'article 7.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 10 d'octubre de 2013, la selecció dels beneficiaris es pot dur a terme per procediments que no són de concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si (d'acord amb l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre)
9. La Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat- Autònoma de les Illes Balears per l'any 2015, en la disposició final setena modifica l'article 1 de la Llei 7/2000, de 15 de juny, de creació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, i el defineix com un organisme autònom dotat de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, adscrit a la conselleria competent en matèria de treball.
10. D'acord amb el Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol de 2025), que adscriu el SOIB a la Conselleria Treball, Funcio Pública i Diàleg Social
11. L'article 82.4 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú que estableix que es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni han de ser tinguts en compte a la resolució altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pel interessat.
12.- Actualment, respecte del requisit establert a l'apartat 5.2.b) de la convocatòria de beques formatives relatiu als alumnes que cursin formació professional, el qual fa referència a: «No haver-se matriculat en cap estudi reglat en el curs acadèmic 2023-2024», s'ha considerat que «estudi reglat» es refereix a estudis que pertanyen al sistema educatiu i, per tant, els certificats de professionalitat per a l'ocupació en l'àmbit laboral es consideren reglats a efectes d'aquesta convocatòria de beques per a les sol·licituds del curs acadèmic 2024-2025.
No obstant l'anterior, s'ha de tenir en compte la Llei orgànica 3/2022, de 31 de març, d'ordenació e integració de la Formació Professional i el Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l'ordenació del sistema de Formació Professional, mitjançant les quals es crea un marc unificat de Formació Professional que inclou totes les ofertes de formació professional existents, independentment que es realitzin en el sistema educatiu o en el sistema de l'ocupació, per consegüent, els certificats de professionalitat deixaran d'impartir-se amb la implantació d'un nou model de formació amb la denominació de graus. Els dos sistemes conviuran durant un temps fins que finalitzin les convocatòries vigents de subvencions per finançar especialitats formatives de certificats de professionalitat.
Per tant, per a les sol·licituds que es presentin en futurs curs acadèmics, la consideració dels certificats de professionalitat com a «estudi reglat» dependrà de la normativa que sigui aplicable en el moment en què es varen realitzar els certificats de professionalitat. Així mateix, els nous graus ja siguin del sistema educatiu o del sistema de l'ocupació tendran la categoria d'estudis reglats.
Informe tècnic
Per tot el que s'ha exposat, inform favorablement sobre la concessió de subvencions en concepte de beques adreçades a persones desocupades de més de 18 anys i menys de 30 inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil que han cursat cicles de formació professional presencial de grau mitjà o superior sostinguts amb fons públics de la CAIB durant el curs acadèmic 2024-2025, les persones beneficiàries que consten a l'annex d'aquesta resolució.
La cap del Servei de Gestió Administrativa de Programes de Formació La cap del Departament de Formació per a l'Ocupació Paula Medina Fuster Inmaculada Vidal Ripoll
Atès l'informe de la cap Servei de Gestió Administrativa de Programes de Formació i amb el vist i plau de la cap del departament de Formació per a l'Ocupació , s'eleva a la consideració de la directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, la següent
Proposta de resolució
Propòs a la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, i presidenta del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), que dicti una resolució en els termes següents:
Primer.- Concedir una subvenció per un import total de 49.842,00 € en concepte de beca per a l'estudi del programa de segona oportunitat a les persones beneficiàries que consten en l'annex d'aquesta Resolució.
L'import total de la beca que correspon a cada persona beneficiària s'ha de calcular d'acord amb el que estableix l'apartat 7 de l'annex de la Resolució del conseller de Model econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de 19 de setembre de 2022 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre): si s'aconsegueix la condició de poder passar del primer al segon any, en el cas d'alumnes matriculats al primer curs, o si s'aconsegueix la condició d'obtenir la titulació, en el cas d'alumnes matriculats al segon any, ha de ser de 3.834 euros per curs (426×9 = 3.834 euros).
Segon.- Autoritzar i disposar la despesa per un import global de 49.842,00 € a favor de les persones beneficiàries que consten a l'annex d'aquesta Resolució, a càrrec de la partida pressupostària 76101 322D11 48000 00 19213 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any en curs.
Tercer.- Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per un import global de 49.842,00 € a favor de les persones beneficiàries que consten a l'annex d'aquesta Resolució, amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D11 48000 00 19213 dels pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any en curs.
Quart.- Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social i presidenta del SOIB en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril) i els articles 123 i 124 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa
(Signat electrònicament: 13 de novembre de 2025)
La directora del SOIB María Luján Olivera
Conforme amb la proposta, en dict resolució
La directora del SOIB María Luján Olivera Per delegació de signatura de la presidenta del SOIB (BOIB núm. 101, de 31 de juliol de 2025)
ANNEX Persones beneficiàries de la subvenció
|
CONCE |
ANY |
DNI/NIE |
LLINATGE 1 |
LLINATGE 2 |
NOM |
NÚM. EXP. |
CENTRE EDUCATIU |
IMPORT |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
25358 |
2025 |
***6397** |
ACOSTA |
VILCHES |
AARON |
BEFP 64/2024-25 |
Juníper Serra CIFP |
3.834,00 € |
|
25359 |
2025 |
***8860** |
CALERO |
VILCHEZ |
MARIA DE LOS SANTOS |
BEFP 57/2024-25 |
Francesc de Borja Moll CEPA |
3.834,00 € |
|
25360 |
2025 |
***1113** |
CALISTO |
MELO |
CAMILA IGNACIA |
BEFP 73/2024-25 |
Berenguer D'Anoia IES |
3.834,00 € |
|
25361 |
2025 |
***8084** |
CAPO |
PERELLO |
FRANCISCA |
BEFP 12/2024-25 |
Juníper Serra CIFP |
3.834,00 € |
|
25362 |
2025 |
***1910** |
FARELO |
ORDOÑEZ |
MIGUEL |
BEFP 23/2024-25 |
Pau Casesnoves CIFP |
3.834,00 € |
|
25363 |
2025 |
***2250** |
GUERRERO |
SÁNCHEZ |
MANUEL |
BEFP 2/2024-25 |
Pau Casesnoves CIFP |
3.834,00 € |
|
25364 |
2025 |
***9517** |
LAQUINTANA |
ALOY |
ESTHER |
BEFP 4/2024-25 |
Joan Taix CIFP |
3.834,00 € |
|
25365 |
2025 |
***2290** |
MAIRATA |
MARCH |
FRANCESCA MARIA |
BEFP 60/2024-25 |
Francesc de Borja Moll CIFP |
3.834,00 € |
|
25366 |
2025 |
***1613** |
MATAS |
FUSTER |
MAGDALENA |
BEFP 42/2024-25 |
Josep Maria Llompart IES |
3.834,00 € |
|
25367 |
2025 |
***1435** |
NEVADO |
GARCIA |
DANIEL |
BEFP 34/2024-25 |
Pau Casesnoves CIFP |
3.834,00 € |
|
25368 |
2025 |
***8294** |
SEGUÍ |
CRESPÍ |
GABRIEL ADRIÀ |
BEFP 7/2024-25 |
Juníper Serra CIFP |
3.834,00 € |
|
25369 |
2025 |
***2472** |
SERRA |
LUZZY |
LIDIA |
BEFP 69/2024-25 |
Juníper Serra CIFP |
3.834,00 € |
|
25370 |
2025 |
***2325** |
SOCIAS |
PONS |
MARGARITA |
BEFP 33/2024-25 |
Joan Taix CIFP |
3.834,00 € |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
49.842,00 € |