Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS
Núm. 929887
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics per la qual es deneguen o es concedeixen els ajuts per donar suport a la projecció exterior de les arts visuals de les Illes Balears per a l’any 2025
Versió PDF
Fets
1. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 26, de 27 de febrer de 2025, es va publicar la Resolució del president de l'Institut d'Estudis Baleàrics per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a la projecció exterior de les arts visuals de les Illes Balears per a l'any 2025.
2. L'Institut d'Estudis Baleàrics va rebre, a partir del dia 1 de maig fins el 5 de setembre de 2025, sol·licituds provinents de 20 sol·licitants per optar als ajuts.
3. Una vegada revisades totes les sol·licituds rebudes, l'òrgan instructor va elaborar una llista provisional de sol·licituds admeses i excloses, amb la indicació de la causa d'exclusió i les deficiències i mancances detectades en la documentació presentada. Segons el que estableix el punt 10.1. de la convocatòria, aquesta llista es va publicar el dia 8 d'octubre de 2025 tant a la Seu Electrònica de la CAIB com al web www.iebalearics.org.
4. D'acord amb el punt 10.2. de la convocatòria, els sol·licitants van disposar de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional per esmenar les deficiències detectades o per presentar les al·legacions que considerassin oportunes. La presentació de la documentació s'havia de vehicular a través dels tràmits telemàtics habilitats corresponents.
5. Una vegada revisades les esmenes presentades, el dia 23 d'octubre de 2025 el director adjunt de l'Institut d'Estudis Baleàrics va dictar la Resolució per la qual es va aprovar la llista definitiva de sol·licituds admeses i excloses i es va determinar el desistiment de les sol·licituds no esmenades. Aquesta Resolució es va publicar el dia 23 d'octubre de 2025 tant a la Seu Electrònica de la CAIB com al web www.iebalearics.org.
6. En data 29 d'octubre de 2025, es va publicar una correcció d'errades de la resolució amb la llista definitiva d'admesos, exclosos i desistiments.
7. Les 15 sol·licituds presentades dins termini i admeses a tràmit es varen traslladar a la Comissió Avaluadora, que es va reunir el 21 d'octubre de 2025 per valorar les sol·licituds d‘acord amb els criteris establerts al punt 11 de la convocatòria, i va emetre l'informe provisional amb les entitats beneficiàries, la puntuació obtinguda i l'import adjudicat a cada sol·licitant, d'acord amb el punt 13.4. de la convocatòria. Aquest informe es va publicar el dia 5 de novembre de 2025 a la Seu Electrònica de la CAIB i al web www.iebalearics.org, i es va concedir un termini de deu dies hàbils per tal que les entitats poguessin formular les al·legacions que considerassin oportunes.
8. El dia 19 de novembre de 2025 va finalitzar el termini de presentació d'al·legacions a l'informe provisional de la comissió. No s'han presentat al·legacions.
9. El dia 20 de novembre de 2025, la Comissió Avaluadora va emetre l'informe definitiu amb les entitats beneficiàries i els imports adjudicats, que va servir de base a la proposta de resolució.
10. El dia 20 de novembre de 2025 es va dictar la proposta de resolució, que es va notificar a les entitats interessades mitjançant la publicació en la Seu Electrònica de la CAIB i en la pàgina web www.iebalearics.org, d'acord amb l'article 13.6. de les bases de la convocatòria.
11. Segons estableix el punt 13.7. de les bases de la convocatòria, una vegada notificada la proposta de resolució, els beneficiaris als quals s'ha proposat la concessió havien de comunicar a l'Institut d'Estudis Baleàrics si acceptaven la subvenció o hi renunciaven. En qualsevol cas, si en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució el beneficiari no feia constar el contrari, s'havia d'entendre que acceptaven la subvenció proposada.
12. El dia 5 de desembre de 2025 va finalitzar el termini per acceptar o renunciar a la subvenció. Durant aquest termini les entitats han presentat l'acceptació de la subvenció o bé no han realitzat cap tràmit, per la qual cosa, segons les bases, s'ha d'entendre que l'accepten tàcitament. Cap entitat hi ha renunciat de manera expressa.
Fonaments de dret
1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
5. L'Ordre 40/2024, de 13 de desembre, del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de cultura i foment de la llengua catalana.
6. La Resolució del president de l'Institut d'Estudis Baleàrics per la qual es convoquen ajuts destinats a donar suport a la projecció exterior de les arts visuals de les Illes Balears per a l'any 2025.
7. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. El Decret 48/2018, de 21 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar i concedir subvencions per un import total de 51.750,19 € a favor dels sol·licitants indicats a l'annex 1, pels imports indicats en cada cas, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts de l'Institut d'Estudis Baleàrics.
2. Autoritzar i disposar la despesa a favor dels sol·licitants indicats a l'annex 1, pels imports indicats en cada cas, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts de l'Institut d'Estudis Baleàrics.
3. Denegar una subvenció al sol·licitant indicat a l'annex 2, pel motiu indicat en el seu cas.
4. Informar que, d'acord amb el punt 18.1. de la convocatòria, l'import de la subvenció només s'abonarà una vegada s'hagi revisat la documentació amb la qual el beneficiari hagi justificat que ha duit a terme les activitats que fonamenten la concessió de l'ajut i les despeses que aquesta activitat ha suposat. D'acord amb el punt 18.2. de la convocatòria, en el cas de les subvencions superiors a 2.000 €, es pot fer efectiu el pagament a partir de la data en què es resolgui definitivament la concessió. Es farà de la manera següent:
a) Un primer pagament de la subvenció del 50 % de l'import concedit, que es farà de manera anticipada mitjançant una transferència bancària, en concepte de bestreta, una vegada publicada la resolució de concessió al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) Un segon pagament amb la resta, una vegada finalitzada l'activitat i presentada la documentació justificativa, tal com indica el punt 18 d'aquesta convocatòria. Aquest pagament es farà efectiu mitjançant una transferència bancària, que s'ha d'efectuar una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i una vegada justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.
5. Comunicar als beneficiaris que l'acceptació de la subvenció implica el compliment de les obligacions recollides en el punt 21 (obligacions dels beneficiaris) de la convocatòria i totes les que recull la normativa de subvencions.
6. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 11 de desembre de 2025)
El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics Jaime Bauzá Mayol