Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 917536
Departament de Gestió Urbanística. Expedient número 1305101Q (ref. int. GCI 2025/4). Aprovació inicial dels estatuts i les bases d’actuació per a l’execució del SUB 32-03 Son Ximelis, del vigent pla general 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

I25040125 ANU-cat

ÀREA D'URBANISME, HABITATGE I PROJECTES ESTRATÈGICS

GERÈNCIA D'URBANISME

DEPARTAMENT DE GESTIÓ URBANÍSTICA

SERVEI JURÍDICOADMINISTRATIU DE GESTIÓ URBANÍSTICA

Expedient 1305101Q (GCI 2025/4)

La Junta de Govern de Palma, en sessió que tingué lloc en data 19 de novembre de 2025, adoptà el següent acord:

"Antecedents

1.- En data 30.06.2025 Noelia Pérez Gómez, en nom i representació d'ERRIAP ACTIVOS INMOBILIARIOS, SLU, i Jordi Bach Ibarra, en representació de SERVILAND GESTION URBANÍSTICA, SL (que alhora representa a la SOCIEDAD DE GESTIÓN DE ACTIVOS PROCEDENTES DE LA REESTRUCTURACIÓN BANCARIA, SA), propietaris de més del 60 % dels terrenys afectats pel SUB 32-03 SON XIMELIS, del Pla General de l'any 2023 de l'Ajuntament de Palma, van presentar una sol·licitud per a què, previs els tràmits administratius que pertoquessin, s'aprovessin els Estatuts i les Bases d'Actuació de la Junta de Compensació que desitgen constituir per executar els terrenys inclosos dins l'àmbit al qual està associada.

2.- El dia 29/07/2025 el cap de la Secció Jurídica Administrativa de Gestió Urbanística va emetre informe jurídic desfavorable al contingut dels estatuts i a diverses qüestions de les bases d'actuació analitzats.

3.- El dia 11/08/2025 el cap del Servei de Valoracions i Projectes va emetre informe tècnic desfavorable al contingut de diversos apartats de les bases d'actuació de l'esmentada junta.

4.- Tant l'informe tècnic com l'informe jurídic esmentats van ser notificats als promotors interessats el dia 01/09/2025, per a l'esmena de les deficiències indicades.

5.- El dia 16/09/2025 Noelia Pérez Gómez, en nom i representació d'ERRIAP ACTIVOS INMOBILIARIOS, SLU, i Jordi Bach Ibarra, en representació de SERVILAND GESTION URBANÍSTICA, SL (que alhora representa a la SOCIEDAD DE GESTIÓN DE ACTIVOS PROCEDENTES DE LA REESTRUCTURACIÓN BANCARIA, SA), han presentat diversa documentació per esmenar les deficiències inicials i per a què es continués amb la tramitació de l'aprovació dels estatuts i les bases d'actuació de la Junta de Compensació d'aquest SUB.

6.- El dia 07/10/2025 el cap de la Secció Jurídica Administrativa de Gestió Urbanística emet informe jurídic favorable al contingut dels estatuts, i a diverses qüestions de les bases d'actuació, presentats el dia 16/09/2025.

7.- El dia 23/10/2025 el cap del Servei de Valoracions i Projectes ha emès informe tècnic favorable al contingut de diversos apartats de les bases d'actuació presentades el dia 16/09/2025.

8.- Les persones promotores del present procediment han indicat als seus estatuts que es volen acollir a la Llei 4/2025, de 18 de juliol, d'actuacions urgents destinades a l'obtenció de sòl mitjançant projectes residencials estratègics a les Illes Balears, per la qual cosa el present procediment es tramita a l'empara d'aquesta norma. No consta que s'hagi obtingut l'informe favorable que indica l'article 16.1.b) d'aquesta llei.

La constitució de la junta de compensació,  tràmit següent a l'aprovació definitiva dels presents estatuts i bases d'actuació, requereix que l'administració actuant adopti un acord d'aprovació de constitució de l'entitat en el termini màxim d'un mes a comptar des de l'endemà d'haver rebut el document públic de constitució (art. 168.4 RLUIBM). Per tant, cal informar als promotors que la constitució de la junta de compensació es condicionarà a l'obtenció de l'informe favorable esmentat.

Fonaments de dret

- Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Sòl i Rehabilitació Urbana –TRLSRU- (especialment l'article 10).

- Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears –LUIB- (especialment l'article 83)

- Llei 4/2025, de 18 de juliol, d'actuacions urgents destinades a l'obtenció de sòl mitjançant projectes residencials estratègics a les Illes Balears (especialment l'article 16)

- Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, per a l'illa de Mallorca –RLUIBM- (especialment els articles 151 a 156 i 165 a 174, amb referència singular als articles 152, 173 i 174)

- Els informes per resoldre aquest expedient s'han emès en la forma que estableixen els articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals.

Per tot això, atès el que disposen els articles 127.1.d) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i l'article 18 del Reglament orgànic del govern i de l'administració de l'Ajuntament de Palma, i en virtut dels Decrets de batlia núm. 11129, de 17/09/2024 (BOIB núm. 125 de 24/09/2024), l'acord de la Junta de Govern, de 05/07/2023 (BOIB núm. 95 de 11/07/2025) i les titularitats assignades per Decret de batlia núm. 10678, de 10/09/2024 (BOIB núm. 125 de 24/09/2024); o, si s'escau, els acords i les resolucions que els modifiquin a partir de la seva vigència, el TAG cap de Secció que subscriu proposa a la Junta de Govern Local l'adopció del següent:

ACORD

1r.- Aprovar inicialment els Estatuts i les Bases d'Actuació per a l'execució del SUB 32-03 SON XIMELIS del vigent PG/2023, presentat pels propietaris de finques que representen una superfície de més del 60% dels terrenys afectats per l'àmbit, atesos els informes del Servei Jurídic Administratiu de Gestió Urbanística de 07/10/2025 i del Servei de Valoracions i Projectes de 23-10-2025.

Els estatuts, les bases i els informes esmentats s'adjunten com a Annexos d'aquest acord, del qual formen part íntegra.

2n.- Sotmetre aquest acord a informació pública per un termini de quinze dies hàbils, mitjançant edicte a publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que disposa l'article 83.4 de la Llei 12/2017. Així mateix s'haurà de publicar en la direcció o en el punt d'accés electrònic corresponent, on s'inserirà el seu contingut íntegre.

3r.- Concedir tràmit d'audiència a la resta de persones propietàries del SUB 32-03 SON XIMELIS per a què, en el termini de deu dies hàbils, puguin formular al·legacions i aportar quants documents i justificacions considerin oportuns, de conformitat amb l'article 83.4 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears.

4t.- Informar als propietaris promotors que la constitució de la junta de compensació es condicionarà a l'obtenció de l'informe favorable indicat a l'article 16.1.b) de la Llei 4/2025, de 18 de juliol, d'actuacions urgents destinades a l'obtenció de sòl mitjançant projectes residencials estratègics a les Illes Balears.

5è.- Notificar el present acord als propietaris promotors dels present procediment mitjançant la persona representant designada per ells, i individualment a la resta de persones propietàries del SUB 32-03 SON XIMELIS.

6è.- Donar trasllat d'aquest acord al Negociat d'Informació Urbanística, a la Secció de tramitació de projectes d'urbanització pel seu coneixement.”

En compliment de l´article 83 de la Llei 12/2017 de 29 de desembre d´Urbanisme de les Illes Balears; del Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, LUIB; el 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 11/99, de 21 d´abril, es publica, juntament amb la documentació tècnica aprovada que podeu consultar en la Secció de Informació Urbanística de l´Àrea de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat (Av. Gabriel Alomar, núm 18, bxos, Edifici Municipal de las Avingudes) i en la seu electrònica a l´adressa

https://urbanisme.palmademallorca.es/IMI/URBANISME/PRD/Planejament_urbanistic_pdf/Images%20Arxiu/GCI-Compensacions/GCI-202500040000/GCI-20250004_PORTADA.pdf 

perquè se´n prengui general coneixement i als efectes pertinents.

Si es tracta de subjecte obligat a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques –segons l'article 14.2 de la Llei 39/15- heu de presentar els vostres escrits, obligatòriament, a la seu electrònica de la web de l'Ajuntament de Palma, amb indicació expressa i clara d'allò que es tracta i fent-hi constar el número d'expedient. Si es tracta d'una persona física, podrà utilitzar l'esmentada seu electrònica o bé presentar la documentació a qualsevol de les oficines municipals d' Atenció a la Ciutadania, la ubicació de les quals es pot consultar a la web www.palma.cat, o a les dependències a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

 

(Signat electrònicament: 5 de desembre de 2025)

La cap del Departament de Gestió Urbanística  María Ortíz Fernández  P.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014  publicat en el BOIB 30 de 04/03/2014