Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL
Núm. 916230
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears de l'Acta de constitució de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu del sector del transport regular de viatgers de Balears firmada el 10 de novembre de 2025 i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07000845011982)
Versió PDF
Antecedents
1. El 10 de novembre de 2025, les organitzacions sindicals i empresarials signants del Conveni Col·lectiu del sector del transport regular de viatgers de Balears es reuniren per a constituir la Comissió paritària del conveni.
2. El 11 de novembre de 2025, José Carlos Sedano Almiñana, en representació de la Comissió Paritària del Conveni Col·lectiu, va sol·licitar el registre i el dipòsit de l'acta de la reunió.
Fonaments de dret
1. L'article 90.3 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius, acords col·lectius de treball i plans d'igualtat.
3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar l'Acta de constitució de la Comissió Paritària del sector del del sector del transport regular de viatgers de Balears de 10 de novembre de 2025, en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Disposar la publicació de l'acta en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.
3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana del text és l'original signada per la Comissió Paritària.
4. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.
Palma, signat electrònicament el 18 de desembre de 2025
La directora general de Treball i Salut Laboral Maria de la Luz Moreno Romero Per delegació de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social (BOIB 99, de 26 de juliol de 2025)
ACTA 1 DE CONSTITUCIÓ DE LA COMISSIÓ PARITÀRIA DEL CONVENI COL·LECTIU SECTORIAL DEL TRANSPORT REGULAR DE VIATGERS PER CARRETERA DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA DE LES ILLES BALEARS (CODI CONVENI 07000845011982)
ASSISTENTS
Per la representació empresarial
Sra. Mar BALETA MULET
Sra. Catin ARGUIMBAU TORRES
Sr. Albert LÓPEZ ALCAMPEL
Sr. Iván TIZÓN CASERO
Sr. Alexandro KENT SELVERT LÓPEZ-DUFOUR
Sr. Jaume CAMÍ POCOVÍ
Sr. Jaime ALIAÑO GOMILA
Sra. Petra MUT TOMÁS
Sr. Alejandro FERNÁNDEZ MONGE (assessor)
Sr. Manuel SÁNCHEZ RUBIO (assessor)
DE L'AGRUPACIÓ EMPRESARIAL DEL SERVEI REGULAR DE VIATGERS DE LES BALEARS (d'ara endavant, FEBT):
Sr. José María CARDONA RIBAS
DE L'ASSOCIACIÓ PITÏUSA D'EMPRESARIS DE TRANSPORT REGULAR DE VIATGERS PER CARRETERA EN AUTOBÚS (d'ara endavant, APEBUS):
Per la representació sindical
Sr. Juan RODRÍGUEZ DEYÁ
Sr. Daniel ZULIANI
Sr. Gabi NICOLAU DORA
Sr. Román GAVELA ABELLA
Sr. Jaime LLOMPART CIFRE
Sr. Andrés RODRÍGUEZ CEPAS (assessor)
DEL SINDICAT AUTÒNOM DE TRANSPORTS DE LES ILLES (d'ara endavant, SATI)
A la ciutat de Palma (Mallorca, Illes Balears), el 10 de novembre de 2025, a les 12 hores, als locals de la Federació Empresarial Balear de Transports (FEBT), situats al carrer Aragó, núm. 215, pis 1r, porta dreta, es reuneixen les persones relacionades al marge esquerre amb la finalitat de fer la primera reunió, constitutiva, de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu per al sector del transport regular de viatgers per carretera de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que preveu l'article 38 del text convencional, amb la possibilitat que la reunió es faci tant de manera presencial com telemàtica, modalitat, aquesta darrera, a la qual s'acull el Sr. Jaume Aliaño, el Sr. Iván Tizón i el Sr. José María Cardona i la Sra. Catín Arguimbau.
Aixeca aquesta acta el Sr. Manuel Sánchez Rubio, advocat associat de la firma C. SEDANO & ASOCIADOS, assessor de la representació empresarial, per acord de les parts i acceptació del designat.
L'ordre del dia és la constitució de la Comissió Paritària.
1. Constitució de la Comissió Paritària
La Comissió queda formada per deu membres de les representacions signants, cinc de designats per la part empresarial i cinc per la part sindical. Els titulars són nomenats per cadascuna de les organitzacions, sens perjudici de la seva substitució o suplència en cas d'absència. Els membres de cada part podran delegar per escrit entre si mateixos el vot en cas d'absència.
Els representants nomenats són els següents:
S'acorda que la secretaria d'actes la portarà el despatx professional de C. SEDANO & ASOCIADOS, assessors de la part empresarial.
S'acorda que la persona que actuï com a secretari redactarà l'acta de cada reunió dins dels deu dies hàbils següents a la seva celebració i la farà arribar a les parts perquè la revisin. L'acta l'ha d'aprovar i signar en la reunió següent de la Comissió un representant de cada organització juntament amb el secretari d'actes, tret de la present, que l'han de signar tots els presents, inclosos els que hi assisteixin de manera telemàtica. Les actes han de recollir els assistents, l'ordre del dia i els acords o desacords que s'adoptin i s'hi han adjuntar els documents que s'acordi. Les manifestacions de part les dictarà el ponent que les vulgui dur a terme i, si són extenses, les farà aportant un escrit signat.
L'acta d'aquesta reunió s'aprova i se signa el dia de la data, mitjançant signatura electrònica dels que hi han assistit de manera telemàtica, per ratificar els acords adoptats.
La Comissió Paritària té establert, segons l'article 38 del conveni, com a domicili a l'efecte de notificació, la seu del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB), 07003 Palma (Mallorca, Illes Balears), av. Comte de Sallent, núm. 11, 2a planta. Així mateix, s'habilita, als efectes de les comunicacions que preveu el Conveni col·lectiu, l'adreça electrònica següent:
cptransporteregular@tamib.es
2. Funcions de la Comissió Paritària
De conformitat amb el que estableix l'article 38 i la resta de preceptes concordants del Conveni col·lectiu, així com l'article 85 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, la Comissió Paritària té atribuïdes les funcions següents:
a) Interpretació i vigilància. Interpretar tots els articles i les clàusules d'aquest conveni, així com vigilar que s'apliquin i es compleixin correctament.
b) Competències específiques que atribueix el conveni. Exercir totes les funcions i competències que li són atribuïdes expressament en l'articulat del conveni, entre les quals s'inclouen, de manera enunciativa i no limitadora, les següents:
c) Adequació a la normativa vigent. Analitzar les implicacions de normatives legals o reglamentàries d'entrada en vigor posterior que puguin afectar el marc de les relacions laborals que regula aquest conveni i debatre-les, amb la possibilitat d'elaborar propostes d'adaptació o desenvolupament per a la negociació posterior.
d) Intervenció en conflictes i relació amb òrgans jurisdiccionals
Tots els assumptes que se sotmetin a la consideració de la Comissió s'han de remetre amb prou temps al domicili d'aquesta, sempre a través d'una de les organitzacions signants del conveni, sens perjudici dels requeriments o les peticions que puguin provenir d'òrgans de l'Administració pública o de la jurisdicció social o quan així estigui establert legalment. No obstant això, qualsevol part de la Comissió pot proposar a debat i decisió qualsevol tema a l'inici de cada una de les sessions. Els acords es prenen per acord unànime de les dues parts, sindical i empresarial.
Les reunions de la Comissió Paritària tindran lloc amb la sol·licitud prèvia de cadascuna de les parts o per convocatòria del secretari.
Sense que hi hagi més assumptes per tractar, a les 13 hores es dona per finalitzada la reunió en el lloc i la data que s'indiquen en l'encapçalament i s'aixeca aquesta acta perquè consti el que s'hi ha tractat, la qual signen els presents, i es dona mandat al Sr. Carlos Sedano Almiñana, assessor empresarial, perquè n'efectuï els tràmits d'inscripció i de registre davant de l'autoritat laboral i en sol·liciti la publicació en el BOIB.