Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
SOCIETAT MUNICIPAL D'APARCAMENTS I PROJECTES
Núm. 903139
Bases especifiques de la convocatòria mitjançant concurs-oposició de 3 places de personal operador de sala de control d’aparcaments, procés OPE23-0202
Versió PDF
PROCÉS OPE23-0202
BASES REGULADORES:
I. DISPOSICIONS GENERALS
1.1 OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de les presents bases és la convocatòria de 3 places de personal fix PERSONAL OPERADOR DE SALA DE CONTROL D'APARCAMENTS.
Aquest procés es regirà per el que ve disposat a les presentes bases de la convocatòria i a les bases generals de processos selectius per les convocatòries de les places de personal fix de l'SMAP.
1.2 Característiques del lloc de treball:
1.3 Regim de treball
L'horari de treball és a jornada continua en torns rotatoris de 8 hores: dematí (6:00h a 14:00h), horabaixa (14:00h a 22:00h) i nit (22:00h a 06:00h), de dilluns a diumenge. Còmput anual de 1.616 hores de treball efectiu.
1.4 Funcions i responsabilitats.
Missió: Personal que manipula i controla els ordenadors dotats de sistemes operatius capaços de treballar en multiprogramació, principalment equips i programes de naturalesa complexa.
Funcions:
II. REQUISITS PER LES PERSONES ASPIRANTS.
2.1 REQUISITS GENERALS
2.2 REQUISITS ESPECÍFICS
Las condicions i requisits establerts d'aquestes bases hauran de posseir-se durant la presentació de les sol·licituds i mantenir-se fins el moment de la incorporació a la plaça vacant.
Las persones aspirants hauran de reunir els requisits abans indicats dins del termini de presentació de sol·licitud i no haver perdut cap dels requisits en el moment de la contractació.
En qualsevol moment que l'SMAP esbrini o constati de manera fefaent la manca dels requisits o la falsedat en la documentació o declaració presentada, l'aspirant serà exclòs immediatament del procés, i en cas de estar contractat serà acomiadat disciplinàriament sense perjudici de la responsabilitat en que hagi incorregut per falsedat, reservant-se l'SMAP, les accions legals pertinents.
III. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
3.1 Composició
El Tribunal qualificador estarà composat per els següents membres:
Se hauran d'abstenir i no podran formar part dels tribunals les persones que tenguin una relació d'amistat o enemistat manifesta, o vincle matrimonial o situació de fet assimilable, i el parentesc de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol de les persones interessades.
3.2 Funcions
Las funcions del Tribunal seran les establertes a les bases generals i en concreto:
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per el bon ordre del procés per concurs oposició en tot allò no previst a les bases genèriques i/o especifiques.
El Tribunal, si així ho consideras oportú, podrà dirigir-se als aspirants mitjançant els comptes de correu electrònic facilitats a la seva sol·licitud, per la resolució de les seves al·legacions, reclamacions o peticions, essent el candidat aspirant el responsable que les dades facilitades siguin correctes.
Si en qualsevol moment del procés de selecció el Tribunal te coneixement de la no veracitat de qualcuna dada aportada per un aspirant, suposarà l'exclusió automàtica del procés selectiu.
IV. SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ I SEGUIMENT DEL PROCÉS.
4.1 Sol·licituds
La presentació de la sol·licitud per participar en el present procés selectiu implica l'acceptació tant de les bases generals com de les presents bases especifiques en la totalitat del seu contengut, entenent-se per tant que la persona aspirant és coneixedora del procediment, terminis i requisits que es contenen en aquestes bases reguladores, així com dels drets i obligacions que l'assisteixen durant el desenvolupament del procés.
La sol·licitud d'inscripció es farà mitjançant l'enllaç disponible a la pàgina web de l'SMAP al portal d'ofertes d'ocupació pública de l'SMAP https://smappalma.sedipualba.es/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=14213 . Les persones interessades hauran de inscriure's i omplir la sol·licitud de forma telemàtica mitjançant l'aplicació disponible a la pàgina web de l'SMAP, essent necessari estar en disposició de identificació i autenticació mitjançant certificat digital.
Totes les persones interessades i que reuneixin els requisits per optar a les places, hauran de presentar la sol·licitud, en els 10 dies hàbils següents al de la publicació al BOIB mitjançant la plataforma a la que es pot accedir des de la pàgina web de l'SMAP https://www.mobipalma.mobi/es/smap-oferta-publica-de-treball/ , seguint les passes i instruccions que s'indiquen i adjuntant la documentació sol·licitada. El termini de inscripció se indicarà a les bases de la convocatòria i en el portal d'ofertes d'ocupació pública de l'SMAP.
4.2 Documentació a presentar.
Tota persona interessada, per poder ser admesa al procés de selecció a la present categoria, haurà de presentar, mitjançant el portal d'ofertes d'ocupació pública de SMAP, copia escanejada llegible en format .PDF dels documents que es relacionen en aquest apartat. La documentació ha de presentar-se escanejada per les dues cares. La documentació haurà de presentar-se obligatòriament en format -.pdf. No s'admeten formats de text, Excel o imatges (-.jpg, -.jpeg, -.gif, -.bmp, -.tiff, -.png, etc.). La persona candidata és la única responsable de que els arxius que remet siguin totalment llegibles. Els arxius que no s'obrin o no es puguin descarregar seran considerats com a no rebuts.
Els arxius que s'adjuntin a la sol·licitud de participació hauran de anomenar-se de forma clara segons el seu contengut i presentar-se segons s'indiqui en el procés de sol·licitud.
La documentació a presentar és:
Juntament amb la inscripció, s'haurà de presentar la documentació referida als requisits i als mèrits.
Al presentar la seva sol·licitud, la persona aspirant dona el seu consentiment per que el Tribunal realitzi, si ho considera necessari, les comprovacions oportunes damunt les dades aportades
4.3. Seguiment del procés
Totes les publicacions de aquest procés es faran mitjançant el portal d'ofertes de ocupació pública de l'SMAP, accessible des de la pàgina web de l'SMAP, i les al·legacions/impugnacions o sol·licituds de revisió que hi pugui haver, es remetran per correu electrònic seleccio@smap.palma.cat . En atenció a l'acompliment de la normativa de protecció de dades i de les recomanacions de les autoritats de control en protecció de dades, tots els llistats es publicaran al web de l'SMAP en el mode que ve establert a l'apartat 5 punt 2) de les bases generals.
V. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de les puntuacions a les fases de oposició i concurs, essent d'un 70% per la fase d'oposició i d'un 30% la fase concurs, amb una puntuació final de entre 0 i 70 punts per la fase de oposició i de entre 0 i 30 per la de concurs.
5.1 FASE OPOSICIÓ
La fase d'oposició constarà d'un únic exercici, amb caràcter eliminatori amb una prova tipus test d'un temari referit únicament a la part general. Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Siràn 50 preguntes, cada pregunta tendrà quatre possibles respostes, i només una serà la correcta.
Les respostes correctes es valoraran en positiu, i les respostes no contestades o errònies no tendran cap tipus de penalització. Totes les preguntes es correspondran al contengut del temari complet de la oposició.
Per superar la prova serà necessari obtenir una puntuació mínima del 35% (24,50 punts) de la puntuació total.
En el cas que s'acordi anular qualcuna pregunta per que el plantejament és incorrecte, per que totes les respostes plantejades son incorrectes o per que n'hi ha mes d'una correcte, o també per que no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà al mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, i així sucessivament, d'acord amb l'ordre en que figuren al qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l‘anulació de qualcuna o qualcunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o be com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També podrà anular preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
Si una vegada duita a terme la operació anterior el Tribunal acorda anular qualcuna pregunta mes, el valor de cada pregunta s'ajustarà per que la puntuació màxima sigui de 70 punts.
El temari ve especificat a l'annex I d'aquestes bases.
5.2 CONCURS DE MÈRITS.
La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 30 punts i els mèrits es valoraran fins la data en que finalitza el termini per presentar sol·licituds.
El barem de puntuació dels mèrits i la distribució dels 30 punts com a màxim és el següent:
a. Experiència professional: Fins un màxim de 20 punts.
b. Altres mèrits: Fins un màxim de 10 punts.
b.1. Formació reglada relacionada amb el lloc de treball: Fins un màxim de 2,5 punts:
- Igual o mes de 60 crèdits ECTS: 0,05 punts.
- Entre 30 i 59 ECTS: 0,02 punts.
- Entre 15 i 29 crèdits: 0,01 punts.
b.2. Formació no reglada i cursos relacionats amb el lloc de treball: fins un màxim de 5 punts:
- A raó de 0,007 punts per hora per formacions directament relacionades amb el lloc de treball; màxim 4 punts.
- A raó de 0,01 punts per hora, per formacions directament relacionades amb les activitats principals de l'Empresa (Bicipalma, aparcaments soterranis, ORA); màxim 1 punt.
b.3. Nivell acreditat oficialment de idioma català: fins un màxim de 2,5 punts.
VI. PUNTUACIÓ FINAL
La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma total de la fase d'oposició i la fase de concurs.
En cas d'empat, d'acord amb les bases generals, aquest es resoldrà atenent als següents criteris:
Abans de la incorporació efectiva al lloc de treball com a personal laboral fix, les persones que hagin presentat còpia de la documentació relativa al procés selectiu, seran requerides per aportar la documentació original o copia compulsada. La no presentació suposarà l'exclusió del procediment i la impossibilitat de ser nomenat personal laboral fix.
Las persones candidates que poguessin aspirar a ocupar la plaça vacant seran citades al servei mèdic el qual, una vegada realitzat el reconeixement i proves addicionals necessàries realitzades, indicarà l'aptitud o no dels qui aspiren a la plaça; si la persona candidata és declarada apta i sense restriccions tendran caràcter de definitius els resultats finals obtenguts.
Una vegada incorporada la persona guanyadora, haurà de superar el període de prova establert al conveni col·lectiu. En cas de renuncia a la plaça, no superació del període de prova, o per qualsevol circumstancia anàloga, que impliqui que la persona guanyadora no ocupi la plaça, ocuparà el seu lloc la següent persona del llistat definitiu.
VII. BORSA DE TREBALL
Una vegada finalitzat el concurs, totes les persones que hagin superat satisfactòriament el mateix, seran integrades en una llista – anomenada borsa de treball – per ordre de major o menor puntuació obtenguda al concurs, a càrrec de la qual es podran efectuar crides segons les necessitats de caràcter temporal de l'Empresa.
La borsa de treball tendrà una vigència de dos anys, a comptar des de la data de publicació de l'acta final del concurs, llevat que es dugui a terme un nou procés selectiu a la mateixa categoria i/o plaça que la substitueixi.
VIII. PUBLICACIÓ, COMUNICACIONS i TERMINIS.
Totes les comunicacions sobre processos selectius de concurs es publicaran a la pàgina web de l'SMAP.
Per el còmput dels terminis reflectits com a dies hàbils a les presentes bases, s'entendran els compresos entre el dilluns i el divendres, per la qual cosa el dissabte es considera dia no hàbil. Els dies naturals s'entendran els compresos entre dilluns i diumenge.
IX. TERMINI D'IMPUGNACIÓ DE LES BASES
Queda establert un termini de impugnació de les presents bases d'un mes a comptar des de la data de la seva publicació.
X. INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES.
|
RESPONSABLE |
SMAP |
|---|---|
|
DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES |
dpd@smap.palma.cat |
|
FINALITAT |
Gestionar els processos selectius regulats a les presents bases i avaluar els perfils dels candidats amb la finalitat de cobrir les necessitats dels llocs vacants. |
|
LEGITIMACIÓ |
La participació en aquests processos selectius implica l'acceptació plena per les persones sol·licitants de les presents bases, essent necessari el tractament de les seves dades i la publicació de resultats en els mitjans que l'Empresa consideri, d'acord a les obligacions legals imposades com empresa pública i al ser necessàries per poder participar en aquest procés inscrit voluntàriament per l'interessat. La legitimitat del tractament està basada en el desenvolupament de la relació precontractual, el compliment de les obligacions legals i l'interès legítim de l'SMAP als efectes de comprovar la veracitat de la documentació presentada. |
|
DESTINATARIS |
No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal i que es derivi de les obligacions de transparència. |
|
DRETS |
Accedir a les dades, rectificar-les i suprimir-les, així com a oposar-se al seu tractament o a sol·licitar la portabilitat i limitació. Aquestes peticions s'han de realitzar mitjançant comunicació escrita a la seu física o electrònica de l'SMAP a dpo@smap.palma.cat Així mateix també pot posar-se en contacte amb el Delegat d'aquesta Entitat dpo@smap.palma.cat o presentar una denuncia davant l'Agencia Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament no s'ha realitzat de forma correcta. |
Palma, 2 de desembre de 2025
La gerent Lydia Pérez Martínez
ANNEX I TEMARI PER LA PROVA ESCRITA DE LA FASE DE OPOSICIÓ
TEMA 1.- Codi de conducta a l'SMAP.
TEMA 2.- Protocol d'assetjament a l'SMAP.
TEMA 3.- Drets i obligacions de l'empresa i dels treballadors en matèria de prevenció de riscs laborals. Llei 31/1995, de 8 de Novembre, de Prevenció de Riscs Laborals, Capítol III (articles 14 a 29).
TEMA 4.- Protecció durant l'ús de pantalles de visualització de dades (PVD). Reial Decret 488/1997, de 14 d'Abril, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives al treball amb equips que inclouen pantalles de visualització (articles 1 al 6).
Tema 5.- Manual de l'Usuari del Portal Horari de l'SMAP.
TEMA 6.- Conveni col·lectiu SMAP.
TEMA 7.- Manual d'operativa bàsica dels aparcaments gestionats per l'SMAP.
TEMA 8.- Aparcaments gestionats per l'SMAP.
TEMA 9.- Manual del software de gestió d'aparcaments LINCE.