Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ESPORLES
Núm. 903988
Convocatòria d'una plaça d'AODL
Versió PDF
Per Decret de Batlia número 2025-0795 s'han aprovat les següents bases:
BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CONVOCATÒRIA D'UNA PLAÇA D'AGENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL), SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL PEL SISTEMA DE CONCURS DE MÈRITS I ENTREVISTA PERSONAL.
Base 1ª.- Naturalesa del lloc de treball
Vinculació: personal funcionari interí per programa temporal
Escala: Administració específica
Subescala: Tècnic/a A2
Lloc: Ajuntament d'Esporles
Càrrec: AGENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL), per programa Soib desenvolupament local 2026-2027
Nom del programa: “Soib Desenvolupament Local”
Nombre de places: 1 (una)
ES VALORARÀ:
1. Experiència professional demostrable en àmbits del desenvolupament local:
2. Formació i coneixements específics aplicats a l'AODL:
3. Altres coneixements rellevants per al desenvolupament local:
FUNCIONS:
El personal agent de desenvolupament local (AODL) haurà de desenvolupar les actuacions presentades en el Pla d'Acció aprovat pel SOIB, amb data 26 de setembre de 2025:
Funcions acord indicacions de la convocatòria 2026-2027 publicats al BOIB nº 99 del 26 de juliol de 2025, punts 8 i 9.
Els àmbits d'actuació en els quals les persones AODL han d'actuar són:
– l'orientació i intermediació laborals
– la formació
– la igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació
– l'emprenedoria i suport al teixit productiu
– altres actuacions relacionades amb les polítiques actives d'ocupació
I en particular:
DURADA: Contracte de durada determinada, fins màxim, el 31 de desembre de 2027
Data prevista d'inici:14/01/2026
JORNADA: Completa, fent un total de 37,5/hores setmanals.
Base 2ª.- Requisits de les persones aspirants
PRIMER.
Per prendre part a les proves selectives els aspirants han de posseir o complir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:
a) Ser espanyol o ciutadà d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats en els quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la llei estatal que regula aquesta matèria, amb excepció de les places per a les quals a les bases específiques es limiti l'accés als aspirants de nacionalitat espanyola. En virtut de la Llei Orgànica 8/2000, de 22 de desembre, de reforma de la LO4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració Social, i del RD 864/2001 del Reglament d'execució, tenen dret d'accés a l'administració pública com a personal laboral els estrangers residents legalment a Espanya.
b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Estar en disposició de la Titulació universitària (grau/diplomatura) d'Administració i direcció d'empreses, dret o turisme. A efectes de la titulació exigida per a l'ingrés es tindran en compte les equivalències de titulacions establertes a la normativa vigent.
d) No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi el normal exercici de les funcions.
e) No haver estat separat del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedeixi l'accés a la funció pública, si es tracta d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola d'acord amb el que s'estableix a la lletra a)d'aquesta base.
f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
g) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell C1 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
h) Tenir el permís de conduir vehicles classe B
i) Acreditació de la inscripció, vigent, com a demandant d'ocupació en el SOIB.
SEGON.- Tots els requisits exigits i mèrits que se vulguin al·legar s'han de posseir el dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant el procés selectiu.
TERCER.- En qualsevol moment del procés selectiu, si el Tribunal té coneixement que algun dels/de les aspirants no compleix els requisits exigits per a la convocatòria, n'haurà de proposar l'exclusió a la Batlia, amb l'audiència prèvia de l'interessat, fent constar les causes que justifiquen la proposta. La Batlia resoldrà el que procedeixi en dret.
Base 3ª.- Presentació de sol·licituds.
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament dins el termini de 5 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà del dia de la publicació de les Bases al BOIB, i s'han de dirigir a la Batlia de l'Ajuntament d'Esporles. Es recomana que es prioritzi la presentació per seu electrònica: https://esporles.eadministracio.cat/
També es poden presentar en la forma prevista a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
En el cas de que no es presenti la sol·licitud presencialment al registre de l'Ajuntament o a través de seu electrònica és obligatori, per agilitzar el procediment, que l'interessat/ada enviï justificant de presentació de la sol·licitud al correu electrònic: ajuntament@esporles.cat.
El model de sol·licitud ve recollit a l'annex 1.A l'imprès de sol·licitud (ANNEX 1) les persones els interessades faran constar que reuneixen tots els requisits exigits a la Base d'aquesta convocatòria, a la data de l'expiració del termini assenyalat per la presentació de sol·licituds i els mèrits que vulguin adjuntar.
1. A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar a la sol·licitud, els/les aspirants hi han de consignar les dades i acompanyar la documentació que s'assenyala a continuació:
L'import s'haurà de fer efectiu al número de compte següent:ES38 2100 0785 2202 0000 3150
Concepte: Nom complet + Agent Ocupació i Desenvolupament Local.
1. La Batllia, per si mateixa o a proposta del Tribunal qualificador, podrà sol·licitar, a l'efecte procedent, que les persones interessades acreditin els punts on es suposa que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent.
Base 4ª.- Admissió dels aspirants
Si la sol·licitud presentada no compleix els requisits assenyalats a la convocatòria, es requerirà a les persones interessades, mitjançant publicació en el tauler d'edictes i a la pàgina web de l'Ajuntament, per tal que, en el termini de 3 dies hàbils comptadors des d'aquesta publicació, esmenin la falta o adjuntin el document que sigui preceptiu, amb l'advertència de considerar no presentada la sol·licitud si no s'acompleix el requeriment. Després del qual quedarà ratificada la llista definitiva de candidatures que passaran a la fase de valoració dels mèrits i d'entrevista; la data de la qual es notificarà telefònicament a les cinc candidatures que hagin obtingut una major puntuació.
Base 5ª.- Tribunal qualificador
1. El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l'article 60 TREBEP Estatut bàsic de l'empleat públic, i, supletòriament, l'article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB i l'article 4 del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny. Els membres del Tribunal han de ser funcionaris de carrera o personal laboral fitxo d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada. Estarà format per:
Així mateix es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal qualificador.
2. La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir una titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades. En la designació del Tribunal es procurarà garantir, en tot cas, el compliment del principi d'especialitat i d'idoneïtat per valorar els coneixements i les aptituds requerides dels aspirants.
3. Els membres del Tribunal s'hauran d'abstenir d'intervenir, per la qual cosa ho notificaran a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic. Igualment els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior. La constitució i l'actuació del Tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic. Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president dirimirà els empats.
4. Correspon al Tribunal qualificador resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.
Base 6ª.- Inici i desenvolupament del procés selectiu
Els mèrits a valorar i la puntuació de l'entrevista seran els que es relacionen a continuació, amb un total com a màxim de 100 punts:
Barems de selecció:
MÈRITS: 60
I. Formació: 30 punts.
II. Experiència laboral: 30 punts.
Entrevista: 40 punts.
Es valorarà:
I. Formació (fins un màxim de 30 punts).
a. Formació Acadèmica (màxim 10)
La formació haurà d'estar acreditada amb certificats oficials d'assistència o d'aprofitament, o amb diplomes oficials expedits pels centres de formació.
a. Accions formatives (màxim a 20 punts)
Es valoraran cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques així com els homologats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Institut Balear d'Administració Pública (IBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats.
Dites accions formatives es valoraran quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la plaça a la qual s'opta.
Es valoraran els cursos que compleixin els requisits anteriors amb el següent contingut:
1. Cursos relacionats amb les funcions pròpies. Fins a 14 punts
2.- Cursos en matèries transversals dels àmbits connexes indicats a continuació: Fins a 2 punts
Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:
a) 0'010 punts per hora de durada, quan el certificat acrediti l'aprofitament.
b) 0'0050 punts per hora de durada, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament.
c) 0'015 punts per hora de durada, quan el certificat acrediti que es tracta d'accions formatives impartides per l'aspirant.
Acreditació de la formació: L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i / o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos.
Dites certificacions hauran d'indicar si es tracta d'accions formatives amb aprofitament, d'assistència o impartides pels aspirants .
En cas de no indicar-se aquest extrem en el certificat es considerarà que l'acció formativa és d'assistència.
Si els cursos indiquen els crèdits sense les hores s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores de durada
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració.
La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides
3. Coneixements de la llengua Catalana i Anglès, fins a 4 punts
Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:
a. Certificat nivell C2 .............................................. 1,50 punts
b. Certificat nivell LA/antic E.................................. 0,50 punts
c. Certificat B1 o superior d'anglès (2 punts).
Experiència laboral (fins a un màxim de 30 punts).
En aquest apartat es valoraran els serveis prestats realitzant funcions relacionades amb la plaça o lloc de feina convocat (Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local).
Aquest apartat es valorarà de la següent manera:
L'experiència professional haurà d'estar acreditada mitjançant un Currículum Vitae actualitzat, amb la vida laboral actualitzada i contractes i/o certificats de tasques d'empresa.
Entrevista (fins a un màxim de 40 punts).
Base 7ª.- Qualificació i ordre de classificació definitiva.
La qualificació de les diferents fases es farà pública el mateix dia que s'acordi i s'exposarà al tauler d'anuncis de la Corporació.
La qualificació final serà la suma de la fase de concurs de mèrits i fase d'entrevista personal. L'ordre de classificació dels/ de les aspirants s'establirà en funció de la qualificació obtinguda; s'ordenaran de major a menor puntuació.
En cas d'empat, l'ordre es fixarà tenint en compte:
1. Les millors puntuacions obtingudes a la fase de concurs de mèrits.
2. Sorteig.
Document signat electrònicament (4 de desembre de 2025)
El batle Josep Ferrà Terrassa
ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD
|
Non i cognoms |
|
|
DNI núm. |
|
|
Domicili |
|
|
Localitat |
|
|
C.P. |
|
|
Telèfon |
|
|
Correu electrònic |
|
Mitjançant el present comparec i, com millor procedeixi.
EXPOSA
Que desitja ser admès/admesa a la borsa d'agent de desenvolupament local (AODL) 2026.2027 del programa SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL de l'Ajuntament d'Esporles, d'acord amb la convocatòria publicada al BOIB nº 99 de data 26 de juliol de 2025.
Que reuneixo totes les condicions exigides a les bases de la convocatòria i DECLAR:
1.- No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi el normal exercici de les funcions.
2.- No haver estat separat del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedeixi l'accés a la funció pública, si es tracta d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) d'aquesta base.
3.- No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
Que aporta els següents documents (assenyaleu la casella adient):
|
|
Document nacional d'identitat (DNI) |
|
|
Titulació de la formació exigida a la base segona |
|
|
Titulació de llengua catalana (nivell C1) |
|
|
Justificant pagament taxa 18€ |
|
|
Acreditació de la inscripció com a demandant d'ocupació en el SOIB. |
|
|
Permís de conduir |
Per l'exposat
SOL·LICIT
Ser admès/a en el procés selectiu per formar part de la borsa de desenvolupament local (AODL) 2026-2027 del programa SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL de l'Ajuntament d'Esporles
..............................., a................de.....................................de...................
SIGNAR