Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 902732
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es modifica la llista definitiva del procés extraordinari d’accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als any 2018-2022, publicada en el BOIB núm. 164, de 14 de desembre de 2024
Versió PDF
Fets
1. En el BOIB núm. 112, de 27 d'agost de 2024, es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procés extraordinari d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als any 2018-2022.
2. En data 19 de novembre de 2024 es va publicar la Resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos en la convocatòria 2. esmentada.
3. En data 14 de desembre de 2024 es va publicar la Resolució per la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos i exclosos en la convocatòria esmentada.
4. Contra la Resolució per la qual es publicaren les llistes provisionals es varen presentar al·legacions i recursos de reposició. Els aspirants que presentaren tant les al·legacions com els recursos de reposició els fonamentaren en què varen iniciar el procediment electrònic de sol·licitud de carrera però no varen formalitzar i enregistrar la sol·licitud. Tant les al·legacions com els recursos van ser desestimats.
5. Tanmateix, per mitjà de la Resolució de 30 d'octubre de 2025, el director general del Servei de Salut va revocar les resolucions dels recursos de reposició interposats pels interessats. Així mateix, va estimar favorablement les al·legacions i els recursos presentats.
6. Per aquest motiu, es va retrotreure el procediment extraordinari convocat per la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 27 d'agost de 2024) al tràmit d'al·legacions a la llista provisional d'admesos i exclosos.
7. Atès que les al·legacions i recursos de reposició presentats pels aspirants foren estimats per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de 30 d'octubre de 2025, se'ls requerí perquè en un termini de 10 dies esmenàssin la sol·licitud manifestant la voluntat expressa de signar i finalitzar el procés. Així mateix, es conservaren la resta d'actes i tràmits del procediment, de conformitat amb l'article 51 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant, LPACAP).
8. En el tràmit d'esmena atorgat, els aspirants que havien presentat al·legacions i recursos de reposició esmenaren signant i finalitzant la sol·licitud, tret de les persones següents:
Celda Martínez, Ana Isabel
Amengual Salleras, Antònia Maria
Vila Bennasar, Carmen
Garau Juan, Magdalena
Grandi Franceschini, María Cecilia
Ferrera Perera, Antonio
Mont Esbert, Montse
Fonaments jurídics
1. L'article 110 de la LPACAP estableix els límits a aquesta revisió, que no es pot exercir quan, per prescripció d'accions, pel temps transcorregut o per altres circumstàncies, el seu exercici sigui contrari a l'equitat, a la bona fe, al dret dels particulars o a les lleis.
2. L'article 69 de la LPACAP estableix que si la sol·licitud d'iniciació no reuneix els requisits que assenyala l'article 66, i, si escau, els que assenyala l'article 67 o altres d'exigits per la legislació específica aplicable, s'ha de requerir l'interessat perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que determina l'article 21. En virtut d'aquest article, s'hauria d'haver requerit les persones interessades perquè esmenassin la sol·licitud, la qual cosa no es va fer.
3. L'article 35.1 de la LPACAC disposa que els actes que es dictin en l'exercici de potestats discrecionals han de ser motivats.
4. La Sentència 102/2025 dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 4, en les actuacions del procediment abreujat núm. 178/2025, estima les pretensions de la recurrent Josefa Endrina Martí perquè —tot i que accepta que no va finalitzar ni signar la sol·licitud i, per tant, no va finalitzar el procés— considera que, aplicant la jurisprudència del Tribunal Suprem, se li hauria d'haver donat la possibilitat d'esmena per mitjà del tràmit que s'estableix en l'article 68 de la LPACAP.
5. La Sentència 954/2022, de 2 de juliol, del Tribunal Suprem, citada en el fonament jurídic segon de la Sentència 102/2025 esmentada, va establir el següent [text original]:
Sería sumamente difícil —por no decir imposible— argumentar que la previsión legal del carácter subsanable de la omisión de firma en las solicitudes no es aplicable a las solicitudes presentadas por vía electrónica. Ello vale igualmente para aquellas omisiones que, sin referirse a la firma electrónica propiamente dicha, afectan a la "acreditación de la autenticidad de la voluntad" del solicitante, como podría ser el paso final de validar lo formulado y enviado por vía electrónica.
6. L'article 51 de la LPACAP preveu que l'òrgan que anul·li les actuacions ha de disposar sempre la conservació d'aquells actes i tràmits el contingut dels quals s'hauria mantingut igual si no s'hagués comès la infracció.
7. L'article 76 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (en endavant LJCA) preveu que si, interposat recurs contenciós administratiu, l'Administració demandada reconeix totalment en via administrativa les pretensions del demandant, qualsevol de les parts pot posar-ho en coneixement del jutjat amb l'objecte que a dicti una interlocutòria en la qual declari acabat el procediment i ordeni l'arxivament del recurs, si el reconeixement no infringeix manifestament l'ordenament jurídic.
Per tot això,
Resolc
1. Reconèixer els drets dels aspirants relacionats en l'annex 1 al nivell de carrera professional des de les dates que s'indiquen i amb els efectes econòmics que s'estableixen.
2. Mantenir com a exclosos als aspirants que en el tràmit d'esmena no han signat i finalitzat la sol·licitud de participació i que s'inclouen a l'annex 4.
3. Modificar les llistes definitives d'admesos (annex 1) i exclosos (annex 3) de la convocatòria extraordinari d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als any 2018-2022.
4. Notificar aquesta resolució als interessats i als serveis administratius que n'han de donar compliment.
(Signat electrònicament: 4 de desembre de 2025)
La subdirectora de Relacions Laborals i Atenció al Professional Verónica Segura Robles Per delegació de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (BOIB núm. 109, de 05/08/2023) Per suplència —per abstenció— del director general, del director de Gestió i Pressupostos, de la directora de Recursos Humans, de la directora de Coordinació Administrativa i del subdirector de Gestió de Personal (BOIB núm. 131, de 23/09/2023 i art. 13.1 de la Llei 40/2015)