Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 897748
Resolució de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats de correcció d'errades advertides a la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de data 12 de juny de 2025 per la qual s'aprova la convocatòria pública per formar una borsa de treball, pel sistema de concurs, d'aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o cobrir llocs de treball per interinitat a centres públics d'ensenyament no universitari per al curs 2025-2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

En data 12 de juny de 2025, el director general de Personal Docent i Centres Concertats va dictar la Resolució per la qual s'aprova la convocatòria pública per formar una borsa de treball, pel sistema de concurs, d'aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o cobrir llocs de treball per interinitat a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears per al curs 2025-2026 (BOIB núm. 75 de 14 de juny de 2025).

Posteriorment a la publicació de la Resolució de 12 de juny de 2025 s'ha advertit una errada en la redacció dels punts 10, 12 i 15 de l'annex I.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar, en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

2. L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició; com també, que la rectificació d'errors ha d'especificar, si n'és el cas, els efectes jurídics que se'n deriven, i s'ha de notificar o publicar preceptivament quan faci referència a actes que hagin estat notificats o publicats.

Per tot això,i d'acord amb el Comitè Intercentres de la CAIB, dict la següent

Resolució

Primer. Corregir la redacció del punt 10.1 de l'annex I de la Resolució de 12 de juny de 2025.

On diu:

10.1. El director general de Personal Docent i Centres Concertats, prèvia negociació amb el Comitè Intercentres, ha de dictar la resolució mitjançant la qual s'han d'aprovar les instruccions que han de regir, per al curs escolar 2025-2026, el procés d'adjudicació de substitucions, que s'ha d'ajustar al que disposen els punts següents.

Ha de dir:

10.1. Les instruccions que han de regir, per al curs escolar 2025-2026, el procés d'adjudicació de substitucions, es troben recollides a l'annex 8 d'aquesta resolució.

Segon. Corregir la redacció del punt 12.1 de l'annex I de la Resolució de 12 de juny de 2025.

On diu:

12.1. En el procés d'adjudicació de destinacions provisionals al què fa referència la base onzena d'aquest annex, les places s'han d'adjudicar en l'ordre següent:

 

a) En primer lloc, als aspirants admesos, segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

b) En segon lloc, als aspirants exclosos únicament pel fet de no acreditar uns coneixements adequats de llengua catalana procedents del tràmit de conformació de la borsa, ordenats segons el nivell de coneixement de català acreditat i, per a cada nivell, ordenats segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

Ha de dir:

12.1. En el procés d'adjudicació de destinacions provisionals al què fa referència la base onzena d'aquest annex, les places s'han d'adjudicar als aspirants admesos, segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

Tercer. Corregir la redacció del punt 15 de l'annex I de la Resolució de 12 de juny de 2025.

On diu:

15. Situació dels aspirants a la borsa

15.1. Els aspirants que formen part de la borsa poden estar en situació de disponibles o de no disponibles, a l'efecte d'adjudicar-los o d'oferir-los una plaça, d'acord amb l'annex 9 d'aquesta resolució.

15.2. Només s'han d'adjudicar i oferir places als aspirants en situació de disponibles.

15.3. Situació dels aspirants a la borsa abans de l'inici dels processos d'adjudicació de substitucions

15.3.1. Estan en situació de no disponibles:

a. Els aspirants que hagin obtingut una destinació provisional en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, descrit en la base novena d'aquest annex.

b. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça.

c. Els aspirants que, d'acord amb l'informe del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, estiguin en situació de no apte temporal.

d. Els aspirants que no participin en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals.

e. La resta dels integrants de la borsa, no contemplats en els apartats anteriors d'aquest punt, que no hagin obtingut una destinació provisional en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, descrit en la base vuitena d'aquest annex.

15.3.2. Els aspirants que consten com a no disponibles d'acord amb l'apartat e) del punt 15.3.1, podran passar a la situació de disponibles mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte amb una antelació mínima de quinze dies hàbils respecte de l'inici del primer bimestre escolar. D'aquesta manera poden participar a partir del primer procediment ordinari d'adjudicació de substitucions.

15.4. Situació dels aspirants a la borsa una vegada iniciat el curs escolar.

15.4.1. Estan en situació de no disponibles:

a. Els aspirants que no s'hagin situat voluntàriament com a disponibles mitjançant el tràmit descrit en el punt 15.3.2 d'aquest annex.

b. Els integrants de la borsa que prestin serveis com a personal laboral de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu per a la Conselleria d'Educació i Universitats.

c. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça, sense perjudici del que disposa el darrer paràgraf del punt 15.1 d'aquest annex.

d. Els aspirants exclosos, excepte que l'única causa d'exclusió sigui la de no acreditar uns coneixements adequats de la llengua catalana.

e. Els aspirants que se situïn voluntàriament com a no disponibles.

f. Els aspirants que, d'acord amb l'informe del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, estiguin en situació de no apte temporal.

g. Els aspirants funcionaris de carrera.

h. Els aspirants que no participin en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals.

15.4.2. Els aspirants en situació de no disponibles passen a la situació de disponibles, i tornen a ocupar a la borsa l'ordre que els pertoca a l'efecte d'oferir-los i adjudicar-los places, en els casos següents:

a. Quan s'extingeixi, per qualsevol causa, el contracte de treball o quan el treballador es situï en excedència voluntària, excepte per cura de familiar.

b. Quan hagin renunciat a la plaça adjudicada o oferta de forma justificada, sense reserva de plaça, i sol·licitin passar a la situació de disponibles.

c. Quan els aspirants obligats a participar en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals que no hi hagin participat i sol·licitin passar a la situació de disponible.

En el cas establert en l'apartat a), l'Administració situarà d'ofici a l'aspirant com a disponible.

15.4.3. Els aspirants disponibles poden situar-se com a no disponibles en qualsevol moment a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, sense necessitat d'al·legar cap causa justificada, excepte que hagin participat en el procediment ordinari d'adjudicació de substitucions o que se'ls hagi ofert una plaça en el procediment extraordinari d'adjudicació de substitucions.

15.4.4. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça per les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) del punt 13.1 i no l'hagin reservada, els aspirants que, estant obligats a participar en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, no hagin participat, els aspirants que no s'hagin situat voluntàriament com a disponibles mitjançant el tràmit descrit en el punt 15.3.2 d'aquest annex, i els aspirants que s'han situat voluntàriament com a no disponibles, podran passar a la situació de disponibles mitjançant el programa telemàtic habilitat a aquest efecte amb una antelació mínima de tres dies hàbils respecte de l'acabament del bimestre escolar en qüestió. D'aquesta manera poden participar a partir del primer procediment ordinari d'adjudicació de substitucions de cada bimestre escolar.

Si l'aspirant no ho comunica amb aquesta antelació, l'opció de ser no disponible s'ha d'entendre feta per al bimestre següent, i així successivament.

A l'únic efecte del que disposa aquesta base, les dates en què s'inicien i finalitzen els bimestres escolars per al curs 2025-2026 seran les següents:

  • Primer bimestre: de l'1 de setembre de 2025 al darrer dia lectiu del mes d'octubre.
  • Segon bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes d'octubre fins al darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal.
  • Tercer bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal fins al darrer dia lectiu del mes de febrer.
  • Quart bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes de febrer fins al darrer dia lectiu del mes d'abril.
  • Cinquè bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes d'abril fins al 30 de juny de 2026.

Ha de dir:

15. Situació dels aspirants a la borsa

15.1. Els aspirants que formen part de la borsa poden estar en situació de disponibles o de no disponibles, a l'efecte d'adjudicar-los o d'oferir-los una plaça, d'acord amb l'annex 9 d'aquesta resolució.

15.2. Només s'han d'adjudicar i oferir places als aspirants en situació de disponibles.

Quart. Aprovar les instruccions del procés d'adjudicacions de substitucions que s'adjunta com annex 8 d'aquesta Resolució.

Cinquè. Aprovar la regulació de la situació dels aspirants a la borsa que s'adjunta com annex 9 d'aquesta Resolució.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (3 de desembre de 2025)

La directora general de Personal Docent i Centres Concertats Joana Maria Cabrer Sureda

 

 

ANNEX   8 Instruccions del procés d'adjudicació de substitucions

1. Aspirants a auxiliars tècnics educatius afectats

Els aspirants admesos de la borsa d'auxiliars tècnics educatius per al curs 2025-2026,que no estiguin adjudicats a cap plaça, així com els aspirants als quals es va adjudicar una substitució i varen cessar per reincorporació de la persona que ocupava la plaça, resten a la borsa en situació de disponibles per cobrir vacants sobrevingudes, substitucions i places temporals.

2. Places ofertes

2.1. En aquest procés s'ofereixen les places no adjudicades en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, les vacants sobrevingudes, les substitucions i places temporals per excés o acumulació de tasques, en els termes que es defineixen a continuació:

2.1.1. Una vacant sobrevinguda és una plaça en una determinada zona geogràfica que deixa de tenir titular o sorgeix com a vacant per raons de planificació educativa, o una plaça vacant adjudicada a un auxiliar tècnic educatiu que aquest deixa d'ocupar de forma definitiva per defunció, jubilació, renúncia o qualsevol altra causa, sempre que, en els casos anteriors s'adjudiqui amb posterioritat al 31 d'agost de 2025.

2.1.2. Una substitució és una plaça en una determinada zona geogràfica que s'ofereix, per ser adjudicada, a un aspirant perquè cobreixi l'absència temporal del titular de la plaça o de la persona que l'ocupa de forma provisional.

2.1.3. Una plaça temporal per excés o acumulació de tasques es defineix com una plaça circumstancial que sorgeix per raons de planificació educativa per atendre necessitats sobrevingudes i puntuals d'un centre.

2.2. Les places que s'ofereixen són les que es preveuen en la quota per al curs 2025-2026 als centres docents públics dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats que consten com a disponibles a mesura que es genera la necessitat urgent de cobrir la substitució, la vacant sobrevinguda o la plaça temporal. Aquestes places poden ser objecte de modificació o supressió per raons organitzatives del centre o per raons de planificació educativa.

3. Procediment d'oferiment i d'adjudicació de les places

Els procediments d'oferiment i d'adjudicació de substitucions són els previstos en la base onzena de l'annex 1 d'aquesta resolució.

3.1. Procediment ordinari.

3.1.1. El procediment ordinari d'adjudicació de substitucions, vacants sobrevingudes i places temporals es fa setmanalment de forma telemàtica i l'adjudicació de les places és automàtica.

3.1.2. Setmanalment, abans de les 15.00 hores del divendres, s'ha de fer pública la relació de places disponibles per zones geogràfiques, així com les característiques que tenen i la causa que origina la necessitat de cobrir-la.

Només s'inclouen en aquest procediment les places que els centres educatius hagin fet constar com a disponibles a Secretaria General fins a les 23.00 hores del dijous sempre que la Direcció General de Personal Docent tingui constància de la documentació que acredita la causa de substitució i la data en què s'ha produït o es produirà. Una vegada iniciat el tràmit no s'hi incorporaran noves places disponibles.

La data de finalització de les substitucions és orientativa, no vinculant i està supeditada a la incorporació de la persona substituïda. Si el camp apareix en blanc suposa que no és possible concretar cap termini.

3.1.3. Els aspirants disponibles, poden participar en aquest procediment voluntàriament i sol·licitar tantes places com vulguin. Aquesta selecció de places és independent de les opcions seleccionades per l'aspirant en la seva sol·licitud de participació de la convocatòria d'interinitats.

Excepcionalment, s'entén que aquells que cessen el dijous són aspirants disponibles. En qualsevol cas, tant si el cessament es produeix el dijous o abans, és necessari que els centres educatius, o excepcionalment l'aspirant cessat, hagin fet constar a Secretaria General el cessament abans de les 23.00 hores del dijous. Una vegada iniciat el tràmit no s'hi incorporaran nous aspirants disponibles. La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats habilita per a rebre aquestes comunicacions el correu electrònic: personalate@dgpdocen.caib.es

3.1.4. El fet de no participar en aquest procediment ordinari no implica en cap cas l'exclusió de la borsa.

3.1.5. Les persones que participen en aquest procediment han d'emplenar la sol·licitud segons les instruccions de l'assistent de tramitació que hi ha a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats <http://dgpdocen.caib.es>.

3.1.6. La sol·licitud de places s'ha de fer setmanalment, des de l'obertura del tràmit de divendres fins al dilluns a les 09.00 h. En el cas que els dies en què s'ha de dur a terme aquest procediment coincideixin amb jornades festives de l'àmbit general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha de publicar prèviament els canvis en el calendari d'adjudicacions a la seva pàgina web.

En el cas que el calendari s'hagi de modificar, les referències fetes en aquesta instrucció del divendres i del dilluns, s'han d'entendre fetes respectivament als dies en què s'obre i es finalitza el tràmit.

3.1.7. L'adjudicació de les places s'ha de publicar cada dilluns a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (<http://dgpdocen.caib.es>).

3.1.8. El fet de participar en aquest procediment suposa que l'aspirant es compromet a acceptar la plaça que se li adjudiqui. També suposa l'obligació de prendre possessió de la plaça que se li adjudiqui en la data indicada en la relació de places disponibles feta pública. El centre no pot acceptar cap incorporació anterior a aquesta data.

3.2. Procediment extraordinari

3.2.1. S'ha d'aplicar aquest procediment quan quedin places sense cobrir en el procediment ordinari o quan, per evitar un perjudici greu en la prestació del servei educatiu essencial, sigui urgent la cobertura d'una plaça.

3.2.2. En el procediment extraordinari, la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha d'oferir aquestes places als aspirants disponibles, d'acord amb les opcions seleccionades per l'aspirant en la sol·licitud de participació en la convocatòria definida a l'annex 1 d'aquesta resolució.

3.2.3. La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats s'ha de posar en contacte amb l'aspirant per qualsevol dels mitjans que, a l'efecte de notificació i comunicació, aquest hagi indicat en la seva sol·licitud per formar part de la borsa d'aspirants a auxiliars tècnics educatius, amb preferència, atesa la necessitat urgent de cobrir la plaça, a la comunicació telefònica i/o al correu electrònic, amb la finalitat d'oferir-li les places disponibles a les quals poden optar d'acord amb les opcions elegides.

3.2.4. Una vegada la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha intentat posar-se en contacte amb l'aspirant, es poden produir les situacions següents:

a) En el cas que l'aspirant accepti la plaça oferta, aquesta se li adjudicarà.

b) En el cas que l'aspirant no retorni la trucada telefònica rebuda o no contesti el correu electrònic enviat, per tal d'acceptar una de les places ofertes, o per comunicar que no les accepta o, si escau, per renunciar-hi justificadament, - actuacions que també pot realitzar per qualsevol dels mitjans prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú - s'entén que renuncia injustificadament a la plaça oferta i serà objecte d'exclusió de la borsa, excepte si acredita, dins el termini establert i en la forma escaient, que es troba en un dels supòsits de renúncia justificada.

L'aspirant ha d'acomplir l'obligació de posar-se en contacte amb la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats amb un termini màxim de 24 hores hàbils des de que es va realitzar la trucada o en què es va enviar el correu electrònic. La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats habilita per a rebre aquestes comunicacions el correu electrònic: personalate@dgpdocen.caib.es

c) En el cas que l'aspirant no accepti la plaça oferta sense motiu justificat, és exclòs de la borsa.

El funcionari encarregat de la comunicació ha d'estendre una diligència per fer constar qualsevol d'aquests fets, la qual s'ha d'incorporar a l'expedient.

3.2.5 Així mateix, quan no sigui possible cobrir una plaça amb els aspirants disponibles segons la seva sol·licitud, excepcionalment aquesta plaça es pot oferir de manera ordenada a la resta d'aspirants disponibles, malgrat que en la seva sol·licitud no hagin seleccionat les opcions ni les zones geogràfiques pròpies de la plaça.

En qualsevol cas, l'acceptació de la plaça és voluntària per a l'aspirant.

3.2.6. El resultat de les adjudicacions extraordinàries s'ha de publicar cada dilluns a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent <http://dgpdocen.caib.es>.

3.4 Una vegada que un aspirant a auxiliar tècnic educatiu se li adjudiqui una plaça en centres públics d'ensenyament no universitari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sigui mitjançant el procés d'adjudicació previst en aquest annex, sigui mitjançant qualsevol altre procediment d'adjudicació de places docents, no se li adjudicarà cap altre plaça, en tant continuï ocupant la que se li va adjudicar.

4. Ordre en l'oferiment de places

4.1. Per als procediments definits en els punts 3.1 i 3.2 d'aquest annex, les places s'adjudicaran segons l'ordre establert en la base específica dotzena de l'annex 1 d'aquesta resolució.

4.2. No obstant els punts anteriors, en el cas que un aspirant renunciï a la plaça adjudicada en el procediment ordinari de substitucions abans de la presa de possessió i abans que s'iniciï el següent tràmit del procediment ordinari de substitucions, aquesta s'oferirà mitjançant el procediment extraordinari al aspirants que, havent participat en el mateix tràmit i no havent obtingut cap plaça, haguessin seleccionat la plaça objecte de renúncia.

 

ANNEX 9 Situació dels aspirants a la borsa

1. Els aspirants que formen part de la borsa poden estar en situació de disponibles o de no disponibles a l'efecte d'adjudicar-los o d'oferir-los una plaça.

2. Només s'han d'adjudicar i oferir places als aspirants en situació de disponibles.

3. Estan en situació de no disponibles:

a. Els integrants de la borsa que prestin serveis com a auxiliars tècnics educatius en centres públics d'ensenyament no universitari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça.

c. Els aspirants que se situïn voluntàriament com a no disponibles.

4. Els aspirants en situació de no disponibles passen a la situació de disponibles, i tornen a ocupar a la borsa l'ordre que els pertoca a l'efecte d'oferir-los i adjudicar-los places, en els casos següents:

a. Quan cessin com a auxiliars tècnics educatius.

b. Quan hagin renunciat a la plaça adjudicada o oferta de forma justificada, sense reserva de plaça.

En el cas establert en l'apartat a), l'Administració situarà d'ofici a l'aspirant com a disponible.

5. Els aspirants disponibles poden situar-se com a no disponibles en qualsevol moment a través del programa telemàtic habilitat a aquest efecte, sense necessitat d'al·legar cap causa justificada, excepte que hagin participat en el procediment ordinari d'adjudicació de substitucions o que se'ls hagi ofert una plaça en el procediment extraordinari d'adjudicació de substitucions.

Tampoc poden situar-se com a no disponibles una vegada s'ha iniciat el tràmit corresponent al procediment d'adjudicació de substitucions ordinari.

6. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça per les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) del punt 13.1 de l'annex 1 d'aquesta resolució i no l'hagin reservada i que s'han situat voluntàriament com a no disponibles, podran passar a la situació de disponibles mitjançant el programa telemàtic habilitat a aquest efecte amb una antelació mínima de tres dies hàbils respecte de l'acabament del bimestre escolar en qüestió. D'aquesta manera poden participar a partir del primer procediment ordinari d'adjudicació de substitucions de cada bimestre escolar.

Si l'aspirant no ho comunica amb aquesta antelació, l'opció de ser no disponible s'ha d'entendre feta per al bimestre escolar següent, i així successivament.

A l'únic efecte del que disposa aquesta base, les dates en què s'inicien i finalitzen els bimestres escolars per al curs 2025-2026 seran les següents:

  • Primer bimestre: de l'1 de setembre de 2025 al darrer dia lectiu del mes d'octubre.
  • Segon bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes d'octubre fins al darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal.
  • Tercer bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal fins al darrer dia lectiu del mes de febrer.
  • Quart bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes de febrer fins al darrer dia lectiu del mes d'abril.
  • Cinquè bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes d'abril fins al 30 de juny de 2026.