Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 897253
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir cent vuitanta-set (187) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de diverses categories del grup A1 sanitari dependents del Servei de Salut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'objecte d'aquesta convocatòria de concurs de trasllats és fer possible la mobilitat amb caràcter periòdic del personal estatutari fix de diverses categories del grup A1 sanitari dependents del Servei de Salut de les Illes Balears. El concurs s'articula per mitjà d'una convocatòria pública, d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Categoria

GAPM

HUSE

HUSLL

HCIN

HMAN

ASEF

ASMEN

SC

061

Total

Metge de família EAP

49

 

 

 

 

13

5

 

 

67

Odontoestomatòleg

2

 

 

 

 

2

 

 

 

4

FE pediatria i pueric. àrea EAP

9

 

 

 

 

1

 

 

 

10

FEA anàlisis clíniques

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

FEA anatomia patològica

 

1

2

 

 

 

 

 

 

3

FEA anestèsia i reanimació

 

 

1

2

2

2

1

 

 

8

FEA aparell digestiu

 

 

 

 

1

 

1

 

 

2

FEA cardiologia

 

1

 

 

 

2

 

 

 

3

FEA cir. general i aparell digestiu

 

 

2

1

 

3

 

 

 

6

FEA dermatologia i venereologia

 

 

 

 

2

 

1

 

 

3

FEA endocrinologia i nutrició

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

FEA farmàcia hospitalària

 

 

 

 

 

1

 

 

 

1

FEA hematologia i hemoteràpia

 

 

 

 

 

 

1

 

 

1

FEA medicina física i rehabilitació

 

1

 

 

1

 

 

 

 

2

FEA medicina intensiva

 

 

 

 

1

 

1

 

 

2

FEA medicina interna

 

1

 

1

3

2

 

 

 

7

FEA medicina del treball

 

 

 

 

 

 

 

1

 

1

FEA microbiologia i parasitologia

 

1

1

 

 

 

1

 

 

3

FEA nefrologia

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

FEA neurologia

 

 

 

 

 

2

1

 

 

3

FEA obstetrícia i ginecologia

 

1

 

 

 

2

 

 

 

3

FEA oftalmologia

 

 

3

 

1

 

 

 

 

4

FEA oncologia mèdica

 

 

 

 

2

2

 

 

 

4

FEA pediatria

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

FEA pneumologia

 

2

 

 

 

 

1

 

 

3

FEA psiquiatria

 

2

2

 

 

 

2

 

 

6

FEA radiodiagnòstic

 

1

2

1

 

 

 

 

 

4

FEA reumatologia

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

FEA traumatologia i cir. ortopèdica

 

1

2

1

1

2

3

 

 

10

FEA urologia

 

 

 

 

 

1

2

 

 

3

Metge d'adm. i doc. clínica

 

1

 

 

 

 

1

 

 

2

Metge d'urgència hospitalària

 

3

1

1

3

4

 

 

 

12

Psicòleg clínic

 

3

1

 

 

 

 

 

1

5

Total per gerència

60

21

19

7

17

39

21

1

1

 

Total

187

GAPM: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. ASEF: Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. ASMEN: Àrea de Salut de Menorca. SC: Serveis Corporatius. 061: Gerència d'Atenció d'Urgències (SAMU 061).

2. En el capítol VII de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc el personal estatutari dels serveis de salut, es regula la mobilitat del personal.

3. S'ha duit a terme la negociació pertinent amb les organitzacions sindicals corresponents, de conformitat amb el que disposa la normativa vigent.

Fonaments de dret

1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

3. La disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. La Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Convocar un concurs de trasllats per proveir cent vuitanta-set (187) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de diverses categories del grup A1 sanitari dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases i el barem de mèrits que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en els annexos 1 i 2, respectivament.

3. Fer públiques les places bàsiques vacants que són objecte d'aquest concurs, que figuren en l'annex 3.

4. Publicar en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'enllaç al tràmit electrònic d'inscripció.

5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en el web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant qualsevol jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

Signat electrònicament: Palma, 2 de desembre de 2025

El director general del Servei de Salut Javier Ureña Morales Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 94, de 17/07/2025)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Normes generals i places convocades

1.1. Es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir cent vuitanta-set (187) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de diverses categories del grup A1 sanitari dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

Les places bàsiques vacants ofertes, que figuren en la taula següent, estan vinculades orgànicament i funcionalment a les diferents gerències del Servei de Salut (en l'annex 3 s'especifica cada plaça).

Categoria

Places

Metge de família EAP

67

Odontoestomatòleg

4

FE pediatria i puericultura d'àrea d'EAP

10

FEA anàlisis clíniques

1

FEA anatomia patològica

3

FEA anestèsia i reanimació

8

FEA aparell digestiu

2

FEA cardiologia

3

FEA cirurgia general i aparell digestiu

6

FEA dermatologia i venereologia

3

FEA endocrinologia i nutrició

1

FEA farmàcia hospitalària

1

FEA hematologia i hemoteràpia

1

FEA medicina física i rehabilitació

2

FEA medicina intensiva

2

FEA medicina interna

7

FEA medicina del treball

1

FEA microbiologia i parasitologia

3

FEA nefrologia

1

FEA neurologia

3

FEA obstetrícia i ginecologia

3

FEA oftalmologia

4

FEA oncologia mèdica

4

FEA pediatria

1

FEA pneumologia

3

FEA psiquiatria

6

FEA radiodiagnòstic

4

FEA reumatologia

1

FEA traumatologia i cirurgia ortopèdica

10

FEA urologia

3

Metge d'admissió i documentació clínica

2

Metge d'urgència hospitalària

12

Psicòleg clínic

5

Total

187

En l'annex 3 figura la informació de cada plaça, que també constarà en el moment de la tria de places.

1.2. Cada aspirant pot sol·licitar per ordre de preferència una part o la totalitat de les places ofertes, sens perjudici del que disposa la base 3.2.c) sobre els requisits per poder participar-hi.

1.3. Les places bàsiques vacants ofertes i no adjudicades i les que resultin vacants com a conseqüència d'aquest concurs de trasllats es podran incloure en els processos de selecció del personal fix i de promoció interna que es convoquin amb posterioritat a la resolució d'aquest concurs de trasllats.

1.4. Aquest concurs de trasllats es regirà per aquestes bases i per la normativa següent:

a) El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b) La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

c) El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

d) La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

e) La Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

f) La Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

g) L'article 30.d) de la Llei 3/2007 de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

h) L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 20 de març de 2006 sobre el procediment de reingressos provisionals d'excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears, que s'inclou en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 25 d'agost de 2006 publicat en el BOIB núm. 126, de 7 de setembre de 2006, i modificat per l'Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2019 publicat en el BOIB núm. 9, de 19 de gener de 2019.

i) El Reial decret 184/2015, de 13 de març, pel qual es regula el catàleg homogeni d'equivalències de les categories professionals del personal estatutari dels serveis de salut i el procediment d'actualització.

j) La Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

k) La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i de garantia dels drets digitals.

l) La Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l'Administració pública.

m) El Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

n) La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 3 de desembre de 2022 per la qual es modifica el punt 24 de l'annex 1 de les resolucions del mateix òrgan per les quals s'aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de les modalitats de concurs oposició i concurs extraordinari derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per a l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 12, de 25 de gener de 2024), que estableix el següent:

D'acord amb l'article 17.2.a) del Reial decret llei 1/1999, les persones adjudicatàries d'una plaça no podran participar en els concursos de provisió de places ni en promocions internes temporals durant un termini mínim dos anys a comptar des del dia en què hagin pres possessió de la plaça.

Així mateix, durant el mateix període de dos anys no es poden concedir a les persones adjudicatàries comissions de serveis. Excepcionalment, aquesta prohibició queda sense efecte quan hi hagi una necessitat assistencial degudament acreditada.

o) La Instrucció 11/2023 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, relativa a les comissions de serveis.

p) La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

2. Publicacions

2.1. Es publicaran en el BOIB aquesta resolució i la resolució definitiva del concurs de trasllats.

2.2. Les llistes provisionals i definitives d'admesos i exclosos, la resolució provisional del concurs i qualsevol altra actuació del Servei de Salut que es produeixi durant el procediment i que, havent de ser publicada, no s'hagi especificat a l'apartat anterior, es publicaran en el web www.ibsalut.es. A la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es publicaran les llistes definitives de persones admeses i excloses i la resolució definitiva del concurs.

3. Requisits

3.1. Pot participar en aquest concurs de trasllats voluntari el personal estatutari del Sistema Nacional de Salut que tengui un nomenament fix en una de les categories convocades en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds i que estigui en alguna de les situacions següents:

a) Servei actiu o situació diferent de la de servei actiu i amb reserva de plaça.

b) Situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça.

c) Situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional.

3.2. Els requisits per participar en el concurs són els següents, segons la situació de cada aspirant:

a) En servei actiu o amb reserva de plaça: està en aquesta situació el personal estatutari fix amb nomenament en la mateixa categoria que aquella a la qual opta que estigui fent feina amb caràcter definitiu o que tengui reserva de plaça en aquesta categoria en algun servei de salut. Aquests aspirants han d'haver pres possessió de la plaça ocupada com a mínim un any abans que venci el termini per presentar sol·licituds o, en el cas que hagi obtingut plaça en un dels processos del Pla d'Estabilització convocats el 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, un mínim de dos anys abans que venci el termini per presentar sol·licituds.

b) En una situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça: el personal estatutari fix que estigui en aquesta situació ha de complir els requisits legals i reglamentaris per incorporar-se al servei actiu el darrer dia del termini per presentar sol·licituds. A més, el personal procedent de la situació d'excedència voluntària per interès particular, per incompliment de l'obligació de demanar el reingrés en el termini estipulat o per incompliment de les obligacions legals en el reingrés provisional, ha d'acreditar que ha estat en aquesta situació durant un mínim de dos anys.

c) En la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional: aplicant l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat del 20 de març de 2006 sobre procediments de reingressos provisionals d'excedència, el personal estatutari que estigui en aquesta situació en alguna plaça dependent del Servei de Salut està obligat a participar en aquest concurs i ha de sol·licitar com a mínim totes les places de la mateixa categoria a la mateixa àrea de salut (en la modalitat corresponent d'atenció primària o hospitalària) de la gerència on li van autoritzar el reingrés provisional, sense perjudici de poder sol·licitar altres llocs de feina si compleix els requisits corresponents, sense perjudici d'allò que estableix l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 20 de març de 2006 esmentat, modificat per l'Acord de Consell de Govern de 18 de gener de 2019.

Els aspirants que estiguin en la situació de reingrés provisional a una plaça bàsica vacant del Servei de Salut i no obtenguin una destinació per no haver sol·licitat totes les vacants ofertes en la seva categoria i a la seva àrea de salut, o bé no participin en aquest concurs de trasllats, seran declarats d'ofici en la situació d'excedència voluntària i hauran d'estar en aquesta situació durant dos anys, com a mínim, abans de poder sol·licitar un nou reingrés provisional, a l'efecte de participar en concursos de trasllats posteriors.

El personal estatutari que estigui en la situació de reingrés amb caràcter provisional a una plaça dependent d'un altre servei de salut podrà participar en aquest concurs i no  li serà aplicable l'exigència del període mínim de permanència a la seva plaça d'adscripció.

3.3. No poden participar en aquesta convocatòria les persones que hagin estat suspeses amb caràcter ferm mentre estiguin en aquesta situació administrativa ni les que hagin estat inhabilitades per mitjà d'una sentència judicial ferma. Tampoc hi poden participar les persones sancionades amb mobilitat forçosa i amb impossibilitat de participar en un concurs de trasllats durant el període indicat en la sanció.

3.4. Els requisits per participar en aquest concurs de trasllats s'han de mantenir durant tot el procés de provisió fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.

3.5. Certificat de delictes de naturalesa sexual: tal com preveu l'article 57.1 de la Llei orgànica 8/2021, és un requisit per accedir i exercir qualsevol professió que impliqui contacte habitual amb menors d'edat no haver estat condemnat per mitjà d'una sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals tipificat en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, i tampoc per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans tipificat en el títol VII bis del Codi Penal. A aquests efectes, qui pretengui accedir a aquestes professions, oficis o activitats ha d'acreditar aquesta circumstància aportant un certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual, o bé ha d'indicar expressament en la sol·licitud que no s'oposa que el Servei de Salut ho consulti per mitjà de la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL), però només en el cas que l'aspirant tengui la nacionalitat espanyola.

3.6. D'acord amb el punt Quart.2.e) de la Instrucció 11/2023, de 23 d'octubre, és causa d'extinció de la comissió de serveis no participar en el concurs de trasllats quan la plaça adjudicada es vegi afectada.

 

4. Tràmit telemàtic

4.1. La inscripció es farà exclusivament per mitjà d'un tràmit telemàtic.

4.2. Des del web del Servei de Salut i des de la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es podrà accedir al procediment telemàtic d'inscripció, millora o modificació de la sol·licitud, al·legacions i esmenes relatiu al concurs de trasllats. Com a requisit previ a la inscripció, cal disposar d'un certificat digital vàlid de persona física dels inclosos en l'anomenada «llista de confiança de prestadors qualificats de serveis electrònics de confiança». Així mateix, es pot cursar el tràmit electrònic utilitzant algun dels sistemes d'identificació basats en les claus concertades, és a dir, mitjançant DNIe, certificat digital o sistema Cl@ve Permanent.

En el web del Servei de Salut estaran disponibles les instruccions per emplenar i registrar les sol·licituds.

4.3. El tràmit telemàtic consta de les fases següents:

Fase 1

Consisteix a consignar les dades personals i adjuntar la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits que no constin al Servei de Salut de les Illes Balears, de conformitat amb el punt 5 d'aquestes bases, i finalment signar electrònicament i registrar la sol·licitud.

No s'acceptarà cap documentació relativa als mèrits no aportada dins el termini d'inscripció.

Per ser admès en el procés de selecció cal subscriure una declaració responsable —de conformitat amb els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015— relativa al compliment dels requisits de participació descrits en el punt 3.1 d'aquestes bases, referits sempre a la data de venciment del termini per presentar sol·licituds. Aquesta declaració responsable ve incorporada en el mateix tràmit telemàtic de sol·licitud.

El Servei de Salut pot requerir en qualsevol moment a un aspirant que aporti la documentació acreditativa dels requisits o de la veracitat de qualsevol document que hagi presentat, i aquest aspirant està obligat a aportar-la.

És imprescindible completar la firma electrònica i el registre electrònic per a que la inscripció es faci correctament. Si no es completen totes les passes esmentades, la inscripció no figurarà com a efectuada.

Un cop conclòs aquest tràmit, s'expedirà un justificant d'haver-se presentat al concurs. La consulta del tràmit i el justificant mateix estaran disponibles a la Carpeta Ciutadana del Govern de les Illes Balears.

El termini per presentar sol·licituds és d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén que el termini es prorroga fins al primer dia hàbil següent.

Fase 2

Un cop completat el tràmit de la inscripció descrit més amunt, a partir de l'endemà els aspirants podran accedir a la Web de l'Expedient Personal. En aquesta fase hauran d'introduir en aquesta web la informació relativa als mèrits valorables segons el barem, inclòs el nivell de català, si és procedent, i la titulació acadèmica. Per poder valorar i verificar els mèrits, han d'estar introduïts correctament i acreditats documentalment.

Pel que fa als serveis prestats, correspon a cada aspirant verificar que les dades del seu expedient personal siguin correctes i també consultar prèviament els serveis prestats que constin en el certificat expedit pel Servei de Salut, que es pot sol·licitar en el Portal GID, a fi de comprovar quins períodes hi figuren automàticament, de manera que no sigui necessari consignar-los en la Web de l'Expedient Personal ni acreditar-los. Si s'hi detecten errors o omissions s'ha de notificar a la gerència corresponent perquè completin les dades que manquin o s'hi facin les correccions oportunes abans que es publiquin les llistes definitives d'admesos i exclosos. Si no es corregissin a temps, l'aspirant hauria d'introduir la informació a la Web de l'Expedient Personal i acreditar-la documentalment, perquè si no la hi introdueix no es podran valorar aquests serveis prestats.

Pel que fa als serveis prestats a centres dependents actualment del Servei de Salut de les Illes Balears però gestionats anteriorment per una altra administració pública (consell insular, SERBASA, GESMA, Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, etc.) i també els serveis prestats dependents d'altres administracions o entitats públiques però que es prestin al Servei de Salut, cada aspirant ha de comprovar si consten en el certificat de serveis prestats expedit pel Servei de Salut, a fi de comprovar quins períodes hi figuren automàticament, de manera que no sigui necessari consignar-los en la Web de l'Expedient Personal ni acreditar-los. Si no consten en el certificat, l'aspirant haurà d'introduir la informació en la Web de l'Expedient Personal i acreditar-la documentalment, perquè si no la hi introdueix no es podran valorar aquests serveis prestats.

 

​​​​​​​Pel que fa als serveis prestats fora del Servei de Salut de les Illes Balears, cada aspirant els ha d'introduir en la Web de l'Expedient Personal i acreditar-los documentalment.

El termini per completar la fase 2 es prolongarà fins que es publiquin les llistes definitives d'admesos i exclosos. Per tant, es podran introduir els mèrits valorables en la Web de l'Expedient Personal fins que es publiquin aquestes llistes. En canvi, durant la fase 2 no es podrà presentar i adjuntar la documentació acreditativa dels mèrits, perquè és un tràmit corresponent a la fase 1.

4.4. Si dos aspirants són convivents, un pot condicionar la sol·licitud de trasllat a la de l'altre per raons de convivència familiar a la mateixa localitat. Aquestes sol·licituds de trasllat quedaran sense efecte si ambdós aspirants no resulten adjudicataris d'alguna de les places. En el tràmit d'inscripció han d'indicar si la sol·licitud està condicionada o no per raons de convivència familiar.

4.5. Els errors de fet que s'observin es poden esmenar en qualsevol moment dins el termini per presentar sol·licituds, d'ofici o a petició de l'aspirant, per mitjà del tràmit electrònic de millora o modificació de la sol·licitud.

4.6. Signant i registrant la sol·licitud, l'aspirant autoritza el Servei de Salut a publicar en el seu web o a qualsevol altre espai establert a l'efecte les dades de caràcter personal necessàries per tramitar aquest procediment, seguint allò que estableix el punt 6.1 d'aquestes bases.

4.7. Es pot desistir de participar en el procés de selecció per mitjà del tràmit telemàtic fins que venci el termini per formular reclamacions contra la resolució de les llistes provisionals. Els aspirants que estiguin en la situació de reingrés provisional i desisteixin de participar en el concurs de trasllats seran declarats d'ofici en la situació d'excedència voluntària. El desistiment d'un aspirant que hagi condicionat la sol·licitud a la d'un altre aspirant —de conformitat amb el punt 4.4— serà personal, de manera que no suposarà el desistiment de l'altre aspirant, la sol·licitud del qual continuarà la tramitació, llevat que també desisteixi dins el termini establert i en la forma oportuna per mitjà d'una declaració expressa en el tràmit telemàtic.

5. Documentació

5.1. En el tràmit telemàtic, tota la documentació aportada ha de contenir un sistema que faci possible verificar que és autèntica, és a dir, codi segur de verificació (CSV) o signatura digital. Només es podrà presentar per alguna de les vies previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015 la documentació que no contengui cap sistema de verificació (vegeu l'annex 5).

Pel que fa a la documentació que un aspirant ja hagi aportat per mitjà de documents amb CSV o firma digital (mèrits o requisits), si no la torna a aportar haurà d'indicar expressament el procediment concret, la data i davant quin òrgan administratiu la va presentar, de conformitat amb l'article 28.3 de la Llei 39/2015.

5.2. Amb independència del servei de salut al qual pertanyi i la situació administrativa en què es trobi, s'ha d'aportar el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, o bé indicar, en el moment de la inscripció, la no oposició expressa per poder fer la consulta de la persona concursant mitjançant la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL). En aquest darrer cas també s'haurà d'haver marcat la no oposició a consultar les dades personals (DNI).

També podrà indicar si s'oposa a la consulta de les titulacions acadèmiques, a la mateixa plataforma, als efectes exclusius d'aquesta convocatòria.

5.3. Les persones aspirants que tenen la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears no han d'adjuntar a la sol·licitud, ni en cap altre moment del procediment (excepte que els sigui requerida de forma expressa) cap documentació relativa als mèrits i als requisits que consti en el certificat de serveis prestats de l'Ibsalut (que es consulta a https://portalgid.ssib.es/PortalGID).

D'altra banda, tampoc han d'adjuntar cap documentació que consti com validada/acceptada en la web de l'Expedient Personal, inclosa la relativa als coneixement de llengua catalana.

5.4. L'acreditació de serveis prestats s'efectuarà mitjançant el certificat de serveis prestats emès per l'administració o entitat pública corresponent.

5.5. L'acreditació dels coneixements de llengua catalana s'efectuarà mitjançant el certificat emès per l'autoritat competent (veure l'Annex 2).

S'ha de tenir en compte l'establert al punt 4.3 d'aquestes bases, en relació a la documentació que consta a la web de l'Expedient Personal.

5.6. Pel que fa als aspirants que estiguin en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o amb reserva de plaça i que pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de presa de possessió de la darrera plaça ocupada en propietat i, si escau, la resolució que genera el dret a la reserva de plaça.

 

​​​​​​​5.7. Pel que fa als aspirants que estiguin en la situació d'excedència sense reserva de plaça i pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de concessió de l'excedència.

5.8. Pel que fa als aspirants que estiguin en la situació de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional i que pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional i la corresponent a la presa de possessió com a personal estatutari fix si aquesta darrera correspon al Servei de Salut de les Illes Balears.

5.9. És necessari acreditar documentalment els serveis prestats a altres serveis de salut, a una altra administració pública o a qualsevol de les mútues d'accidents de treball i malalties professionals col·laboradores amb la Seguretat Social. El certificat ha de complir els requisits formals estipulats en els apartats b) i c) del punt següent.

5.10. Per poder determinar que un aspirant que procedeixi d'un servei de salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears compleix els requisits i per avaluar els seus mèrits, ha d'aportar en el tràmit d'inscripció la documentació següent:

a) Nomenament per ocupar una plaça en propietat com a personal estatutari fix en la categoria a la qual concursi.

b) Per valorar els mèrits previstos a l'apartat 1 de l'annex 2, Barem de mèrits de les persones candidates: document verificable que acrediti el nivell de coneixements de català, si procedeix.

c) Per valorar els mèrits baremats en l'apartat «Experiència professional» de l'annex 2 cal aportar un document verificable que certifiqui els serveis prestats expedit per la gerència o la direcció de gestió de la institució corresponent. Aquest certificat ha d'especificar com a mínim (d'acord amb l'apartat k del punt 3 del barem) les dades següents: categoria; tipus de nomenament (fix o temporal) i situació (servei actiu, promoció interna temporal, serveis especials, excedència per cura de familiars, excedència per raó de violència de gènere, comissió de serveis, serveis sota un altre règim jurídic, excedència per prestar serveis al sector públic), i període en què es van prestar els serveis, indicant els dies o el nombre d'hores quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per prestar atenció continuada. No fa falta aportar els certificats de serveis prestats corresponents a períodes treballats al Servei de Salut de les Illes Balears.

d) Dins el mateix apartat «Experiència professional», per valorar els mèrits referits als serveis prestats a qualsevol administració pública espanyola o d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ocupant llocs de feina amb el mateix contingut funcional que la plaça a la qual s'opta, cal aportar el certificat original (o una còpia autèntica) referit als serveis prestats reconeguts a l'efecte de l'antiguitat. Aquest certificat ha d'especificar, com a mínim, les dades següents: administració en la qual es van prestar els serveis; tipus de relació jurídica (funcionari, estatutari, laboral); categoria, cos o escala; tipus de nomenament; període en què es van prestar els serveis, indicant els dies o el nombre d'hores quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per prestar servei d'atenció continuada, i contingut funcional del lloc de feina.

e) La gerència de la destinació actual de l'aspirant pot certificar la prestació de serveis anteriors al moment en què es va incorporar a aquesta sempre que constin en el seu expedient personal o que ho hagi acreditat de manera fefaent.

f) Certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual, o bé indicació expressa de no oposar-se que el Servei de Salut ho consulti per mitjà de la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL), però només en el cas que l'aspirant tengui la nacionalitat espanyola.

5.11. Els aspirants en la situació d'excedència que procedeixin d'un servei de salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears han d'aportar la resolució relativa a l'excedència i el certificat que acrediti que continuen en aquesta situació en la data de publicació d'aquesta resolució.

5.12. Els aspirants que procedeixin d'un servei de salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears han d'aportar un certificat de no estar en la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria.

5.13. Els aspirants que procedeixin d'un servei de salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears i estiguin en la situació d'excedència procedent del procés extraordinari de consolidació i provisió de places de personal estatutari a institucions sanitàries de la Seguretat Social dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut establert per la Llei 16/2001 ha d'indicar el número del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) en el qual es va publicar la concessió d'excedència.

5.14. Els aspirants que procedeixin de la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria han d'adjuntar a la sol·licitud una resolució de liquidació de condemna que acrediti que han complert la pena imposada. El document ha de complir els requisits establerts en el punt 5.1.

5.15. El termini per introduir els mèrits en la Web de l'Expedient Personal vencerà amb la publicació de les llistes definitives d'admesos i exclosos.

5.16. En cas de no poder aportar en el termini d'inscripció la documentació acreditativa d'algun requisit o mèrit, s'ha de presentar dins aquest termini la còpia de la sol·licitud d'expedició o emissió de l'acreditació corresponent. És a dir, si una vegada sol·licitada l'acreditació d'algun mèrit o requisit no s'ha rebut en el termini d'inscripció, l'aspirant ha d'adjuntar una còpia d'aquesta sol·licitud en la qual consti el justificant de presentació. Posteriorment —una vegada expedit el certificat requerit— l'ha d'aportar per incorporar-lo a l'expedient. El termini màxim per presentar el certificat venç el darrer dia del termini per formular al·legacions contra la resolució amb què es publiqui la llista provisional de puntuacions dels mèrits.

5.17. Si l'idioma original dels documents acreditatius és diferent del català o del castellà, l'aspirant ha de presentar juntament amb el document original una traducció literal del contingut dels documents feta per un traductor jurat a un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears. El document ha de complir el requisit establert en el punt 5.1.

5.18. Cada aspirant queda vinculat a les dades que hagi consignat en la sol·licitud, de manera que les dades de contacte seran considerades les úniques vàlides per rebre notificacions. Per tant, són responsabilitat exclusiva de l'aspirant els errors que hagi comès en consignar aquestes dades i el fet de no haver comunicat eventuals canvis.

5.19. En qualsevol moment del procés es pot exigir a un aspirant documentació acreditativa de requisits o mèrits, documentació addicional o aclariments necessaris per comprovar mèrits, requisits o dades consignades o altres dades que es considerin necessàries. Si no s'atén el requeriment dins el termini establert i en la forma oportuna, es considerarà que l'aspirant desisteix de la sol·licitud de participació si la documentació requerida es refereix a un requisit, o bé no es valorarà el mèrit al·legat si la documentació requerida es refereix a un mèrit.

6. Admissió d'aspirants

6.1. Vençut el termini per presentar sol·licituds, l'òrgan convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes provisionals d'admesos i exclosos, que es publicarà en el web del Servei de Salut. En totes dues llistes només hi figuraran les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del document d'identitat, els llinatges i el nom. En la llista d'exclosos se'n concretarà la causa de l'exclusió.

6.2. Els aspirants exclosos i els que no figurin ni en la llista provisional d'admesos ni en la d'exclosos disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes per formular reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per esmenar deficiències de la sol·licitud, sempre per mitjà del tràmit electrònic. No es considerarà com a esmena aportar nous certificats de serveis prestats que no s'hagin presentat dins el termini d'inscripció. Les reclamacions s'han de considerar rebutjades si l'aspirant no figura com a admès en la llista definitiva.

6.3. Vençut el termini per formular reclamacions o esmenar deficiències, l'òrgan convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes definitives d'admesos i exclosos, que es publicarà en el web del Servei de Salut.

6.4. La tria de les places ofertes es farà per mitjà de la Web de l'Expedient Personal una vegada publicada la llista definitiva d'admesos i que s'hagi introduït en aquest web la informació relativa als mèrits dins el termini habilitat. El termini per registrar la sol·licitud de tria de places serà de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva.

7. Resolució del concurs

7.1. Vençut el termini per triar places, l'òrgan convocant aprovarà la resolució —que es publicarà en el web del Servei de Salut— en la qual figurarà les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del DNI o del NIE, constaran els llinatges i el nom i la puntuació provisional obtinguda per cada aspirant i, si escau, la plaça assignada. Les places s'adjudicaran per estricte ordre de puntuació, d'acord amb el Barem.

El còmput dels mèrits a què es refereix el barem acaba en la data de publicació d'aquesta resolució al BOIB.

7.2. Els aspirants disposaran llavors d'un termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució per formular reclamacions contra la puntuació assignada, que no tindran caràcter de recurs. S'han de considerar rebutjades si la qualificació no ha canviat en la resolució amb el qual es publiqui la llista definitiva.

7.3. Vençut el termini per formular reclamacions i analitzades les presentades, l'òrgan convocant dictarà la resolució que contindrà la llista definitiva, que es publicarà en el BOIB, en el web del Servei de Salut i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7.4. No es faran notificacions individualitzades, sinó que la publicació de la llista definitiva servirà com a notificació a tots els adjudicataris d'una plaça. Des de l'endemà de la data de publicació comencen a comptar els terminis perquè les gerències afectades duguin a terme les actuacions administratives oportunes.

7.5. Les places adjudicades són irrenunciables, llevat que la renúncia estigui motivada per l'obtenció d'una altra plaça en virtut de la resolució d'un procediment de mobilitat voluntària convocat per una altra administració pública, d'acord amb l'article 37.4 de la Llei 55/2003.

7.6. En qualsevol moment del procés es podrà declarar deserta la convocatòria si no s'hi presenta cap aspirant o si els que s'hi hagin presentat no compleixen els requisits.

8. Cessament i presa de possessió

8.1. Els adjudicataris d'una plaça cessaran en la plaça que estiguin ocupant dins el termini dels tres dies hàbils següents a la data de publicació de la llista definitiva, llevat que en la resolució en la qual es publiqui s'estableixi motivadament una altra data per al cessament o si es dona el cas que es puguin derivar problemes de cobertura assistencial —motivats degudament— que obliguin a retardar el cessament durant el temps indispensable per resoldre adequadament aquest problema.

8.2. Cal prendre possessió de la plaça dins els terminis següents: dins els tres dies hàbils següents a la data del cessament si totes dues places són al mateix municipi; dins els quinze dies hàbils següents si són a municipis diferents però a la mateixa àrea de salut, i dins el termini d'un mes si són a un municipi i  a una àrea de salut diferents o quan impliqui un canvi de servei de salut. Si l'obtenció de la plaça no suposa un canvi de centre, cal prendre possessió de la plaça l'endemà del cessament.

Excepte en el cas que la resolució del concurs impliqui el reingrés al servei actiu, el termini per prendre possessió de la nova plaça —i, si escau, la pròrroga d'aquest termini— té la consideració de servei actiu, de manera que es percebran els havers corresponents amb càrrec a la plaça de destinació.

8.3. Si en el moment de prendre possessió de la plaça l'adjudicatari està ocupant una altra plaça al Servei de Salut de les Illes Balears en règim de comissió de serveis, aquesta destinació serà la que es tindrà en compte per aplicar els terminis per a la presa de possessió estipulats en el punt precedent.

8.4. Si es dona la circumstància que el nombre de places convocades és igual o superior al nombre de candidats, sempre que aquests compleixin tots els requisits i que, com a part interessada, manifestin conformitat, es pot adjudicar directament el concurs a l'empara de la Llei 39/2015. Aplicant el principi de simplificació administrativa, l'article 72 d'aquesta norma fa possible que s'acordin en un únic acte tots els tràmits que, atesa la naturalesa que tenguin, admetin un impuls simultani i no sigui obligat un compliment successiu.

8.5. Si l'adjudicació de la plaça suposa reingressar al servei actiu, el termini per prendre possessió és d'un mes comptador des de la data de publicació de la resolució del concurs.

8.6. Els candidats que estiguin en una situació administrativa d'excedència amb dret a reserva de plaça o serveis especials poden optar per quedar en la mateixa situació. En aquest cas, ho han de comunicar per escrit dins del termini per a la presa de possessió. En cas contrari, s'hauran d'incorporar a la plaça adjudicada.

8.7. Si en el moment de la publicació de la resolució del concurs l'adjudicatari d'una plaça està en la situació d'incapacitat temporal, els terminis estipulats per al cessament en la seva destinació anterior i la incorporació a la plaça adjudicada quedaran suspesos fins que obtengui l'alta mèdica.

Aquest adjudicatari haurà de comunicar la situació d'incapacitat temporal a les gerències afectades i, a més, notificar l'obtenció de l'alta mèdica el mateix dia (o, com a màxim, l'endemà) perquè es puguin iniciar els tràmits administratius corresponents al cessament i a la incorporació a la nova plaça. Així mateix, haurà de sol·licitar la pròrroga d'incorporació per trobar-se en la situació d'incapacitat temporal.

Si presenta aquesta sol·licitud de pròrroga, el director general del Servei de Salut dictarà la resolució que sigui procedent i si la concedeix especificarà els terminis als quals es refereixen els punts 8.1 i 8.2, que començaran a computar-se a partir de l'endemà de l'alta mèdica.

8.8. El còmput del termini per cessar i prendre possessió s'inicia quan finalitzin els permisos, les llicències, les vacances, les situacions d'incapacitat temporal o qualsevol altra circumstància en què estigui l'adjudicatari d'una plaça (fins i tot mantenint la situació de servei actiu) i li impedeixi que presti servei de manera efectiva. Qualsevol adjudicatari d'una plaça està obligat a comunicar per escrit aquestes eventualitats al Servei de Salut i a aportar la documentació que les acrediti.

8.9. No obstant això, en els casos d'excedència per cura de fills o familiars, per serveis especials, per permís de maternitat o paternitat, per risc durant la lactància o durant l'embaràs, l'adjudicatari d'una plaça en pot prendre possessió en la data prevista en què declari la voluntat d'incorporar-s'hi encara que no s'hi incorpori de manera efectiva. En aquests casos, l'adjudicatari ha de comunicar per escrit aquestes circumstàncies als centres afectats (plaça de la qual cessa i plaça de la qual pren possessió) aportant la documentació que acrediti els motius al·legats.

8.10. Tal com estableix l'article 37.5 de la Llei 55/2003, s'entén que l'adjudicatari que no s'incorpori a la plaça obtinguda dins el termini estipulat (o a les pròrrogues corresponents) sol·licita l'excedència voluntària per interès particular com a personal estatutari, per això serà declarat en aquesta situació. No obstant això, l'excedència es pot deixar sense efecte si l'òrgan convocant —amb l'audiència prèvia a l'adjudicatari— considera que hi ha causes prou justificades. En aquest cas, l'adjudicatari s'haurà d'incorporar a la nova plaça tan aviat com desapareguin les causes que en el seu moment li ho hagin impedit.

 

​​​​​​​8.11. Els candidats que no obtenguin plaça en aquest concurs es mantindran en la situació i en la destinació que ocupen, excepte els reingressats provisionalment, que —sempre que hagin sol·licitat totes les places convocades en la seva categoria, àrea de salut i modalitat— poden optar per obtenir una nova destinació provisional en alguna de les places vacants del Servei de Salut, o bé passar a la situació d'excedència voluntària.

8.12. Els trasllats derivats d'aquest concurs tenen caràcter voluntari i no generen cap dret a rebre cap tipus d'indemnització.

8.13. Si ho fan possible les necessitats del servei, a petició de l'adjudicatari la seva gerència actual o la de destinació poden prorrogar els terminis estipulats per temps no superior a la meitat de la durada inicial.

8.14. Els adjudicataris d'una plaça en aquest concurs no podran sol·licitar una comissió de serveis durant un any comptador des de la data d'incorporació a la plaça adjudicada, de conformitat amb la Instrucció 11/2023 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears.

8.15. Els adjudicataris d'una plaça en aquest concurs no podran participar en una altra convocatòria de mobilitat voluntària fins que no hagi passat un any des de la incorporació a la plaça adjudicada.

8.16. Les situacions particulars que afectin la jornada de feina, l'horari, el deute horari i les vacances es regulen per allò que estableix la Instrucció 11/2024 del director general del Servei de Salut per la qual s'estableixen criteris relatius a la jornada, horari, deute horari i vacances amb la incorporació del personal fix derivat dels processos de selecció i de provisió de places i llocs de treball.

9. Tractament de les dades de caràcter personal

9.1. Per tal de complir la Llei orgànica 3/2018 i el Reglament (UE) 2016/679, les dades consignades en la sol·licitud seran tractades per la Direcció de Recursos Humans del Servei de Salut amb l'única finalitat de tramitar i resoldre el concurs de trasllats, i es conservaran durant el temps estrictament indispensable per complir aquesta finalitat.

9.2. Signant la sol·licitud de participació, que inclou les clàusules de protecció de dades, els aspirants autoritzen que es publiquin en els butlletins oficials, a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el web del Servei de Salut i, en general, a qualsevol altre mitjà establert a l'efecte les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit i resolució que es derivin d'aquest concurs de trasllats. Tot això s'entén sense perjudici que els aspirants puguin exercir els drets establerts als articles 15-22 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits

1. Coneixements orals i escrits de català

1.1. Els coneixements de català es valoren de la manera següent:

a) Nivell A2: 0,5 punts.

b) Nivell B1: 1 punt.

c) Nivell B2: 2 punt.

d) Nivell C1: 3 punt.

e) Nivell C2: 4 punts.

f) Llenguatge administratiu (LA): 1 punt.

1.2. Els coneixements de català s'han d'acreditar per mitjà d'algun dels certificats oficials següents:

a) Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

b) Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

c) Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013). Si l'aspirant al·lega aquest tipus de certificat l'ha d'adjuntar al tràmit si no consta en el Registre de Personal.

d) Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears. Cal disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat.

1.3. Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, en què la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti. Si es presenta només el certificat LA, es valora igualment amb 1 punt.

 

​​​​​​​2. Experiència professional

2.1. Es valoraran els serveis prestats que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 95 punts:

a) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta: 0,25 punts per cada mes.

b) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu en la categoria de facultatiu/facultativa especialista en pediatria i puericultura d'àrea d'equip d'atenció primària: 0,25 punts per cada mes.

Aquesta previsió únicament és aplicable en els procediments de provisió que es convoquin per proveir places vacants de la categoria metge/metgessa de família en equips d'atenció primària.

c) Per haver completat el període de formació sanitària especialitzada a centres del Sistema Nacional de Salut, d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu per mitjà del sistema de residència en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta: 0,20 punts per cada mes.

d) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu en categories en les quals s'exigeixi el títol de llicenciatura o grau en Medicina i Cirurgia, Farmàcia, Física, Biologia, Psicologia, Química o Bioquímica: 0,15 punts per cada mes.

e) Serveis prestats durant el període de formació sanitària especialitzada a centres del Sistema Nacional de Salut, d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu per mitjà del sistema de residència en una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta: 0,10 punts per cada mes.

f) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu en una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta: 0,05 punts per cada mes.

g) Serveis prestats a qualsevol administració pública espanyola o centre públic no sanitari espanyol o d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ocupant llocs de feina en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o amb el mateix contingut funcional: 0,025 punts per cada mes.

h) Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu al Servei de Salut de les Illes Balears: 0,25 punts.

Només es valoraran aquests serveis si l'aspirant tenia la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu. En aquest cas, caldrà adjuntar a la sol·licitud la titulació acreditativa

2.2. A l'efecte de computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per prestar atenció continuada, es reconeixerà un mes complet de serveis prestats, calculant-los segons les regles següents:

a) Un mes o la part que pertoqui proporcionalment per cada cent quaranta (140) hores o fracció treballades.

b) Si dins un mes natural s'han treballat més de cent quaranta (140) hores, només es pot valorar un mes de serveis prestats, de manera que l'excés d'hores treballades no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts en la regla anterior.

2.3. Per valorar l'apartat d'experiència laboral es tindran en compte els aspectes següents:

a) Un mateix període de temps no podrà ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren, i sempre se'n computarà el més favorable.

b) Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.

c) Si es presten serveis simultàniament a dos o més centres es computaran els serveis prestats només en un (el que l'aspirant triï).

d) El còmput de serveis prestats es calcularà aplicant la fórmula següent: se sumaran tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors, el resultat es dividirà entre 365 i el quocient resultant es multiplicarà per 12.

e) Si coincideixen en el temps diversos períodes de serveis prestats, només se'n valorarà un. Dins cada any natural no es podran valorar més de dotze mesos de serveis prestats.

f) El temps de permanència en una situació que suposi el dret a la reserva de plaça (comissió de serveis, serveis especials, excedència per cura de familiars, etc.) es quantificarà com a serveis prestats a la plaça reservada.

g) Els serveis prestats com a assistència pública domiciliària (personal sanitari local) en un nou model d'atenció primària equivalen a serveis prestats a les categories que els pertoquin.

h) Tenen la consideració d'institucions sanitàries públiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l'INGESA, les institucions que figurin com a tal en el catàleg de centres hospitalaris publicat pel Ministeri de Sanitat, les de l'extint INSALUD i les dels organismes equivalents de la Unió Europea la gestió dels quals sigui pública.

Els serveis prestats com a treballador per compte d'altri en alguna mútua d'accidents de treball i malalties professionals col·laboradora amb la Seguretat Social tindran la consideració d'institucions sanitàries públiques. Per valorar-los, juntament amb el certificat de serveis prestats caldrà aportar un informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

i) En els casos de titulacions requerides per a la categoria a la qual s'opta que s'hagin obtingut a un estat extracomunitari, es prendrà com a data de referència la de l'homologació del títol a Espanya.

j) Només es consideraran places amb el mateix contingut funcional aquelles en les quals s'hagin acomplert funcions corresponents a una categoria no creada al Servei de Salut de les Illes Balears i si s'acredita l'equivalència entre les categories l'experiència de les quals es pretén fer valer a l'origen amb la categoria en la qual es pretén valorar a la destinació.

També es consideraran places amb el mateix contingut funcional aquelles la categoria de les quals no existeixi amb la mateixa denominació a l'entitat d'origen però tenguin una clara equivalència amb una categoria existent al Servei de Salut de les Illes Balears, en cas que la categoria ocupada a l'administració d'origen no tengui la mateixa denominació però sigui una categoria de facto equivalent, sempre que la categoria que es pretén fer valer tampoc existeixi a l'administració d'origen.

En tot cas, per valorar aquesta experiència cal acreditar la situació al·legada i la titulació exigida i aportar un certificat que descrigui les funcions acomplertes i que acrediti l'equivalència entre les categories. Hi són també aplicables la resta de les instruccions, de les exigències i dels criteris establerts sobre la matèria pel Servei de Salut de les Illes Balears per aplicar aquesta previsió, però en cap cas és aplicable —i, per tant, no es consideren serveis prestats a places amb el mateix contingut funcional— als casos en què l'aspirant hagi estat nomenat en una categoria i al·legui haver prestat serveis corresponents en una categoria diferent o haver acomplert funcions d'una altra categoria (ni tan sols aportant un certificat descriptiu de les funcions en aquest sentit).

k) L'experiència professional a institucions públiques s'ha d'acreditar amb un certificat expedit per la direcció del centre d'origen, en el qual ha de constar la informació següent: categoria/especialitat; tipus de vincle (fix, temporal, atenció continuada, formació, promoció interna temporal); règim jurídic de vinculació (laboral, funcionari, estatutari), i dates d'inici i finalització de cadascuna de les vinculacions. En els casos d'institucions públiques d'estats de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, en el certificat han de constar la naturalesa pública de la institució i el fet que estigui integrada en el sistema sanitari públic de l'estat corresponent.

3. Empats

En cas d'empat en la puntuació total de la valoració de mèrits, es resoldrà a favor de l'aspirant que faci més temps que és personal estatutari fix en la categoria des de la qual opta. Si es manté l'empat, es resoldrà a favor de l'aspirant amb més temps de serveis prestats en la categoria des de la qual opta. Si tot i així l'empat persisteix, es resoldrà a favor de l'antiguitat reconeguda, és a dir, el temps més llarg de serveis prestats d'acord amb la Llei 70/1978. Finalment, si es manté l'empat s'aplicarà l'article 43 de la Llei 11/2016.

 

ANNEX 3 Llista de places bàsiques vacants convocades

1. Gerència d'Atenció Primària de Mallorca

Categoria

Ubicació

CIAS

Places

Metge de família EAP

Àrea

 

5

Metge de família EAP

ZBS es Blanquer

1401120104D

1

Metge de família EAP

ZBS es Blanquer

1401120105X

1

Metge de família EAP

ZBS es Blanquer

1401120116K

1

Metge de família EAP

ZBS Es Blanquer

1401120119R

1

Metge de família EAP

ZBS es Blanquer

1401120121A

1

Metge de família EAP

ZBS es Blanquer

1401120124Y

1

Metge de família EAP

ZBS Camp Redó

1401040102R

1

Metge de família EAP

ZBS Camp Redó

1401040106M

1

Metge de família EAP

ZBS Capdepera

1401400103Y

1

Metge de família EAP

ZBS Capdepera

1401400104F

1

Metge de família EAP

ZBS Capdepera

1401400105P

1

Metge de família EAP

ZBS Coll d'en Rabassa

1401070109Q

1

Metge de família EAP

ZBS Escola Graduada

1401090104R

1

Metge de família EAP

ZBS s'Escorxador

1401230106W

1

Metge de família EAP

ZBS s'Escorxador

1401230110Y

1

Metge de família EAP

ZBS s'Escorxador

1401230123L

1

Metge de família EAP

ZBS Felanitx

1401110113T

1

Metge de família EAP

ZBS Felanitx

1401110114R

1

Metge de família EAP

ZBS Llevant

1401330101Q

1

Metge de família EAP

ZBS Llevant

1401330102V

1

Metge de família EAP

ZBS Llevant

1401330110W

1

Metge de família EAP

ZBS Llevant

1401330113M

1

Metge de família EAP

ZBS Llevant

1401330115F

1

Metge de família EAP

ZBS Llevant

1401330116P

1

Metge de família EAP

ZBS Llevant

1401330117D

1

Metge de família EAP

ZBS Marines

1401160103B

1

Metge de família EAP

ZBS Migjorn

1401130101R

1

Metge de família EAP

ZBS Migjorn

1401130104G

1

Metge de família EAP

ZBS Migjorn

1401130108P

1

Metge de família EAP

ZBS Migjorn

1401130109D

1

Metge de família EAP

ZBS Muntanya

1401420107T

1

Metge de família EAP

ZBS Nuredduna

1401370103K

1

Metge de família EAP

ZBS Pere Garau

1401170105P

1

Metge de família EAP

ZBS Pere Garau

1401170114V

1

Metge de família EAP

ZBS es Pla

1401260107B

1

Metge de família EAP

ZBS Pollença

1401180101E

1

Metge de família EAP

ZBS Pont d'Inca

1401150117F

1

Metge de família EAP

ZBS Rafal Nou

1401200102J

1

Metge de família EAP

ZBS es Safrà

1401380110T

1

Metge de família EAP

ZBS Santanyí

1401250108V

1

Metge de família EAP

ZBS Serra Nord

1401270105G

1

Metge de família EAP

ZBS Son Gotleu

1401300110V

1

Metge de família EAP

ZBS Santa Catalina

1401240110R

1

Metge de família EAP

ZBS sa Torre

1401140122V

1

Odontoestomatòleg

Àrea

 

2

FE pediatria EAP

ZBS Arquitecte Bennàzar

1401010204A

1

FE Pediatria EAP

ZBS es Blanquer

1401120206L

1

FE pediatria EAP

ZBS Felanitx

1401110201L

1

FE pediatria EAP

ZBS Platja de Palma

1401210202Q

1

FE pediatria EAP

ZBS Polígon de Llevant

1401080201B

1

FE pediatria EAP

ZBS Rafal Nou

1401200204T

1

FE pediatria EAP

ZBS Sant Agustí

1401430201C

1

FE pediatria EAP

ZBS Son Cladera

1401280202G

1

FE pediatria EAP

ZBS Trencadors

1401390202H

1

 

​​​​​​​2. Atenció Primària de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera

Categoria

Ubicació

CIAS

Places

Metge de família EAP

Serveis Comuns Eivissa

1403000102X

1

Metge de família EAP

ZBS Eixample

1403020108Y

1

Metge de família EAP

ZBS S. Antoni de Portmany

1403030101V

1

Metge de família EAP

ZBS S. Antoni de Portmany

1403030112M

1

Metge de família EAP

ZBS S. Antoni de Portmany

1403030115P

1

Metge de família EAP

ZBS S. Antoni de Portmany

1403030116D

1

Metge de família EAP

ZBS S. Antoni de Portmany

1403030119N

1

Metge de família EAP

ZBS S. Josep de sa Talaia

1403080106C

1

Metge de família EAP

ZBS S. Josep de sa Talaia

1403080107K

1

Metge de família EAP

ZBS Santa Eulària des Riu

1403040101N

1

Metge de família EAP

ZBS Santa Eulària des Riu

1403040118Y

1

Metge de família EAP

ZBS Santa Eulària des Riu

1403040119F

1

Metge de família EAP

ZBS Vila

1403060112J

1

Odontoestomatòleg

ZBS Eixample

1403000304M

1

Odontoestomatòleg

ZBS S. Antoni de Portmany

1403000308D

1

FE pediatria EAP

ZBS Santa Eulària des Riu

1403040204T

1

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​3. Atenció Primària de l'Àrea de Salut de Menorca

Categoria

Ubicació

CIAS

Places

Metge de família EAP

ZBS es Banyer

1402010102E

1

Metge de família EAP

ZBS es Banyer

1402010104R

1

Metge de família EAP

ZBS es Banyer

1402010105W

1

Metge de família EAP

ZBS Canal Salat

1402020108T

1

Metge de família EAP

ZBS Dalt de Sant Joan

1402030115W

1

4. Atenció hospitalària

Categoria

Gerència

Places

FEA anàlisis clíniques

HUSLL

1

FEA anatomia patològica

HUSE

1

HUSLL

2

FEA anestèsia i reanimació

HUSLL

1

HMAN

2

HCIN

2

HCM

1

HMO

1

HFOR

1

FEA aparell digestiu

HMAN

1

HMO

1

FEA cardiologia

HUSE

1

HCM

2

FEA cirurgia general i de l'aparell digestiu

HUSLL

2

HCIN

1

HCM

1

HFOR

2

FEA dermatologia i venereologia

HMAN

2

HMO

1

FEA endocrinologia i nutrició

HUSE

1

FEA farmàcia hospitalària

HCM

1

FEA hematologia i hemoteràpia

HMO

1

FEA medicina física i rehabilitació

HUSE

1

HMAN

1

FEA medicina intensiva

HMAN

1

HMO

1

FEA medicina interna

HUSE

1

HCIN

1

HMAN

3

HCM

1

HFOR

1

FEA microbiologia i parasitologia

HUSE

1

HUSLL

1

HMO

1

FEA nefrologia

HUSE

1

FEA neurologia

HCM

2

HMO

1

FEA obstetrícia i ginecologia

HUSE

1

HCM

2

FEA oftalmologia

HUSLL

3

HMAN

1

FEA oncologia mèdica

HMAN

2

HCM

2

FEA pediatria

HUSE

1

FEA pneumologia

HUSE

2

HMO

1

FEA psiquiatria

HUSE

2

HUSLL

2

HMO

2

FEA radiodiagnòstic

HUSE

1

HUSLL

2

HCIN

1

FEA reumatologia

HUSLL

1

FEA traumatologia i cirurgia ortopèdica

HUSE

1

HUSLL

2

HMAN

1

HCIN

1

HCM

2

HMO

3

FEA urologia

HCM

1

HMO

2

Metge d'admissió i documentació clínica

HUSE

1

HMO

1

Metge d'urgència hospitalària

HUSE

3

HUSLL

1

HMAN

3

HCIN

1

HCM

2

HFOR

2

Psicòleg clínic

HUSE

3

HUSLL

1

HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. HCM: Hospital Can Misses. HMO: Hospital Mateu Orfila. HFOR: hospital de Formentera.

​​​​​​​​​​​​​​5. Serveis Corporatius

Categoria

Gerència

Places

FEA medicina del treball

SC

1

6. Gerència d'Atenció d'Urgències SAMU 061

Categoria

Gerència

Places

Psicòleg clínic

061

1

 

ANNEX 4 Formularis

L'enllaç al tràmit telemàtic per participar en el concurs de trasllats i la informació dels documents que caldrà adjuntar estan disponibles a la pàgina de la convocatòria que s'ha publicat en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) seguint la ruta Professionals > Recursos Humans > Concurs de trasllats i també a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

ANNEX 5 Presentació de manera presencial de la documentació acreditativa dels requisits

En el tràmit telemàtic, els aspirants han de presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits i els mèrits (excepte els que es comprovin d'ofici), però aquells que no els puguin adjuntar telemàticament pel fet que no contenguin un sistema que faci possible verificar que són autèntics (és a dir, un codi segur de verificació o CSV o firma digital) els hauran d'aportar presencialment juntament amb el formulari corresponent, com es descriu a continuació.

‒ Han de presentar presencialment els documents signats manualment o hologràficament, entre d'altres, per qualsevol de les vies previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

‒ Prèviament han d'emplenar el formulari en PDF electrònic disponible en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) seguint la ruta Professionals > Recursos Humans > Concurs de trasllats i accedint a la categoria corresponent.

‒ Juntament amb el formulari —degudament emplenat i signat— han d'adjuntar els documents originals en paper, que seran digitalitzats a l'oficina d'atenció en matèria de registre.

‒ No poden presentar fotocòpies, excepte en els casos de certificats de mida superior a DIN A4; en aquest cas hauran d'aportar els originals juntament amb una fotocòpia reduïda a aquesta mida.

 

ANNEX 6 Resum dels tràmits

Tràmit

Termini

1) Inscripció

Un mes. Des de l'endemà fins a la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos es poden introduir els mèrits en la Web de l'Expedient Personal

2) Publicació de les llistes provisionals d'admesos i exclosos

10 dies per formular al·legacions per mitjà del tràmit telemàtic

3) Publicació de les llistes definitives d'admesos i exclosos

4) Tria de places en la Web de l'Expedient Personal

10 dies hàbils

5) Publicació de la llista provisional de puntuació dels mèrits i d'adjudicació de places

15 dies per formular al·legacions per mitjà del tràmit telemàtic

6) Publicació de la llista definitiva de puntuació dels mèrits i d'adjudicació de places (BOIB)

Comencen els terminis per incorporar-se a la plaça adjudicada (punt 8 de les bases)