Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 894179
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 24 de novembre de 2025, relatiu a l’aprovació de les bases específiques i la convocatòria de les proves selectives de provisió de set places d’auxiliar administratiu de l’Oferta Pública d’Ocupació 2024-2025 del Consell Insular de Menorca (exp. 0605-2025-000049)
Versió PDF
En la sessió de caràcter extraordinari de 20 de desembre de 2024, el Consell Executiu va aprovar l'oferta pública d'ocupació del Consell Insular de Menorca per a l'any 2024 (BOIB núm. 170 de 28 de desembre de 2024).
En la sessió de caràcter ordinari de 22 de setembre de 2025, el Consell Executiu va aprovar l'oferta pública d'ocupació del Consell Insular de Menorca per a l'any 2025 (BOIB núm. 134 de 9 de novembre de 2025).
Les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació del Consell Insular de Menorca de 2024 i 2025 van ser aprovades per Consell Executiu el dia 13 d'octubre de 2025 (BOIB núm. 149 d'11 de novembre de 2025).
L'accés a la funció pública es regeix pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; per la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la resta de normativa d'aplicació general.
Es té en compte el que disposen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
La cap del Servei de Gestió de Persones en funcions va emetre l'informe núm. 273, de data 14 de novembre de 2025.
Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals i en exercici de les competències atribuïdes a l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consell insulars;
El Consell Executiu, per unanimitat dels cinc membres presents (senyor Vilafranca Florit, senyora Reynés Calvache, senyor Gornés Hachero, senyora Torrent Pallicer i senyor Pons Torres) i en votació ordinària, adopta el següent
ACORD
Primer. Aprovar les bases específiques de les proves selectives de provisió de set places d'auxiliar administratiu/iva de l'Oferta Pública d'Ocupació 2024-2025 del Consell Insular de Menorca, que s'adjunten a continuació.
Segon. Convocar el procés de selecció de provisió de set places d'auxiliar administratiu/iva de l'Oferta Pública d'Ocupació 2024-2025 del Consell Insular de Menorca, d'acord amb les característiques detallades a les bases.
Tercer. Ordenar la publicació de les bases esmentades i de la convocatòria de les places al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quart. Iniciar el termini de 20 dies hàbils per a la presentació de sol·licituds, des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX Bases específiques que regeixen les proves selectives, per a l'ingrés pel torn lliure i per promoció interna, per proveir set places d'auxiliar administratiu/iva de l'oferta pública d'ocupació 2024-2025
1. Objecte de les bases específiques
L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir set places vacants d'AUXILIAR ADMINISTRATIU/IVA, funcionari del grup C, subgrup C2 del Consell Insular de Menorca; quatre per torn lliure, de les quals dues ho són per a persones amb discapacitat, i tres per promoció interna, corresponents a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de 2024-2025.
S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins.
El temari específic i els requisits que regeixen la convocatòria és el que s'estableix en l'annex I d'aquest document.
2. Normativa d'aplicació
Aquesta convocatòria es regeix per les bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació del Consell Insular de Menorca 2024-2025, aprovades per l'acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 13 d'octubre de 2025.
3. Transparència i protecció de dades personals
Al llarg del procés selectiu, es publicarà al portal de l'opositor del Consell Insular de Menorca www.oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés. A través d'aquest portal, es pot accedir al formulari d'inscripció i a les instruccions corresponents.
Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la identitat pública han d'indicar en la sol·licitud que volen anonimitzar les seves dades, per la qual cosa en el moment de fer la inscripció han de presentar la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere.
4. Drets d'examen
L'aspirant pot abonar els drets d'examen físicament a qualsevol entitat bancària, fent-los efectius en el compte següent: ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (CaixaBank), o bé al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella al portal de l'opositor per mitjans electrònics. Si s'abona directament a l'entitat bancària, s'haurà d'incorporar a la corresponent sol·licitud de participació el resguard de l'abonament.
La manca d'abonament en el termini establert s'entén com a desistiment del procés, excepte per als candidats que n'estiguin exempts.
La manca d'admissió en el procés no genera dret a retorn de les taxes, atès que ja s'hauran iniciat les tasques administratives que generen l'obligació de la taxa.
5. Altres mèrits al·legats
En relació amb l'apartat cinc de l'annex II de les bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, el mèrit que es valora és:
6. Calendari previst
La primera prova d'oposició està prevista per al juny de 2026.
7. Proves d'oposició
Prova teòrica, part general: el Consell Insular posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals escolliran les corresponents a la prova.
Per al desenvolupament d'aquesta prova, els candidats podran dur el material normatiu indicat al temari específic únicament en format PAPER. També per a la realització del supòsit pràctic es permet dur calculadora simple o científica, i queda totalment prohibida la utilització de qualsevol dispositiu mòbil o electrònic amb connexió a xarxa.
8. Nomenament del personal de nou ingrés
En el cas que la plaça vacant estigui ocupada de manera interina, el nomenament d'un funcionari de carrera o en pràctiques, o el contracte de personal laboral, suposarà el cessament de l'interí.
L'ordre de cessaments es produirà per ordre invers al de l'antiguitat del seu nomenament per als funcionaris i treballadors anteriors a l'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021, sempre que s'hagin presentat a la convocatòria corresponent. L'ordre de cessaments es produirà per ordre d'antiguitat del seu nomenament per als funcionaris i treballadors posteriors a l'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estan cobertes interinament o temporalment per situacions específiques (comissió de serveis, serveis especials, etc.)
Les places vacants d'auxiliar administratiu/iva objecte d'aquest concurs oposició són de tipus funcionari, del grup C, subgrup C2, d'acord amb l'article 76 de la Llei de l'Estatut bàsic del treballador públic.
9. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants
La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.
L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició serà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les bases generals.
L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, ateses les preferències de les persones seleccionades.
ANNEX I Convocatòria i temari específic
Característiques: auxiliar administratiu/iva
- Denominació: auxiliar administratiu/iva
- Nombre de places que es convoquen: 7
- Torn lliure: 2
- Reserva per a persones amb discapacitat: 2
- Promoció interna: 3
- Tipus: funcionari
- Escala: administració general
- Subescala: auxiliar
- Grup: C, subgrup C2
- Nivell: 14
- Oferta pública: 2024-2025
- Titulació: ESO o titulació equivalent
- Nivell de català: C1
Temari específic d'auxiliar administratiu
Tema 1. Les fonts del dret administratiu: la llei, el reglament, el costum, els principis generals del dret i la jurisprudència. Potestat reglamentària del Consell Insular de Menorca.
Tema 2. La Llei del procediment administratiu comú (I). Disposicions generals. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Els actes administratius. Actes nuls. Actes anul·lables.
Tema 3. La Llei del procediment administratiu comú (II). El procediment administratiu. Revisió d'actes en via administrativa. Rectificació d'errors materials. Revisió d'ofici. Recursos.
Tema 4. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització del procediment.
Tema 5. Pilars i principis de l'administració electrònica. Els serveis públics electrònics i el dret de la ciutadania a accedir-hi. Els serveis de col·laboració interadministrativa. La interoperabilitat.
Tema 6. L'atenció al públic. Acollida i informació al ciutadà. Atenció de persones amb discapacitat. Reclamacions. Queixes. Peticions.
Tema 7. Contingut i presentació de documents escrits: correspondència, comunicacions, autoritzacions, notificacions, instàncies, certificacions, compulses, etc. L'ús correcte del llenguatge administratiu. Llenguatge administratiu no sexista.
Tema 8. La gestió de la qualitat a l'Administració pública: conceptes generals. La transparència, accés a la informació pública i bon govern a l'activitat pública. El portal de la transparència.
Tema 9. Drets i deures dels treballadors segons la Llei de prevenció de riscos laborals. Responsabilitats i sancions. Riscos específics treballs a l'oficina. Pantalles de visualització de dades. Pla d'actuació davant d'emergències.
Tema 10. Editor de textos LibreOffice. Crear documents basats en una plantilla. Combinació de correspondència. Seleccionar la base de dades i filtrar. Edita la carta model i afegir-hi camps de combinació. Funcions. Generar les cartes, guardar-les i imprimir-les.
Tema 11. Formularis. Crear un document amb camps de formulari. Tipus de camp de formulari (de text, casella de verificació, desplegables, etc.). Guardar com a PDF.
Tema 12. Full de càlcul: gràfics i diagrames. Importació i exportació de dades. Plantilles. Treball amb diversos fulls. Taules dinàmiques.
(Nota: Tots els temes d'informàtica són d'acord amb el paquet ofimàtic LibreOffice en la darrera versió consolidada)
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat. El recurs es pot interposar formalment davant el mateix Consell Executiu o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Maó, 2 de desembre de 2025
Per delegació del president El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)