Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 893033
Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa d'aprovació de les bases i la convocatòria d'ajudes urgents per reparar les pèrdues i els danys produïts per l’ex huracà “GABRIELLE” i de la DANA de gran impacte anomenada "ALICE" Núm. d'identificació de la convocatòria (BDNS): 872312
Versió PDF
Primer. Justificació
Entre els dies 29 de setembre i el 15 d'octubre de 2025 es varen produir una sèrie d'episodis meteorològics adversos que es varen derivar de l'exhuracà “GABRIELE” i de la DANA anomenada “ALICE”, amb pluges i tempestes, que afectà el territori de les Illes Balears i, en particular, el territori dels cinc municipis de l'illa d'Eivissa.
El Consell de Govern va autoritzar el 7 de novembre de 2025 la redacció del Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a través de la Conselleria de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local, i el Consell Insular d'Eivissa, per establir les mesures necessàries per reparar les pèrdues i els danys ocasionats per l'antic huracà “GABRIELLE” —registrat entre els dies 29 de setembre i 3 d'octubre de 2025— i per la DANA de gran impacte anomenada “ALICE”, que va tenir lloc entre els dies 8 i 15 d'octubre de 2025.
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, reunit en sessió de caràcter ordinari de dia 7 de novembre de 2025, va acordar aprovar el Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per establir les mesures necessàries per reparar les pèrdues i els danys ocasionats per l'antic huracà “GABRIELLE” —registrat entre els dies 29 de setembre i 3 d'octubre de 2025— i per la DANA de gran impacte anomenada “ALICE”, que va tenir lloc entre els dies 8 i 15 d'octubre de 2025.
Segon. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques per compensar els danys causats per l'exhuracà “GABRIELLE” (entre els dies 29 de setembre i 3 d'octubre de 2025) i la DANA de gran impacte anomenada “ALICE” (entre els dies 8 i 15 d'octubre de 2025) –d'ara endavant, el temporal–. Les ajudes que es regulen en aquestes bases tenen per objecte atendre de manera urgent les pèrdues de béns essencials, danys en habitatges i vehicles, així com els perjudicis generats a activitats econòmiques i comercials derivades d'aquests fenòmens.
Tercer. Persones beneficiàries
Podran ser beneficiàries les persones que tenen a la seva disposició un habitatge ubicat en la planta baixa, planta jardí, ras de terra, semisoterrani o habitatge unifamiliar d'alguna de les zones dels municipis d'Eivissa afectades pel temporal, el contingut del qual hagi resultat greument danyat i/o que siguin propietàries d'un vehicle que es trobi assegurat, que hagi resultat sinistrat a conseqüència directa del temporal i que es trobi enquadrat en alguna de les categories de l'annex II del Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, que es diran a l'apartat 3.1.b d'aquesta base així com persones treballadores autònomes i pimes amb danys econòmics derivats del temporal.
Quart. Import i crèdit pressupostari
El crèdit previst per a aquesta convocatòria serà de cinc milions d'euros (5.000.000 €) que aportarà el Govern de les Illes Balears, d'acord amb el conveni signat, en data 24 de novembre de 2025, que canalitzarà el Consell Insular d'Eivissa a través de les corresponents línies de subvencions dirigides a persones físiques i jurídiques afectades pel temporal al territori dels cinc municipis de l'illa d'Eivissa.
Aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2025.
El crèdit destinat a la present convocatòria, una vegada dictada la resolució de concessió de les ajudes, i en cas de resultar insuficient per arribar a totes les sol·licituds que compleixin els requisits, es podrà ampliar amb altres fons de finançament.
Així mateix, una vegada concedides i abonades totes les ajudes d'aquesta convocatòria, la quantia sobrant del crèdit disponible podrà ser afegida a qualsevol altra convocatòria amb el mateix objecte del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans sempre que siguin dirigides a les persones físiques o jurídiques afectades pels fenòmens meteorològics adversos derivats de l'exhuracà «GABRIELLE», entre els dies 29 de setembre i 3 d'octubre de 2025, i de la DANA de gran impacte denominada «ALICE», entre els dies 8 i 15 d'octubre de 2025.
Cinquè. Lloc i termini per presentar les sol·licituds
Les sol·licituds i la documentació requerida es dirigiran al servei d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa i es registraran a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, (https://seu.conselldeivissa.es).
El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de 20 dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal disposar del certificat digital del sol·licitant o la persona representant per fer els tràmits.
Facultativament, i només en el cas de les persones físiques, la poden presentar presencialment, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), les persones físiques, per preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, mitjançant el registre electrònic del Consell Insular d'Eivissa (a la seu ubicada a l'avinguda d'Espanya, 49) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de la LPAC.
Eivissa, 2 de desembre de 2025
La cap de servei d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans Marta Díaz Pascual