Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT BALEAR DE LA NATURA (IBANAT)
Núm. 890173
Resolució del director gerent de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) d’aprovació de l’Oferta Pública d’Ocupació (OPO) de l’any 2025
Versió PDF
Antecedents
1. En data 14 de novembre de 2025 s'emet la Proposta del director gerent i resolució del president de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT) d'aprovació de l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de l'any 2025 en els següents termes:
Primer. APROVAR l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de l'any 2025 de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT), que inclou sis (6) places per taxa reposició ordinària per torn lliure i onze (11) places per promoció interna.
No establir percentatge de reserva de persones amb diversitat funcional, atès que l'entitat compleix el que preveu l'article 42 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, és a dir, és troba per sobre del 2%.
L'oferta serà la recollida a l'Annex I de la present resolució.
Segon.- FACULTAR al director gerent per a la realització dels tràmits i gestions adients per a la publicació de la l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de l'any 2025 abans de dia 31 de desembre de 2025 al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web de l'IBANAT.
Tercer.- DONAR TRASLLAT de la present resolució al Comitè d'Empresa als efectes oportuns.
Quart.- DONAR COMPTE de la present resolució en la propera reunió del Consell d'Administració de l'IBANAT per al seu coneixement i ratificació, d'acord amb en que disposa l'article 11.1.f) del Decret 24/2013, de 24 de maig, d'aprovació dels Estatuts de l'Institut Balear de la Natura.
Cinquè.- PUBLICAR l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de l'any 2025 de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT), que inclou sis (6) places per taxa reposició ordinària per torn lliure i onze (11) places per promoció interna al Bolletí Oficial de les Illes Balears.
2. L'Oferta Pública d'Ocupació de l'IBANAT de l'any 2025 ha estat negociada i acordada amb els i les representants de les persones treballadores de l'IBANAT, amb el Comitè d'Empresa, en sessions ordinàries de la Comissió Negociadora de dia 22 juliol i dia 21 d'octubre de 2025, consensuant les places incloses que consten a l'Annex I de la present resolució utilitzat el criteri de major antiguitat d'ocupació a l'IBANAT.
3. En data 27 d'octubre de 2025 s'emet informe favorable d'IBDONA en relació a l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2025.
4. En data 11 de novembre de 2025 s'emet informe favorable de la Direcció general de Funció Pública en relació a l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2025.
5. En data 12 de novembre de 2025 s'emet informe favorable de la Direcció general de Pressuposts en relació a l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2025.
Fonaments de dret
1. Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 de Novembre, pel que s'aprova el text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
2. Decret 24/2013, de 24 de maig, d'aprovació dels Estatuts de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT).
3. L'article 20. Dos. 4. A) de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023.
4. L'article 42 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
5. Llei 3/2003 de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer. APROVAR l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de l'any 2025 de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT), que inclou sis (6) places per taxa reposició ordinària per torn lliure i onze (11) places per promoció interna.
No establir percentatge de reserva de persones amb diversitat funcional, atès que l'entitat compleix el que preveu l'article 42 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, és a dir, és troba per sobre del 2%.
L'oferta serà la recollida a l'Annex I de la present resolució.
Segon.- PUBLICAR l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de l'any 2025 de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT) al Bolletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recurs
Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu
Comú de les Administracions Públiques.
Palma, data de signatura digital (19 de novembre de 2025)
El director gerent Bartolomé Llabrés Salom