Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 888896
Acord del Consell de Govern de 28 de novembre de 2025 pel qual es declara l’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’execució del « Projecte reformat núm.1 de les obres de conducció d’aigua potable de Petra a Manacor» als termes municipals de Petra i Manacor
Versió PDF
El Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears 2022-2027, aprovat pel Reial decret 49/2023, de 24 de gener (PHIB 2022/2027) preveu, en l'annex 9, un programa de mesures i un conjunt d'accions que s'han de dur a terme a la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears per evolucionar les infraestructures des de la situació actual a la desitjada i aconseguir el compliment apropiat d'objectius ambientals i socioeconòmics. Així, en l'annex 9 apartat III, resum de programes de mesures, infraestructures d'àmbit de Mallorca, i amb el codi ES110_1_INFRAESTRUCTURAS_3a_009 hi ha, entre d'altres, la conducció d'aigua potable de Petra a Manacor.
L'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental (d'ara endavant, ABAQUA) és una entitat del sector instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. D'acord amb l'article 1.2 dels Estatuts, aprovats pel Decret 100/2015, de 18 de desembre (BOIB núm. 185, de 22 de desembre de 2015) té, entre altres, la competència sobre la promoció, la construcció, l'explotació i el manteniment de les infraestructures hidràuliques, incloses les instal·lacions i els serveis connexos, de captació, conducció, potabilització i distribució d'aigües, per a qualsevol ús, tant superficials com subterrànies.
En data 2 de juny de 2025, l'ABAQUA, en l'exercici de les seves competències i per tal de desenvolupar les actuacions incloses en els programes d'infraestructures a l'àmbit de Mallorca - annex 9, apartat III del PHIB 2022/2027 - va emetre un informe, signat pel cap de l'Àrea de Construcció i Gestió d'Abastiment i Dessaladores, mitjançant el qual sol·licita a la Direcció General de Recursos Hídrics la tramitació del procediment d'expropiació per tal de disposar dels terrenys afectats per l'execució del «Projecte reformat núm.1 de les obres de conducció d'aigua potable de Petra a Manacor».
En l'informe, fa referència a les obres que es preveuen dur a terme i que es descriuen, de forma succinta, a continuació:
- Nou dipòsit regulador de Manacor, amb una capacitat d'emmagatzemament de 10.000 m3 que es distribuiran en dos mòduls iguals de dimensions interiors 24,75 x 40,00 x 5,20 m cada un.
- Caseta i instal·lacions d'accés al dipòsit i sistemes de recirculació de l'aigua a cada mòdul, equips de cloració, instrumentació, bombes de recirculació i buidat, etc.
-Adequació de la parcel·la on s'ubica el nou dipòsit regulador
- Ramal cap al nord: en previsió de les futures ampliacions de la xarxa d'abastament en alta d'ABAQUA a Mallorca per arribar a la zona nord de l'illa, concretament a Portocristo i Cala Millor, entre d'altres poblacions, el projecte inclou l'execució d'una derivació situada sobre la canonada de sortida del futur dipòsit de Manacor.
- Ramal cap al sud: una canonada de 2.639 m de longitud directa des del futur dipòsit de Manacor cap al sud. També inclou la construcció d'una arqueta de derivació des de la nova conducció principal, procedent del dipòsit de Petra, cap al sud, situada a l'encreuament del camí de Son Fangos amb el camí de sa Creueta, per poder abastar el sud sense necessitat de passar pel futur dipòsit de Manacor.
- Ramal cap a Manacor: el projecte preveu una conducció independent cap a Manacor que comença a la T de derivació i discorre pel camí de Son Coletes fins al dipòsit elevat municipal.
D'acord amb l'informe, de data 16 d'abril de 2025, emès per la tècnica del Servei d'Assessorament Ambiental de la Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental, amb el vist i plau de la cap del Servei, el projecte d'obres no està subjecte a avaluació d'impacte ambiental, sempre que es compleixin les mesures preventives, correctores o reductores (també les que modifiquen el Pla de vigilància ambiental) proposades en el «Document ambiental de modificació d'emplaçament de dipòsit d'aigua de la conducció d'aigua potable de Petra a Manacor», que forma part del projecte.
De conformitat amb el que preveu l'article 25.2, lletra l) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, els municipis poden exercir competències en matèria de gestió del cicle integral de l'aigua, que comprenen el subministrament, el sanejament i la depuració. Això no obstant, correspon a les comunitats autònomes la planificació, execució i coordinació de les infraestructures hidràuliques d'interès general o supramunicipal.
En el cas de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 30.8 de l'Estatut d'autonomia, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, reconeix la competència exclusiva en matèria d'aigües que transcendeixin l'àmbit de les Illes Balears, que inclou la planificació hidràulica, els aprofitaments i les masses d'aigua subterrània, així com les obres i instal·lacions corresponents.
L'actuació que es projecta - obres de conducció d'aigua potable de Petra a Manacor- s'emmarca plenament dins els requisits legals anteriorment esmentats, i així també es recull en el Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears 2022–2027, com a infraestructura inclosa en el programa de mesures (annex 9, codi 3a_009).
En virtut del que disposa l'article 17.a de la Llei 1/2019, del Govern de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern declarar l'ocupació urgent dels béns i drets afectats, quan es tracti d'actuacions d'interès general que siguin necessàries per garantir serveis essencials, com és el cas de l'abastament d'aigua potable en alta a la població.
Així, en data 18 de novembre de 2025, la cap de Secció del Servei Jurídic Administratiu de la Direcció General de Recurs Hídrics ha emès un informe jurídic en el qual s'exposa que, per procedir a la declaració d'ocupació urgent, són necessaris certs requisits, com que, en el cas de concórrer circumstancies excepcionals, aquestes estiguin degudament motivades i documentades en l'expedient administratiu. L'informe jurídic esmentat diu textualment, entre altres coses, el següent:
«Consideracions jurídiques
Primera. - Règim Jurídic de la Declaració d'Urgent Ocupació
L'article 52 de la LEF disposa que, de manera excepcional i mitjançant acord del Consell de Ministres, podrà declarar-se la urgent ocupació dels béns afectats per l'expropiació al fet que doni lloc la realització d'una obra o finalitat determinada.
En aquest expedient, haurà de figurar necessàriament l'oportuna retenció de crèdit amb càrrec a l'exercici en què es prevegi la conclusió de l'expedient expropiatori i la realització efectiva del pagament.
Així també, l'article 56 del REF disposa:
“L'Acord en què es declari la urgent ocupació del béns afectats per una expropiació, haurà d'estar degudament motivat, amb l'exposició de les circumstàncies que, si escau, justifiquen l'excepcional procediment previst a l'article 52 de la Llei i amb referència expressa als béns a què l'ocupació afecta o al projecte d'obres en què es determina, així com al resultat de la informació pública, en què s'ha oït els afectats per l'expropiació de què es tracti.
D'acord amb els articles esmentats, el procediment d'expropiació per urgent ocupació redueix en el temps el termini del procediment ordinari. Com s'ha reiterat en diverses sentències i mateix per la doctrina, aquest procediment és utilitzat amb regularitat, perquè l'acceleració temporal contribueix al supòsit de poder actuar ràpidament en els casos d'urgent necessitat. Així, aquest procediment exigeix dos requisits, d'una banda que concorrin circumstàncies excepcionals que justifiquin el factor temps, i d'altre una rigorosa motivació que justifiqui la mateixa (Sentència del Tribunal Suprem – Sala Contenciós Administratiu– núm. 1226/2006, de 14 de març).
Segona. – Justificació per iniciar un procediment expropiatori
L'article 9 de la Llei d'Expropiació disposa:
«Per procedir a l'expropiació forçosa serà indispensable la prèvia declaració d'utilitat pública o interès socials de la fi que s'hagi d'afectar l'objecte expropiat»
Per altre banda, l'article 11 del Reglament d'Expropiació Forçosa disposa que:
“1. Si els béns objecte de l'expropiació són immobles, la declaració d'utilitat pública s'ha de fer mitjançant una llei aprovada a Corts.
2. No serà necessària la promulgació d'una llei formal, en els casos següents:
a) Quan es tracti d'obres i serveis compresos als plans de l'Estat, Província o Municipi aprovats amb els requisits legals, en què s'entendrà implícita aquella declaració. La realització concreta dels plans de l'Estat l'ha d'acordar per Ordre Ministerial, i els de la Província o Municipi, els organismes competents.”
En el cas concret i objecte del present informe cal fer menció al Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Aigües (TRLA), en concret l'article 44 que disposa:
1.El Govern podrà fer la declaració d'utilitat pública dels treballs, estudis i investigacions requerides per a l'elaboració i revisió dels plans hidrològics que es realitzin pels servei del Ministeri de Medi Ambient , per l'Institut Geològic i Miner d'Espanya o per qualsevol altre organisme de les Administracions Públiques.
2. L'aprovació dels plans hidrològics de conca implicarà la declaració d'utilitat pública dels treballs de recerca, estudis, projecte i obres previstos al pla.
Per altra banda l'article 130.1 del TRLA estableix que:
“L'aprovació dels projectes d'obres hidràuliques d'interès general portarà implícita la declaració d'utilitat pública i la necessitat d'ocupació dels béns i adquisició de drets, a les finalitats d'expropiació forçosa i ocupació temporal, d'acord amb el que disposa la legislació corresponent”
El Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears, aprovat per el Real Decret 49/2023, de 24 de gener (PHIB 2022/2027), preveu al seu annex 9 Part III, Resum de programes de mesures ,Infraestructures d'àmbit de Mallorca, entre altres i amb el codi ES110_1_INFRAESTRUCTURAS_3a_009, de conducció d'aigua potable de Petra a Manacor. Per la qual cosa, l'utilitat pública i interès socials està implícitament declarada en el propi text normatiu PHIB.
Tercera. - Motivació de la Urgent Ocupació
L'article 52 de la LEF, estableix que excepcionalment i mitjançant Acord del Consell de Ministres es pot declarar l'urgent ocupació dels béns afectats per un procediment d'expropiació. En aquest sentit també es pronúncia el Tribunal Suprem en diverses sentències, entre altres, la STS de 16 de març de 1996 i de 25 d'abril de 2003.
En aquest sentit, tant la doctrina com a la jurisprudència conclouen que les qüestions que impel·leixen i obliguin a l'Administració a la ràpida i immediata ocupació, són aquelles circumstàncies de fet i no, més aviat, jurídiques per a la consecució, conservació o restitució, d'un interès general predominant que resultaria seriosament perjudicat, de demorar-se aquesta ocupació i actuació consegüent, als terminis i procediment ordinari fixat en la mateixa Llei.
En aquest sentit, la causa que justifica la urgent ocupació és la infraestructura necessària i imprescindible per construir sistemes de proveïment i distribució d'aigua per abastir a les necessitats de la població de Petra i Manacor, així com la construcció de ramals -cap al nord i sud de l'illa de Mallorca- en previsió de futures ampliacions de la xarxa d'abastiment en alta d'ABAQUA per abastir, entre altres poblacions a Portocristo i Cala Millor.
En definitiva, construir dipòsits d'emmagatzemament d'aigua i canonades de distribució, per abastir i respondre a les demandes d'aigua de la població de Petra i Manacor - les quals d'any en any s'incrementen per motius d'augment de la població i per la disminució d'èpoques de pluja; així com crear les infraestructures necessàries per les futures ampliacions de la xarxa d'abastiment en alta d'ABAQUA per arribar a la zona nord -entre altres poblacions Portocristo i Cala Millor- i al sud de l'illa de Mallorca.
Conclusió
Per tot això el projecte « Projecte reformat nº1 de les obres de conducció d'aigua potable de Petra a Manacor» al terme municipal de Petra i Manacor du implícita la declaració d'utilitat pública i interès social, i, la seva execució és imprescindible per garantir el subministrament d'aigua a les poblacions de Petra i Manacor; la qual s'incrementa exponencialment motivat per l'augment de població i la disminució de les pluges, al temps de crear una infraestructura imprescindible per les futures ampliacions de la xarxa d'abastiment en alta d'ABAQUA per arribar a la zona nord -entre altres poblacions Portocristo i Cala Millor - i al sud de l'illa de Mallorca, per la qual cosa queda provat la necessitat de la urgent d'ocupació del terreny afectat per l'execució del projecte i per tant per iniciar el procediment d'expropiació per urgent ocupació»
Aquests requisits generals es fonamenten en la jurisprudència del Tribunal Suprem en relació amb l'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954 sobre expropiació forçosa( BOE núm. 351, de 17 de desembre de 1954) i l'article 56 del Reglament que la desenvolupa. L'esmentada jurisprudència consta a les sentències de 9 de març de 1993 (recurs 8333/1990); de 23 de setembre de 1997 (recurs 14176/1991); de 10 de desembre de 1997 (recurs 4575/1993); de 22 de desembre de 1997 (recurs 782/1996); de 3 de desembre de 1998 (recurs 5821/1994); de 14 de novembre de 2000 (recurs 2939/1996); de 18 de maig de 2002 (recurs 628/1998); de 25 d'abril de 2003 (recurs 318/1999); de 25 de gener de 2012 (recurs 521/2010); de 8 d'octubre de 2012 (recurs 145/2011), i de 26 de novembre de 2012 (recurs 936/2010), entre d'altres.
De conformitat amb els articles 18 i 19 de la Llei de 16 de desembre de 1954 sobre expropiació forçosa, i articles concordants del Reglament que la desenvolupa, es va publicar l'anunci d'informació pública dels béns afectats amb tràmit d'audiència (BOIB núm.96, de 22 de juliol de 2025), el qual fou rectificat mitjançant publicació en el BOIB núm. 100, de 29 de juliol. Com a resultat d'aquest tràmit, i dins el termini d'al·legacions, es van presentar nou escrit de manifestacions, les quals foren degudament contestades i notificades en diverses dates i així consta en l'expedient administratiu. Cal indicar que dites al·legacions no modifiquen el projecte d'obres.
Cal fer constar que, mitjançant Resolució de la secretària general de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua, de data 27 d'octubre de 2025, s'ha autoritzat la imputació de despesa per a l'expedient d'expropiació i s'ha practicat l'anotació comptable RS 300222225, de retenció de crèdit adequat i suficient per fer front al pagament de l'apreuament.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller de la Mar i del Cicle de l' Aigua, en la sessió de dia 28 de novembre de 2025, adoptà entre d'altres l'Acord següent:
Primer. Declarar l'ocupació urgent dels terrenys afectats per l'execució de l'obra del « Projecte reformat núm. 1 de les obres de conducció d'aigua potable de Petra a Manacor» als termes municipals de Petra i Manacor d'acord amb l'article 52 de la Llei d'expropiació forçosa, de 16 de desembre de 1954 (BOE núm. 351, de 17 de desembre de 1954) i l'article 56.1 del Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, aprovat pel Decret de 26 d'abril de 1957 (BOE núm. 160, de 20 de juny de 1957).
Els béns i drets afectats per la declaració d'ocupació urgent s'enumeren a continuació d'acord amb el detall següent:
|
Finca |
Polígon |
Parcel·la |
Referència Cadastral |
Servitud de pas (m²) |
Ocupació temporal (m²) |
Expropiació (m²) |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
F1 |
5 |
530 |
07041A005005300000II |
185,39 |
444,97 |
0 |
|
F2 |
5 |
529 |
07041A005005290000IE |
312,5 |
712,33 |
4,84 |
|
F3 |
5 |
273 |
07041A005002730000IX |
160,35 |
383,96 |
1 |
|
F4 |
5 |
271 |
07041A005002710000IR |
156,31 |
367,33 |
0 |
|
F5 |
5 |
274 |
07041A005002740000II |
170,63 |
400,95 |
0 |
|
F6 |
5 |
129 |
07041A005001290000IP |
70,4 |
166,39 |
0 |
|
F7 |
5 |
130 |
07041A005001300000IG |
54,32 |
128,22 |
0 |
|
F8 |
5 |
574 |
07041A005005740000IB |
31,91 |
83,7 |
0 |
|
F9 |
5 |
126 |
07041A005001260000IY |
108,64 |
304,23 |
9 |
|
F10 |
12 |
204 |
07041A012002040000IK |
0 |
460,61 |
0 |
|
F11 |
12 |
203 |
07041A012002030000IO |
0 |
626,08 |
0 |
|
F12 |
12 |
202 |
07041A012002020000IM |
0 |
273,92 |
0 |
|
F13 |
12 |
584 |
07041A012005840000IT |
0 |
1.636,22 |
0 |
|
F14 |
12 |
531 |
07041A012005310000II |
0 |
299,77 |
0 |
|
F15 |
12 |
527 |
07041A012005270000IX |
0 |
579,71 |
0 |
|
F16 |
12 |
526 |
07041A012005260000ID |
0 |
694,57 |
0 |
|
F17 |
13 |
214 |
07041A013002140000IR |
0 |
274,16 |
0 |
|
F18 |
13 |
215 |
07041A013002150000ID |
0 |
309,57 |
0 |
|
F19 |
13 |
217 |
07041A013002170000II |
0 |
688,4 |
0 |
|
F20 |
13 |
263 |
07041A013002630000IA |
2.073,22 |
4.825,71 |
4 |
|
F21 |
13 |
961 |
07041A013009610000IZ |
682,61 |
289,59 |
15,4 |
|
F22 |
26 |
125 |
07033A026001250000AG |
260,12 |
386,68 |
1 |
|
F23 |
26 |
830 |
07033A026008300000AG |
213,19 |
584,94 |
1 |
|
F24 |
26 |
104 |
07033A026001040000AK |
0 |
519,88 |
0 |
|
F25 |
26 |
103 |
07033A026001030000AO |
0 |
297,88 |
0 |
|
F26 |
26 |
129 |
07033A026001290000AT |
0 |
489,28 |
0 |
|
F27 |
26 |
130 |
07033A026001300000AP |
104,94 |
249,9 |
0 |
|
F28 |
26 |
759 |
07033A026007590000AA |
0 |
119,32 |
0 |
|
F29 |
26 |
774 |
07033A026007740000AM |
0 |
289,06 |
0 |
|
F30 |
26 |
776 |
07033A026007760000AK |
0 |
968,31 |
0 |
|
F31 |
26 |
777 |
07033A026007770000AR |
0 |
958,75 |
0 |
|
F32 |
26 |
778 |
07033A026007780000AD |
0 |
197,42 |
0 |
|
F33 |
26 |
779 |
07033A026007790000AX |
0 |
1.160,89 |
0 |
|
F34 |
26 |
1358 |
07033A026013580000AF |
0 |
32,01 |
0 |
|
F35 |
26 |
781 |
07033A026007810000AD |
0 |
622,37 |
0 |
|
F36 |
26 |
704 |
07033A026007040000AL |
0 |
678,92 |
0 |
|
F37 |
26 |
1356 |
07033A026013560000AL |
0 |
363,78 |
0 |
|
F38 |
26 |
712 |
07033A026007120000AK |
0 |
347,94 |
0 |
|
F39 |
26 |
618 |
07033A026006180000AX |
0 |
609,92 |
0 |
|
F40 |
25 |
672 |
07033A025006720000AO |
0 |
929,81 |
0 |
|
F41 |
25 |
670 |
07033A025006700000AF |
0 |
291,22 |
0 |
|
F42 |
25 |
669 |
07033A025006690000AO |
0 |
257,58 |
0 |
|
F43 |
25 |
668 |
07033A025006680000AM |
0 |
608,3 |
0 |
|
F44 |
25 |
625 |
07033A025006250000AB |
0 |
491,71 |
0 |
|
F45 |
25 |
622 |
07033A025006220000AH |
0 |
456,65 |
0 |
|
F46 |
26 |
497 |
07033A026004970000AE |
0 |
526,83 |
0 |
|
F47 |
26 |
496 |
07033A026004960000AJ |
0 |
424,44 |
0 |
|
F48 |
26 |
494 |
07033A026004940000AX |
0 |
151,39 |
0 |
|
F49 |
26 |
493 |
07033A026004930000AD |
0 |
158,17 |
0 |
|
F50 |
26 |
492 |
07033A026004920000AR |
0 |
142,38 |
0 |
|
F51 |
26 |
491 |
07033A026004910000AK |
0 |
347,88 |
0 |
|
F52 |
25 |
609 |
07033A025006090000AX |
0 |
864,16 |
0 |
|
F53 |
25 |
1654 |
07033A025016540000AZ |
0 |
218,98 |
0 |
|
F54 |
25 |
608 |
07033A025006080000AD |
0 |
218,19 |
0 |
|
F55 |
25 |
215 |
07033A025002150000AP |
0 |
255,11 |
0 |
|
F56 |
25 |
1886 |
07033A025018860000AY |
0 |
348,83 |
0 |
|
F57 |
25 |
217 |
07033A025002170000AT |
0 |
369,38 |
0 |
|
F58 |
25 |
220 |
07033A025002200000AT |
0 |
452,95 |
0 |
|
F59 |
25 |
221 |
07033A025002210000AF |
0 |
490,45 |
0 |
|
F60 |
25 |
222 |
07033A025002220000AM |
0 |
293,22 |
0 |
|
F61 |
24 |
637 |
07033A024006370000AJ |
0 |
841,51 |
0 |
|
F62 |
24 |
636 |
07033A024006360000AI |
0 |
644,23 |
0 |
|
F63 |
24 |
642 |
07033A024006420000AS |
311,26 |
299,41 |
0 |
|
F64 |
24 |
643 |
07033A024006430000AZ |
321,52 |
319,62 |
0 |
|
F65 |
24 |
692 |
07033A024006920000AT |
1.993,40 |
1.930,11 |
13,56 |
|
F66 |
24 |
690 |
07033A024006900000AP |
399,85 |
411,39 |
9,68 |
|
F67 |
24 |
684 |
07033A024006840000AY |
582,42 |
630,37 |
1 |
|
F68 |
34 |
1316 |
07033A034013160000AE |
302,62 |
550,68 |
0 |
|
F69 |
|
|
7688104ED1778N0001DE |
196,13 |
450,36 |
0 |
|
F70 |
34 |
223 |
07033A034002230000AU |
0 |
0 |
403,00 |
Segon. Fonamentar la declaració d'ocupació urgent dels béns i drets afectats per l'expedient d'expropiació forçosa corresponent a l'execució del «Projecte reformat núm. 1 de les obres de conducció d'aigua potable de Petra a Manacor» als termes municipals de Petra i Manacor en la documentació tècnica i jurídica presentada per l'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental (ABAQUA) i per la Direcció General de Recursos Hídrics i, en especial:
Les circumstàncies excepcionals es fonamenten en la necessitat d'executar, amb caràcter inajornable, les obres relatives al «Projecte reformat núm. 1 de les obres de conducció d'aigua potable de Petra a Manacor» als termes municipals de Petra i Manacor, amb la finalitat de garantir el subministrament d'aigua a la població de Petra i Manacor i crear al mateix temps la infraestructura bàsica, mitjançant ramals cap al sud i nord de l'Illa de Mallorca en previsió de les futures ampliacions de la xarxa d'abastament en alta de l'ABAQUA per abastar, entre altres poblacions, a Portocrito i Cala Millor.
L'actuació s'integra, a més, dins la planificació hidrològica vigent i figura expressament recollida en l'annex 9, part III, resum de programes de mesures, infraestructures d'àmbit de Mallorca, entre altres, i amb el codi ES110_1_INFRAESTRUCTURAS_3a_009 del Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears 2022-2027, aprovat mitjançant el Reial decret 49/2023, de 24 de gener (PHIB 2022-2027).
Tercer. Fer constar que hi ha crèdit adequat i suficient pel pagament dels béns i drets afectats per l'expropiació.
Quart. Fer constar que s'han presentat al·legacions, les quals han estat objecte d'informe i notificació a les parts interessades i que les al·legacions no han modificat el traçat del projecte d'obres.
Cinquè. Encarregar a la Direcció General de Recursos Hídrics la tramitació del procediment d'expropiació.
Sisè. Notificar aquest Acord a les persones interessades
Setè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Interposició de recursos
Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el Consell de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptador des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 8, 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (28 de novembre de 2025)
|
La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens |
La presidenta Margarita Prohens Rigo |