Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 883972
Bases que han de regir la convocatòria de subvencions extraordinàries a entitats sense finalitat de lucre del municipi d’Artà
Versió PDF
El Ple de l'Ajuntament d'Artà, en la sessió celebrada el dia 24 de novembre de 2025, va aprovar les bases que han de regir la convocatòria de subvencions extraordinàries a entitats sense finalitat de lucre del municipi d'Artà, en els termes següents:
<< BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EXTRAORDINÀRIES A ENTITATS SENSE FINALITAT DE LUCRE DEL MUNICIPI D'ARTÀ
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquestes Bases és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes del Reglament municipal regulador de subvencions, per donar suport econòmic a les despeses extraordinàries de les entitats sense ànim de lucre del municipi d'Artà.
Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
2. IMPORT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI
Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim establert en els pressuposts municipals de l'any en vigor. La partida pressupostària afectada és la 01 3342 48001 01.
3. ENTITATS BENEFICIÀRIES
Poden acollir-se a la convocatòria de subvencions les entitats constituïdes legalment, sense finalitat de lucre, radicades en el terme municipal d'Artà i censades en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, que acompleixin els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el Reglament municipal regulador de subvencions. Entre d'altres requisits és indispensable trobar-se al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.
4. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES
Són subvencionables les despeses que hagi tengut l'entitat interessada de forma sobrevinguda i que no pertanyen al desenvolupament de l'activitat ordinària de l'entitat interessada des del 18 de novembre de l'any anterior fins al 17 de novembre de l'any en vigor.
En el cas de les entitats esportives, es considera despesa extraordinària aquella derivada d'una competició que suposi una classificació prèvia.
No són subvencionables, en cap cas, despeses derivades de multes, denúncies o infraccions, les despeses ordinàries que no s'hagin presentat dins el termini corresponent, ni aquelles competicions on la inscripció sigui oberta a tothom (tornejos oberts).
5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, JUSTIFICACIÓ I TERMINIS
Les sol·licituds s'han de formalitzar en el model de formulari de sol·licitud genèrica, que es pot recollir a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Can Solivelles (carrer de la Rosa, 5, Artà) i a la delegació de la Colònia de Sant Pere (plaça de la Bassa d'en Fasol, s/n, Colònia de Sant Pere), o descarregar de la web de l'Ajuntament (www.arta.cat).
El formulari, juntament amb la documentació adjunta, s'ha de presentar en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques, i han d'anar dirigides a Batlia.
Les sol·licituds es poden presentar tot l'any fins dia 17 de novembre de l'any en vigor.
6. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA QUE S'HA DE PRESENTAR
La documentació que s'ha de presentar és la següent:
a) Fotocòpia del DNI del representant de l'entitat.
b) Fotocòpia del CIF de l'entitat.
c) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
d) Documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats.
e) Certificat de titularitat del compte bancari.
f) Sol·licitud explicant la despesa.
g) Còpia dels documents justificatius de les despeses.
No és necessari presentar la documentació sol·licitada als apartats a, b, c i d si ja ha estat presentada en convocatòries anteriors i no hi ha hagut variació de les dades.
7. ESMENA DE DEFICIÈNCIES
Si la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament ha de requerir la persona beneficiària perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, la qual cosa s'ha de fer en el termini de deu dies, comptadors a partir del requeriment corresponent.
Si en aquest termini la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l'Ajuntament ha de considerar que aquesta desisteix de la seva sol·licitud, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
El procediment de concessió de les subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, ja que es realitzarà un repartiment proporcional entre totes les sol·licituds que acompleixen els requisits.
9. RESOLUCIÓ
La Junta de Govern s'encarrega d'ordenar, instruir i resoldre el procediment de concessió.
La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitza una comissió avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d'elaborar un informe previ per a la Junta de Govern. Aquesta Comissió Avaluadora esta formada pels membres següents:
President: el batle de l'Ajuntament, i com a substitut el regidor o regidora en qui delegui.
Vocals:
- El regidor d'Esports, i com a substitut el regidor o regidora en qui delegui.
- La regidora de Joventut i Sanitat, i com a substitut el regidor o regidora en qui delegui
- El regidor d'Hisenda i Pressupostos, i com a substitut el regidor o regidora en qui delegui.
- Dos tècnics de l'Ajuntament, un dels quals ha d'actuar com a secretari o secretària.
- Dos representants de les entitats municipals.
- Un membre de cadascun dels partits polítics representats a l'Ajuntament
El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de dos mesos, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendrà caràcter desestimatori.
L'acord adoptat s'ha de notificar a les persones interessades de forma personalitzada. A més, s'ha de fer públic en el tauler d'anuncis municipal.
10. QUANTIA
El 100 % de la quantia de la partida subvencionable s'ha de repartir entre totes les sol·licituds presentades i que hagin estat acceptades per complir amb aquestes bases.
11. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Són obligacions mínimes de les persones beneficiàries de les subvencions:
a) Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.
b) Dur a terme l'actuació o les actuacions objecte de la subvenció, ajustant-se als termes del projecte presentat i d'acord amb les condicions establertes en aquestes bases.
c) Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'actuació o les actuacions i l'acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.
d) Comunicar a l'Ajuntament, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.
e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l'Ajuntament requereixi.
f) Acreditar que es troba al corrent en l'acompliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
12. ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS
El pagament de les subvencions s'ha de fer una vegada notificat l'acord adoptat a les persones interessades i comprovat per part de l'Ajuntament que s'han justificat les despeses generades per l'activitat per a la qual s'ha concedit l'ajuda.
Aquelles entitats que hagin estat beneficiàries de la subvenció per un import superior a 3.000 € han de presentar els certificats corresponents d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.
13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
La justificació de les despeses s'ha de fer amb la presentació de la sol·licitud.
14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES
Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.
15. INCOMPLIMENT, REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT
L'incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, en pot provocar l'anul·lació total o parcial, la qual cosa han d'acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, la persona beneficiària està obligada a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.
La quantia final a percebre per part de la persona beneficiària, o, si escau, l'import que hagi de reintegrar, s'ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d'incompliment.
16. NORMATIVA D'APLICACIÓ
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reglament municipal regulador de subvencions, aprovat pel Ple de l'Ajuntament d'Artà; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació, així com, en matèria de protecció de dades personals, el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).
17. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
L'Ajuntament d'Artà és el responsable del tractament de les dades personals que s'hagin de presentar amb la finalitat de tramitar el procediment de concessió de subvencions a entitats esportives sense ànim de lucre, així com per la seva gestió, pagament i control.
Les dades s'han de conservar mentre puguin presentar-se reclamacions o recursos al procediment esmentat i segons els criteris de política documental i d'arxiu de l'Ajuntament d'Artà.
La base de licitud del tractament és l'article 6.1.e del RGPD en compliment d'una missió d'interès públic o l'exercici de potestats públiques, segons el que disposen la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.
Les dades personals es podran cedir, en acompliment d'una obligació legal, a entitats bancàries per realitzar el pagament, a l'Agència Tributària o organismes de control i fiscalització. No es realitzaran transferències internacionals de dades.
Les persones afectades tenen dret a:
- Obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament està tractant les seves dades personals.
- Accedir a les seves dades personals, sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si s'escau, sol·licitar la suspensió quan, entre d'altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a la finalitat per a la qual es varen obtenir.
- Sol·licitar en determinades circumstàncies:
Els drets es poden exercir davant l'Ajuntament d'Artà (plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears), indicant a l'assumpte “Ref. Protecció de dades”, o a través de la Seu Electrònica (https://seu.arta.cat/).
Si en l'exercici dels seus drets no ha estat atesa degudament, la persona afectada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (c/ Jorge Juan, 6, 28001 Madrid), o a través de la seu electrònica <sedeagpd.gob.es>. No obstant això, amb caràcter previ i protestatiu, la persona afectada pot dirigir-se a la persona designada com a delegada de protecció de dades de l'Ajuntament d'Artà (dpd@arta.cat).
18. ENTRADA EN VIGOR
Les presents bases seran objecte de publicació íntegra en el Butlletí Oficial de la Província, entrant en vigor l'endemà d ela seva publicació.>>
Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant el Ple d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicación d'aquest anunci, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seva publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'opta per interposar el recurs de reposició potestatiu no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l'article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Així mateix, es pot interposar una reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. 54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Per altra part, les bases reguladores i els formularis de la convocatòria s'exposen al públic en acompliment del que estableix l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana, preval la versió catalana.
Artà, a data de la signatura electrònica (25 de novembre de 2025)
El batle Manuel Galán Massanet