Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 860302
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s’aprova la convocatòria, per a l’any 2025, de les ajudes de minimis per compensar determinats danys provocats a l’activitat pesquera d’arrossegament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En els darrers anys, s'han produït casos relativament freqüents de captures, per part d'embarcacions d'arrossegament, de bales de palla que estan allotjades al fons de la mar. Tot i les tasques per esbrinar-ne l'origen, ha resultat impossible descobrir d'on procedeixen. 

De la mateixa manera, hi ha hagut casos en què aquest mateix tipus d'embarcació ha capturat tonyines en estat de descomposició. 

La captura accidental d'aquests elements per part de les embarcacions té com a conseqüència principal que fa malbé les captures, independentment de quines siguin, que ja eren dins de l'art, alhora que poden produir el trencament de l'ormeig, la qual cosa impossibilita la continuïtat de l'activitat pesquera. Aquest fet fa que es perdi el jornal i que l'embarcació hagi de tornar obligatòriament al port per destriar el material que s'ha enredat a la xarxa i reparar-la. En el cas de les tonyines, el cas és encara més greu, perquè s'han de netejar i desinfectar tots els materials i equips. 

A més, capturar una o més bales de palla o un nombre indeterminat de cadàvers de tonyina comporta un perill addicional per a l'embarcació atès el gran pes que s'acumula al bou, que posa en risc la integritat de les tripulacions quan es lleva i s'obre l'art. 

Així, atesa la impossibilitat de trobar un responsable i a fi de poder compensar les pèrdues ocasionades per aquestes pesques accidentals, es proposa crear una línia d'ajuts per poder disminuir les pèrdues provocades. 

El Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en els sectors de la pesca i de l'aqüicultura, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'apartat 3 de l'article 108 d'aquest Tractat. 

El Reglament (UE) núm. 717/2014, de la Comissió, de 27 de juny de 2014, estableix en el punt 2 de l'article tercer que l'import total de les ajudes de minimis per un Estat membre a una única empresa no excedirà de 30.000,00 euros i el punt 2.bis del mateix article estableix que aquest import pot ser de 40.000,00 euros, sempre que l'Estat membre disposi d'un registre central nacional de conformitat amb l'article 6.2 del Reglament.  

El Reial decret 1139/2024, d'11 de novembre, pel qual es regulen el límit màxim de les ajudes de minimis en el sector agrícola i pesquer i el procediment per garantir que no se sobrepassen els màxims nacional i sectorial que estableix la normativa europea, augmenta el límit de l'import total de les ajudes del Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2024, al que estableix l'article 3.2.bis ja que la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) compleix les condicions per actuar com a registre nacional central a Espanya. 

En data 17 de març de 2005, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer. La lletra m de l'article 1.2 d'aquesta Ordre assenyala que són objecte d'ajudes totes les activitats d'utilitat pública o d'interès social o la consecució d'una finalitat pública relacionades amb els sectors agrari i pesquer. 

El Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), estableix, a l'article 2.a), que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrària comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea. 

Mitjançant el Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural. 

 

D'acord amb el que disposen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució. 

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent 

RESOLUCIÓ 

Primer   Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació 

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes, per a l'any 2025, per compensar determinats danys provocats a l'activitat pesquera d'arrossegament, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005. 

2. Aquestes ajudes es concedeixen d'acord amb el Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en els sectors de la pesca i de l'aqüicultura, que estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'apartat 3 de l'article 108 del Tractat, publicat al DOUE núm. 190, de 28 de juny de 2014. 

3. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

Segon   Import màxim de la convocatòria i finançament 

1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de quinze mil euros (15.000,00 €), amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears de l'any 2025.  

2. Els crèdits que es destinen a aquesta convocatòria es poden incrementar amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears. 

Tercer   Persones beneficiàries 

1. Es poden beneficiar de les ajudes que preveu aquesta Resolució els armadors d'embarcacions que compleixin els requisits següents: 

a. Han d'estar en possessió de la llicència de pesca i de les autoritzacions per a la modalitat de pesca d'arrossegament de fons. 

A l'efecte d'aquesta ajuda, la modalitat censal del vaixell ha de ser la que figuri en el Registre General de la Flota Pesquera en la data en què se sol·liciti l'ajuda, que ha de ser la mateixa que hi figurava quan es va produir l'accident. 

b. Han d'haver notificat i documentat gràficament l'accident davant la Direcció General de Pesca. Aquesta notificació s'ha de fer immediatament quan es produeix l'accident i sempre abans de l'arribada a port de l'embarcació afectada per poder fer, si es considera oportú, el control corresponent. 

c. El vaixell, en el moment de l'accident, ha de complir els requisits següents: 

- Ha d'estar inscrit en la llista tercera del Registre Oficial de Matrícula de Vaixells i ha d'estar donat d'alta, provisionalment o definitivament, en el Registre General de la Flota Pesquera com a actiu. 

- Ha de tenir el port base a les Illes Balears. 

Aquests requisits s'han de mantenir, com a mínim, fins a la resolució de concessió de l'ajuda. 

2. La comprovació dels requisits anteriors s'ha de fer d'ofici, excepte la manifestació contrària del peticionari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització. 

3. Quan es tracti d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre, i també el percentatge de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l'agrupació. L'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de preinscripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. 

4. A més dels requisits que estableix el punt 1 anterior, s'han de complir els requisits que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. 

5. No es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta Resolució les persones, les entitats o les associacions sobre les quals concorri alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no incórrer en aquestes prohibicions s'ha d'efectuar de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 esmentat. 

6. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució del procediment. 

L'acreditació del compliment d'aquest requisit s'ha de fer mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no cal presentar els certificats corresponents. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda no estigui obligada a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, n'haurà d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable. 

7. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades durant els darrers tres anys, per una resolució administrativa o per una sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. 

Quart   Actuacions subvencionables 

Constitueix l'acció subvencionable una compensació pels dies de pesca perduts com a conseqüència dels danys provocats a l'activitat pesquera d'arrossegament per la captura l'any 2025 de bales de palla i/o tonyines en estat de descomposició que estan dipositades a les pesqueres. 

Cinquè  Quantia de les ajudes 

1. La quantia de l'ajuda s'ha de calcular com la mitjana del valor de comercialització de les captures dels cinc dies anteriors al dia de l'accident menys el valor de comercialització de les captures del dia de l'accident. 

El valor de les captures comercialitzades l'ha de comprovar d'ofici el FOGAIBA davant la Direcció General de Pesca, tret de la manifestació contrària del peticionari, cas en què haurà de presentar els certificats corresponents.  

2. L'import màxim de l'ajuda és de 1.500,00 euros per accident. 

3 Així mateix, i de conformitat amb el que estableix el punt 2.bis de l'article tercer del Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en els sectors de la pesca i de l'aqüicultura, la quantia total d'ajudes de minimis no pot excedir els 40.000,00 euros per beneficiari durant un període qualsevol de tres exercicis fiscals o, si escau, la quantia que estableixi el reglament que el modifiqui o substitueixi sempre que sigui superior a aquesta i es compleixin les condicions per aplicar-lo, sempre que no existeixi disposició aplicable en contra. 

En tot cas, s'han de tenir en compte els límits i l'acumulació que preveuen els articles 3 i 5 del Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014.  

Sisè  Sol·licituds i documentació 

1. El període per presentar sol·licituds és des del dia següent a la publicació d'aquesta Resolució en el BOIB fins al 16 de gener de 2026. 

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda d'acord amb el model de formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar emplenades correctament als registres d'entrada del FOGAIBA, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural o a qualsevol altre registre que dels que preveu l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

Les persones obligades a relacionar-se electrònicament d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i les que opten per la presentació telemàtica han de presentar la sol·licitud per mitjans electrònics a través de la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

Cal subministrar totes i cada una de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, com també assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest formulari. 

A les sol·licituds esmentades s'ha d'adjuntar la documentació següent: 

a. Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant, en cas de persones jurídiques. 

b. Si escau, documentació acreditativa de la representació amb què se signa la sol·licitud. 

c. En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, s'ha d'aportar: 

- NIF de l'agrupació. 

- Document en què es reflecteixin les normes o el reglament de funcionament que han subscrit tots els membres. 

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es facin constar expressament els compromisos d'execució que assumeix cadascú. 

- En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, document d'autorització cap al FOGAIBA perquè comprovi els NIF dels membres de l'agrupació. 

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveu l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

- Nomenament d'un representant o d'un apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària. 

3. La comprovació del DNI del representant, de la persona beneficiària o dels membres de l'agrupació, en cas d'entitats sense personalitat jurídica; la presentació de la notificació i de la documentació gràfica de l'accident davant la Direcció General de Pesca i les dades del Registre General de la Flota Pesquera i del Registre Oficial de Matrícula de Vaixells; i dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social la fa d'ofici el FOGAIBA. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural per obtenir aquestes dades, ha d'aportar els certificats o la documentació corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors per acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant declaració responsable. 

Si la persona interessada ha presentat una declaració responsable i durant la instrucció del procediment l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, o en el cas que el FOGAIBA consideri oportú fer la comprovació efectiva del compliment d'aquest requisit, es requerirà a aquesta persona que aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA per dur-ne a terme la comprovació d'ofici. 

4. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol administració que es puguin obtenir per mitjans electrònics o que estiguin en poder del FOGAIBA. En el cas de denegació expressa per dur a terme aquesta comprovació, cal aportar el document corresponent. 

Les persones interessades tampoc estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, en pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades. 

 

En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució del procediment. 

5. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació que s'ha esmentat en els punts anteriors, o bé si els documents que s'hagin de presentar durant la tramitació de l'expedient contenen esmenes o guixades, es requerirà a la persona sol·licitant que, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s'entén que desisteix de la sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit. 

6. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, del que contenen aquesta convocatòria, les bases reguladores que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 i la resta de la normativa aplicable. 

Setè  Selecció de les persones beneficiàries 

1. La selecció de les persones beneficiàries es fa mitjançant el procediment individual de selecció de beneficiaris i, en aquest cas, les sol·licituds es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini per presentar sol·licituds de subvenció, sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida, d'acord amb aquesta convocatòria. 

2. Si s'exhaureixen els crèdits que es destinen a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant una resolució del president del FOGAIBA, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Vuitè  Instrucció del procediment 

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan porta a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució. 

2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident en matèria de pesca del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora corresponent d'aquest servei, en el qual s'ha d'acreditar, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import. 

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos des de que finalitza el termini per presentar sol·licituds, i aquesta resolució s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa, s'entén desestimada la sol·licitud. A la resolució de concessió de l'ajuda s'hi ha de fer constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda. 

4. Contra la Resolució esmentada es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural en el termini d'un mes a comptar del dia següent al de la seva notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

Novè  Pagament de les ajudes 

El pagament de l'ajuda es fa mitjançant una transferència bancària, quan s'ha dictat la resolució de concessió, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha fet i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda. 

Desè  Obligacions de les persones beneficiàries 

1. Són obligacions de les persones beneficiàries les que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer. 

2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions que s'assenyalen és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents. 

Onzè  Incompatibilitats 

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són incompatibles amb les ajudes que, per a les mateixes actuacions concretes, pugui rebre la persona beneficiària de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada. 

Dotzè  Règim jurídic aplicable 

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Reglament (UE) 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en els sectors de la pesca i de l'aqüicultura; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de les Illes Balears, com també els preceptes que s'apliquin de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i tota la resta de normativa que sigui d'aplicació. 

Tretzè  Controls 

El FOGAIBA farà els controls administratius i sobre el terreny que es considerin necessaris per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per concedir i pagar l'ajuda. 

Catorzè  Publicació 

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (20 de novembre de 2025)

El president del FOGAIBA   Joan Simonet Pons