Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

PORTS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 860426
Resolució del director gerent de Ports de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria i les bases per a la selecció d’un directiu professional (director o directora de Noves Tecnologies i Comunicació) de Ports de les Illes Balears pel procediment de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Per Acord del Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears de 5 de novembre de 2024 es va iniciar el procediment per a la creació, dotació i provisió de dos llocs de treball de personal directiu professional, d'adjunt o adjunta a Direcció i director o directora de Noves Tecnologies i Comunicació.

2. El 22 de gener de 2025 el director general de Funció Pública va trametre la proposta de modificació de laRelació de llocs de treball (d'ara endavant, RLT) ML/GEN/2025 «Creació dos llocs directius professionals a Ports», validada per la Direcció General de Funció Pública.

3. El 9 de maig de 2025 la Direcció General de Pressuposts i Finançamentva emetre informe favorable a la disponibilitat pressupostària i la sostenibilitat financera de la despesa derivada de la modificació de l'RLT de personal directriu professional que implica la creació i dotació dels llocs de personal directiu professional (adjunt o adjunta a la Direcció i director o directora de Noves Tecnologies i Comunicació) a Ports IB, per un import de 115.614,16 euros (seguretat social inclosa), per a l'any 2025 i de 154.152,22 euros per a l'any 2026 (seguretat social inclosa), d'acord amb el certificat de la cap d'Àrea Econòmica Financera de l'ens, de 27 de març de 2025.

4. En la sessió que va tenir lloc el 29 de maig de 2025 la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va informar favorablement la proposta de modificació de la Relació de llocs de treball del personal directiu professional (RLTDP), ML/GEN/2025 per creardos llocs directius professionals (adjunt o adjunta a la Direcció i director o directora de Noves Tecnologies i Comunicació) a Ports de les Illes Balears.

5. Per Acord del Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears de 10 de juliol de 2025 es va aprovar la modificació de la relació de llocs de treball RLT per crear i dotar dos llocs de personal directiu professional (adjunt o adjunta a la Direcció i director o directora de Noves Tecnologies i Comunicació) a Ports de les Illes Balears.

Consideracions jurídiques

1. L'article 22 de la Llei 7/2010, de 21 de juny, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula el règim del personal directiu professional. Així, estableix que les funcions de direcció tècnica, programació, coordinació, impuls i avaluació de les actuacions pròpies dels ens del sector públic instrumental poden ser exercides per personal directiu professional i que el número de llocs de treball i les funcions corresponents s'han d'establir per acord de l'òrgan col·legiat superior de l'ens.

2. L'article 38.4 de la Llei 10/2005, de 21 de juny, de ports de les Illes Balears disposa que el personal de Ports de les Illes Balears pot ser personal directiu professional:

a) Sota la dependència de l'òrgan superior de direcció de l'ens, hi pot haver llocs de treball de personal directiu professional, amb funcions de direcció tècnica, programació, coordinació, impuls i avaluació de les actuacions pròpies de l'ens Ports de les Illes Balears.

b) Amb caràcter general, el personal directiu professional està sotmès a la relació laboral d'alta direcció, la seva selecció ha de cenyir-se als principis de mèrit i capacitat, així com als criteris d'idoneïtat, competència professional i experiència, i la seva contractació s'ha de dur a terme mitjançant procediments que en garanteixin la publicitat i la concurrència.

3. El Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març.

4. El Reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.

 

5. La Instrucció conjunta 1/2024, del director general de Funció Pública i del director general de Pressuposts i Finançament, per la qual es fixen els criteris, els requisits i la documentació necessària per a la tramitació i la inscripció en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de les modificacions de les relacions de llocs de treball (RLT).

6. Per Acord del Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears de 4 de novembre de 2025 (BOIB núm. 151, de 15 de novembre) es va delegar en el director gerent l'exercici de les competències en matèria de selecció de personal i, concretament, l'aprovació de les convocatòries, les bases i tots els tràmits necessaris fins a la resolució dels processos de selecció de personal.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria del procés selectiu per cobrir la plaça de director o directora de Noves Tecnologies i Comunicació com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, pel procediment de lliure designació, a l'ens públic Ports de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i el procés selectiu, que s'adjunten com a annex 1.

3. Ordenar la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web de Ports de les Illes Balears (www.portsib.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (19 de novembre de 2025)

El director gerent Francisco José Villalonga Cañellas Per delegació del Consell d'Administració  

(BOIB núm. 151, de 15/11/2025)

 

ANNEX  1 Bases de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir,pel procediment de lliure designació, el lloc de director o directora de Noves Tecnologies i Comunicació, com a personal directiu professional de naturalesa laboral de caràcter especial d'alta direcció.

2. Requisits i condicions dels aspirants

Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

a. Tenir complerts 18 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

b. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pe del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

c. No haver estat separades, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades, per resolució judicial, de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públicso per exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En el cas de ser nacionals d'un altre estat, no han de trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiquesnecessàries per assegurar que l'entitat pugui fer front als reptes tecnològics i de comunicació a l'entorn actual. Les seves funcions són:

  • Desenvolupar i implementar una estratègia de transformació digital que modernitzi els processos interns i millori l'eficiència operativa.
  • Supervisar la implementació i manteniment de sistemes informàtics, i garantir la seguretat i l'actualització dels sistemes de informació i la infraestructura digital.
  • Dissenyar i coordinar l'estratègia de comunicació institucional.
  • Coordinar la comunicació interna i les polítiques TIC.

e. Estar en possessió d'un títol universitari d'Enginyeria en Informàtica o Enginyeria Tècnica en Informàtica.

f. Tenir disponibilitat d'incorporació immediata i acceptar el règim d'incompatibilitat corresponent.

3. Sol·licituds i documentació

3.1. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model que s'adjunta en l'annex 2, que també es pot descarregar al web de Ports de les Illes Balears, als efectes del que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.2. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament mitjançant el tràmit habilitat a la Seu Electrònica de Ports de les Illes Balears (https://portsib.sedelectronica.es/info.0).

3.3. El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicacióen el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.4. Juntament amb la sol·licitud emplenada correctament, les persones interessades han d'adjuntar:

a. Una còpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

b. Una còpia del títol universitari de llicenciatura o grau.

c. Un projecte de gestió de Ports de les Illes Balears pels propers dos anys, el qual ha de contenir:

  • Objectius, línies d'actuació i indicadors d'avaluació.
  • Escenari institucional i organitzatiu
  • Marc estratègic: definició de línies estratègiques i les formes d'executar la missió.
  • Estratègia de difusió i promoció per donar més visibilitat a Ports de les Illes Balears.

d. El currículumactualitzat, en el qual s'han de fer constar:

  • Les dades personals (adreça, telèfon i correu electrònic).
  • La formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, altres).
  • L'experiència professional (amb descripció de les entitats i llocs de feina desenvolupats, funcions i temps).

Perquè es puguin valorar tots els extrems continguts en el currículum,s'han d'acreditar amb l'aportació documental corresponent (vida laboral, certificats dels llocs de feina ocupats amb indicació de les funcions desenvolupades, títol de formació, etc.).

3.5. La presentació de la candidatura implica l'acceptació de les presents bases. La convocatòria es pot declarar deserta si la Comissió de Selecció considera que cap dels candidats s'adequa als requisits del lloc.

4. Llistes de persones admeses i excloses

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, el vicepresident de Ports de les Illes Balears, a proposta de la Comissió de Valoració, ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

La resolució s'ha de publicar al web de Ports de les Illes Balears. Amb la publicació es consideren efectuades amb caràcter general les corresponents notificacions a les persones interessades. Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per fer al·legacions o esmenar els defectes o adjuntar la documentació que escaigui. Si els aspirants no esmenen els defectes, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud.

Les sol·licituds d'esmena o al·legacions s'han de presentar telemàticament mitjançant el tràmit habilitat a la Seu Electrònica de Ports de les Illes Balears (https://portsib.sedelectronica.es/info.0).

Acabat el termini per esmenar, el vicepresident ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses, la qual s'ha de publicar al web de l'ens.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no suposa que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no tenen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació, sens perjudici de la responsabilitat incorreguda.

5. Valoració de mèrits i de capacitats

La valoració dels mèrits i capacitats dels candidats admesos s'ha de dur a terme en dues fases: valoració de mèrits i entrevista personal.

5.1. Valoració de mèrits

Els mèrits al·legats pels candidats admesos s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta en l'annex 3. La Comissió de Selecció es reserva el dret de sol·licitar als aspirants més informació referent als mèrits que acrediten.

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, es publicarà al web de Ports de les Illes Balears la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de llista provisional per al·legar contra la puntuació obtinguda.

Les al·legacions s'han de presentar telemàticament mitjançant el tràmit habilitat a la Seu Electrònica de Ports de les Illes Balears (https://portsib.sedelectronica.es/info.0).

Una vegada resoltes les al·legacions, s'ha de publicar la llista definitiva de les valoracions dels mèrits al web de Ports de les Illes Balears.

5.2. Entrevista personal

Amb la publicació de la llista definitiva de valoració de mèrits, la Comissió de Selecció ha de convocar els cinc aspirants amb major puntuació a una entrevista personal. Les persones que no es presentin el dia i hora assenyalats sense al·legar causa justificada quedaran excloses del procés selectiu i es podrà fer una nova crida als candidats següents per ordre de puntuació.

L'objectiu de l'entrevista ésvalorar si el perfil del candidat s'adequa al lloc de treball, als requisits objectius i a les competències específiques que determinen l'adaptació a les funcions de la plaça i al seu desenvolupament. La Comissió de Selecció podrà plantejar als candidats qualsevol qüestió relativa al seu projecte.

La Comissió de Valoració ha d'aplicar els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, la competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar.

Una vegada que s'hagi entrevistat els candidats citats, la Comissió de Selecció ha de presentar un informe d'avaluació amb una relació dels candidatsla puntuació obtinguda, degudament motivada. Aquest informe s'ha de presentar al vicepresident de Ports de les Illes Balears qui ha de nomenar el candidat més idoni, de forma motivada.

6. Resolució de la convocatòria

Una vegada la Comissió de Selecció ha avaluat els candidats, s'ha d'elevar l'informe d'avaluació al vicepresidentperquè dicti la resolució per la qual s'adjudica la plaça. La s'ha de publicar al web de Ports de les Illes Balears i al BOIB.

Abans de signar el contracte d'alta direcció, l'aspirant ha de fer constar, mitjançant una declaració responsable, que no ocupa cap lloc de feina ni du a terme cap de les activitats de l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Si du a terme alguna activitat privada, incloses les de caràcter professional, ho ha de declarar abans de la signatura del contracte laboral, per tal que la conselleria competent en matèria de funció pública resolgui sobre la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

En cas que el vicepresident consideri que cap dels aspirants no reuneix els requisits o no té el perfil adequat per al correcte desenvolupamentde les tasques pròpies de la plaça, podrà desistir del procediment de manera motivada.

7. Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció està integrada per tres membres, un dels quals actuat com a president i un altre com a secretari, i pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

La Comissió no pot actuar sense l'assistència de la majoria delsmembres i, en qualsevol cas, hi ha d'estar presents el president i la secretària. Els membres de la Comissió són:

President:

 

Titular: Antonio Armengol Garau, cap del Departament Jurídic i Administratiu

Suplent: Margarita Oliver Molinos, cap de l'Àrea Econòmica Financera

 

Secretària:

 

Titular: Lucía Pascual Calleja, tècnica de desenvolupament de Recursos Humans

Suplent: Francisca M. Deyà Vich, tècnica de Recursos Humans

 

Vocal:

 

Titular: Llum González Pastor, cap de l'Àrea de Recursos Humans

Suplent: Mateo E. Barceló Vogt, cap del Servei d'Explotació

 

 

ANNEX  2 Sol·licitud per participar a la convocatòria per a la selecció d'un directiu professional de Ports de les Illes Balears

 

DESTINACIÓ

Ports de les Illes Balears

SOL·LICITANT

Llinatges:

Nom:

DNI:

Gènere:

Telèfon mòbil:

Telèfon fix:

Adreça postal:

Localitat:

CP:

Municipi:

Adreça electrònica:

 

 

EXPÒS:

1. Que m'he assabentat de la convocatòria d'un procediment per a la selecció d'un directiu professional de Ports de les Illes Balears.

2. Que complesc tots els requisits i les condicions que figuren en les bases de la convocatòria.

 

SOL·LICIT:

Ser admès per participar en el procediment selectiu .

 

DOCUMENTACIÓ

Documentació que adjunt (Indicau els documents que presentau.)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Declar:

1. Queles dades consignades en aquesta sol·licitud són certes iem compromet a aportar la documentació per acreditar-ho en el cas que Ports de les Illes Balearsla requereixi.

2. Que no he estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estic inhabilitat per a l'exercici de la funció pública iem compromet a comunicar a Ports de les Illes Balears qualsevol canvi que es produeixi en aquest sentit .

3. Que tenc les capacitats i les aptituds físiques i psíquiquesnecessàries per exercir les funcions corresponents al lloc de feina objecte de la convocatòria.

 

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

Les dades obtingudes a través d'aquest formulari o del currículum seran tractades de conformitat amb el que preveu el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les Europeu persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.

Tractament de les dades

La finalitat del tractament i la base jurídica per a aquest tractament és la tramitació del procediment selectiu.

El responsable del tractament és Ports de les Illes Balears. Els destinataris de les dades personals són els membres de la Comissió de Selecció. Les dades personals es poden cedir d'acord amb el que estableix la legislació vigent en matèria protecció de dades.

 

Exercici de drets i reclamacions

En qualsevol moment, els aspirants poden exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment,si escau, en els termes que estableix l'RGPD), adreçant un escrit al responsable del tractament (Ports de les Illes Balears, carrer de Vicente Tofiño, 36, 07007, Palma).

 

AUTORITZ:

A Ports de les Illes Balears perquè tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria.

 

........................................, ........, d......................................de 202...

 

[rúbrica]

 

 

ANNEX  3 Barem de valoració de mèrits i capacitats

Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants s'han de valorar d'acord amb el barem següent:

Mèrits (60 punts)

1. Experiència professional (10 punts)

  • Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental: 0,05 punts per mes treballat.
  • Experiència en el sector privat: 0,04 per mes treballat.

L'experiència professional al·legada i justificada ha d'estar relacionada amb el desenvolupament de tasques i treballs relacionats amb el lloc de feina objecte de la convocatòria.

Si la jornada és inferior a l'ordinària, s'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui. En cas de períodes inferiors al mes, s'ha de prorratejar proporcionalment, considerant que el mes té 30 dies.

2. Formació acadèmica (10 punts)

  • Títol universitari de grau o llicenciatura diferent del presentat com a requisit: 2 punts per títol.
  • Màster oficial o doctorat (MECES 3): 2 punts per títol.
  • Coneixements de català: un nivell de català igual o superior al B2: 3 punts.
  • Altres cursos relacionats amb el lloc de feina: 0,05 punts per hora, amb un màxim de 5 punts. Per valorar aquest mèrit en el certificat del curs ha de constar el nombre d'hores o de crèdits i la data d'expedició.

3. Projecte de gestió (40 punts)

Es valoren els aspectes següents:

  • Integració de la transformació digital i la comunicació amb els objectius de Ports de les Illes Balears.
  • Proposta d'objectius i línies d'acció. Es prioritzaran els projecte de digitalització, ciberseguretat i interoperabilitat de sistemes.
  • Innovació. Propostes de modernització tecnològica i idees per millorar la comunicació institucional (canals digitals, portals de transparència, etc.).
  • Metodologia i planificació. Estructura temporal d'execució (full de ruta), indicadors de seguiment i avaluació, viabilitat tècnica, organitzativa i pressupostària.

Entrevista personal (40 punts)

Es valoren els aspectes següents:

  • Comunicació i seguretat
  • Capacitat de negociació
  • Presa de decisions
  • Resolució de conflictes
  • Motivació
  • Sentit de la responsabilitat
  • Capacitat de treball en equip
  • Iniciativa
  • Lideratge i capacitat de motivació d'equips de treball
  • Disponibilitat

No es valoren com a mèrits els títols o certificats que serveixen per acreditar un requisit. Un mateix mèrit no pot ser valorat en més d'un apartat o subapartat.

Per poder valorar l'experiència professional, s'ha d'acreditar documentalment la durada del contracte, mitjançant vida laboral o certificat expedit per l'administració pública que correspongui, i les funcions duites a terme en el lloc de treball.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessari per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat o màster oficial, en què sí que es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.