Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 861872
Resolució del director gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de substitució de la categoria de grup administratiu de la funció administrativa (C1) de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Comarcal d’Inca
Versió PDF
Fets
És necessari cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de substitució de la categoria de grup administratiu de la funció administrativa (C1) de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca.
Fonaments de dret
1. L'article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc de personal estatutari dels serveis de salut estableix que «per necessitats del servei i en els casos i amb els requisits que s'estableixin a aquest efecte a cada servei de salut, es pot oferir al personal estatutari fix l'acompliment temporal i, amb caràcter voluntari, de funcions corresponents a nomenaments d'una categoria del mateix nivell de titulació o de nivell superior, sempre que tingui la titulació corresponent».
2. El 28 de febrer de 2012 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 31) el Pacte de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit en el BOIB núm. 36, de 8 de març de 2012).
3. El 31 de maig de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 70 l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 13 de maig de 2022 relatiu a la modificació del Pacte de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit en el BOIB núm.74, de 7 de juny de 2022).
4. El 5 d'agost de 2023, es va publicar en el BOIB núm. 109 la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari. El punt 2 r) delega en el director general del Servei de Salut la convocatòria i resolució de procediments de promoció interna temporal de l'article 35 de la Llei 55/2003.
5. El punt 2 l) de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023) per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari de la sanitat pública autonòmica en la persona titular de la direcció competent en matèria de recursos humans i relacions laborals i en les persones titulars de les gerències territorials estableix que «es deleguen en les persones titulars de les gerències territorials dels diferents centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears les competències següents […] l) Convocar i resoldre els procediments de promoció interna temporal de l'article 35 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marco [sic.] del personal estatutari dels serveis de salut».
6. Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 4 de desembre de 2023, pel qual s'estableix un barem únic de puntuació dels mèrits de coneixement de català aplicable a tots els procediments selectius, de provisió i mobilitat del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
Per tot això dicto la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de substitució del grup administratiu de la funció administrativa (C1) corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1, el model de sol·licitud (annex 2) i el barem de mèrits (annex 3).
3. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren en la base setena d'aquesta convocatòria.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es) i a la intranet de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de la publicació, d'acord als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
(Signat electrònicament: 20 de novembre de 2025)
La directora de Gestió i Serveis Generals Per suplència del Director Gerent ( Article 28 Decret 79/2023) (Eva Maria Ortin Pina)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Plaça convocada i funcions
Una plaça de substitució de la categoria del grup administratiu de la funció administrativa (C1) adscrita a la gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca.
La persona seleccionada ha de dur a terme les funcions pròpies de la categoria, de manera específica les que es relacionen a continuació:
S'encarregarà del seguiment diari de les tasques desenvolupades per les empreses prestadores dels serveis de bugaderia, alimentació a pacients i cafeteries, màquines expenedores i de venda automàtica, documentació confidencial, gasos medicinals, així com qualsevol altra que es trobi dins l'àmbit de Serveis Generals.
Les funcions especifiques derivades d'aquest objectiu global són:
Gestió, seguiment i verificació del compliment dels diferents aspectes oferts per les empreses adjudicatàries dels serveis indicats. Comunicació amb les empreses adjudicatàries, gestió d'incidències.
Gestió del magatzem de roba: control i inventari de l'estoc, sol·licituds i recepció de roba.
Serà responsable de la transmissió i verificació del compliment dels objectius fixats pel Cap de Servei pel que fa als diferents serveis.
Gestió de les Fulles d'Activitat de Millora i Informes Investigació Accidents (IIA) rebuts del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, relacionats amb Serveis Generals: registre entrada HAM i IIA, gestió i aplicació de mesures correctores si escau, preparació de resposta, arxiu físic i digital.
Suport per a la preparació de documentació necessària per a licitacions dins les seves competències.
2. Característiques
2.1. Lloc i centre de treball: una plaça de substitució del grup administratiu de la funció administrativa (C1) adscrita a la gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca.
2.2. Tipus de nomenament: a la persona seleccionada se li expedirà un nomenament de personal estatutari en la modalitat de promoció interna temporal d'una plaça de substitució de la categoria de grup administratiu de la funció administrativa (C1).
2.3. Règim jurídic
Durant el temps que la persona interessada ocupi una plaça en promoció interna temporal, el règim jurídic és el següent:
a) Es mantindrà en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la seva categoria d'origen.
b) Percebrà les retribucions corresponents a les funcions exercides, excepte els triennis i el complement de carrera professional, que seran els corresponents a la seva categoria d'origen.
c) No suposarà cap consolidació de cap dret de caràcter retributiu o en relació amb l'obtenció d'un altre nomenament, sense perjudici de la possible consideració com a mèrit en els procediments selectius i de provisió.
3. Requisits
3.1 El sol·licitants han de complir els requisits següents:
a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut i prestar serveis a l'Hospital Comarcal d'Inca. En cas que la convocatòria es declari deserta perquè no s'hagi presentant ningú que compleixi els requisits, es preveu expressament que s'estengui al personal que compleixi els requisits de la resta de gerències de la mateixa àrea de salut.
b) Pertànyer a grups de classificació inferiors o diferents categories i/o especialitats del mateix grup que la plaça a què s'opta.
c) Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual s'ocupa la plaça fixa i haver transcorregut dos anys des de la presa de possessió com a personal estatutari fix.
d) Tenir qualsevol de les titulacions següents: batxiller (LOE), batxiller (LOGSE), batxillerat unificat polivalent, batxiller superior (pla de 1957), tècnic/tècnica, tècnic/ tècnica especialista, o haver superat les proves d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, o bé haver prestat servei durant cinc anys en la categoria d'origen i tenir qualsevol dels següents títols: graduat/graduada en educació secundària obligatòria (LOE), graduat/graduada en educació secundària (LOGSE), graduat/graduada escolar (Llei 14/1970), batxiller elemental (Pla de 1957), i tècnic auxiliar. En el cas de les titulacions obtingudes a l' estranger, s' ha d' acreditar que estan homologades pel Ministeri d' Educació, Cultura i Esport.
e) Acreditar el requisit de coneixements de català corresponent al nivell B2, mitjançant certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o per qualsevol dels expedits o reconegut com a equivalents o homologat per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears que acreditin el nivell B2 de coneixement de català.
f) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent. Aquest requisit s'ha d'acreditar abans de prendre possessió de la plaça.
3.2. Aquests requisits s'han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu.
3.3. Els aspirants han d'acreditar-los fefaentment en el moment de presentar les sol·licituds, llevat del requisit que conté el punt f de l'apartat 3.1.
4. Presentació de sol·licituds
4.1. Els interessats a participar en la selecció per cobrir la plaça convocada han de presentar una sol·licitud segons el model que s'adjunta en l'annex 2.
4.2. El termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.3. La documentació requerida s'ha de presentar en l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre i les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears, o per qualsevol de les vies previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1r d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.4. Els aspirants han de conservar un exemplar de la sol·licitud per si se li requereixen en qualsevol moment del procés selectiu.
5. Documentació
5.1. A la sol·licitud cal adjuntar còpia autèntica de tota la documentació que acrediti que es compleixen els requisits i el mèrits al·legats.
5.2. A mes, cal adjuntar còpia autèntica d'aquets altres documents:
a) En cas de tenir la nacionalitat espanyola, el requisit serà verificat d'ofici per l'administració, tret que hi hagi oposició expressa de l'aspirant (en aquest cas haurà d'aportar la documentació acreditativa). També es pot presentar voluntàriament el DNI en vigor. Si l'administració no pogués comprovar el compliment d'aquest requisit ho notificarà a l'aspirant, perquè l'aporti.
b) Còpia autèntica del títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol) o bé el justificant de pagament dels drets d'expedició del títol acompanyat d'un certificat de la institució educativa corresponent que acrediti que el títol encara no ha estat expedit.
c) Còpia autèntica del títol que acrediti els coneixements de llengua catalana exigits en la convocatòria.
d) Justificació dels mèrits específics.
5.3 Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
5.4 Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s'han de lliurar traduïts convenientment a un d'aquests idiomes per un organisme oficial competent.
6. Procediment de selecció i resolució de la convocatòria
6.1 La selecció, en cas de concurrència, es durà a terme pel sistema de concurs de mèrits i amb una prova teoricopràctica específica de caràcter eliminatori relativa a les funcions que cal acomplir.
6.2. Si només es presenta un candidat que compleixi els requisits, se li adjudicarà la plaça directament, segons el que estableix la base desena d'aquesta convocatòria.
6.3. Llista provisional d'aspirants admesos a la convocatòria:
a) Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca la resolució del director gerent de l'hospital per la qual s'aprova la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos amb la causa de l'exclusió.
b) Els aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes per formular reclamacions o al·legacions contra la resolució i esmenar les deficiències que s'hi detectin. Si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud. Tots els documents s'han d'adreçar al director gerent de l'Hospital Comarcal d'Inca i es poden presentar per qualsevol de les vies que estableix la normativa vigent.
6.4. Llista definitiva d'admesos en la convocatòria
En el termini dels 10 dies hàbils següents a l'acabament del termini indicat en el punt anterior, i una vegada resoltes les possibles al·legacions, es publicarà en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca la resolució del director gerent per la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos i exclosos.
6.5. Llista provisional de mèrits dels candidats
En cas de concurrència, en els 10 dies hàbils següents, la Comissió de Selecció valorarà els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants i, per mitjà de la resolució corresponent, es publicarà en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca la llista provisional dels mèrits reconeguts als candidats, que disposaran d'un termini de 5 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions contra la resolució, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar per qualsevol de les vies que estableix la normativa vigent.
6.6. Llista definitiva de mèrits dels candidats i lloc, dia i hora de la prova
a) En els 10 dies hàbils següents es publicarà en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca la llista definitiva dels mèrits dels candidats, en la qual s'establirà també el lloc, el dia i l'hora que es farà la prova teoricopràctica, amb la finalitat d'acreditar davant la Comissió de Selecció els coneixements i la capacitat professional amb relació a les funcions específiques que cal acomplir.
b) La prova inclou una part teòrica i una part pràctica (que es faran conjuntament). Cada part de la prova, tant la de tipus pràctic com la part teòrica (un test de trenta preguntes més dues de reserva), es puntuaran amb un valor màxim de 60 punts. En l'examen de tipus test, es puntuarà amb 2 punts cada resposta encertada i es descomptaran 0,50 punts per cada resposta incorrecta. Per superar i accedir a la fase de mèrits, s'ha d'obtenir una puntuació total de la prova de 30 punts.
c) L'examen de tipus test inclourà continguts sobre les funcions pròpies de la plaça que es convoca i es basarà en la normativa següent:
1) Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs laborals.
2) Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3) Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.
6.7. Llista provisional amb la puntuació total de la prova teoricopràctica
a) Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat els resultat de la prova teoricopràctica, per mitjà d'una resolució del director gerent de l'hospital es publicarà en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca la llista provisional amb la puntuació total de la prova.
b) Els candidats disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació obtinguda, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.
6.8. Llista definitiva de puntuació total
A proposta de la Comissió de Selecció, el director gerent de l'hospital dictarà una resolució amb la puntuació definitiva de la prova. Mitjançant aquesta resolució es donaran per estimades o desestimades les al·legacions formulades contra la puntuació provisional obtinguda en la prova teoricopràctica.
A més, es farà pública la llista definitiva amb la puntuació total de mèrits i la prova, que es publicarà en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca.
7. Comissió de Selecció
1. La Comissió de Selecció està formada per tres membres que tenen la condició de personal funcionari de carrera o estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional o d'un grup superior que el de la plaça que es convoca, tots amb veu i vot.
2. Els membres que integren la Comissió són els següents:
- Presidenta: Maria del Pilar Guasp Bergas Suplent: Francisca Coll Fiol
- Vocal: Sebastian Darder Perelló. Suplent: Estefania Reina Álvarez
- Secretària: Catalina Alemany Buades. Suplent: Magdalena Abrines Sola
3. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir d'intervenir en el procés, i ho han de notificar a l'autoritat que els hagi designat, si concorre alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
4. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a) Verificar que els aspirants han presentat la sol·licitud dins del termini establert i que compleixen els requisits exigits en la convocatòria.
b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels candidats segons el model establert en aquestes bases.
c) Si fa falta, requerir als candidats que esmenin en el termini previst els defectes formals dels mèrits a al·legats, o bé que aclareixin en el termini i de la manera escaient algun dels mèrits al·legats.
d) Confeccionar una llista dels seleccionats per ordre de prelació.
e) Resoldre les reclamacions presentades pels candidats en el termini establert i en la forma oportuna.
f) Elevar a l'òrgan de selecció la llista definitiva de seleccionats i de les puntuacions obtingudes.
g) Acomplir les funcions inherents al seu càrrec.
8. Valoració de mèrits
1. La Comissió de Selecció ha de valorar, en primer lloc, els mèrits dels candidats, desglossats de la manera que figura a continuació i d'acord amb el que estableix aquesta convocatòria:
a) Experiència professional: màxim 22 punts
b) Formació , docència, activitats científiques i de difusió del coneixement i llengües : 16 punts
c) Coneixements orals i escrits de català : màxim, 2 punts
2. Els mèrits que es valoren en aquesta convocatòria figuren a l'annex 3.
9. Resolució de la convocatòria
1. La Comissió de Selecció ha de publicar en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca el nom de la persona proposada pel nomenament.
2. El nomenament s'oferirà al candidat proposat per la Comissió de Selecció que figuri amb la puntuació més alta. Si diversos candidats tenen la mateixa puntuació a la llista definitiva, el criteri de desempat que s'ha d'aplicar és el que obtingui la nota més alta a la prova.
3. La resolució d'adjudicació definitiva de la plaça es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el web del Servei de Salut i a la intranet de l'Hospital Comarcal d'Inca.
10. Nomenament i presa de possessió
La persona seleccionada disposarà d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució d'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balear per prendre possessió de la plaça.
ANNEX 2 Model de sol·licitud
Sol·licitud per participar en el procés per cobrir, pel sistema de promoció interna, una plaça de substitució de la categoria del Grup Administratiu de la funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca
Dades del sol·licitant
Primer llinatge:....................................Segon llinatge:.......................................................
Nom: ....................................................... Núm. doc. identitat:.........................................
Dades a l'efecte de rebre notificacions
Nom de la via:.......................................................................................................................
Núm: ..... Pis: ............ Porta: ....... Localitat:…...................................................................
Codi postal: ...................Municipi:.......................................................................................
Telèfons: ...............................................................................................................................
Correu electrònic:................................................................................................................
EXPÒS:
1. Que el _____ de ______________de 2025 es va publicar en el BOIB __________ la Resolució del director gerent de l'Hospital Comarcal d'Inca per la qual es convoca, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de substitució de la categoria grup Administratiu de la funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència de l'Hospital Comarcal d'Inca.
2. Que compleixo els requisits exigits en la convocatòria.
Per això SOL·LICIT:
Ser admès/admesa en la convocatòria, per a la qual cosa adjunt a aquesta sol·licitud la documentació exigida i l'acreditació dels mèrits.
......................... , ....... de ............................. de 2025
[rúbrica]
HOSPITAL COMARCAL D'INCA - RECURSOS HUMANS
ANNEX 3 Barem de mèrits
1. Experiència professional (màxim. 22 punts)
1.1. Experiència professional general (12 punts):
Es computa el temps de serveis prestats que els aspirants tinguin reconeguts fins a la finalització del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d'acord amb el barem següent:
a) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,092 punts.
b) Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del sistema nacional de salut o d'estats de la Unió Europea en una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta: 0,046 punts.
c) Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o a places amb el mateix contingut funcional: 0,0688 punts.
d) Per cada mes de serveis prestats ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (només es valoren el serveis prestats si es té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,092 punts. Només és aplicable a les categories dels subgrups professionals A1 i A2.
e) Per cada mes de servei prestat coma cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d' ajuda humanitària en l' àmbit de la salut-d' acord amb la legislació vigent i amb els requisits establerts en aquesta –acomplint funcions pròpies en la categoria a la qual s' opta: 0,092 punts
Experiència professional específica (10 punts):
S'atorga puntuació suplementària pels serveis prestats fent les funcions que consten a l'apartat 1 de la base primera d'aquesta convocatòria.
En el cas dels centres estatutaris, la Gerència ha d'expedir el certificat acreditatiu de les funcions.
a) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques com a personal estatutari, funcionari o laboral fent les funcions indicades: 0,092 punts.
b) Per cada mes de serveis prestats en centres públics no sanitaris com a funcionari o personal laboral fent les funcions que s'indiquen: 0,0688 punts.
Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
a) La puntuació màxima que es pot obtenir per tots els subapartats que l'integren és de 22 punts.
b) El còmput de serveis prestats es calcula aplicant aquesta fórmula: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365, El quocient resultant es multiplica per 12, es rebutgen els decimals del resultat que s'obté i se li aplica el valor assignat al mes complet en el subapartat corresponent.
c) Tenen la consideració d'institucions sanitàries públiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l'INGESA, els de l'extingit INSALUD i els dels organismes equivalents de la Unió Europea.
2. Formació , docència, activitats científiques i de difusió del coneixement i llengües.(màxim 16 punts)
Només es valoren els mèrits corresponents a la formació continuada, la docència i les activitats científiques i de difusió del coneixement iniciades després d'haver obtingut la titulació exigida que dona accés a categoria a la qual s'opta i en el cas de les especialitats d'Infermeria després de l'obtenció de la titulació (diplomatura o grau) que dona accés a l'especialitat requerida per a la categoria a la qual s'opta.
2.1. Formació continuada: (màx.10,80 punts)
a) Només es valora la formació continuada dels darrers quinze anys, que es computarà segons allò que s'estableixi en la convocatòria corresponent. No es computaran en el càlcul d'aquests quinze anys els períodes superiors a dos anys en què l'aspirant estigui en la situació de serveis especials o excedència per cura de fills o familiars, de conformitat amb la normativa vigent. L'aspirant haurà d'al·legar i acreditar expressament aquestes situacions.
b) Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta. Les activitats formatives sobre ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, recerca, pràctica clínica, gestió sanitària, qualitat i docència.
Es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents: – Haver estat acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.
L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut als materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi conjuntament el logotip, el text i el nombre de crèdits.
– Haver estat subvencionades, organitzades, impartides, acreditades o homologades per una administració pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015), cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
– Haver estat organitzades, acreditades o impartides per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. – Haver estat promogudes per una organització sindical o entitat sense ànim de lucre i impartides en virtut d'un conveni subscrit amb una administració pública o una universitat, o bé haver estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
– Haver estat duites a terme en virtut d'acords de formació continuada amb les administracions públiques i haver estat organitzades i/o impartides per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
– Haver estat reconegudes com d'interès sanitari per l'òrgan de l'administració pública competent, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
c) Els diplomes o certificats que es refereixin a aquestes activitats formatives es valoren a raó de 0,052 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU (sistema d'implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària) i a raó de 0,13 punts per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits). Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,0052 punts per cada hora de formació; si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats; si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat. No es valoren en aquest apartat els certificats de professionalitat ni haver superat assignatures o cursos d'un estudi acadèmic.
d) En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa matèria i un mateix programa quan s'hagin duit a terme més d'una vegada en un període de dotze mesos.
Altres activitats formatives (màxim, 3,2 punts):
a) Només es valora la formació dels darrers quinze anys, que es computarà segons allò que s'estableixi en la convocatòria corresponent. No es computaran en el càlcul d'aquests quinze anys els períodes superiors a dos anys en què l'aspirant estigui en la situació de serveis especials o excedència per cura de fills o familiars, de conformitat amb la normativa vigent. L'aspirant haurà d'al·legar i acreditar expressament aquestes situacions.
b) Es valoren les activitats formatives no relacionades directament amb la categoria a la qual s'opta ni sobre ciències de la salut i que estiguin relacionades amb les àrees temàtiques següents: prevenció de riscs laborals (nivell bàsic); juridicoadministrativa; sistemes d'informació; informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica de nivell d'usuari i d'aplicacions informàtiques emprades al Servei de Salut de les Illes Balears (SAP, Targeta Sanitària, AIDA, Civitas, etc.); violència de gènere; igualtat entre homes i dones; aspectes organitzatius relatius al servei sanitari; atenció al públic; estrès i autocontrol o orientació psicològica.
c) No es valoren en aquest apartat haver superat assignatures o cursos d'un estudi acadèmic ni els certificats de professionalitat.
d) En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa matèria i un mateix programa quan s'hagin realitzat més d'una vegada en un període de dotze mesos.
e) Es valoren a raó de 0,0026 punts per cada hora; si en el certificat consten crèdits LRU o ECTS es valoraran a raó de 10 o 25 hores respectivament, sempre que compleixin alguna de les característiques següents: – Haver estat impartides, organitzades, subvencionades, acreditades o homologades per una administració pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015), cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
– Haver estat organitzades, impartides o acreditades per una universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. – Haver estat promogudes per una organització sindical o entitat sense ànim de lucre i impartides en virtut d'un conveni subscrit amb una administració pública o una universitat, o bé haver estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
– Haver estat duites a terme en virtut dels acords de formació continuada amb les administracions públiques i organitzades i/o impartides per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
– Haver estat reconegudes com d'interès sanitari per l'òrgan de l'administració pública competent, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
2.2. Coneixements orals i escrits de llengües estrangeres (màxim, 2 punts):
a) Es valoren els certificats de llengües estrangeres emesos per les escoles oficials d'idiomes o universitats, o bé acreditades amb certificats reconeguts per a l'acreditació de llengües estrangeres en correspondència amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües:
– Certificat A1: 0,2 punts.
– Certificat A2: 0,4 punts.
– Certificat B1: 0,6 punts.
– Certificat B2: 0,8 punts.
– Certificat C1: 1 punt.
– Certificat C2: 1,2 punts.
b) Es pot valorar més d'una llengua; no obstant això, només es tindrà en consideració el certificat de nivell més alt de cadascun fins , amb un màxim global de 2 punts.
3.Coneixements orals i escrits de català (màxim, 2 punts)
3.1. Els coneixements de català es valoren de la manera següent:
A) Nivell C1: 1,2 punts.
B) Nivell C2: 1,6 punts.
C) Llenguatge administratiu (LA): 0,4 punts..
3.2 Els coneixements de català s'han d'acreditar per mitjà d'algun dels certificats oficials següents:
a) Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.
b) Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
c) Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Si l'aspirant al·lega aquest tipus de certificat l'ha d'adjuntar al tràmit si no consta en el Registre de Personal. d) Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears. S'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat.
3.3. Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, en què la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti. Si es presenta només el certificat LA, es valora igualment amb 0,4 punts. Només es valoren els nivells superiors a l'exigit per a la categoria a la qual s'opta (llevat dels casos d'exempció, en els quals es valora com a mèrit)