Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA
Núm. 859020
Proposta de resolució provisional del director general d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions dirigida a l’adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i implantació d’infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024 de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social (MOVES CAIB)
Versió PDF
Fets
1. El 14 d'octubre de 2025, es va publicar, al BOIB núm.136, la convocatòria pública de subvencions dirigida a l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i a la implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicles elèctrics afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024, de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social (MOVES CAIB) mitjançant la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 9 d'octubre 2025.
2. Les persones o entitats que figuren en l'annex d'aquesta Proposta varen presentar una sol·licitud de subvenció en el marc de la convocatòria.
3. Els tècnics de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic han examinat les sol·licituds i han emès un informe favorable dels aspectes següents:
4. Els tècnics de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic han informat favorablement sobre la concessió i el pagament de les subvencions descrites en l'annex, les quals s'han calculat d'acord amb la Resolució de convocatòria d'aquests ajuts.
5. Les inversions s'han realitzat en el termini establert a continuació:
— Per als beneficiaris sense activitat econòmica o per persones físiques amb activitat econòmica, des del 10 d'abril de 2021 fins el 31 de desembre de 2024.
— Per als beneficiaris amb activitat econòmica, des del 10 d'abril de 2021 fins el 24 de gener de 2025.
Fonaments de dret
1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
3. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).
4. L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008).
5. La Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia, de 9 d'octubre de 2025, per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions dirigida a l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024 de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social. (BOIB núm.136, de 14 d'octubre de 2025).
Proposta de resolució
Propòs al conseller d'Empresa, Autònoms i Energia que dicti una resolució en els termes següents:
1. Aprovar la concessió d'una subvenció per a l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric (MOVES CAIB) per un import total de 1.543,36 euros i 1 beneficiaris. En l'annex d'aquesta proposta figuren les dades de cada beneficiari sobre la concessió de la subvenció.
2. Autoritzar i disposar la despesa, reconèixer l'obligació, i proposar-ne el pagament de 1.543,36 euros a 1 beneficiaris que figuren en l'annex i pels imports que es detallen per cadascun d'ells, amb càrrec a la partida pressupostària indicada en l'annex dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Establir que els beneficiaris estan obligats a complir el que disposa l'apartat catorzè de la Resolució del conseller de d'Empresa, Autònoms i Energia de 9 d'octubre de 2025.
a) Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) El compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
c) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent.
d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.
e) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme el control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, es derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.
f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb les bases reguladores.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses.
h) Assegurar les mesures d'informació i publicitat.
i) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions.
j) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim, des de la justificació de la subvenció de dos anys per a les actuacions del programa 1 i de cinc anys per a les actuacions del programa 2.
k) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.
l) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajuts d'estat, comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.
m) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat.
n) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada.
o) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons el que estableix el títol II de la Llei 38/2003.
4. Disposar que tota alteració de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, com també l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions públiques o ens públics, nacionals o internacionals, dona lloc a la revisió parcial o total de la subvenció i, per tant, al reintegrament de la quantitat corresponent més els interessos de demora.
5. Sobre la compatibilitat d'ajuts amb el mercat interior (ajudes d'Estat) s'aplica el següent:
a) Els ajuts a beneficiaris que siguin persones físiques, empreses i entitats que realitzin alguna activitat econòmica, per la qual ofereixin productes i serveis en el mercat, estan sotmesos als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) nº 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu als articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes mínimis.
b) Els ajuts a la resta de beneficiaris que no realitzin alguna activitat econòmica, per la qual ofereixin productes i serveis en el mercat, no estan sotmesos al Reglament 651/2014 ni al Reglament (UE) nº 1407/2013 i per tant queden fora de les ajudes d'Estat.
Contra aquesta Proposta de resolució podeu al·legar el que considereu convenient en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la seva notificació. En cas contrari, s'entendrà que estau conforme amb el contingut de la Proposta.
Palma, en la data de la signatura electrònica (17 de novembre de 2025)
El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez
ANNEX Llista de beneficiaris proposats per atorgar-los la subvenció per a l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric (MOVES CAIB)
|
Número |
Expedient |
Data del registre entrada |
Sol·licitant |
NIF |
Partida pressupostària |
Tipus d'inversió |
Import inversió (€) |
Import subvenció (€) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
1. |
MOVES-CAIB-5/2025 |
17/10/2025 |
SANCHEZ REOLID, JOSE LUIS |
***6503** |
2025/G/731A01/ 78000/00/19701 |
Programa 2. Punt de recàrrega 7,4 kw, TESLA WC GEN 3 (1) |
2.204,80 |
1.543,36 |
Total d'expedients: 1
Total de la subvenció: 1.543,36
En cas del programa d'incentius 1, l'ajut és un valor fix que està limitat en funció del tipus de beneficiari d'acord amb el que estableix la convocatòria.
(1) La concessió de l'ajut queda fora dels ajuts d'Estat i, per tant, queden exemptes d'aplicació d'aquest Reglament 651/2014 i del Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023 (ajuts de minimis).
(2) La concessió de l'ajut està sotmesa als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea dels ajuts de minimis (DOUE de 15 de desembre de 2023).