Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 839692
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual s’aproven les llistes definitives i s’actualitza la borsa única de personal funcionari interí del cos ajudant facultatiu, escala professional d’infraestructures corresponent al tall de dia 30 de setembre
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques del 16 d'abril de 2025, es va constituir la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos ajudant facultatiu, escala professional d'infraestructures (BOIB núm. 49, de 22 d'abril).
2. Per Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 16 de
juny de 2025, es va fer una actualització extraordinària i urgent de la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos ajudant facultatiu, escala professional d'infraestructures (BOIB núm. 77, de 19 de juny).
3. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques
de 9 de juliol, es va fer una correcció d'errors materials a la Resolució de 16 juny de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es varen aprovar les llistes definitives i es va actualitzar la borsa única de personal funcionari interí del cos ajudant facultatiu, escala professional d'infraestructures corresponent al tall de dia 21 de maig (BOIB núm. 89, de 12 de juliol).
4. El 7 d'agost, al BOIB núm. 105 es va publicar la Resolució, de 30 de juliol, de la
consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social de modificació de la Resolució de 16 d'abril de 2025 de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es va constituir la borsa única de personal funcionari interí del cos ajudant facultatiu, escala professional d'infraestructures i es varen aprovar les bases que han de regir-la.
5. El 18 de setembre, mitjançant la Resolució de la directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública, es va iniciar el procediment d'actualització ordinària i periòdica de l'esmentada borsa única i es va fixar el 30 de setembre com a darrer dia per presentar sol·licituds d'inscripció a la borsa única i d'al·legació de mèrits, complir els requisits exigits per poder formar part de la borsa única, justificar la concurrència del criteri de desempat que preveu el punt 17 a) de les bases reguladores (tenir la condició de víctima de violència de gènere) i al·legar el mèrit relatiu als coneixements de llengua catalana, en el cas que no estesin ja inscrit en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.
6. El 10 d'octubre, mitjançant la Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social se varen aprovar les llistes provisionals de persones admeses i excloses i la llista provisional de la puntuació de mèrits i, d'acord amb la puntuació assignada, l'ordre provisional de prelació de les persones aspirants del tall de la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos ajudant facultatiu, escala professional d'infraestructures. Es va fixar el 20 d'octubre com a darrer dia per presentar les al·legacions i els documents que hi considerin oportuns.
7. Un cop exhaurit el termini de presentació d'esmenes i d'al·legacions i un cop analitzades, s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses i d'actualització de la borsa
Fonaments de dret
1. L'article 54.1.a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. L'article 12 de l'annex del Decret 31/2012, de 13 d'abril, `pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).
3. L'article 6.3.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. L'article 38.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que, per tal que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, es requereix l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que: «Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau».
6. L'article 10.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant, TREBEP) disposa que són personal funcionari interí els que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es produeixi alguna de les circumstàncies següents:
a) L'existència de places vacants quan no sigui possible cobrir-les per funcionaris de carrera, per un màxim de tres anys en els termes que preveu l'apartat 4.
b) La substitució transitòria dels titulars, durant el temps estrictament necessari.
c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desplegament d'aquest Estatut.
d) L'excés o l'acumulació de tasques per un termini màxim de nou mesos, dins d'un període de divuit mesos.
7. L'article 10.2 del TREBEP disposa que els procediments de selecció de funcionaris interins han de ser púbics, i s'han de regir en tot cas pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
8. L'article 15.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i han de respectar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i eficiència.
9. El Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
10. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la llista definitiva de persones admeses i excloses i la llista definitiva de mèrits dels aspirants del tall de la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos ajudant facultatiu, escala professional d'infraestructures, que s'adjunta com annex 1.
2. Aprovar l'actualització de la llista d'aspirants que conformen la borsa única, amb l'ordre de prelació final, després d'aplicar els criteris de desempat, que s'adjunta coma a annex 2 a aquesta Resolució.
3. Declarar desistides en el seu dret al tràmit de presentació de documentació als aspirants indicats la la llista de persones excloses de l'annex 1 d'aquesta Resolució, atès que ha transcorregut el termini de cinc dies hàbils per presentar la documentació requerida als aspirants, i en conseqüència, els aspirants que no han presentat aquesta documentació han perdut el dret a aquest tràmit, tal com disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web https://oposicions.caib.es. Igualment s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 13 de novembre de 2025)
La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social Catalina Teresa Cabrer González