Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 834601
Concurs de decoracions de façanes nadalenques per a particulars
Versió PDF
Aprovades per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 7/11/2025, les Bases Generals del Concurs de façanes 2025, es fa pública la present convocatòria:
«CONCURS DE DECORACIONS FAÇANES NADALENQUES PER A PARTICULARS
BASES GENERALS
1. OBJECTE I FINALITAT
L'objectiu d'aquesta convocatòria, promoguda per l'Ajuntament d'Andratx, té com a objectiu principal incentivar la participació ciutadana en el transcurs de les festes de Nadal. Proposant que els ciutadans engalanin amb llums i adorns nadalencs les façanes del seus habitatges. I així, contribuir a crear un ambient festiu als carrers del nostre municipi durant el pròxim Nadal.
Amb aquest propòsit, i vist la bona acollida que va tenir el concurs de l'anterior nadal per part de la població del nostre municipi, s'obre el concurs de decoració de façanes nadalenques per a tots els particulars, amb una cordial invitació a tots els ciutadans que participin.
2. DESTINATARIS
Podran participar en el concurs totes aquelles persones residents al terme municipal d'Andratx.
Els participants hauran de complir tots els requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions. Es destaca la necessitat de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries davant l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), davant de la Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), de la Seguretat Social i davant de l'Ajuntament d'Andratx.
La Tresoreria Municipal de l'Ajuntament d'Andratx expedirà, d'ofici, una certificació que acreditarà si els sol·licitants compleixen amb les seves obligacions fiscals envers aquest Ajuntament i si tenen o no deutes pendents amb el mateix, ja sigui per conceptes tributaris o no tributaris.
3. BASES REGULADORES
Per a tots els casos no prevists en aquesta convocatòria serà aplicable:
Llei 38/2023, de 17 de novembre, general de subvencions (BOIB 276, de 18 de novembre de 2003).
Reial Decret 887/2006, per el que s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei General de subvencions (BOIB 176, de 25 de juliol de 2006).
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 236. de 2 d'octubre de 2015).
Ordenança general de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB 47, de 20 d'abril de 2017).
Resta de normativa que resulti d'aplicació.
4. CRÈDIT PRESSUPOSTARI
Durant l'exercici pressupostari 2025, es destina la quantitat de 450 euros (€) a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 933.22609 TRADICIONS.
5. REQUISITS I CONDICIONS
Podran participar en aquest concurs tots els veïnats que decorin amb motius nadalencs els balcons, finestres o façanes dels edificis ubicats dins el municipi d'Andratx. Només es podrà inscriure una decoració per sol·licitant.
Els participants tindran plena llibertat quant a tècnica i estil de decoració dels seus balcons, finestres i façanes, sempre que la decoració i la il·luminació no suposi un perill per als vianants. Sent, els participants, els responsables del muntatge correcte de la decoració i garantint que no es provoqui cap mal a les persones ni als immobles.
Per a la decoració de Nadal es podran emprar tot tipus de materials que els participants considerin oportuns, així com materials provinents de la naturalesa, sempre que procedeixin de tales naturals. A més, també podran emprar decoracions lluminoses.
Aquesta decoració ha de guardar relació directa amb motius nadalencs. Quedant totalment prohibit la il·luminació d'elements amb foc, torxes, veles i qualsevol elements pirotècnic.
Les decoracions de les façanes romandran muntades durant el període mínim comprès entre el dia 13 de desembre de 2025 fins al 5 de gener de 2026, ambdós inclosos.
Els participants hauran de cedir, sempre que estiguin d'acord i amb caràcter no exclusiu, els drets d'imatge de les fotografies de les seves façanes engalanades o elements decoratius, amb caràcter indefinit, a favor de l'Ajuntament d'Andratx als efectes de la seva difusió per qualsevol mitjà.
6. CATEGORIA
Aquest concurs, al correspondre a una iniciativa que es va iniciar al Nadal de l'any 2024, únicament es configurarà amb una única categoria de decoració exterior nadalenca en façanes amb tres premis individualitzats.
7. CRITERIS DE VALORACIÓ
Els criteris de valoració que hauran de regir les votacions per part del jurat tècnic i del jurat popular seran els següents:
a) Disseny de la composició i valor artístic
b) Originalitat de la composició
c) Dificultat del muntatge
d) L'ús d'efectes, il·luminació i projeccions
e) L'ús de materials artesanals i/o reciclats
8. JURAT I SISTEMA DE VOTACIÓ
Des de l'àrea de Patrimoni es nombrarà un jurat tècnic format per 4 vocals escollits entre els representants d'entitats del municipi d'Andratx. Junt amb aquest jurat es crearà un jurat popular conformat per totes les persones que hi vulguin participar el dia de la visita de valoració.
Cada membre del jurat tècnic puntuarà la façana, finestra o balcó decorat visitada de 0 a 5 punts segons cadascun dels criteris de valoració.
En canvi, cada persona del jurat popular podrà puntuar de 0 a 5 punts cada betlem visitat i una vegada finalitzat es realitzarà un barem de totes les puntuacions per equiparar els valors a 1/5 part com si fossin un 1 jurat tècnic. La suma de totes les puntuacions del jurat tècnic junt amb la puntuació baremada del jurat popular determinarà els participants guanyadors del concurs.
Aquest jurat estarà presidit per la Batlessa o persona que hi designi, amb veu però sense vot. Acompanyat per un secretari que correspondrà a un funcionari de l'Ajuntament.
El jurat es reserva la facultat d'interpretar les presents bases o resoldre qualsevol imprevist. La decisió del jurat és inapel·lable, i es podrà declarar desert algun dels premis previstos, per falta de qualitat en el treball, o per no ajustar-se a aquestes bases.
Aquest jurat haurà d'elevar una proposta a la Junta de Govern Local que serà l'òrgan competent per a resoldre el procediment, incloent la possibilitat de que el premi no sigui adjudicat.
La visita per part dels jurats als edificis engalanats es realitzarà el dia 12 de desembre de 2025 a les 18:30 hores.
Si per motius d'organització no es poguessin realitzar les visites amb els jurats els dies previstos seran informats directament els participants i els membres dels jurats junt amb la població que vulgui participar en el jurat popular. Ajornant la visita per a la següent setmana del mes de desembre de 2025.
9. TERMINI, LLOC DE PRESENTACIÓ I CONTENGUT DE LES SOL·LICITUDS
9.1. Presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds (Annex I) i la resta de documentació obligatòria serà des del següent dia hàbil comptadors a partir del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes balears (BOIB) fins dia 28 de novembre de 2025.
La inscripció en aquest concurs és totalment gratuïta.
Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableixen els articles 14.2, 14.3, 16.4 i 66, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques, de les següents formes:
Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts a la convocatòria, l'òrgan gestor ha de requerir a la persona interessada per a que ho esmenti en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la indicació de que, si no ho fa, es considerarà com que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució que ha de ser dictada en els terminis previstos a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
9.2. Contingut
Les sol·licituds de participació al concurs s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexes que facilita l'Ajuntament d'Andratx i que es poden trobar a la Seu electrònica d'aquest.
La sol·licitud constarà de la següent documentació:
a) Annex I. Model de sol·licitud
b) Fotocòpia del NIF
c) Poder/autorització de representació
d) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA)
e) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), davant de la Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), de la Seguretat Social i davant de l'Ajuntament d'Andratx.
Documentació gràfica:
Els participants autoritzaran expressament la captació, la reproducció i la publicació de les imatges generals, amb el creador i al detall de la decoració de la façana objecte del concurs. (Annex I). Aquestes podran ser difoses als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis).
El dret a la pròpia imatge és reconegut a l'article 18.1 de la Constitució Espanyola, regular per la Llei Orgànica 1/1982, de 5 de maig, sobre el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge i Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels drets digitals.
Per la qual cosa, la fotografia de la façana o decoració amb el seu creador i/o participant no serà objecte de ser difosa als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis) sense el consentiment expresso del participant (Annex I).
10. FINANÇAMENT I IMPORT DEL CONCURS
Per fer front a la present convocatòria, es destina la quantitat total de 450 euros (€) distribuïts de la següent manera:
|
PREMIS |
IMPORT (METÀL·LIC) |
|
Façanes engalanades-decorada |
|
|
1er Premi Betlem |
200 € |
|
2on Premi Betlem |
150 € |
|
3er Premi Betlem |
100 € |
El pagament d'aquests premis, seran abonats amb càrrec a la partida corresponent, un cop duta a terme la tramitació legalment establerta.
11. ÒRGANS COMPETENTS PER A INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT
La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria estarà subjecta als principis enumerats a l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
La Junta de Govern Local serà l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la, d'acord amb el Decret número 1625-2023, de 19 de juny de 2023, per la qual la Batlia de l'Ajuntament d'Andratx, delega un conjunt de competències a la Junta de Govern Local, entre les quals es troba la de concessió d'ajudes, subvencions i beques econòmiques.
Rebut l'informe per l'òrgan instructor que gestioni las sol·licituds per a participar al concurs de façanes i comprovat que els sol·licitants compleixin amb els requisits exigits, es dictarà la proposta de resolució corresponent. I posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb indicació dels extrems continguts a la proposta de resolució definitiva.
12. PROCEDIMENT I NOTIFICACIÓ DEL PREMIS
La convocatòria, amb les bases que la regeixen, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a la pàgina Web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx.
Les resolucions de concessió dels premis del concurs de façanes es publicaran en la citada pàgina web i el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, en els termes de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si no es resolgués en termini el procediment de concessió dels premis, hem d'assenyalar que, segons allò que s'ha fixat en l'article 25.4 i 5 LGS, transcorregut el termini de sis mesos des de la iniciació sense resoldre i notificar resolució, els interessats podran entendre desestimada la seva sol·licitud. A partir d'aquest moment podran interposar el recurs potestatiu de reposició (en un mes des que es produeixen els efectes de silenci administratiu) o, directament, el contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós.
13. ABONAMENT DELS PREMIS
L'abonament del total de l'import premiat es farà mitjançant transferència bancària al compte corrent designat pel beneficiari del premi (sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA) una vegada s'hagi comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per a ser beneficiari del premi i es dicti la corresponent resolució de concessió de la subvenció.
14. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Les persones beneficiàries han de complir les obligacions establertes en l'article 8 de l'Ordenança Municipal de Subvencions d'Andratx i l'article 14 de la Llei 38/2003 General de Subvencions.
15. REINTEGRAMENT I PÈRDUA DEL DRET AL COBRAMENT DE LA SUBVENCIÓ
Per a l'aplicació del reintegrament s'ajustarà a les causes i el procediment establerts a la present convocatòria (destacant l'article 13 d'aquesta), en els articles 36 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 96 i següents del Reglament General de Subvencions, i 49 i següents de l'Ordenança reguladora de Subvencions d'Andratx.
16. ACCEPTACIÓ DE LES BASES, DRETS I OBLIGACIONS
La presentació al concurs suposa l'acceptació de les bases i dels drets i obligacions que se'n deriven.
17. RENÚNCIA
En qualsevol moment del procediment, els interessats podran desistir de la seva sol·licitud o renunciar al dret de percebre els premis concedits de conformitat amb allò que disposa l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La renúncia s'haurà de presentar mitjançant instància general d'acord amb els articles 14.2, 14.3 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
18. INFRACCIONS I SANCIONS
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, podrà donar lloc a l'aplicació del règim de sancions establert en la Llei General de Subvencions.
19. PRESENTACIÓ DE RECURSOS
Contra la resolució per la qual s'aproven les presents bases i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, es podrà interposar un dels següents recursos:
a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut (tret que es tracti d'un acte dictat per delegació en aquest cas correspondrà la resolució a l'òrgan que ha fet la delegació), en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.
La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Si transcorregués un mes des de l'endemà al de la interposició del recurs de reposició sense que aquest hagi estat resolt, podrà entendre que ha estat desestimat i interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, a comptar des de l'endemà al de la desestimació presumpta.
b) Recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.
En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu.
Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que estimi procedent».
(Signat electrònicament: 11 de novembre de 2025
La batlessa Estefanía Gonzalvo Guirado)
ANNEX I SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ
CONCURS DE FAÇANES ENGALANADES
|
DADES DE L'INTERESSAT/ADA [Camp obligatori (*)] |
||
|
NIF/CIF * |
|
|
|
NOM I LLINATGES /RAÓ SOCIAL * |
|
|
|
ADREÇA * |
|
|
|
TELÈFON * |
|
|
|
CORREU ELECTRÒNIC * |
|
|
|
DADES DEL REPRESENTANT [Si escau] |
||
|
NIF/CIF |
|
|
|
NOM I LLINATGES /RAÓ SOCIAL |
|
|
|
ADREÇA |
|
|
|
TELÈFON |
|
|
|
CORREU ELECTRÒNIC |
|
|
|
DADES A L'EFECTE DE NOTIFICACIONS [Camp obligatori (*)] |
||
|
MITJÀ DE NOTIFICACIÓ * |
Paper |
Electrònic Sistema d'identificació: DNI electrònic, Certificat electrònic, Clave PIN |
|
ADREÇA * |
|
|
|
TELÈFON * |
|
|
|
CORREU ELECTRÒNIC * |
|
|
|
EXPOSA |
|
Que he tingut coneixement de la publicació de les Bases del Concurs de Façanes engalanades d'enguany |
|
SOL·LICITA [Camp obligatori (*)] |
|
Ser admès/admesa en el Concurs de Façanes engalanades * |
|
Per la qual cosa ADJUNT: Fotocòpia del NIF * Poder/Autorització de representació * Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA) * Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), davant de la Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), de la Seguretat Social i davant de l'Ajuntament d'Andratx. |
|
DECLAR QUE [Camp obligatori (*)] |
|
Accepto les bases establertes per al concurs de Façanes per a particulars d'enguany, així com els dictàmens i decisions adoptades * La proposta que presenti al concurs serà pròpia i original * En tot cas, som responsable de qualsevol incompliment de les Bases i de la legislació vigent al respecte i assumiré les indemnitzacions econòmiques que se'n puguin derivar. * Exoner a l'Ajuntament d'Andratx de les responsabilitats que es puguin derivar i sé que l'Ajuntament d'Andratx pot retirar del Concurs la proposta de Betlem presentada si es constata qualsevol incompliment de les declaracions que conté aquest document i emprendre accions judicials en contra meva pels danys i perjudicis que se li poguessin ocasionar. * He estat informat de què aquesta Entitat tractarà i guardarà les dades aportades en la instància i en la documentació que l'acompanya per a la realització d'actuacions administratives * |
|
PRESTA EL SEU CONSENTIMENT [Camp obligatori (*)] |
|
Captació, reproducció i publicació d'imatges: Perquè siguin objecte de difusió als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis) les següents fotografies (base núm 8): les fotografies generals i a detall de la façana la fotografia de la façana decorada amb el seu creador i/o participant Compareixença del jurat: a la compareixença per part del jurat per tal de valorar la façana decorada * Altres: perquè l'entitat realitzi consultes de les dades del sol·licitant/representant a través de la Plataforma d'Intermediació de Dades i altres serveis interoperables * |
SIGNATURA
|
|
|
Data: Municipi: |