Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 828867
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual s’actualitza d’ofici la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos facultatiu tècnic, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació per a l’illa de Mallorca i s’inicia un procediment d’actualització ordinari i periòdic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 13 de març de 2025, es va constituir la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos facultatiu tècnic, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació per a l'illa de Mallorca, i es varen aprovar les bases que han de regir-la (BOIB núm. 35 de 20 de març).

2. Mitjançant la Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social de 30 de juliol, es va modificar la Resolució esmentada al punt anterior (BOIB núm. 120, de 9 de setembre).

3. Els punts 6 i 10 de les bases aprovades regulen l'actualització d'ofici de la borsa única.

4. Segons el punt 6.2 de les bases, l'actualització d'ofici de la borsa amb a incorporació de noves persones que siguin preferents es podrà realitzar de forma directa amb la modificació de la llista. En aquest darrer cas, les persones que perdin la preferència obtindran el nou ordre de prelació sense publicar una llista provisional de mèrits als efectes de permetre que puguin participar en les crides. En cas d'empat en la puntuació de les persones que perden la preferència, l'odre final s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris esmentats a la base 17, amb la particularitat de què la condició de víctima de violència de gènere sols s'aplicarà si consta aquesta informació al·legada amb anterioritat a l'actualització. Això no obstant, la persona interessada disposa d'un termini de 7 dies hàbils comptadors des de la publicació de la llista d'actualització d'ofici de la borsa per al·legar aquesta circumstància. En aquest cas, l'EBAP ha de procedir a modificar l'odre publicat en el termini de 15 dies.

5. Segons el punt 10.2 de les bases, els aspirants que s'incorporin d'ofici a la borsa única per haver participat en una convocatòria pública d'ingrés com a personal funcionari de carrera del mateix cos, escala i especialitat i no l'hagin superada, tenen preferència per accedir al nomenament com a personal funcionari interí per als llocs que s'hagin de cobrir a l'illa en la qual han participat, amb independència de l'ordre de prelació que tenguin respecte d'altres persones que no hi hagin participat.

La preferència a què fa esment el paràgraf anterior s'ha de mantenir fins que s'incorporin noves persones que hagin participat en una convocatòria posterior d'ingrés pel torn lliure del cos, l'escala i l'especialitat i a la mateixa illa. Les persones que perdin la preferència queden incloses en la borsa ordenades de conformitat amb la puntuació resultant d'aplicar els mèrits inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública que estableix el punt 13 d'aquestes bases.

6. Segons el punt 10.4 de les bases, si un procediment selectiu d'ingrés es declara desert, s'han d'incorporar a les borses úniques les persones aspirants que compleixin les condicions exigides en la convocatòria corresponent. Aquestes persones també han de gaudir de la preferència que estableix aquest punt de les bases.

7. Per Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 31 de gener de 2025, es va declarar deserta la convocatòria de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu tècnic, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació per a l'illa de Mallorca (BOIB núm. 17 de 6 de febrer).

8. Els punts 15 a 18 de les bases aprovades regulen l'actualització de la borsa única.

9. El punt 13 de les bases aprovades regulen els mèrits que s'han de baremar i aquest són els següents:

a) Els serveis prestats en el mateix cos, escala i especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears objecte d'aquesta borsa única. A aquest efecte, tan sols s'han de baremar els serveis prestats com a personal funcionari dins l'àmbit d'aplicació de l'article 2.1 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com els serveis prestats com a personal laboral inclòs en l'àmbit d'aplicació del Conveni col·lectiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears anàlegs al cos, l'escala i l'especialitat corresponent. En cap cas no es poden valorar els serveis prestats en cossos, escales i especialitats que, per les seves funcions puguin ser semblants o anàlegs, ni els serveis prestats en altres administracions, encara que el nom del cos, l'escala i l'especialitat coincideixi o sigui semblant a la denominació del cos, l'escala i l'especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No s'han de valorar els serveis prestats en cossos docents ni en cossos estatutaris de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de qualsevol altra administració.

b) Els serveis prestats a la Unitat de Suport Conjuntural de la Direcció General de Funció Pública o mitjançant una comissió de serveis d'atribució temporal de funcions, sempre que s'hagin prestat en el mateix cos, escala i especialitat de la borsa que es constitueix.

c) Els coneixements de llengua catalana. Només s'ha de valorar el certificat més alt que aporta la persona interessada, sempre que sigui superior al que figura com a requisit per participar en la borsa a la qual opta, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual es pot acumular a la de l'altre certificat acreditat. En el cas que el nivell de coneixements de català no estigui inscrit en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, es pot al·legar en qualsevol moment desant la justificació corresponent en el Portal de l'Opositor.

e) Les titulacions acadèmiques oficials (inclosos els cursos de postgrau) del mateix nivell o superior a les que s'exigeixen com a requisit per participar en el procés selectiu. En cap cas no s'ha de baremar la titulació que sigui el requisit d'accés per al cos, l'escala i l'especialitat corresponent.

10 Segons el punt 7.1 de les bases les borses úniques s'han d'actualitzar periòdicament per mitjà d'un sistema de talls, d'acord amb el procediment que preveuen els punts 15 i 16 d'aquestes bases. Aquests talls tenen per finalitat incloure-hi noves persones aspirants i afegir-hi els nous mèrits que aportin les persones ja inscrites.

Fonaments de dret

1. L'article 10.2 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) disposa que els procediments de selecció de funcionaris interins han de ser púbics, regint-se en tot cas pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i celeritat.

2. L'article 38.3 del TREBEP, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, disposa que, per tal que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, requereixen l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que: «Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau».

3. L'article 6.3 c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

4. L'article 15.3 de la Llei 3/2007 disposa que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i han de respectar els principis d'igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i d'eficiència.

5. L'article 54.1 a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. L'article 12 de l'annex del Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública.

7. L'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí. En particular, a l'apartat III, punt 9.1 a) es regula l'actualització d'ofici de les borses úniques amb les persones aspirants que aprovin alguna prova, sense que sigui necessari haver superat l'exercici o la fase corresponent.

8. L'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí. En particular, a l'apartat IV, punts 10 a 13, es regula l'actualització ordinària i periòdica de les borses úniques.

9. Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 13 de març de 2025, per la qual es constitueix la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació, i s'aproven les bases que han de regir-la (BOIB núm. 35, de 20 de març).

10. La Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social de 30 de juliol de 2025, de modificació de la Resolució de 13 de març de 2025 de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es va constituir la borsa única de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació (BOIB núm. 120, de 9 de setembre).

11. El Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12. El Decret 8/2025, d'11de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.

13. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Actualitzar d'ofici de forma directa la borsa única de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació, constituïda per Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 13 de març de 2025 (BOIB núm. 35, de 20 de març) amb els aspirants que han aprovat la primera prova de la convocatòria de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure d'aquest mateix cos, escala i especialitat, declarat desert per Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 31 de gener de 2025 (BOIB núm. 17 de 6 de febrer) amb la modificació de la llista que s'adjunta com annex 1.

2. Iniciar el procediment d'actualització ordinària i periòdica de l'esmentada borsa única per tal que les persones que perden la preferència puguin actualitzar els seus mèrits, si escau.

3. Disposar d'un termini de 7 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació per a :

a) Presentar sol·licituds d'inscripció a la borsa única i d'al·legació de mèrits.

b) Complir els requisits exigits per poder formar part de la borsa única.

c) Justificar la concurrència del criteri de desempat que preveu el punt 17 a) de les bases reguladores (tenir la condició de víctima de violència de gènere).

d) Al·legar el mèrit relatiu als coneixements de llengua catalana, en el cas que no estigui ja inscrit en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

4. Les persones que vulguin formar part de la borsa han de presentar una sol·licitud de forma electrònica mitjançant els tràmits telemàtics que estan disponibles en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració

(https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/6317456) i en el Portal de l'Opositor (https://oposicions.caib.es).

5. Les persones ja inscrites d'ofici poden presentar nous mèrits mitjançant el tràmit telemàtic d'aportació de mèrits nous, disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració (https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/6317456) i en el Portal de l'Opositor (https://oposicions.caib.es). Això no obstant, aquests mèrits no es computaran fins que perdin la seva preferència, d'acord amb l'establert al punt 10.2 de les bases.

6. Els mèrits que han de ser objecte de valoració per actualitzar la borsa són els que especifica el punt 13 de les bases i amb la puntuació que s'hi estableix. En cas que es produeixin empats s'han d'aplicar els criteris que estableix el punt 17 de les bases.

7. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en la pàgina web http://oposicions.caib.es. Igualment la publicació de la convocatòria s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 10 de novembre de 2025)

La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social Catalina Teresa Cabrer González

Documents adjunts