Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 817110
Resolució de Batlia d'unificació de categories en els mercats ambulants setmanals del terme municipal de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

ANTECEDENTS DE FET

Primer.- Per decret de Batlia de data 15/10/2020 es van aprovar les bases de concessió de les autoritzacions de venda ambulant als mercats anuals del terme municipal de Calvià ( BOIB núm. 179, de 17 d'octubre de 2020)

En l'article 11.2 de les citades bases s'establien les següents categories permeses:

1.- ALIMENTACIÓ. Fruites i verdures.

2.- ALIMENTACIÓ. Pa i rebosteria.

3.- ALIMENTACIÓ. Xarcuteria i conserves.

4.- ALIMENTACIÓ. Fruits secs, confitats i llepolies.

5.- ALIMENTACIÓ. Carns “a l'ast” i menjars preparats.

6.- PLANTES.

7.- TÈXTILS. Roba de carrer.

8.- TÈXTILS. Roba interior.

9.- TÈXTILS. Roba de llar.

10.- CALÇAT.

11.- MARROQUINERIA.

12.- JOIERIA I COMPLEMENTS.

13.- BASAR. Parament de llar i decoració.

14.- BASAR. Productes electrònics, accessoris i papereria.

15.- PRODUCTES ARTESANALS I ECOLÒGICS NO COMESTIBLES.

Segon.- Per decret de Batlia de data 13 de juny de 2024 (BOIB núm. 88, de 4 de juliol de 2024) es va aprovar la creació de tres nous mercats periòdics setmanals en el municipi de Calvià. En l'apartat tercer del citat decret es va resoldre autoritzar una sèrie de categories donat el seu interès i atractiu, conforme la previsió de l'article 17.1.h del reglament municipal de mercats, que eren les següents:

1.- ALIMENTACIÓ. Fruites i verdures.

2.- ALIMENTACIÓ. Pa i rebosteria.

3.- ALIMENTACIÓ. Xarcuteria i conserves.

4.- ALIMENTACIÓ. Fruits secs, confitats i llepolies.

5.- ALIMENTACIÓ. Carns “a l'ast” i menjars preparats.

6.- PLANTES.

7.- PRODUCTES ARTESANALS I ECOLÒGICS NO COMESTIBLES. Els productes artesanals amb carta d'artesà vigent atorgada pel Consell Insular de Mallorca.

8.- TÈXTIL. Roba interior.

Tercer.- Per decret de Batlia de data 28 d'octubre de 2024 (BOIB núm 142, de 29 d'octubre de 2024) es va aprovar autoritzar una nova categoria de productes per a aquests tres mercats:

9. VENDA ARTESANAL DE PRODUCTES. En aquesta categoria s'inclouen:

  • Productes d'artesania creativa, que és aquella la creació de la qual, producció, transformació o restauració de productes estètics amb característiques específiques inspirades en formes, models, elements decoratius i estils, depenen del venedor que s'encarrega de la seva confecció, construcció o realització. Dins d'aquesta categoria s'inclou:
  1.  Producte balear en la seva més àmplia gamma d'articles.
  2.  Productes derivats del sector de la pell balear
  3.  Altres productes que pel seu interès i atractiu puguin ser autoritzats per Batlia.

Quart.- Per decret de Batlia de data 29 de novembre de 2024 ( BOIB núm. 15 d'1 de febrer de 2025) es va aprovar l'ampliació de les categories dels nous mercats implantats en el terme de Calvià. En aquesta resolució es detallaven ampliació les següents categories:

10. TÈXTIL. Roba de carrer.

11. TÈXTIL. Roba de llar.

12. MARROQUINERIA.

13. CALÇAT.

14. JOIERIA I COMPLEMENTS.

15. BASAR. Parament de llar i decoració.

16. BASAR. Productes electrònics, accessoris i papereria.

Amb la posada en marxa del termini de presentació de sol·licituds de renovació dels llocs dels mercats i de les noves sol·licituds, en presentar-se la mateixa sol·licitud per a tots els mercats ambulants del municipi, s'ha detectat que la numeració de les categories permeses no és exactament la mateixa en els mercats tradicionals ambulants ja implantats fa temps i els mercats de nova implantació, portant a la possible confusió. Per això, es considera necessari unificar les categories en un únic llistat que sigui d'aplicació tant per als mercats tradicionals ja existents i els de nova implantació,tot això conduent a millorar la gestió a l'hora de l'organització dels llocs dels mercats ambulants setmanals municipals.

Cinquè.- Consta informe jurídic de la secció de Comerç de data 31 d'octubre de 2025.

VALORACIÓ JURÍDICA

Primer.- L'article 17 del Reglament municipal, en el punt 1.h estableix la possibilitat que per Batlia es puguin autoritzar pel seu interès i atractiu, una sèrie de productes.

Segon.- L'article 88.6 de la Llei 39/2015 disposa que “l'acceptació d'informes o dictàmens servirà de motivació a la resolució quan s'incorporin al text d'aquesta”.

Examinada la normativa anterior, a l'empara de l'article 13 del reglament municipal i altra normativa aplicable, en virtut de la facultat conferida en l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, i en virtut de la delegació conferida per decret de Batlia de data 12/01/2024,

RESOLC

PRIMER.- UNIFICAR les categories de productes permesos en els mercats ambulants municipals, establint les següents categories:

01.- ALIMENTACIÓ. Fruites i verdures.

02.- ALIMENTACIÓ. Pa i rebosteria.

03.- ALIMENTACIÓ. Xarcuteria i conserves.

04.- ALIMENTACIÓ. Fruits secs, confitats i llepolies.

05.- ALIMENTACIÓ. Carns “a l'ast” i menjars preparats.

06.- PLANTES.

07.- ARTESANS AMB CARTA.

08.- VENDA ARTESANAL DE PRODUCTES.

09.- TÈXTILS. Roba Interior.

10.- TÈXTIL. ROBA DE CARRER.

11.- TÈXTIL. ROBA DE LLAR.

12.- CALÇAT.

13.- MARROQUINERIA.

14.- JOIERIA I COMPLEMENTS.

15.- BASAR. Parament de la llar i decoració.

16.- BASAR. Productes electrònics, accessoris i papereria.

SEGON.- ORDENAR la publicació de la present resolució en el BOIB, en la seu electrònica del tauler d'anuncis municipal i en la pàgina web municipal

https://www.calvia.com/ca/arees-municipals/comerc-i-activitats/fires-i-mercats/mercats-anuals-1/formularis-i-normativa/resolucions-i-normativa

PEU DE RECURS. -El que trasllat a vostè als efectes que procedeixin, significant-li que, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, cal interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que es disposa en l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la desestimació presumpta d'aquest.

El recurs de reposició haurà de presentar-se en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 abans citada, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la seva interposició, quedant en aquest cas expedita la via contenciós-administrativa.

De no utilitzar el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós administratiu, conforme al que s'estableix en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, davant els Jutjats contenciosos administratius dels de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

 

Calvià, a la data de la signatura electrònica (4 de novembre de 2025)

La tinenta de batle delegada de Turisme, Comerç, Activitats, Platges i Litoral, i Infraccions i Sancions (PD 12/01/2024) Elisa Monserrat Mayol