Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

Núm. 816555
Bases que han de regir el procés selectiu per a constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal laboral temporal d'operari/ària de residus sòlids urbans i Punt Verd

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera.- Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la de constituir, pel procediment de concurs, una borsa de treball d'operari/ària de residus sòlids urbans (RSU) a l'efecte de cobrir possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències, necessitats urgents de contractació o qualsevol supòsit de contractació com a personal laboral temporal, de conformitat amb l'article 11 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Segona.- Normativa d'aplicació

Aquestes proves selectives es regeixen per la següent normativa: Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP). Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic dels Treballadors. Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Supletòriament, pel Decret 30/2009, de 22 de maig, mitjançant el qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i per la resta de normativa que sigui aplicable.

Tercera.- Requisits dels aspirants

1.- Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini establert per a la presentació sol·licituds, els requisits següents:

  • Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del qual disposa l'article 57 del TRLEBEP, o estranger amb residència legal a Espanya.
  • Tenir 18 anys i no excedir, l'edat màxima de jubilació forçosa.
  • Estar en possessió del certificat d'ensenyament d'educació obligatòria o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti l'homologació.
  • Estar en possessió del permís de conduir classe B.
  • No tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.
  • Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell A, mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent. En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, es realitzarà una prova específica de llengua catalana, que tindrà caràcter obligatori i eliminatori.
  • No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de les funcions públiques per resolució judicial. En cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
  • No tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.
  • Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell A, mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent. En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, es realitzarà una prova específica de llengua catalana, que tindrà caràcter obligatori i eliminatori.

2.- Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Quarta.- Presentació de sol·licituds

1- Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de presentar segons el model que figura en l'annex I d'aquestes bases, i han d'anar dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Puigpunyent. S'han de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'ara endavant LPACAP. En aquest cas, necessàriament s'haurà d'enviar, mitjançant correu electrònic a l'Ajuntament de Puigpunyent, còpia de la sol·licitud registrada per tenir coneixement d'aquesta presentació.

2- S'estableix una taxa de 20,00€ per a formar part de la present borsa, que s'hauran d'ingressar al següent número de compte: ES48 2100 4397 1902 0000 1579. No obstant això, es podran aplicar bonificacions en els casos següents:

  • Les famílies monoparentals i les famílies nombroses tindran dret a una reducció del 50% de la taxa, sempre que acreditin la seva condició amb la documentació corresponent.
  • Les persones en situació d'atur, inscrites com a demandants d'ocupació i, les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, podran gaudir d'una bonificació del 100%, sempre que es presenti la documentació acreditativa.

3- El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

4- Per a ser admeses i prendre part en la convocatòria, juntament amb la sol·licitud s'haurà d'acompanyar la següent documentació:

  • Fotocòpia del DNI/NIE.
  • Fotocòpia compulsada del títol exigit per a prendre part a la convocatòria o certificat acadèmic que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.
  • Fotocòpia compulsada del permís de conduir B.
  • Fotocòpia compulsada dels documents que siguin necessaris per a la fase de concurs, ordenats seguint l'ordre establert al barem de mèrits de la clàusula setena.
  • Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
  • Certificat mèdic acreditatiu de no tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.
  • Fotocòpia compulsada del certificat de llengua catalana nivell A, en cas de disposar-ne.
  • Justificant del pagament de la taxa de 20,00 euros per a la participació en el procés de selecció, o bé la documentació que acrediti la seva exempció.

Quinta.- Admissió de les persones aspirants

1.- Una vegada finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà en el tauler d'anuncis i es concedirà un termini de tres dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació, per a rectificacions, esmenar errors o possibles reclamacions.

2.- La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions en el termini establert.

3.- A la mateixa resolució es fixarà la data i l'hora de realització de la prova específica de llengua catalana, per aquelles persones que no hagin acreditat documentalment estar en possessió del certificat exigit a la base tercera. La prova serà qualificada d'apte o no apte i implicarà l'eliminació de l'aspirant.

Així mateix, en aquesta resolució també es determinarà la data, l'hora i el lloc de realització de les proves físiques, les quals tindran caràcter eliminatori, i la seva superació serà condició imprescindible per poder continuar en el procés selectiu.

Sisena.- Tribunal Qualificador

1.- El Tribunal Qualificador, que estarà integrat per un president, un secretari i dos vocals amb titulació acadèmica igual o superior a l'exigida a la convocatòria, i els seus corresponents suplents, serà nomenat per la Batlia en la mateixa resolució en què s'aprovi i publiqui la llista d'admesos i exclosos.

Els membres del Tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis.

Setena.- El procés de selecció de personal.

El procés de selecció de personal constarà de dues fases, amb la finalitat de valorar la idoneïtat dels candidats respecte al perfil del lloc de treball ofert, i consistirà en la realització de proves físiques i en la valoració dels mèrits.

 

1. PROVES FÍSIQUES (ELIMINATÒRIES):

- Llançament estàtic de pilota medicinal (pes: 3kg per a dones i 4kg per a homes) amb una distància mínima de 4 metres.

- Carrera de 3 km en un temps màxim de 17 minuts.

Les proves físiques seran avaluades pel cap del Departament de Residus i per un/a funcionari/ària de carrera de l'Ajuntament.

Aquestes tindran caràcter eliminatori, i la seva superació serà condició imprescindible per poder continuar en el procés selectiu.

2. VALORACIÓ DELS MÈRITS:

La puntuació màxima de la fase de concurs és de 25 punts.

Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants seran valorats pel Tribunal i es regirà pel barem següent:

1.- Experiència professional (fins a 15 punts)

En aquest apartat es valoraran:

a) Els serveis prestats en l'Administració pública i que estiguin relacionats amb la plaça convocada, en un lloc igual, similar, o superior, a raó de 0,2 punts per mes de serveis prestats.

b) Els serveis prestats en l'àmbit de l'empresa privada, directament relacionats amb el lloc de treball objecte de les presents bases, a raó de 0,1 punts per mes treballat.

2.- Coneixement de la llengua catalana (fins a 2 punts):

  • Certificat B1 i B2: 1 punt.
  • Certificat superior al nivell C: 1,5 punts.
  • Certificat de coneixement del llenguatge administratiu: 0,5 punts.

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi el certificat de coneixement del llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

3.- Accions formatives (fins a 8 punts):

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'EBAP, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta. Es valoraran en tot cas, el curs bàsic de prevenció de riscos laborals i els cursos en matèria d'igualtat.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada. Es valoraran els cursos a partir de 10 hores de durada.

Aquest apartat serà valorat segons el barem següent:

a) Assistència o no s'esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament: 0,15 punts per hora (puntuació màxima: 3 punts).

b) Aprofitament: 0,25 punts per hora (puntuació màxima: 3 punts).

c) Impartició: 0,35 punts per hora (puntuació màxima: 2 punts).

Octava.- Resolució del concurs

1.- L'ordre de classificació definitiva es determinarà per la suma de les puntuacions obtingudes en els apartats anteriors.

2.- En cas d'empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “experiència professional”.

3.- Una vegada determinades les valoracions i puntuats els mèrits al·legats, el tribunal farà pública la relació dels mèrits i de les proves anteriorment esmentades de les persones que hagin resultat aptes per a formar part de la borsa, ordenades segons la puntuació total obtinguda, de major a menor.

4.- Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del següent al de la publicació, per a efectuar reclamacions o observacions que es considerin oportunes contra l'esmentada llista.

Resoltes les reclamacions pel tribunal, s'elevarà la proposta definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, amb l'objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, si és el cas, a les contractacions que siguin convenients.

5.- La resolució de constitució de la borsa s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Novena.- Funcionament de la borsa de treball

1.- Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball, s'oferirà als aspirants per ordre estricte de la puntuació obtinguda en el procés selectiu. Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, si es produeix altra vacant posterior, es passarà l'oferiment al següent de la llista.

2.- A aquest efecte, l'Ajuntament es posarà en contacte amb la persona seleccionada telefònicament i, amb els candidats fins a tres vegades, si no s'ha pogut contactar amb aquesta persona.

3.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tenia. En el cas que el cessament es faci de forma voluntària i abans d'acabar la prestació dels serveis de manera interina, es passarà al darrer lloc de la borsa.

4.- La renúncia a un lloc de treball ofert suposarà el trasllat de l'aspirant al darrer lloc de la borsa d'ocupació, llevat que justifiqui trobar-se'n alguna de les situacions següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Administració Pública, com a personal funcionari interí en un altre cos o en una altra escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l' Administració Pública com a funcionaris de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

Eventualment, aquest borsa podrà ser utilitzada per a cobrir temporalment places laborals de la categoria d'operari/ària de residus sòlids urbans i Punt Verd.

Desena.- Vigència de la borsa

Aquesta borsa tindrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació de la resolució de constitució al BOIB. Una vegada transcorregut aquest període, la borsa perdrà la seva vigència i no es podrà reactivar.

Onzena.- Incidències, publicitat, règim normatiu i recursos.

El Tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Puigpunyent, al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

El no previst en aquestes bases serà aplicable la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra la convocatòria i les bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

 

En data de la signatura electrònica (17 d'octubre de 2025)

El batle Antoni Marí Enseñat

 

ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA

…………………………………………………..……..major d'edat, amb DNI/NIE núm , domicili a l'efecte de notificacions

i comunicacions en..................................................................., i telèfon núm. ................................, correu electrònic .............................…

EXPOSA:

1. - Que he tingut coneixement de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal d'operari/ària de recollida de residus sòlids urbans i Punt Verd de l'Ajuntament de Puigpunyent, els quals han estat publicats en el BOIB núm. ................ de data .....................

2. - Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

  • Fotocòpia del DNI/NIE.
  • Fotocòpia compulsada del títol exigit per a prendre part a la convocatòria o certificat acadèmic que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.
  • Fotocòpia compulsada del permís de conduir B.
  • Fotocòpia compulsada dels documents que siguin necessaris per a la fase de concurs, ordenats seguint l'ordre establert al barem de mèrits de la clàusula setena.
  • Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
  • Certificat mèdic acreditatiu de no tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.
  • Fotocòpia compulsada del certificat de llengua catalana nivell A, en cas de disposar-ne.
  • Justificant del pagament de la taxa de 20,00 euros per a la participació en el procés de selecció, o bé la documentació que acrediti la seva exempció.

Per tot el que s'ha exposat,

SOL·LICITO:

Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal d'operari/ària de recollida de residus sòlids urbans i Punt Verd de l'Ajuntament de Puigpunyent.

 

Puigpunyent, _______de______________202_.

(Signatura)