Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 813039
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 6 d’octubre de 2025, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases específiques de la borsa extraordinària de treball de tècnic de turisme (exp. 0607-2025-000095)
Versió PDF
En data 20 de novembre de 2017, el Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària, va aprovar la modificació de les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari i personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 146 de 30 de novembre de 2017), aprovades pel Ple del Consell Insular en data 17 de juliol de 2017 (BOIB núm. 99 de 12 d'agost de 2017).
Les bases generals esmentades, en el punt 4, paràgraf tercer, especifiquen que el Servei de Gestió de Persones ha de vetllar perquè les borses de feina tenguin sempre prou gent en funció de la rotació de cada borsa i convocar noves borses per assegurar-ne l'eficàcia.
Pel que s'ha exposat anteriorment, es fa necessària la convocatòria d'una borsa extraordinària de treball de tècnic de turisme.
Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals i en exercici de les competències atribuïdes a l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consell insulars;
El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta el següent
ACORD
Primer. Aprovar la convocatòria i les bases específiques de la borsa extraordinària de treball de tècnic de turisme, segons el document annex.
Segon. Ordenar la publicació de les esmentades bases.
ANNEX Bases específiques del procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal per cobrir places de tècnic de turisme del Consell Insular de Menorca
Primera. Objecte
L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball de tècnic de turisme per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A2, escala d'administració especial i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.
Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovats ambdós pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió ordinària de dia 17 de juliol de 2017 i publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99 de 12 d'agost de 2017. Les bases esmentades van ser modificades pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 146, de 30 de novembre de 2017.
Segona. Requisits i condicions específiques
A més dels requisits i les condicions generals exposades en el punt sisè de les bases generals esmentades, els aspirants han de complir els requisits següents, establerts en el Catàleg de llocs de treball.
— Estar en possessió del grau en Turisme o equivalent. (S'entén per titulació equivalent aquella que en plans d'estudis anteriors donaven accés a l'exercici de les mateixes funcions: diplomatures).
— Tenir el nivell B2 de coneixements de català.
Tercera. Presentació de sol·licituds i documentació
Totes les sol·licituds s'han de presentar en el format oficial que el Consell Insular de Menorca posa a l'abast dels candidats.
Terminis
El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.
Dades consignades a la sol·licitud
Per ser admesos a les proves selectives, els aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de l'acreditació posterior en finalitzar el procés selectiu. La falta d'aquesta manifestació és causa d'exclusió de l'aspirant.
Als efectes d'admissió dels aspirants, únicament es tenen en compte les dades que facin constar a la sol·licitud.
Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat dels aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades al Consell Insular de Menorca.
Les sol·licituds es poden presentar a través dels mitjans següents:
a) Telemàtica:
Es pot fer la sol·licitud de manera totalment telemàtica mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, mitjançant el PIN Ciutadà o Cl@ve, accedint al web oposicions.cime.es.
b) Presencial o manual:
Es pot fer la sol·licitud de manera presencial amb el model de sol·licitud que es pot obtenir al web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC). La sol·licitud s'ha d'emplenar i després registrar al SAC de Ciutadella o de Maó o mitjançant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la instància es presenta per correu, cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l'adreça gestio.persones@cime.es la sol·licitud amb el segell de Correus o el registre d'entrada d'una altra administració per poder-ne tenir constància dins del termini de presentació d'instàncies.
Nota: Les persones que en el moment de convocar aquestes noves borses ja facin feina al CIM (a la mateixa plaça) poden demanar-ne la incorporació i el manteniment de la nota d'oposició de l'anterior convocatòria. Aquesta opció no es podrà considerar en el cas de les persones que s'incorporaren a les borses a la finalització d'un contracte o nomenament fruit de la crida urgent a través del SOIB (base 4 de les bases generals).
Aquesta convocatòria de borses deixa sense efecte les borses anteriors creades per a la mateixa plaça o les mateixes places.
Documentació que s'ha de presentar
a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.
Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.
b) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol. Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït a alguna d'aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.
c) La justificació de la liquidació de la taxa corresponent.
Els drets d'examen per a aquesta convocatòria es fixen en 15 €.
Per a les sol·licituds manuals, cal fer l'ingrés al c/c ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (CaixaBank), del Consell Insular de Menorca, o al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella.
Queden exemptes del pagament de la taxa les persones en situació d'atur i famílies nombroses.
L'acreditació d'aquestes circumstàncies s'ha de fer mitjançant un informe del SOIB o oficina corresponent de les comunitats autònomes en què consti la situació d'aturat dins el termini de presentació de sol·licituds, o mitjançant el títol de família nombrosa.
Aquesta taxa no es requereix a les persones que s'incorporin d'ofici des d'una borsa anterior i que només presentin documentació per a l'actualització de mèrits.
d) Còpia del certificat oficial de coneixements de català de conformitat amb l'acord del Consell Executiu de data 5 de setembre de 2022, relatiu a la correcció dels requisits de català en el catàleg de llocs de treball del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 122 de 17 de setembre de 2022).
Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de l'Institut d'Estudis Baleàrics o de l'òrgan del Govern de les Illes Balears que en tengui la competència.
S'accepta l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi fet abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Els certificats obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat fets en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries, ha de ser mitjançant l'homologació per part de l'Institut d'Estudis Baleàrics o de l'òrgan del Govern de les Illes Balears que en tengui la competència.
Podeu trobar tota la informació a:
https://www.caib.es/webgoib/-/homologacions-amb-els-certificats-oficials-de-coneixements-de-llengua-catalana?p_l_back_url= %2Fwebgoib %2Fcontingut-relacionat %3Fcategory %3D653375
e) Còpia dels documents justificatius dels mèrits. L'experiència laboral s'ha d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'Administració. Sens perjudici de l'anterior, s'ha de tenir en compte el que preveu la base cinquena en relació amb la valoració de l'experiència professional com a autònom o professional liberal.
Nota: Els aspirants que vulguin podran presentar els documents justificatius dels mèrits dins els cinc dies hàbils següents d'haver-se publicat la llista de les persones que hagin superat les proves.
f) El document d'autobarem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).
Quarta. Procés selectiu
El procés selectiu consisteix en la superació d'una prova i en la valoració de mèrits.
Prova: La prova consta de dos exercicis un teòric i un altre teòrico-pràctic.
El teòric consisteix a respondre per escrit un qüestionari, amb quatre respostes alternatives, referit al contingut del temari general.
El teòrico-pràctic consisteix a respondre per escrit cas pràctic referit al temari específic.
Aquesta prova es puntua de 0 a 10 punts i és necessari obtenir un mínim de 5 punts per continuar el procés selectiu.
Valoració de mèrits: Es valoren els mèrits adquirits fins a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds de participació en el procés, dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat i segons el barem que estableixen les bases generals.
Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca s'aporten d'ofici a l'expedient sempre que prèviament s'hagin demanat a la sol·licitud.
No es valoraran els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, posteriors al 16 de juny de 2013, que no hagin estat coberts mitjançant procediment legalment establert.
Els mèrits i la prova es ponderen aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.
Cinquena. Recursos
Contra la convocatòria i bases es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Si, un cop transcorregut aquest termini, no s'ha dictat una resolució, es pot entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Davant la desestimació es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
ANNEX I
Temari general
Tema 1. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.
Tema 2. La funció pública local. Classes de personal. Els drets i els deures de les persones empleades públiques.
Tema 3. El procediment administratiu: concepte, naturalesa i principis generals. Fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i finalització.
Temari específic
Tema 1. Els drets i deures dels usuaris dels serveis turístics i de les empreses turístiques. La Declaració responsable d'inici d'activitat turística i la Comunicació prèvia.
Tema 2. Classificació i definició de les empreses turístiques segons la normativa de les Illes Balears. L'activitat clandestina, oferta il·legal, intrusisme i competència deslleial.
Tema 3. Empreses turístiques d'allotjament. Els principis d'ús exclusiu i d'unitat d'explotació. L'explotació conjunta. La pensió completa integral. La modernització i innovació en la higiene i la neteja.
Tema 4. Els establiments d'allotjament hoteler, apartaments turístics, allotjament de turisme rural, albergs, refugis i hostatgeries. Concepte i classificació
Tema 5. Les empreses comercialitzadores d'estades turístiques en habitatges. Concepte, requisits per a la comercialització i serveis.
Tema 6. Les empreses turístiques de restauració, les d'intermediació turística i les d'informació orientació i assistència turística. Definició i classificació.
Tema 7. La inspecció de turisme: funcions, serveis i deures dels inspectors de turisme.
Tema 8. Les infraccions i sancions en matèria de turisme: les persones responsables. La prescripció de les infraccions i classes de sancions. El procediment sancionador.
Maó, 5 de novembre de 2025
Per delegació del president El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)