Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA, INNOVACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 814250
Resolució de modificació de l’annex I de l’Acord que estableix les bases generals que han de regir les convocatòries de les comissions de serveis de caràcter voluntari per proveir temporalment llocs de treball al Consell de Mallorca
Versió PDF
ANTECEDENTS
1. El dia 28 de maig de 2024, es va aprovar a la sessió ordinària de la mesa general conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS, l'Acord que estableix les bases generals que han de regir les convocatòries de les comissions de serveis de caràcter voluntari per proveir temporalment llocs de treball pel sistema de concurs de mèrits i pel sistema de lliure designació (BOIB núm. 75, de 4 de juny de 2024).
2. En data 7 d'agost de 2024, es va aprovar una modificació de les bases esmentades per resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública (BOIB núm. 107, de 15 d'agost de 2024).
3. Entesa la simplificació administrativa com un procés permanent i integral de transformació i millora del sector públic resultant de un conjunt d'iniciatives de modernització, pel que fa a l'agilització de procediments i reducció de càrregues administratives es considera adient modificar l'annex I de l'Acord esmentat establint en 3 dies el termini d'esmena previst als articles 8.2, i 15.2) i introduir a l'article 15 el caràcter potestatiu de la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari per proveir temporalment llocs de treball pel sistema de de lliure designació.
4. Consta a l'expedient informe jurídic de dia 4 de novembre de 2025, mitjançant el qual s'informa favorablement i es proposa la modificació de l'annex I de l'Acord que estableix les bases generals que han de regir les convocatòries de les comissions de serveis de caràcter voluntari per proveir temporalment llocs de treball al Consell de Mallorca.
FONAMENTS DE DRET
I. El Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears (BOIB núm. 71, de 28 de maig, BOE núm. 15, de 17/01/2025), que en el seu article 1 estableix: «L'objecte i finalitats 1. Aquesta llei té per objecte establir mesures de caràcter extraordinari i urgent per promoure la simplificació i la racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears. Als efectes d'aquesta llei, la simplificació administrativa consisteix a incrementar l'eficàcia i l'eficiència de la gestió administrativa, amb la doble finalitat de millorar tant els serveis a la ciutadania com l'organització i el funcionament intern de les administracions públiques. D'aquesta manera, la simplificació administrativa es tradueix en l'aplicació de les mesures per a la millora de la qualitat normativa, la simplificació normativa, la modernització i la racionalització administratives, la revisió i l'agilització de procediments, la reducció de les càrregues administratives i la transformació del sector públic.»
II. Article 3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, pel que disposa que les administracions públiques han de respectar en la seva actuació el principi de racionalització i agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió, el que comporta l'eliminació dels tràmits innecessaris.
III. D'acord amb l'article 28.1.e) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consell insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) atribueix al Consell Executiu l'aprovació de les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan. Mitjançant l'Acord del Consell Executiu en data de 28 de setembre de 2022, es deleguen determinades atribucions del Consell Executiu en el consellera executiu d'Hisenda i Funció Pública en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), atès el que disposa l'article 9 de la Llei 40/2015, de 2 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en relació amb l'article 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny dels Consells Insulars. Per tot el que s'ha exposat,
RESOLC
1. Modificar l'annex I de l'Acord que estableix les bases generals que han de regir les convocatòries de les comissions de serveis de caràcter voluntari per proveir temporalment llocs de treball al Consell de Mallorca, amb el contingut següent:
8.2. [...] en el termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació, les persones interessades puguin presentar, mitjançant el tràmit telemàtic, les esmenes, les al·legacions o adjuntar el document preceptiu.
15. La convocatòria és potestativa en el supòsit que el lloc de treball que s'hagi de proveir mitjançant la comissió de serveis tengui establerta en la relació de llocs de treball com a forma de provisió la lliure designació.
En el cas que no se'n faci convocatòria, la Secretaria Tècnica del departament al qual està adscrit el lloc de treball que es pretén proveir mitjançant comissió de serveis, amb el vistiplau del conseller, ha de proposar l'adjudicació definitiva a favor de la persona que cregui més idònia, sempre que la persona seleccionada compleixi els requisits que estableix l'apartat 4 d'aquestes Bases i manifesti la seva conformitat amb l'adjudicació de la comissió. La proposta d'adjudicació i el document en què la persona interessada deixi constància de la conformitat s'ha de remetre a l'Escola Mallorquina d'Administració Pública (EMAP) per a la seva tramitació.
15.1. En el cas de fer-ne convocatòria, [...]
15.2. [...] en el termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses, per esmenar el defecte o per adjuntar el document preceptiu.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
3. Aquesta modificació entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. Donar compta a la propera mesa de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada. Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps. No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, al dia de la signatura electrònica: 4 de novembre de 2025
El conseller executiu del Departament d'Hisenda, Innovació i Funció Pública (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Rafael Ángel Bosch Sans