Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA, INNOVACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 804628
Resolució d’aprovació de l’Acord del Tribunal Qualificador de dia 22 d’octubre de 2025, proposta de la persona aspirant que ha superat el procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per a l’ingrés com a personal laboral fix, Subgrup C2, categoria oficial-a de carreteres laboral, del Consell Insular de Mallorca, de nomenament com a personal laboral fix i de l’adjudicació de llocs de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El conseller executiu d'Hisenda, Innovació i Funció Pública del Consell Insular de Mallorca, en data 3 de novembre de 2025, ha adoptat la següent Resolució:

Vista la proposta d'aprovació de l'Acord del Tribunal Qualificador de dia 22 d'octubre de 2025, de la proposta de la persona aspirant que ha superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició per a l'ingrés com a personal laboral fix, Subgrup C2, categoria Oficial-a de carreteres Laboral, del Consell Insular de Mallorca, de nomenament com a personal laboral fix i de l'adjudicació de llocs de treball el contingut de la qual és el següent:

El tribunal qualificador, una vegada que els serveis de l'EMAP han comprovat que es compleixen els requisits de la persona aspirant per ser nomenada personal laboral fix i per haver superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició establert a les bases específiques de la convocatòria de 28 de novembre de 2022 (BOIB núm. 157 del 3 de desembre de 2022), d'acord amb l'ordre de puntuació de la llista definitiva, i comprovats els requisits específics per a l'adscripció al lloc de treball, ha adoptat els acords següents que s'eleven al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública i, per tant,

ES PROPOSA:

1. APROVAR la llista definitiva de les persones aspirants que han superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició  per a l'ingrés com a personal laboral fix de la categoria Oficial-a de carreteres Laboral, del subgrup C2 del Consell Insular de Mallorca, d'acord amb el que s'indica a l'Annex I d'aquest document. D'acord amb l'article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l'article 61.8 del TREBEP, aquesta llista conté, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.

2. NOMENAR personal laboral fix de la categoria Oficial de carreteres laboral, subgrup C2 del Consell Insular de Mallorca, a les persones aspirants que han superat el procediment selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició per a la convocatòria d'aquestes places, d'acord amb el que s'indica a l'Annex I d'aquest document.

3. ADJUDICAR el lloc de treball corresponent, d'acord amb el que s'indica a l'Annex I d'aquest document, a les persones aspirants que han superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició categoria Oficial de carreteres Laboral d'acord amb el resultat del tràmit de manifestació d'ordre de preferències.

4. INFORMAR

a. Que de conformitat amb la base específica 9.3 de l'Annex II de la convocatòria, d'acord amb l'article 22.1 del Decret llei 6/2022 els llocs de prefectures orgàniques i llocs singularitzats s'han d'adjudicar en adscripció provisional.

Que l'adjudicació i adscripció definitiva dels llocs de feina a les persones aspirants esmentades queda condicionada a l'acreditació d'estar en possessió de tots els requisits específics per a l'ocupació del lloc de treball, que hauran de ser requerits si escau per l'administració. En cas de no acreditar-los, l'adscripció del lloc de treball seria amb caràcter provisional.

Que les persones aspirants que es relacionen a continuació NO han acreditat estar en possessió de tots els requisits per a l'adscripció al lloc de treball, per la qual cosa, d'acord amb l'establert a les bases específiques de la convocatòria, l'adjudicació del lloc de treball es farà en adscripció provisional.

Categoria/especialitat

Nom i llinatges

Exempció del requisit de titulació

Oficial de carreteres L

Alberto Riera Baidez

Certificat B2 de coneixements de llengua catalana

La persona aspirant s'han acollit a l'exempció d'acreditació del requisit d'acreditació de coneixements de llengua catalana segons la disposició addicional tretzena del Decret llei 6/2022, de 13 de juny amb la redacció modificada per la disposició final primera del Decret llei 5/2025 de 16 de maig i la base específica 5.2 de l'Annex II de la convocatòria.

De conformitat amb les bases de la convocatòria, aquestes persones restaran obligades, en el termini de quatre anys, comptadors a partir de la pressa de possessió com a personal funcionari de carrera, o la seva contractació com a personal laboral fix, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés de la categoria/especialitat.

Si transcorregut el termini de quatre anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïts els òrgans de representació del personal corresponent. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut en el corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a la categoria/especialitat a la qual s'ha accedit.

Per tot això, i en virtut de les atribucions conferides

RESOLC

1. APROVAR la llista definitiva de les persones aspirants que han superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició  per a l'ingrés com a personal laboral fix de la categoria Oficial-a de carreteres Laboral, del subgrup C2 del Consell Insular de Mallorca, d'acord amb el que s'indica a l'Annex I d'aquest document. D'acord amb l'article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l'article 61.8 del TREBEP, aquesta llista conté, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.

2. INCORPORAR com a personal laboral fix de la categoria Oficial de carreteres laboral, subgrup C2 del Consell Insular de Mallorca, a les persones aspirants que han superat el procediment selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició per a la convocatòria d'aquestes places, d'acord amb el que s'indica a l'Annex I d'aquest document.

3. ADJUDICAR el lloc de treball corresponent, d'acord amb el que s'indica a l'Annex I d'aquest document, a les persones aspirants que han superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs oposició categoria Oficial de carreteres Laboral d'acord amb el resultat del tràmit de manifestació d'ordre de preferències.

4. ORDENAR la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes oportuns. Les persones nomenades disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptat a partir del dia següent a la publicació, per al jurament o promesa i la presa de possessió.

5. L'adscripció al lloc de treball del personal relacionat es durà a terme amb resolucions individualitzades del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública una vegada fiscalitzada de conformitat per la Intervenció General aquesta proposta de Resolució.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'aquesta publicació.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, que esgota la via administrativa, podeu formalitzar demanda davant el Jutjat social de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i esgotada la via administrativa i podeu formalitzar demanda davant el Jutjat social de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos. En les accions derivades d'acomiadament i demés accions subjectes a termini de caducitat, el termini d'interposició de la demanda serà de vint dies hàbils, o l'especial que sigui aplicable.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Palma, a la data de signatura electrònica (3 de novembre de 2025)

El conseller executiu d'Hisenda, Innovació i Funció Pública Rafael Angel Bosch Sans (Decret de 27-08-2019, BOIB núm. 123 de 7 de setembre)

Documents adjunts