Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 798748
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es revoquen les resolucions desestimatòries dels recursos de reposició interposats per diversos aspirants contra la llista definitiva del procediment extraordinari d’accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als any 2018-2022, i s’estimen els recursos

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 27 d'agost de 2024 es va publicar en el BOIB núm. 112 la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procés extraordinari d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als anys 2018-2022.

2. En data 19 de novembre de 2024 es va publicar la llista provisional d'admesos i exclosos a la convocatòria esmentada.Els aspirants següents varen presentar al·legacions contra l'exclusió de la llista provisional:

3. Els aspirants següents varen presentar al·legacions contra l'exclusió de la llista provisional:

  • Amengual Salleras, Antònia Maria (núm. doc. id. ***1463**)
  • Barros Brito, Liliana (núm. doc. id. ***9012**)
  • Bermúdez Gutiérrez, María José (núm. doc. id. ***2636**)
  • Campos Vidal, María Jesusa (núm. doc. id. ***0548**)
  • Celda Martínez, Ana Isabel (núm. doc. id. ***9349**)
  • Chacón Rosales, Alberto (núm. doc. id. ***8959**)
  • Endrina Martín, Josefa (núm. doc. id. ***0148**)
  • Falcó Esteva, María Mercedes (núm. doc. id. ***7116**)
  • Femenias Umbert, Francisca (núm. doc. id. ***1878**)
  • Ferrera Perera, Antonio (núm. doc. id. ***2131**)
  • Garau Juan, Magdalena (núm. doc. id. ***2466**)
  • García Antequera, Verónica (núm. doc. id. ***0862**)
  • García Bonnín, Javier (núm. doc. id. ***5849**)
  • García Saa, M. Luisa (núm. doc. id. ***1368**)
  • Grandi Franceschini, María Cecilia (núm. doc. id. ***4720**)
  • Jordà Martí, Susana (núm. doc. id. ***4072**)
  • Limas Grau, Ángel (núm. doc. id. ***8724**)
  • Llull Gomila, Marina (núm. doc. id. ***1816**)
  • Mirasol García, Jesús María (núm. doc. id. ***2636**)
  • Mon Esbert, Montse (núm. doc. id. ***0285**)
  • Montáñez Campos, Francisco J. (núm. doc. id. ***0548**)
  • Moreno Torres, Sonia (núm. doc. id. ***4204**)
  • Piedrafita Lozoya, Lourdes (núm. doc. id. ***9118**)
  • Rodríguez Serena, Rosa María (núm. doc. id. ***4240**)
  • Vila Bennasar, Carmen (núm. doc. id. ***7192**)

4. Els aspirants fonamentaven les al·legacions en el fet que varen iniciar el procediment electrònic de sol·licitud de carrera però no varen formalitzar i enregistrar la sol·licitud

5. Aquestes al·legacions es varen desestimar per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut per la qual publicava en el BOIB núm. 164, de 14 de desembre de 2024, la llista definitiva de persones que adquireixen o progressen de nivell en la carrera professional, la llista d'exclosos i la llista d'inadmesos en la convocatòria extraordinària esmentada. Posteriorment, les llistes definitives es modificaren en dues ocasions, per mitjà de resolucions del director general del Servei de Salut publicades en el BOIB núm. 89, de 12 de juliol de 2025, i en el BOIB núm. 121, d'11 de setembre de 2025.

6. Contra la Resolució del director general del Servei de Salut de 14 de desembre de 2024 es varen interposar els recursos de reposició següents:

  • RP 19/2025: Barros Britos ,Liliana
  • RP 47/2025: Bermúdez Gutierrez ,María José
  • RP 65/2025: Chacón Rosales ,Alberto
  • RP 50/2025: Endrina Martín, Josefa
  • RP 17/2025: Falcó Esteva, María Mercedes
  • RP 22/2025: Ferrando Bramona, Nuria
  • RP 26/2025: Ferrera Perera, Antonio
  • RP 36/2025: García Bonnín, Javier
  • RP 41/2025: Jordà Martí, Susana
  • RP 48/2025: Limas Garau, Ángel
  • RP 20/2025: Llull Gomila, Marina
  • RP 38/2025: Mirasol García, Jesús María
  • RP 23/2025: Mon Esbert, Josefa
  • RP 12/2025: Montáñez Campos, Francisco Javier
  • RP 16/2025: Moral García, Santiago
  • RP 51/2025: Moreno Torres, Sonia
  • RP 25/2025: Piedrafita Lozoya, Lourdes
  • RP 34/2025: Rodríguez Serena, Rosa Maria
  • RP 64/2025: Vila Bennasar, Carmen

7. Per mitjà de resolucions de la subdirectora de Relacions Laborals i Atenció al Professional —per suplència del director general del Servei de Salut de les Illes Balears— es varen desestimar els recursos de les persones següents:

  • Barros Britos, Liliana (Resolució de 24 de març de 2025)
  • Bermúdez Gutiérrez, María José (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Endrina Martín, Josefa (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Falcó Esteva, María Mercedes (Resolució de 24 de març de 2025)
  • Ferrando Bramona, Nuria (Resolució de 24 de març de 2025)
  • Ferrera Perera, Antonio (Resolució de 26 de març de 2025)
  • García Bonnín, Javier (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Jordá Martí, Susana (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Limas Garau, Ángel (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Llull Gomila, Marina (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Mirasol García, Jesús María (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Mon Esbert, Josefa (Resolució de 24 de març de 2025)
  • Montáñez Campos, Francisco Javier (Resolució de 24 de març de 2025)
  • Moral García, Santiago (Resolució de 24 de març de 2025)
  • Moreno Torres, Sonia (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Piedrafita Lozoya, Lourdes (Resolució de 26 de març de 2025)
  • Rodríguez Serena, Rosa María (Resolució de 26 de març de 2025)

8. Es varen inadmetre, per extemporanis, el recursos de reposició següents:

  • RP 65/2025: Chacón Rosales, Alberto
  • RP 64/2025: Vila Bennasar, Carmen

9. Contra les resolucions desestimatòries dels recursos de reposició, s'interposaren diversos recursos contenciosos administratius, que han donat lloc a les actuacions següents:

  • Procedimiento abreviado núm. 185/2025, seguido a instancias de Iliana Barros Brito y otros
  • Procediment abreujat núm. 185/2025, seguit a instàncies de Iliana Barros Brito i altres
  • Procediment abreujat núm. 178/2025, seguit a instàncies de Josefa Endrina Martín
  • Procediment abreujat núm. 161/2025, seguit a instàncies de Nuria Ferrando Bramona
  • Procediment abreujat núm. 183/2025, seguit a instàncies de Javier García Bonnín
  • Procediment abreujat núm. 182/2025, seguit a instàncies de Susana Jordà Martí
  • Procediment abreujat núm. 155/2025, seguit a instàncies de Josefa Mon Esbert
  • Procediment abreujat núm. 146/2025, seguit a instàncies de Rosa María Rodríguez Serena

10. En data 14 d'octubre de 2025, el Jutjat Contenciós Administratiu núm. 4 de Palma dictà una sentència estimatòria de les pretensions de la senyora Josefa Endrina Martín.

11. La resta dels recursos contenciosos administratius esmentats estan pendents de resolució judicial

Fonaments jurídics

1. L'article 109 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant, LPAC), estableix que les administracions públiques poden revocar, mentre no hagi transcorregut el termini de prescripció, els seus actes de gravamen o desfavorables, sempre que aquesta revocació no constitueixi dispensa o exempció no permesa per les lleis, ni sigui contrària al principi d'igualtat, a l'interès públic o a l'ordenament jurídic.

2. L'article 110 de la LPAC estableix els límits a questa revisió, que no es pot exercir quan, per prescripció d'accions, pel temps transcorregut o per altres circumstàncies, el seu exercici sigui contrari a l'equitat, a la bona fe, al dret dels particulars o a les lleis.

3. L'article 69 de la LPAC estableix que si la sol·licitud d'iniciació no reuneix els requisits que assenyala l'article 66, i, si s'escau, els que assenyala l'article 67 o altres d'exigits per la legislació específica aplicable, s'ha de requerir l'interessat perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que estableix l'article 21

En virtut d'aquest article, s'hauria d'haver requerit a les persones interessades perquè esmenessin la sol·licitud, la qual cosa no es va fer.

4. L'article 35.1 de la LPAC disposa que els actes que es dictin en l'exercici de potestats discrecionals han de ser motivats.

5. La Sentència 102/2025 dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 4 en les actuacions del procediment abreujat núm. 178/2025 estima les pretensions de la recurrent Josefa Endrina Martín perquè —tot i que accepta que no va completar ni signar la sol·licitud i, per tant, no va finalitzar el procés— considera que aplicant la jurisprudència del Tribunal Suprem se li hauria d'haver donat la possibilitat d'esmena per mitjà del tràmit que es preveu en l'article 68 de la Llei 39/2015.

6. La Sentencia 954/2022, de 2 de juliol, del Tribunal Suprem, citada en el fonament jurídic segon de la Sentència 102/2025 esmentada, va establir el següent [text original]:

Sería sumamente difícil -por no decir impossible- argumentar que la previsión legal del carácter subsanable de la omisión de firma en las solicitudes no es aplicable a las solicitudes presentadas por vía electrónica. Ello vale igualmente para aquellas omisiones que, sin referirse a la firma electrónica propiamente dicha, afectan a la "acreditación de la autenticidad de la voluntad" del solicitante, como podría ser el paso final de validar lo formulado y enviado por vía electrónica.”

7. L'article 51 de la LPAC determina que l'òrgan que anul·li les actuacions ha de disposar sempre la conservació d'aquells actes i tràmits el contingut dels quals s'hauria mantingut igual si no s'hagués comès la infracció.

8. L'article 76 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (en endavant, LJCA) preveu que si, una vegada interposat recurs contenciós administratiu, l'administració demandada reconeix totalment en via administrativa les pretensions del demandant, qualsevol de les parts pot posar-ho en coneixement del jutjat amb l'objecte que dicti una interlocutòria per la qual declari acabat el procediment i ordeni l'arxivament del recurs, si el reconeixement no infringeix manifestament l'ordenament jurídic.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Revocar aquestes resolucions de la subdirectora de Relacions Laborals i Atenció al Professional —per suplència del director general del Servei de Salut de les Illes Balears:

  • Resolució de data 24 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Barros Britos, Liliana
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Bermudez Gutiérrez, María José
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Endrina Martín, Josefa
  • Resolució de data 24 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Falcó Esteva, María Mercedes
  • Resolució de data 24 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Ferrando Bramona, Nuria
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Ferrera Perera, Antonio
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Garcia Bonnin, Javier
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Jordà Martí, Susana
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Limas Garau, Ángel
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Llull Gomila, Marina
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Mirasol García, Jesús María
  • Resolució de data 24 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Mon Esbert, Josefa
  • Resolució de data 24 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Montáñez Campos Francisco Javier
  • Resolució de data 24 de març de 2024 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Moral García, Santiago
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Moreno Torres, Sonia
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Piedrafita Lozoya, Lourdes
  • Resolució de data 26 de març de 2025 per la qual es desestima el recurs de reposició interposat per Rodríguez Serena, Rosa María

2. Estimar els anteriors recursos de reposició interposats contra la Resolució del director general del Servei de Salut per la qual es publicà la llista definitiva d'admesos (BOIB núm. 164, de 14 de desembre de 2024), i anul·lar-la parcialment, pel fet de ser contrària a dret.

3. Retrotreure el procediment extraordinari convocat per la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de data 26 d'agost de 2024 al tràmit d'al·legacions contra la llista provisional.

4. Estimar les al·legacions presentades pels aspirants esmentats i, en conseqüència, requerir-los perquè en un termini de 10 dies esmenin la sol·licitud manifestant la voluntat expressa de signar i finalitzar el procés.

5. Conservar la resta d'actes i de tràmits del procediment, de conformitat amb l'article 51 de la LPAC.

6. Notificar aquesta resolució a les persones interessades i als serveis administratius que n'han de donar compliment

7. Comunicar aquesta resolució a l'Advocacia de la CAIB i al Jutjat Contenciós núm. 4 a l'efecte que s'arxivin les actuacions judicials per causa del reconeixement extra processal de les pretensions dels recurrents, de conformitat amb allò que s'estableix en l'article 76 de la LJCA.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

(Signat electrònicament: 30 d'octubre de 2025)

La subdirectora de Relacions Laborals i Atenció al Professional Per delegació de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (BOIB núm. 109, de 05/08/2023). Per suplència —abstenció— del director general del Servei de Salut, del director de Gestió i Pressuposts, de la directora de Recursos Humans, de la directora de Coordinació Administrativa i del subdirector de Gestió de Personal (BOIB núm. 131, de 23/09/2023 i art 13.1 de la Llei 40/2015) (Verónica Segura Robles)