Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA

Núm. 796519
Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia per la qual es modifica la Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, de 9 d’abril de 2025, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per finançar despeses de funcionament de les organitzacions i associacions empresarials de les Illes Balears per a l’any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant la Resolució del Conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de data 9 d'abril de 2025 es va publicar la convocatòria de subvencions per finançar despeses de funcionament de les organitzacions i associacions empresarials de les Illes Balears per a l'any 2025 (BOIB núm. 46, de 15 d'abril).

Aquesta convocatòria està prevista dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024–2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024, en concret, en l'objectiu I, línia 2.18, que preveu la convocatòria d'ajuts destinats a donar suport a les entitats associatives empresarials per a la consecució i el compliment dels objectius que els són propis.

D'acord amb el punt cinquè de la Resolució de convocatòria, l'import econòmic és de 350.000 euros amb càrrec a la partida pressupostària 19301/G/761A01/48000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de l'any 2024, prorrogats d'acord amb l'article 47 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la CAIB, i l'Ordre 1/2025 del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 9 de gener de 2025.

El sistema de concessió dels ajuts es va fer aplicant un criteri de resolució per ordre rigorós d'entrada de dia i hora de les sol·licituds al Registre del Govern de les Illes Balears, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària. L'import inicialment previst per a aquesta convocatòria, 350.000 euros, serà insuficient per atendre les sol·licituds presentades, i, atès que des de la Conselleria d'Empresa, Autònoms i Energia s'entén que és clau mantenir el funcionament d'aquestes entitats, es considera oportú fer una ampliació del crèdit necessari per tal que totes les sol·licituds presentades obtenguin l'ajuda de referència.

En data 22 d'octubre de 2025 la directora general d'Empresa, Autònoms i Comerç ha emès un informe justificatiu sobre la necessitat d'aprovar una modificació de la convocatòria de subvencions per finançar despeses de funcionament de les organitzacions i associacions empresarials de les Illes Balears per a l'any 2025, que recull les raons que justifiquen la necessitat d'ampliar el crèdit de la convocatòria.

A hores d'ara, hi ha crèdit suficient a la partida pressupostària 19301/G/761A01/48000/00 dels pressuposts vigents per a aquest exercici pressupostari 2025 per poder augmentar l'import econòmic d'aquesta convocatòria en 230.000 euros.

Atès que hi ha disponibilitat pressupostària, i amb la finalitat d'atendre la totalitat de les sol·licituds presentades, resulta oportú modificar la convocatòria de subvencions per finançar despeses de funcionament de les organitzacions i associacions empresarials de les Illes Balears per a l'any 2025, per tal d'ampliar en 230.000 euros el crèdit inicial de 350.000 euros. Amb aquesta ampliació de crèdit, la convocatòria disposarà d'una dotació total de 580.000 euros.

Crèdit inicial

350.000 €

Partida 19301G/761A01/48000/00

Ampliació de crèdit

230.000 €

Partida 19301G/761A01/48000/00

Crèdit després de la modificació

580.000 €

Partida 19301G/761A01/48000/00

Per tot això, és convenient modificar la convocatòria de subvencions per finançar despeses de funcionament de les organitzacions i associacions empresarials de les Illes Balears per a l'any 2025, i tenint en compte la disponibilitat pressupostària, dict la següent

Resolució

1. Modificar l'apartat cinquè de la resolució de convocatòria, que queda redactat de la manera següent:

L'import econòmic d'aquesta convocatòria és de 580.000 euros. Els ajuts s'han de concedir amb càrrec a la partida pressupostària 19301/G/761A01/48000/00 del pressupost vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.

 

2.  Ordenar que es comuniqui aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions, i que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Autònoms i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (30 d'octubre de 2025)

El conseller d'Empresa, Autònoms i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García