Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 793692
Resolució de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s'aprova la convocatòria anual per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional docent del personal docent laboral de l'ensenyament públic no universitari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Versió PDF
Fets
1. El dia 1 d'abril de 2025 la Conselleria d'Educació i Universitats i el Comitè d'empresa del professorat de religió al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears varen adoptar l'acord per al desenvolupament de la carrera professional del professorat de religió de l'ensenyament públic no universitari, que va ser ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de maig de 2025 pel qual, a més, s'estenen els efectes a la resta del personal docent laboral de l'ensenyament públic no universitari.
2. La base quarta de l'Acord de l'1 d'abril configura la carrera professional en una part consolidable i una part no consolidable. La part consolidable s'estructura en tres trams. En cadascun, per adquirir el dret d'accés al tram superior s'ha de tenir reconegut el sexenni corresponent.
3. Així mateix, d'acord amb el punt 1 de la base novena, l'accés als diferents trams de carrera professional es produeix mitjançant una convocatòria anual, que ha d'aprovar la directora general de Personal Docent i Centres Concertats, i en el procediment de la qual s'han d'acreditar els requisits i l'avaluació favorable en relació als indicadors d'avaluació. Aquests requisits es preveuen al punt 3 de la base sisena i, pel que fa al primer tram, són els següents: tenir reconegut el primer sexenni, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.
4. Ens trobam, per tant, davant la necessitat d'aprovar i publicar la convocatòria anual per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional del personal laboral docent de l'ensenyament públic no universitari al servei l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, la convocatòria ha de preveure les característiques que determina la base tercera i, especialment, que és voluntària, personalitzada, irreversible pel que fa als trams consolidables, progressiva, oberta i incentivada.
Fonaments de dret
1. Acord del Consell de Govern de 9 de maig de 2025 pel qual es ratifica l'Acord de dia 1 d'abril de 2025 entre la Conselleria d'Educació i Universitats i el Comitè d'Empresa del Professorat de Religió de bases per al desenvolupament de la carrera professional d'aquest professorat, i pel qual s'estenen els efectes a la resta del personal docent laboral de l'ensenyament no universitari (BOIB núm. 59, de 10 de maig de 2025).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria anual per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional docent del personal docent laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que figura com a annex d'aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució queda lliure la via jurisdiccional social, mitjançant acció que s'ha d'exercir en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 69.2 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la Jurisdicció Social.
Palma, en la data de signatura electrònica (30 d'octubre de 2025)
La directora general de Personal Docent i Centres Concertats Joana Maria Cabrer Sureda
ANNEX Bases de la convocatòria
1. Objecte
Aquestes bases tenen per objecte regular la convocatòria anual per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional del personal laboral docent de l'ensenyament públic al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Àmbit d'aplicació
Aquesta convocatòria s'aplica al personal laboral docent al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que compleixi els requisits que s'indiquen en la base 3.
3. Requisits
a) No tenir reconegut, en la data de publicació de la convocatòria, el primer tram de la part consolidable de la carrera professional.
b) Estar, en la data de publicació d'aquesta convocatòria, en alguna de les situacions administratives següents:
c) Tenir reconegut el primer sexenni en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria.
d) Obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors (2021-2022, 2022-2023, 2023-2024 i 2024-2025) d'acord amb el règim disciplinari aplicable.
4. Presentació de sol·licituds
4.1. Els personal docent laboral objecte de la convocatòria ha de sol·licitar el reconeixement de la part consolidable de la carrera professional mitjançant el tràmit habilitat a l'efecte en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
4.2. El termini de presentació de sol·licituds serà del dia 4 al 13 de novembre de 2025.
5. Acreditació dels requisits
La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha de comprovar que el personal laboral docent de l'ensenyament públic inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquesta convocatòria compleix els requisits prevists en la base 3.
6. Llistes provisionals i llistes definitives
6.1. Una vegada comprovats els requisits, la directora general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució que aprovi la llista provisional de professorat laboral docent als quals se'ls reconeix el dret de ser avaluats per a l'obtenció del primer tram de primer tram de la part consolidable de la carrera professional, que s'ha publicar el mateix dia que es dicti al web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://dgpdocen.caib.es).
6.2. Les persones interessades disposaran d'un termini de cinc dies hàbils per reclamar contra la llista provisional esmentada.
6.3. Finalitzat el termini anterior i acceptades les al·legacions, si escau, i esmenats els errors detectats, la directora general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives corresponents. El mateix dia en què es dicti aquesta resolució també s'ha de publicar al web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://dgpdocen.caib.es).
7. Informe d'avaluació
7.1. L'informe d'avaluació només s'ha d'emetre en relació a les persones que acompleixen els requisits previstos en les lletres a) b) i c) de la bases 3.
7.2. L'informe s'ha d'emetre abans del 19 de desembre de 2025 d'acord amb els annexos de l'acord del Consell de Govern de 9 de maig de 2025 i ha d'estar referit a la plaça que el personal docent laboral ocupa durant el curs 25-26.
7.3. L'avaluació és positiva quan el docent obté, de la mitjana aritmètica de tots els indicadors entre l'avaluació i autoavaluació que s'estableix a l'annex d'aquest acord, un valor igual o superior a 1.2 punts; cada indicador es valora de 0 a 2 (0=poc, 1=suficient, 2= molt).
7.4. L'informe l'han de signar el cap d'estudis o el secretari i el director del centre on s'exerceix la funció docent. En el cas dels docents que formen part de l'equip directiu, l'informe l'ha de signar l'inspector del centre.
7.5. Per a l'avaluació docent, els equips directius o els inspectors d'educació, quan correspongui, han de consultar el parer de l'equip docent del qual forma part la persona que s'avalua.
7.6. La persona que ha de signar l'informe ha de gestionar que la persona avaluada empleni prèviament l'autoavaluació.
7.7 Una vegada emès l'informe s'ha de donar trasllat d'una còpia a la personal avaluada perquè, en el termini de cinc dies hàbils, en cas de disconformitat, presenti una reclamació davant la Comissió de Revisió.
8. Comissió de Revisió
8.1. S'ha de constituir una comissió de revisió com a òrgan col·legiat a què li correspon informar sobre les reclamacions presentades en cas de disconformitat amb els informes d'avaluació; la Comissió de Revisió pot recaptar la informació que consideri oportuna per informar sobre les reclamacions. La Comissió ha de presentar l'informe a la persona titular de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats en què s'ha de declarar l'avaluació positiva o negativa.
8.2. La Comissió de Revisió està formada per:
8.3. A les sessions de la Comissió hi pot assistir, amb veu però sense vot, un representant de cada una de les organitzacions sindicals del Comitè d'Empresa del Professorat de Religió.
9. Proposta de resolució
9.1. El director de cada centre ha de proposar a la Direcció General de Personal Docent Centres Concertats la llista de docents amb avaluació positiva i amb dret a percebre el complement de carrera del primer de la part consolidable de la carrera professional, així com la llista de les persones amb avaluació negativa que no han presentat reclamació davant de la comissió de Revisió.
9.2 Respecte de les avaluacions que hagin estat objecte de reclamació davant la Comissió de Revisi´ó la Comissió ha de fer la proposta corresponent.
10. Resolució Provisional
10.1. D'acord amb les propostes rebudes, la directora general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució provisional per a qual reconeix o denega el primer de la part consolidable de la carrera professional, amb indicació, respectivament dels efectes administratius i econòmics dels reconeixement i dels motius de denegació, que s'ha de publicar el mateix dia que es dicti a la pàgina web de la de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://dgpdocen.caib.es).
10.2 Les persones interessades disposaran de cinc dies hàbils per reclamar contra la resolució provisional esmentada.
11. Resolució definitiva
11.1 Un cop finalitzat el termini anterior, acceptades les al·legacions, si n'hi han, i esmenats els errors detectats, si escau, la directora general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució definitiva per la qual reconeix o denega el primer tram de la part consolidable de la carrera professional, amb indicació, respectivament, dels efectes administratius i econòmics del reconeixement i dels motius de denegació, que s'ha de publicar el mateix dia que es dicti a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent <http://dgpdocen.caib.es>.
11.2. Contra aquesta resolució, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició davant la directora general de Personal Docent i Centres Concertats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat.
11.3. Una vegada reconegut el dret, la incorporació al primer tram de la part consolidable de la carrera professional és irrenunciable.
12. Efectes administratius i econòmics del reconeixement
Els efectes econòmics i administratius del reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional docent del personal laboral docent es retrotreuen al primer dia del mes següent a la data del reconeixement del primer sexenni per aquells que el tengui reconegut el primer sexenni entre l'1 de gener de 2024 i la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria.