Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 788118
Resolució del conseller d’Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Planificació i Gestió Educatives, per establir el procediment específic per a la realització de les avaluacions de diagnòstic en els centres docents no universitaris de les Illes Balears durant del curs 2025-2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (d'ara endavant, LOE), a la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), determina amb caràcter bàsic, als articles 21 i 29, que tots els centres educatius duran a terme una avaluació de diagnòstic de les competències adquirides pel seu alumnat al quart curs d'educació primària i al segon curs d'educació secundària obligatòria.

Aquesta avaluació, de caràcter censal, té com a marc de referència l'establert a l'article 144.1 d'aquesta llei, que també té caràcter bàsic segons la seva disposició addicional cinquena.

Així mateix, assenyala que la finalitat d'aquesta avaluació serà diagnòstica i estableix que s'hi comprovarà, almenys, el grau de domini de la competència en comunicació lingüística i de la competència matemàtica; en el marc comú de referència elaborat per l'Institut Nacional d'Avaluació Educativa (INEE), en col·laboració amb els organismes corresponents de les administracions educatives.

2.Al punt 3 de l'article 142 de la LOE s'indica que els equips directius i el professorat dels centres docents col·laboraran amb les administracions educatives en les avaluacions que es realitzin als seus centres.

3.Així com determina la LOMLOE des del curs 2023-2024, anualment, s'han de dur a terme a les Illes Balears, tant a l'educació primària com a l'educació secundària, les avaluacions de diagnòstic on s'han d'avaluar com a mínim 4 competències: la competència matemàtica, la competència lingüística en llengua anglesa, la competència lingüística en llengua castellana i la competència lingüística en llengua catalana.

4.En data 25 de setembre de 2025 es va publicar al BOIB la Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Planificació i Gestió Educatives, per establir el procediment per a la realització de les avaluacions de diagnòstic regulades per la LOMLOE en els centres docents no universitaris de les Illes Balears a partir del curs 2025-2026.

A aquesta Resolució es va establir el procediment general per dur a terme les avaluacions de diagnòstic als centres docents no universitaris de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments, tant d'educació primària com d'educació secundària obligatòria a partir del curs 2025-2026.

5.El procediment general que s'estableix a l'esmentada Resolució s'ha de concretar anualment en funció del format de l'avaluació, les dates d'aplicació, les retribucions dels docents col·laboradors i altres aspectes que no poden definir-se de forma general. 

6.En data 16 d'octubre de 2025 el director de l'IAQSE emet un informe sobre la necessitat d'establir el procediment específic per a la realització de les avaluacions de diagnòstic en els centres docents no universitaris de les Illes Balears durant el curs 2025-2026.

Fonaments de dret

1.A l'article 29 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (d'ara endavant, LOE), a la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix que en el segon curs d'educació secundària obligatòria tots els centres han de dur a terme una avaluació de diagnòstic de les competències adquirides pel seu alumnat. De la mateixa forma que l'article 21 estableix el mateix per a l'alumnat de 4t d'educació primària.

Aquesta avaluació, que és responsabilitat de les administracions educatives, té un caràcter informatiu, formatiu i orientador per als centres, per al professorat, per a l'alumnat i les seves famílies, i per al conjunt de la comunitat educativa. Aquestes avaluacions, de caràcter censal, tenen com a marc de referència el que s'estableix a l'article 144.1 d'aquesta Llei.

2.En l'article 142 de la LOE s'explica que, les administracions educatives, mitjançant els organismes corresponents que determinin, han d'avaluar el sistema educatiu dins l'àmbit de les seves competències i que els equips directius i el professorat dels centres docents hauran de col·laborar amb les administracions educatives en les avaluacions que s'hi realitzin.

3.El punt 76 de l'article únic de la LOMLOE que modifica l'article 144 de la LOE disposa que correspon a les administracions educatives, en el marc de les seves competències respectives, desenvolupar i controlar les avaluacions de diagnòstic en les quals participen els centres que en depenen i proporcionar els models i suports pertinents a fi que tots els centres puguin dur a terme de manera adequada aquestes avaluacions.

Al punt 4 d'aquest article s'especifica que aquestes avaluacions han de tenir en compte l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de discapacitat.

4.Aquesta mateixa llei, a l'article 132, estableix entre les competències del director o directora la d'exercir el comandament de tot el personal adscrit al centre i la d'impulsar les avaluacions internes del centre; i col·laborar en les avaluacions externes i en l'avaluació del professorat. I, a l'article 91, entre les funcions del professorat, la de participar en els plans d'avaluació que determinin les administracions educatives o els mateixos centres.

5.En l'àmbit autonòmic, la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (d'ara endavant, LEIB), també regula en el Títol VII capítol II l'avaluació del sistema educatiu. Al punt 1 de l'article 155 s'estableix que “l'avaluació del sistema educatiu és un procés intern de l'administració educativa d'abast general que té com a finalitat recollir informació referida a les polítiques educatives, a les institucions, a les pràctiques educatives i als seus resultats, per després analitzar la informació obtinguda, valorar-la i interpretar-la amb l'objecte de mantenir les pràctiques i les polítiques educatives, millorar-les o modificar-les, per convertir-la en un instrument que contribueixi a la millora dels resultats educatius”.

6.L'article 158 de la LEIB estipula que els òrgans responsables de l'avaluació són l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE) i el Departament d'Inspecció Educativa (DIE).

7.A la mateixa LEIB, a l'article 159.1, s'indica que constitueix un dret de la ciutadania estar informada de l'estat general del sistema educatiu, així com de cada un dels seus components.

8.El punt 2 de l'article 159 de la LEIB determina que l'administració educativa ha de garantir, mitjançant els procediments oportuns, la participació de la comunitat educativa tant en la fase de disseny, preparació i aplicació de les avaluacions internes i externes dels centres, com en el procés d'anàlisi dels resultats obtinguts i, sobretot, en la definició i l'adopció dels compromisos de millora oportuns.

9.El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB de 16 de febrer), estableix en l'article 21 que en l'avaluació externa dels centres, que han de dur a terme el DIE i l'IAQSE, hi han de col·laborar, en els aspectes que específicament es determinin, els òrgans col·legiats de govern i l'equip directiu, els òrgans de coordinació docent i els serveis externs, així com els diferents sectors de la comunitat educativa i les seves organitzacions; i en l'apartat 2.f.1 de l'article 29, que recull les funcions de la direcció amb relació a l'avaluació del centre, hi figura la de col·laborar en les avaluacions externes.

10.A la disposició addicional segona del Decret 4/2023 de 13 de febrer, que fa referència als centres privats, concertats i no concertats, indica que seran d'aplicació els principis continguts a l'article 21 sobre avaluació externa dels centres, sense perjudici de la seva autonomia organitzativa.

11.L'article 3 del Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que regula les indemnitzacions.

12.L'apartat 5 de l'article 2 del Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en la nova redacció donada per la Disposició final tretzena de la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025 permet, amb caràcter excepcional i autorització prèvia, la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habitual de treball per part del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears o dels ens del sector públic que en depenen.

13.L'article 30 de la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025 regula els mòduls econòmics de distribució de fons públics per al sosteniment de centres educatius privats concertats de les Illes Balears. A l'apartat 3 d'aquest article s'indica que la Conselleria d'Educació i Universitats podrà finançar, amb càrrec als mòduls econòmics que comprenen les despeses de personal d'administració i serveis, qualsevol programa de caràcter educatiu i qualsevol despesa de funcionament que aprovi el Consell de Govern mitjançant un acord.

14.A l'apartat 4 de l'article 2 del Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'estableix que la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives té la competència en matèria d'avaluació i qualitat del sistema educatiu.

15.A l'article 1 del Decret 145/2000, de 3 de novembre, de creació de l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears es determina que l'objectiu d'aquest Institut és el de dur a terme tasques d'anàlisi i avaluació externa del sistema educatiu de les Illes Balears.

16.La Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Planificació i Gestió Educatives, per establir el procediment per a la realització de les avaluacions de diagnòstic regulades per la LOMLOE en els centres docents no universitaris de les Illes Balears a partir del curs 2025-2026, publicada al BOIB número 128 de 25 de setembre de 2025.

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Educació i Universitats que dicti una resolució en els termes següents:

1.Establir i aprovar el procediment específic per dur a terme les avaluacions de diagnòstic als centres docents no universitaris de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments, tant d'educació primària com d'educació secundària obligatòria el curs 2025-2026.

2.Encarregar a l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE) la responsabilitat de la gestió de les avaluacions de diagnòstic del curs 2025-2026, sense perjudici de les funcions que la normativa autonòmica atribueix a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives en aquesta matèria.

3.Ajustar el procediment específic d'aquestes avaluacions a allò que s'indica a l'annex d'aquesta Resolució.

4.Encarregar a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives la coordinació general de les actuacions de l'IAQSE en els processos d'aquest tipus d'avaluació i facultar aquesta Direcció General perquè dicti les resolucions i arbitri els recursos i les mesures necessàries perquè els processos esmentats puguin desenvolupar-se regularment i d'acord amb les finalitats previstes.

5.Publicar la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat al BOIB, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (23 d'octubre de 2025)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

La directora general proposant Catalina Maria Ginart Serrano

 

 

ANNEX Procediment específic per a la realització de les avaluacions de diagnòstic en els centres docents no universitaris de les Illes Balears durant el curs 2025-2026

1. Competències objecte d'avaluació

Aquesta avaluació té caràcter formatiu i intern per als centres educatius, i té com a finalitat determinar el grau de domini de l'alumnat en les competències següents:

a) matemàtica,

b) en comunicació lingüística en llengua catalana,

c) en comunicació lingüística llengua castellana, i

d) en comunicació lingüística en llengua anglesa.

2. Poblacions implicades

Les avaluacions tenen caràcter censal amb una mostra de contrast. Això implica que han de ser realitzades per tot l'alumnat de quart curs d'educació primària i de segon curs d'educació secundària obligatòria dels centres docents no universitaris de les Illes Balears.

A l'alumnat, a les seves famílies, al professorat del nivell avaluat i a les direccions dels centres se'ls han d'aplicar uns qüestionaris de context.

3. Característiques tècniques de l'avaluació durant el curs 2025-2026

1. Amb la finalitat d'oferir als centres educatius uns referents que permetin una interpretació completa i contextualitzada dels resultats, es durà a terme una avaluació externa a una mostra d'alumnes escolaritzats en els nivells avaluats.

L'aplicació de les proves als grups mostrals s'ha de fer mitjançant personal extern als centres, sota la supervisió de l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE) i del Departament d'Inspecció Educativa (DIE).

La mostra s'obtindrà mitjançant un procediment de mostreig aleatori i estarà formada, aproximadament, per 76 grups d'uns 50 centres per a cada nivell educatiu.

L'IAQSE serà l'organisme responsable del control de la mostra. Els resultats obtinguts seran representatius a escala autonòmica i, com a mínim, s'han de donar d'acord amb les variables d'estratificació illa i titularitat del centre. Per tal d'evitar la possible identificació de centres, els centres d'Eivissa i Formentera s'agruparan en un mateix estrat de la variable d'estratificació illa.

2. L'IAQSE organitzarà l'avaluació externa dels grups mostrals amb la col·laboració de la direcció i del personal docent dels centres que en formen part.

3. A l'alumnat se li han d'administrar els instruments d'avaluació corresponents, amb la finalitat de determinar el grau d'assoliment de les competències establertes.

4. La durada efectiva de cada prova serà, com a màxim, de seixanta minuts. No es considerarà com a temps de prova el dedicat a l'organització, a la comunicació d'instruccions ni a l'audició dels àudios. L'IAQSE determinarà, per a cada competència, les instruccions específiques d'aplicació i la durada corresponent.

4. Terminis

1. D'aplicació de l'avaluació als grups mostrals al nivell de 4t d'EP:

L'avaluació s'ha de dur a terme entre els dies 27 i 30 d'abril de 2026, aplicant una competència per jornada, a primera hora lectiva, amb l'ordre següent:

a) 27 d'abril: competència en comunicació lingüística en llengua anglesa.

b) 28 d'abril: competència en comunicació lingüística en llengua catalana.

c) 29 d'abril: competència matemàtica.

d) 30 d'abril: competència en comunicació lingüística en llengua castellana.

2. D'aplicació de l'avaluació als grups mostrals al nivell de 2n d'ESO:

L'avaluació s'ha de dur a terme entre els dies 28 i 29 d'abril de 2026 i s'han d'aplicar dues competències per jornada.

L'aplicació s'ha d'iniciar a primera hora lectiva, ha d'haver-hi un descans mínim de 20 minuts entre ambdues competències i s'ha de seguir l'ordre següent:

a) 28 d'abril: competència en comunicació lingüística en llengua anglesa i competència en comunicació lingüística en llengua catalana.

b) 29 d'abril: competència matemàtica i competència en comunicació lingüística en llengua castellana.

3. Només en casos excepcionals, es pot modificar l'estructura del calendari d'aplicació als grups mostrals. Aquesta reestructuració requerirà autorització prèvia tant de l'IAQSE com de l'inspector de referència del centre.

4. Els grups censals disposaran de flexibilitat per a l'aplicació de les proves, respectant que no es pot aplicar una competència abans de la data establerta pels grups mostrals i que el darrer dia per dur a terme l'aplicació és el 22 de maig de 2026.

Els centres han d'informar del calendari d'aplicació de les proves en els grups censals al seu inspector de referència.

5. De codificació de dades

La codificació de les dades inclou la correcció de les proves i la introducció de les respostes a la plataforma informàtica habilitada per l'IAQSE.

Aquest procés s'ha de completar abans del 8 de juny de 2026, a totes les competències tant en els grups mostrals com en els grups censals, per tal de garantir la disponibilitat de les dades per analitzar-les i explotar-les amb la finalitat de disposar els informes dels centres educatius el més prest possible.

5. Agents implicats

Els agents implicats en aquesta avaluació són:

a) Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE)

b) Centres educatius

c) Direcció dels centres educatius

d) Comissió d'avaluació del centre

e) Departament d'Inspecció Educativa (DIE)

f) Elaboradors

g) Aplicadors mostrals i censals

h) Correctors mostrals i censals

i) Introductors de dades

Les funcions dels agents implicats queden regulades al punt 5 de l'annex de la Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Planificació i Gestió Educatives, per establir el procediment per a la realització de les avaluacions de diagnòstic regulades per la LOMLOE en els centres docents no universitaris de les Illes Balears a partir del curs 2025-2026.

6. Fases del procés

El desenvolupament de les avaluacions de diagnòstic del curs 2025-2026 ha d'incloure les fases següents:

a) elaboració de les proves,

b) informació als centres,

c) constitució de les comissions d'avaluació a tots els centres,

d) selecció dels grups mostrals,

e) selecció dels aplicadors i correctors,

f) informació a les comissions d'avaluació, als aplicadors i als correctors,

g) configuració de l'aplicació informàtica,

h) informació a les famílies,

i) custòdia de les proves d'avaluació,

j) aplicació de les proves i dels qüestionaris a la població implicada,

k) codificació de les proves i gestió de les dades,

l) anàlisi i explotació de les dades,

m) tramesa dels resultats als centres,

n) anàlisi dels resultats per part dels centres i elaboració del pla de millora,

o) destrucció de les proves d'avaluació,

p) redacció de l'informe de l'IAQSE per a l'administració educativa, i

q) publicació i difusió de l'informe al web de l'IAQSE.

7. Gestió de l'avaluació de diagnòstic el curs 2025-2026

1. Les proves de competència s'han d'aplicar en format paper, seguint els protocols establerts per l'IAQSE.

2. Per a cada una de les competències avaluades, s'ha de comptar amb un equip de treball d'un màxim de tres docents en actiu a l'etapa avaluada amb la finalitat de col·laborar en l'elaboració de les proves corresponents. Aquests docents, els elaboradors, han de tenir el coneixement propi de les disciplines a elaborar i del currículum del nivell educatiu al qual s'adreça l'avaluació. Aquestes proves s'han de dissenyar a partir del marc teòric comú d'avaluació. Aquesta tasca ha de consistir en:

a) aplicar els indicadors d'assoliment i proposar els ítems per avaluar-los,

b) selecció o elaboració d'estímuls,

c) relació dels indicadors d'assoliment amb els sabers bàsics,

d) validació de la redacció final dels ítems i adequació al nivell avaluat,

e) reunions de coordinació i supervisió amb l'IAQSE, i

f) mantenir la confidencialitat de qualsevol aspecte relacionat amb les proves fins que hagi finalitzat el termini d'aplicació.

El volum de feina, l'especificitat del material a elaborar, la coordinació amb docents d'altres centes educatius, l'originalitat dels recursos i dels estímuls creats i el rigor de l'avaluació són factors que impossibiliten als elaboradors fer servir el seu material de classe i obliguen a dur a terme les tasques fora de l'horari laboral.

3. L'aplicació i codificació de les proves de competència en els grups censals és interna i l'ha de dur a terme personal del mateix centre. Correspon a la comissió d'avaluació seleccionar el personal per dur a terme aquestes funcions.

4. L'aplicació de les proves en els grups mostrals l'ha de dur a terme personal docent extern al centre.

La direcció dels centres educatius públics amb grups mostrals ha de seleccionar dos docents per dur a terme l'aplicació a grups mostrals d'altres centres. En casos excepcionals, es podrà canviar el docent seleccionat en alguna de les jornades d'aplicació, prèvia comunicació i autorització de l'IAQSE.

En els centres amb grups mostrals, un cop finalitzada la jornada d'aplicació, les proves quedaran en custodia de la direcció del centre. Al finalitzar l'aplicació en la darrera jornada, el director entregarà totes les proves realitzades per l'alumnat, dels grups mostrals, a l'aplicador mostral que serà el responsable de dur-les al punt de lliurament establert per l'IAQSE.

L'IAQSE serà el responsable d'establir els aplicadors mostrals titulars i suplents, de coordinar les seves funcions i de supervisar-los.

5. La codificació de les proves dels grups mostrals s'ha de dur a terme mitjançant els correctors mostrals, que són docents voluntaris de centres educatius sostinguts amb fons públics que pertanyen a l'especialitat de la competència a corregir i disposen de contracte des de l'inici del procediment fins, com a mínim, el 31 de juliol de 2026.

En cas que en els terminis establerts no hi hagi prou docents per cobrir la correcció de tots els grups mostrals, s'ha d'atendre a l'establert al punt 5.8.a de l'annex de la Resolució publicada al BOIB número 128 de data 25 de setembre de 2025.

La llista definitiva de correctors mostrals i els seus suplents la confeccionarà l'IAQSE segons les necessitats per cobrir la codificació de totes les proves de competència dels grups mostrals, prioritzant:

I. l'illa del centre del corrector,

II. l'especialitat de correcció,

III. el nivell educatiu,

IV. la localització del punt de recollida i entrega de les proves a codificar, i

V. l'ordre d'inscripció.

L'IAQSE és el responsable de coordinar les seves funcions i de supervisar-los.

8. Comissió de serveis i règim d'indemnitzacions i de gratificacions

1. La participació del personal docent seleccionat en l'avaluació de diagnòstic com a aplicador mostral és obligatòria i té caràcter de comissió de serveis en tant que es considera una comesa especial circumstancial.

 

​​​​​​​2. La comissió de serveis està sotmesa al règim d'indemnitzacions previst en el Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'administració autonòmica de les Illes Balears.

3. Els elaboradors i els correctors mostrals han de dur a terme les seves funcions fora de l'horari laboral i han de ser validades per l'IAQSE.

4. La retribució dels docents que col·laboren en l'elaboració de les proves i la codificació dels instruments d'avaluació dels grups mostrals es duu a terme en concepte de gratificacions d'acord amb el que s'estableix a l'apartat 5 de l'article 2 del Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears segons la modificació efectuada mitjançant la disposició final tretzena de la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.

5. Les condicions retributives per equip d'elaboradors i per competència avaluada són les següents:

a) per l'assistència a reunions, fins a un màxim de 6 hores;

b) per l'aplicació dels indicadors d'assoliment i la proposta d'ítems per avaluar-los, fins a un màxim de 14 hores;

c) per la selecció o elaboració d'estímuls, fins a un màxim de 15 hores;

d) per la relació dels indicadors d'assoliment amb els sabers bàsics, fins a un màxim de 15 hores;

e) per la validació de la redacció final dels ítems, fins a un màxim de 10 hores;

f) per l'adequació al nivell avaluat, fins a un màxim de 6 hores;

6. Les condicions retributives pels correctors mostrals de cada una de les competències avaluades són les següents:

a) la codificació de les proves de la competència matemàtica, a un ritme no inferior a 13 proves per hora;

b) per la codificació de les proves de les competències en comunicació lingüística, a un ritme no inferior a 9 proves per hora.

9. Informació a les famílies

El centre educatiu utilitzarà els recursos necessaris per fer arribar a les famílies dels nivells implicats la informació sobre les avaluacions de diagnòstic del curs 2025-2026.

10. Comunicació de resultats per a l'administració educativa

L'IAQSE elaborarà un informe per a l'administració educativa on hi haurà els resultats globals per al conjunt de la comunitat autònoma, desagregats segons diferents variables d'interès.