Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS
Núm. 785738
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports, a proposta de la secretària general de Turisme, Cultura i Esports, per la qual es revoquen totalment les subvencions concedides en el marc de la convocatòria de minimis per finançar projectes de millora de l’eficiència energètica i l’economia circular a establiments turístics, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea Next Generation EU
Versió PDF
En la data de la signatura electrònica, la secretària general de Turisme, Cultura i Esports ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. El 22 d'agost de 2024, es va publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, l'Ordre 31/2024 del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i l'economia circular a establiments turístics, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea Next Generation EU.
2. El 26 de setembre de 2024, s'ha publicat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es modifica la convocatòria en el sentit d'ampliar el termini de presentació de sol·licituds.
3. D'acord amb la nova redacció de l'apartat 11 de la convocatòria, el termini de presentació de sol·licituds es va iniciar el 23 d'agost de 2024 i finalitza el 31 d'octubre de 2024.
4. El 6 de febrer de 2024, s'ha publicat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es modifica la convocatòria en el sentit d'ampliar el termini d'execució i justificació de l'ajuda.
5. D'acord amb la nova redacció dels apartats 12 i 13 de la convocatòria, el termini d'execució finalitza el 31 de maig de 2025 i el termini de justificació finalitza el 30 de juny de 2025.
6. El 19 de desembre de 2024 ( BOIB núm. 166), el 15 de febrer de 2025 (BOIB núm. 21), el 15 de març de 2025 (BOIB núm. 33) i el 24 de maig de 2025 (BOIB núm. 66), es van publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears les resolucions relatives a la concessió de les subvencions en el marc de la convocatòria de subvencions esmentada. A les persones beneficiàries que figuren en els annexes d'aquestes resolucions se'ls va concedir una subvenció i es va autoritzar i disposar una despesa pels imports individuals que s'indicaven en aquestes, i que s'indiquen també en els annexos d'aquesta proposta de resolució, amb càrrec a la partida pressupostària 12201/G/751C01/77000/00/MR053 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.
Els expedients de concessió de subvencions en els quals es concedia una subvenció per import igual o superior a 30.000 euros varen ser fiscalitzats de conformitat per la Intervenció de la CAIB.
7. Tal com es va fer constar en les resolucions de concessió, d'acord amb el punt 12 de la convocatòria, el període d'execució de les actuacions subvencionables finalitza el 31 de maig de 2025.
8. Tal com es va fer constar en les resolucions de concessió, d'acord amb el punt 13 de la convocatòria, el termini per a la justificació de la subvenció finalitza el 30 de juny de 2025.
9. En data 1 d'agost de 2025, es varen requerir les persones beneficiàries que no havien presentat la documentació justificativa perquè presentassin tota la documentació exigida com a justificació, atorgant-los un termini de deu dies hàbils.
10. No consta que cap de les persones beneficiàries que s'indiquen a l'annex 1 hagin presentat la documentació justificativa de les ajudes concedides després de l'esmentat requeriment.
11. Pel que fa als expedients que s'indiquen en l'annex 2, la persona beneficiària, en data 30 de juny de 2025, va presentar documentació per justificar les ajudes concedides. De l'anàlisi d'aquesta documentació es desprèn que la persona beneficiària incompleix l'objecte o la finalitat per la qual les subvencions varen ser atorgades, per la qual cosa, correspon la revocació total de les subvencions, d'acord amb l'article 23.1a) de l'Ordre 31/2024.
12. En data 26 de setembre de 2025, el conseller de Turisme, Cultura i Esports va dictar la resolució per la qual s'inicia el procediment de revocació total de subvencions concedides en el marc de la convocatòria de referència, en relació amb les subvencions concedides mitjançant les resolucions publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 166, de 19 de desembre de 2024; núm. 21, de 15 de febrer de 2025; núm. 33, de 15 de març de 2025, i el núm. 66, de 24 de maig de 2025.
13. A totes les persones que es relacionen als annexos d'aquesta proposta de resolució se'ls va notificar la resolució d'inici del procediment de revocació total, en la qual s'indicava l'import a revocar i se'ls atorgava un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions.
No consta que s'hagin presentat al·legacions en el termini establert.
14. D'acord amb els articles 23.1a) i 23.1d) de l'Ordre 31/2024 del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'estableixen les bases reguladores d'aquesta convocatòria, correspon la revocació total de la subvenció si, posteriorment a la resolució de concessió de la subvenció, la persona beneficiària incompleix l'objecte o la finalitat per la qual la subvenció va ser atorgada o no justifica la realització de l'actuació mitjançant la presentació de tota la documentació exigida com a justificació en el termini establert.
En conseqüència, atès que les persones beneficiàries que apareixen en els annexos d'aquesta proposta de resolució no han presentat la documentació justificativa de les ajudes concedides o han incomplit l'objecte o la finalitat per la qual la subvenció va ser atorgada, correspon revocar totalment la resolució de concessió. Per això, en els annexos s'indica l'import de l'actuació subvencionable justificat, l'import de l'ajut justificat i l'import de l'ajut a revocar.
Fonaments de dret
1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament d'aquesta, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
2. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4 .Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6. El Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
7. La Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
8. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. L'Ordre 31/2024 de 14 d'agost de 2024 del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i economia circular a establiments turístics, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea Next Generation EU.
10. El Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE a les ajudes de minimis.
Proposta de resolució
Propòs al conseller de Turisme, Cultura i Esports que dicti una resolució en els termes següents:
1. Revocar totalment les subvencions concedides mitjançant les resolucions per les quals es concedeixen les subvencions a les persones beneficiàries que s'indiquen en els annexos i per l'import allà detallat, en el marc de la convocatòria de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i l'economia circular a establiments turístics, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea Next Generation EU, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 166, de 19 de desembre de 2024; núm. 21, de 15 de febrer de 2025; núm. 33, de 15 de març de 2025, i núm. 66, de 24 de maig de 2025.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (27 d'octubre de 2025)
El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaime Bauzá Mayol
La secretària general Maria Isabel Sáez Sastre
ANNEX 1 Persones beneficiàries proposades per a la revocació total de la subvenció concedida per no justificar la realització de l'actuació
|
|
NIF del beneficiari |
Número d'expedient |
Beneficiari |
Nom de l'establiment |
Import de l'actuació subvencionable (€) |
Import de l'actuació subvencionable justificat (€) |
Import de l'ajut concedit en la resolució de concessió (€) |
Import de l'ajut justificat i proposat per al pagament (€) |
Import de l'ajut a revocar (€) |
|
1 |
****2395* |
TUR_AJDEF2_49/2024 |
DOROTHEA ANNA HELF BUADES |
NA PENYAL 7 |
13.772,10 |
0 |
9.640,47 |
0 |
9.640,47 |
|
2 |
***5307** |
TUR_AJDEF2_60/2024 |
ANTONIA VIVES ROCA |
CA'N MOLINER |
25.818,76 |
0 |
18.073,13 |
0 |
18.073,13 |
|
3 |
B57525388 |
TUR_AJDEF2_67/2024 |
EIDENAI, S.L. |
RAM DE MAR |
7.977,75 |
0 |
5.584,42 |
0 |
5.584,42 |
|
4 |
B63542997 |
TUR_AJDEF2_94/2024 |
FJCRM, S.L. |
DUPLEX SANT AGUSTI |
34.192,70 |
0 |
23.934,89 |
0 |
23.934,89 |
|
5 |
***5058** |
TUR_AJDEF2_99/2024 |
CARLES PAN LACOMBA |
CASA DEL MAR |
4.300,12 |
0 |
3.010,08 |
0 |
3.010,08 |
|
6 |
B07774003 |
TUR_AJDEF2_124/2024 |
PROFITUR INVERSIÓN, S.L. |
SANTA EULALIA |
54.648,48 |
0 |
38.253,94 |
0 |
38.253,94 |
|
7 |
A07450349 |
TUR_AJDEF2_152/2024 |
HOTEL NOVO, S.A. |
HOTEL JS MIRAMAR |
18.227,86 |
0 |
12.759,50 |
0 |
12.759,50 |
|
8 |
B57923211 |
TUR_AJDEF2_208/2024 |
HOTELES ORME, S.L. |
HOTEL TEIDE |
29.585,79 |
0 |
20.710,05 |
0 |
20.710,05 |
|
9 |
B57923211 |
TUR_AJDEF2_209/2024 |
HOTELES ORME, S.L. |
HOTEL ANNEX TEIDE |
23.351,20 |
0 |
16.345,84 |
0 |
16.345,84 |
|
10 |
B16630147 |
TUR_AJDEF2_215/2024 |
TENTMORE, S.L. |
TENT PALMANOVA |
133.475,29 |
0 |
93.432,70 |
0 |
93.432,70 |
|
11 |
B07010317 |
TUR_AJDEF2_227/2024 |
LAGO, S.L. |
HOTEL LAGO PLAYA |
55.440,00 |
0 |
38.808,00 |
0 |
38.808,00 |
|
12 |
B13863501 |
TUR_AJDEF2_231/2024 |
ALDEA BLANCA 23, S.L. |
ALDEA BLANCA |
23.588,90 |
0 |
16.512,23 |
0 |
16.512,23 |
|
13 |
B07915325 |
TUR_AJDEF2_241/2024 |
DOLARSUR, S.L. |
HOTEL D'OR |
55.449,00 |
0 |
38.814,30 |
0 |
38.814,30 |
|
14 |
A07178908 |
TUR_AJDEF2_251/2024 |
ANLUGA, S.A. |
HOTEL BAHIA CALA MILLOR |
41.975,00 |
0 |
29.382,50 |
0 |
29.382,50 |
|
15 |
A07178908 |
TUR_AJDEF2_253/2024 |
ANLUGA, S.A. |
CALA MILLOR PARK |
41.975,00 |
0 |
29.382,50 |
0 |
29.382,50 |
|
16 |
B08816233 |
TUR_AJDEF2_260/2024 |
CALA MILLOR NOU, S.L. |
BAHIA GRANDE |
41.975,00 |
0 |
29.382,50 |
0 |
29.382,50 |
|
17 |
B01597913 |
TUR_AJDEF2_261/2024 |
INVERSIONES CANTO DE MARINA, S.L. |
CANTO DE MARINA |
96.180,74 |
0 |
67.326,52 |
0 |
67.326,52 |
|
18 |
A07178908 |
TUR_AJDEF2_267/2024 |
ANLUGA, S.A. |
HOTEL HIPOCAMPO |
41.975,00 |
0 |
29.382,50 |
0 |
29.382,50 |
|
19 |
A07084932 |
TUR_AJDEF2_274/2024 |
DUNAS CALA NAU, S.A. |
DUNAS CALA MILLOR |
41.975,00 € |
0 |
29.382,50 |
0 |
29.382,50 |
|
20 |
B07823636 |
TUR_AJDEF2_278/2024 |
POINT SOUTH HOTELS, S.L. |
HOTEL PALACIO CAN MARQUÉS |
84.508,41 € |
0 |
59.155,89 |
0 |
59.155,89 |
|
21 |
B07597800 |
TUR_AJDEF2_279/2024 |
EXPLOTADORA MERCEDES, S.L. |
MERCEDES |
41.975,00 € |
0 |
29.382,50 |
0 |
29.382,50 |
|
22 |
A07178908 |
TUR_AJDEF2_280/2024 |
ANLUGA, S.A. |
HOTEL MEDITERRANEO |
34.720,00 € |
0 |
24.304,00 |
0 |
24.304,00 |
|
23 |
A07084940 |
TUR_AJDEF2_293/2024 |
JUMARI, S.A. |
HOTEL SAID |
34.720,00 € |
0 |
24.304,00 |
0 |
24.304,00 |
|
24 |
A28257624 |
TUR_AJDEF2_296/2024 |
INMOBILIARIA EUROTEL, S.A. |
HOTEL EUROTEL PUNTA ROTJA |
16.290,00 € |
0 |
11.403,00 |
0 |
11.403,00 |
|
25 |
B57196255 |
TUR_AJDEF2_323/2024 |
MONSERRAT Y REAL PROMOCIONES, S.L. |
SON PELAY |
33.065,89 € |
0 |
23.146,12 |
0 |
23.146,12 |
|
26 |
B57922932 |
TUR_AJDEF2_324/2024 |
RIUTORT PALMA, S.L. |
CAFE RIUTORT |
8.652,00 € |
0 |
6.056,40 |
0 |
6.056,40 |
|
27 |
B56829765 |
TUR_AJDEF2_344/2024 |
SA BASSA CRUA, S.L. |
AGROTURISMO SA BASSA CRUA |
30.872,63 € |
0 |
21.610,84 |
0 |
21.610,84 |
|
|
749.481,32 |
||||||||
ANNEX 2 Persones beneficiàries proposades per a la revocació total de la subvenció concedida per incomplir l'objecte o la finalitat per la qual la subvenció va ser atorgada
|
|
NIF del beneficiari |
Número d'expedient |
Beneficiari |
Nom de l'establiment |
Import de l'actuació subvencionable (€) |
Import de l'actuació subvencionable justificat (€) |
Import de l'ajut concedit en la resolució de concessió (€) |
Import de l'ajut justificat i proposat per al pagament (€) |
Import de l'ajut a revocar (€) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
B16517195 |
TUR_AJDEF2_84/2024 |
HOUM HOTELS & VILLAS, S.L. |
HOUM VILLA PLAZA AROSA |
5.418,15 |
0 |
3.792,71 |
0 |
3.792,71 |
|
2 |
B16517195 |
TUR_AJDEF2_85/2024 |
HOUM HOTELS & VILLAS, S.L. |
HOUM VILLA SON RIGO |
10.685,86 |
0 |
7.480,10 |
0 |
7.480,10 |
|
3 |
B16517195 |
TUR_AJDEF2_86/2024 |
HOUM HOTELS & VILLAS, S.L. |
HOUM VILLA NETS |
12.868,77 |
0 |
9.008,14 |
0 |
9.008,14 |
|
|
20.280,95 |
||||||||