Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 785674
Bases Reguladores i Convocatòria per a l’atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva de l’Ajuntament de Manacor per a entitats socials sense finalitat de lucre (2024–2025) (exp.20365/2025)
Versió PDF
La batlia presidència, a data de 28/10/2025, inscripció núm. 2025-4974, ha resolt
« Aprovar les bases reguladores i la convocatòria de subvencions per a l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva de l'Ajuntament de Manacor per a Entitats Socials sense ànim de lucre (2024-2025)» que seguidament es transcriuen:
BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA DE L'AJUNTAMENT DE MANACOR PER A ENTITATS SOCIALS SENSE FINALITAT DE LUCRE (2024–2025) Exp. 20365/2025
L'Ajuntament de Manacor, vol promoure i recolzar activitats d'interès públic i programes en matèria de serveis socials al municipi de Manacor.
Per aquest motiu convoca l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitivita, d'acord amb la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'Ordenança General reguladora de la concessió de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor, de 5 novembre de 2007 (BOIB núm. 175 de 24.11.2007).
El procediment, per la concessió de les subvencions es realitza mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre aquestes d'acord amb els criteris de valoració prèviament fixats a les bases reguladores i en la convocatòria, i adjudicar, amb el límit fixat en la convocatòria dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels citats criteris.
Els principis que regiran aquesta convocatòria són els de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia i eficiència.
No podran atorgar-se subvencions per quantia superior a la que es determini en la convocatòria. El procediment per a la concessió de subvencions s'inicia sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent, que desenvoluparà el procediment per a la concessió de les subvencions convocades, segons allò que s'ha fixat en la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, i d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Règim jurídic
En tot el no previst en aquestes bases serà d'aplicació:
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Suvencions.
El Reial Decert 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Suvencions.
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.
Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears
El Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s'aprova el Text Refòs de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
L'Ordenança General reguladora de la concessió de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor, de 5 novembre de 2007 (BOIB núm. 175 de 24.11.2007).
1.- Objecte i finalitat
L'objecte i finalitat d'aquestes bases i convocatòria és regular el procediment i condicions per a l'atorgament de subvencions, en règim de concurrència competitiva destinades a entitats socials sense ànim de lucre que actuin dins el/ del municipi de Manacor.
L'objectiu d'aquestes subvencions és fomentar, impulsar i donar suport a projectes socials que redundin en benefici de la ciutadania, especialment dels col·lectius vulnerables, durant el període comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 d'agost de 2025.
2.- Publicació. Publicitat i transparència
A l'efecte de donar compliment a les obligacions de publicitat i transparència que estableix la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les bases reguladores i la convocatòria es publicaran en el Bulletí Oficial de les Illes Balears (d'ara en endavant BOIB), en la pàgina web de l'Ajuntament i en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).
3.- Naturalesa de les subvencions
Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i excepcional. Tenen la consideració de subvencions a fons perdut, revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes en la Llei, en aquestes bases o en l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Manacor. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb el que estableixen les bases i la convocatòria que la regulen.
Així mateix, són compatibles amb altres ajuts o subvencions que pugui rebre la persona o entitat beneficiària per la mateixa activitat subvencionada, sempre que el còmput total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost total de l'activitat subvencionada.
La comunicació de subvencions concurrents es realitzarà i tindrà els efectes previstos en l'article 33 del Reglament de la Llei General de Subvencions.
4.- Beneficiaris y requisits que han de reunir els beneficiaris per l'obtenció de la subvenció
Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions:
-Les entitats, associacions o fundacions sense ànim de lucre legalment constituïdes i inscrites en el registre oficial corresponent del Govern de les Illes Balears, que hagin realitzat la activitat que fonamenta el seu atorgament, sempre que no es vegin afectats per cap de les prohibicions dels apartats 2 y 3 de l'article 13 de la LGS.
Per obtenir la condició de beneficiaris de les presents ajudes les entitats sol·licitants hauran de complir els següents requisits:
a) Estar legalment constituïda de conformitat amb la normativa vigent, registrada i activa a la data d'inici per a la presentació de sol·licituds.
b) Tenir capacitat jurídica i d'obrar.
c) Ser una entitat sense ànim de lucre i presentar actuacions sense ànim de lucre.
d) Estar al corrent d'obligacions tributàries i de Seguretat Social.
e) Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Manacor.
f) Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament.
g) Disposar de l'estructura i capacitat suficient per a garantir el compliment dels objectius de l'activitat presentada.
h) No haver estat sancionat, mitjançant resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions de conformitat amb la Llei General de Subvencions o altres lleis que així ho estableixin.
i) No incorre en cap de la resta de circumstàncies previstes a l'article 4 de l'Ordenança General reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Manacor, així com l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
j) Estar inscrites en el Registre oficial del Govern Autonòmic. Si es tracta d´associacions de caràcter local, hauran d´estar inscrites, a més a més, en el Registre municipal d´Entitats Ciutadanes de l´Ajuntament de Manacor.
k) En les sol·licituds de subvenció del 100% del cost total de l'activitat , les entitats sol·licitants hauran d'acreditar que no tenen altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes pel mateix concepte. En el cas que l'entitat sol·licitant hagi obtingut o tengui sol·licitades altres subvencions o ajuts per al mateix projecte, ho haurà de declarar expressament en la sol·licitud, indicant-ne l'import i l'entitat concedent, a fi de permetre la comprovació de la compatibilitat i del finançament total.
5. Línies de subvenció
Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds que contemplin activitats emmarcades en l'àmbit competencial dels serveis socials i que estiguin desenvolupades al municipi de Manacor, les quals es trobin classificades dins les següents línies de finançament:
- Línia 1: Suport a necessitats bàsiques (alimentació, ajudes econòmiques d'urgència, habitatge i acompanyament social).
- Línia 2: Inclusió social i laboral de col·lectius vulnerables (persones amb discapacitat, salut mental o població migrant)
- Línia 3: Intervenció socioeducativa amb infants, adolescents o famílies en risc d'exclusió.
- Línia 4: Atenció i suport a persones en situació de dependència i/o discapacitat (inclòs el finançament de material ortopèdic, tècnic i terapèutic)
- Línia 5: Adquisició, construcció, reforma, manteniment i equipament d'infraestructures dins d'un pla d'accessibilitat.
- Línia 6: Adquisició i adaptació de vehicles de transport especial que complementin l'activitat dels serveis.
6. Crèdit pressupostari i quanties
La dotació pressupostària total per a la convocatòria de les presents subvencions és de 380.000€ que anirà a càrrec de l'aplicació pressupostària S/160/2310/4890000 per a l'exercici pressupostari 2025 del departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Manacor.
El crèdit disponible es distribuirà en les següents línies:
|
Línia |
Descripció |
Dotació |
|---|---|---|
|
1 |
Suport a necessitats bàsiques |
85.000 € |
|
2 |
Inclusió social i laboral de col·lectius vulnerables |
80.000 € |
|
3 |
Intervenció socioeducativa amb infants i adolescents en risc d'exclusió |
70.000 € |
|
4 |
Atenció i suport a persones en situació de dependència i/o discapacitat |
70.000 € |
|
5 |
Adquisició, construcció, reforma, manteniment i equipament d'infraestructures |
40.000 € |
|
6 |
Adquisició i adaptació de vehicles de transport especial |
35.000 € |
|
TOTAL |
|
380.000 € |
- Import màxim subvencionable per projecte: 25.000 €
- Import mínim subvencionable per projecte: 5.000 €
- Cada entitat podrà presentar un màxim d'1 projecte per línia i fins a un màxim de 2 projectes per entitat.
En cas que, després d'adjudicar les subvencions, quedin fons sobrants en alguna de les línies, aquests romanents podran ser redistribuïts entre les altres línies per decisió de la Comissió de Valoració, amb l'objectiu de garantir l'aprofitament íntegre del crèdit pressupostari de la convocatòria i el finançament del màxim nombre de projectes admesos.
7. Despeses subvencionables
7.1. Seran subvencionables les despeses directament relacionades amb el projecte, incloent:
- Salaris i Seguretat Social del personal adscrit al projecte.
- Despeses derivades del lloguer i serveis del local on es faci l'activitat (ubicat al terme municipal de Manacor).
- Despeses corrents derivades de l'activitat (aigua, llum, internet), sempre i quan siguin del local on es dugui a terme el projecte.
- Activitats, tallers i actuacions directes d'atenció social o formativa dirigides a població vulnerable del municipi de Manacor.
- Compra de material inventariable (productes alimentaris, material escolar, ordinadors, mobiliari, electrodomèstics, material ortopèdic o terapèutic i vehicles adaptats) vinculat al projecte subvencionat.
- Costos directes d'ajudes socials gestionades (vals alimentaris, ajudes d'urgència).
7.2. Temporalització:
Seran subvencionables les despeses realitzades entre 1 de gener de 2024 i 31 d'agost 2025. Per tant, les despeses que es pretenguin justificar amb càrrec a la subvenció s'han d'haver realitzat dins l'esmentat termini.
8.- Despeses no subvencionables
- Activitats amb finalitat lucrativa.
- Compra de qualsevol tipus de beguda alcohòlica.
- Menús en restaurants i serveis de càtering.
- Despeses bancàries, interessos i recàrregues.
- Impostos personals sobre la renda (art. 31.8 Llei 38/2003).
9.- Procediment per a la presentació de sol·licituds (tramitació, presentació i termini)
Les entitats interessades que compleixin amb els requisits determinats en aquesta convocatòria podran presentar sol·licitud de subvenció. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOIB. Qualsevol sol·licitud presentada fora de termini no serà admesa a tràmit.
Les sol·licituds de subvenció es formularan davant de l'Ajuntament i segons els models oficials i acompanyant sempre la documentació indicada en cada cas.
Si alguna sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la norma de convocatòria, l'òrgan competent requerirà a l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de cinc dies naturals, indicant-li que si no ho fes se li tindrà per desistit de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:
- TELEMÀTICAMENT: mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Manacor. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (Obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears i opcional per a les persones físiques ).
a) Documentació a aportar per la sol·licitud de subvencions:
- Tota la documentació s'ha de presentar ORDENADA I INDEXADA.
- La sol·licitud (annex 1) haurà d'anar acompanyada dels documents annexos correctament emplenats, a més de la següent documentació:
- CIF de l'entitat sol·licitant.
- Fotocòpia DNI del/la representant de l'entitat que sol·licita la subvenció.
- Declaració responsable signada per la persona representant de l'entitat (Annex 2)
- Factures originals liquidades per l'import pel qual es sol·licita la subvenció.
- Model de compte justificatiu (Annex 3).
- Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions tributàries d'acord amb el que disposa l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social d'acord amb el que disposa l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries (Annex 4).
- Memòria tècnica i econòmica del projecte i de les activitats realitzades: fonamentació tècnica, metodologia i estratègies, població diana i territorialització de l'activitat, aspectes innovadors, avaluació de l'activitat, coordinació i derivació, seguint les indicacions que s'estableixen al punt 10 de les bases.
Els annexos i la documentació esmentada s'hauran de presentar obligatòriament amb la sol·licitud i com a màxim dins el termini de presentació de sol·licituds atorgat i s'han de presentar en format PDF i DEGUDAMENT EMPLENATS I SIGNATS.
De conformitat amb l'article 23 de la Llei 38/2003 General de Subvencions, en relació amb l'article 53 f) de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, si els documents exigits ja estan en poder de l'Ajuntament, l'entitat sol·licitant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment a què corresponguin, pot fer ús del dret de no presentar-los, fent constar la data i l'òrgan o dependència en els quals varen ser presentats.
b) Termini i forma de presentació de les sol·licituds:
El termini de presentació de sol·licituds serà de deu (10) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). A les sol·licituds els serà d'aplicació les previsions de l'article 23.3 de la LGS.
S'inadmetran les sol·licituds en els supòsits següents:
- Falta de legitimació del sol·licitant.
- Que es tracti d'actuacions no subvencionables.
- Que la sol·licitud sigui presentada fora de termini.
- Que la sol·licitud manqui manifestament de fonament.
- Que la sol·licitud no es presenti en la forma prevista en el punt 9 de les presenta bases.
Les sol·licituds s'hauran de presentar telemàticament a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Manacor (https://seu.manacor.org), d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Per fer-ho, caldrà disposar d'un sistema d'identificació electrònica vàlid (certificat digital, DNI electrònic o sistema Cl@ve).
Aquest procediment serà obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, d'acord amb l'article 14.2 i 14.3 de la mateixa llei.
Cada entitat podrà presentar un màxim d'un projecte per línia de subvenció i fins a un màxim de dos projectes en total per entitat. No s'acceptaran sol·licituds duplicades, ni tampoc les que no s'ajustin a les línies de finançament definides al punt 5 d'aquestes bases.
Les sol·licituds s'han de presentar mitjançant els models normalitzats disponibles a la Seu Electrònica i hauran d'anar acompanyades de tota la documentació requerida al punt 9.A d'aquestes bases, degudament ordenada i indexada.
Les entitats hauran de verificar que tota la documentació és completa i correcta. En cas contrari, l'Ajuntament requerirà la seva esmena en el termini màxim i improrrogable de cinc (5) dies naturals, amb l'advertiment que, si no es compleix dins aquest termini, es considerarà que l'entitat desisteix de la seva sol·licitud, d'acord amb el que estableix l'article 68.1 de la Llei 39/2015.
D'acord amb l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les entitats podran acollir-se al dret de no aportar documentació que ja consti en poder de l'Ajuntament, sempre que indiquin clarament la data i l'òrgan o dependència en què va ser presentada i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva aportació.
En atenció a la naturalesa d'aquesta convocatòria, i atès que les entitats han de presentar les factures originals liquidades corresponents a la despesa subvencionable, es considerarà que la justificació econòmica queda presentada en el moment de la sol·licitud. Mitjançant els annexos 3 i 4. Per tant, per a totes les línies, la documentació corresponent a la justificació de la subvenció s'haurà de presentar dins el termini màxim de presentació de sol·licituds.
La justificació es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat, mitjançant l'aportació de la següent documentació, seguint l'establert en l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions:
- Annex 3. Model de compte justificatiu.
- Declaració responsable d'haver fet el projecte o activitat subvencionada, on es detallin els ingressos i les despeses que se n'han derivat, assenyalant-ne l'import i la procedència.
- Declaració responsable conforme les factures presentades per justificat la subvenció atorgada no supera el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l'IVA.
- Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, assenyalant-ne l'import i la procedència.
- La relació classificada de despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, import, data d'emissió i data de pagament.
- Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats i la documentació acreditativa del pagament de les mateixes pel valor de la quantitat subvencionada.
- Annex 4. Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.
L'Ajuntament, però, es reserva el dret de dur a terme les comprovacions, revisions o auditories que consideri oportunes per verificar la veracitat de les dades i documents presentats.
10.- Criteris de valoració i barem de puntuació
El procediment de concessió de subvencions es farà mitjançant concurrència competitiva, és a dir, a través de la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una relació entre aquestes d'acord amb els criteris de valoració, amb el límit del crèdit pressupostari disponible per aquesta convocatòria.
Les diferents sol·licituds de subvenció que es poden presentar en aquesta convocatòria es valoraran, única i exclusivament, de conformitat amb els criteris de valoració establerts.
S'avaluarà de forma individualitzada la totalitat de les activitats, d'acord amb els següents criteris i amb la baremació que així mateix s'indica, amb un màxim de 100 i amb un mínim de 50 punts per a poder optar a subvenció. Seran desestimades les sol·licituds de subvenció que no assoleixin aquesta puntuació mínima.
|
Criteri |
Puntuació màxima |
|
Qualitat tècnica del projecte |
30 punts |
|
Impacte social previst |
20 punts |
|
Adequació al col·lectiu destinatari |
15 punts |
|
Viabilitat econòmica i pressupostària |
15 punts |
|
Experiència i capacitat de l'entitat |
10 punts |
|
Coordinació amb altres serveis o entitats |
10 punts |
Nota mínima per optar a subvenció: 50 punts.
1) Qualitat tècnica del projecte - 30 punts
Es valorarà:
- Fonamentació tècnica i diagnòstic de la realitat social del municipi. (10 punts)
- Coherència interna entre els objectius, activitats, metodologia i resultats esperats. (10 punts)
- Claredat i concreció del cronograma, fases i recursos del projecte. (5 punts)
- Integració dins d'un projecte més ampli o pla estratègic de l'entitat. (5 punts)
2) Impacte social previst – 20 punts
Es valorarà:
- Rellevància de la problemàtica abordada en relació amb la realitat social del municipi. (5 punts)
- Nombre de persones beneficiàries directes i indirectes i grau d'afectació. (5 punts)
- Resultats i canvis esperats a curt i mitjà termini (impacte realista i mesurable). (5 punts)
- Indicadors objectius per mesurar l'impacte i sistemes d'avaluació proposats. (5 punts)
3) Adequació al col·lectiu destinatari – 15 punts
Es valorarà:
- Coneixement del col·lectiu diana i adaptació de les accions a les seves necessitats específiques. (5 punts)
- Participació del col·lectiu en el disseny o execució del projecte (enfocament participatiu). (5 punts)
- Ubicació geogràfica dels beneficiaris: es valorarà especialment que siguin residents al municipi de Manacor i que es contempli l'actuació als diferents nuclis de població. (5 punts)
4) Viabilitat econòmica i pressupostària – 15 punts
Es valorarà:
- Adequació del pressupost a les activitats previstes, amb despeses justificades i proporcionades. (5 punts)
- Coherència entre els recursos sol·licitats i els objectius del projecte. (5 punts)
- Capacitat de cofinançament de l'entitat o obtenció d'altres fonts de finançament. (5 punts)
5) Experiència i capacitat de l'entitat – 10 punts
Es valorarà:
- Experiència demostrada en la realització de projectes similars. (5 punts)
- Capacitat tècnica i humana de l'equip responsable del projecte. (3 punts)
- Coneixement del territori i arrelament local de l'entitat. (2 punts)
6) Coordinació amb altres serveis o entitats – 10 punts
Es valorarà:
- Coordinació amb Serveis Socials municipals o altres serveis públics. (5 punts)
- Treball en xarxa amb altres entitats socials del municipi. (3 punts)
- Existència de protocols de derivació, col·laboració o aliances formals. (2 punts)
Criteris de desempat
En cas que dues o més sol·licituds obtinguin la mateixa puntuació final i no hi hagi dotació pressupostària suficient per atendre-les totes, es tindran en compte els següents criteris de desempat, per aquest ordre:
Compromís de cobertura territorial per a entitats supramunicipals: Es prioritzaran els projectes que destinin almenys el 50% dels esforços a persones residents al municipi de Manacor.
Incorporació d'objectius de desenvolupament sostenible (ODS): Es prioritzaran els projectes que incorporin de manera explícita accions alineades amb l'Agenda 2030, especialment els ODS relacionats amb la reducció de desigualtats, la inclusió social, la igualtat de gènere i la sostenibilitat mediambiental.
11 - Obligacions de les entitats beneficiàries
Son obligacions dels beneficiaris:
1. Dur a terme l´activitat objecte de la subvenció d´acord amb les condicions establertes.
2. Acreditar davant l´Ajuntament de Manacor la realització de la totalitat de l'activitat d'acord a l'art. 75 del RGLS. Dins la convocatòria corresponent o conveni, si la subvenció utilitza aquest instrument, es pot preveure altres formes d´acreditar la subvenció i adaptar-les a les necessitats reals del sector al qual s'adreça, com poden ser certificacions administratives, declaracions o sentències judicials, mòduls per activitat o instruments similars.
3. Comunicar a l´Ajuntament de Manacor, les modificacions que s´hagin produït i que siguin causa de la concessió o compliment de la subvenció.
4. Comunicar a l´Ajuntament de Manacor, en qualsevol moment, l´obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
5. Acceptar que l´Ajuntament de Manacor podrà, en qualsevol moment, auditar tant econòmicament com tècnicament el programa objecte de la subvenció.
6. Sotmetre´s a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l´Ajuntament de Manacor i sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan condecent de la subvenció, aportant quanta informació li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.
7. Les demés previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
12.- Procediment, resolució i pagament
El procediment de concessió de la subvenció serà el de concurrencia competitiva. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de l'ajut previst en aquesta convocatòria és el departament de Serveis Socials. Serà el competent per rebre, ordenar i avaluar en un primer moment les sol·licituds i documentació aportada, d'acord amb els criteris establerts en les presents bases reguladores. Aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries i convenients per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades que figurin a les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda.
A més, es procedeix a crear una comissió tècnica avaluadora en compliment de l'art. 22.1 de la LGS per emetre un informe provisional respecte al resultat de l'avaluació efectuada de les sol·licituds. Tal com estableix el citat article i l'Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor en l'article 7, la composició de l'òrgan col·legiat serà l'establert en les bases reguladores. D'aquesta forma, la Comissió Tècnica Avaluadora serà presidida per un dels regidor o regidora del departament de Serveis Socials i estarà integrada pels següents vocals: un tècnic o tècnica de cada programa del departament de Serveis Socials i un funcionari o funcionària adscrit a Intervenció. Així mateix, actuarà com a secretari, amb veu però sense vot, l'assessor tècnic del departament de Serveis Socials.
La Comissió Tècnica Avaluadora designada emetrà un informe provisional respecte al resultat de l'avaluació efectuada respecte cada sol·licitud indicant els beneficiaris i les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin de ser desestimades o aquelles en què manca documentació o el compliment de determinats requisits.
L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Tècnica Avaluadora formularà proposta de resolució provisional de concessió, degudament motivada, la qual es notificarà a les persones i entitats interessades, concedint un termini de 10 dies hàbils per presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats.
Examinades les al·legacions presentades si fos el cas, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Aquesta resolució aprovada per la Junta de Govern Local determinarà la quantia d'ajut concedida i incorporarà, si escau, les condicions i obligacions a què quedaria subjecta la persona beneficiària. La Comissió Tècnica Avaluadora es podrà reunir tants cops com siguin necessaris per tal d'emetre els informes o requeriments pertinents quan, si fos el cas, hi hagués a l'expedient un volum considerable de sol·licituds degudament formulades i justificades, de forma que es pugui resoldre aquesta convocatòria en diferents remeses.
El pagament de les subvencions es farà com a norma general, segons la proposta de resolució definitiva i després que s'hagi certificat pels serveis tècnics de l'àrea de Serveis Socials envers la realització de l'activitat i compliment de la finalitat que va determinar la concessió de la subvenció d'acord amb l'article 32 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 88 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Subvencions.
Aquesta resolució serà notificada als interessats amb indicació dels recursos pertinents. La resolució també ha de donar per justificada la subvenció, reconèixer l'obligació (import justificat) a favor dels beneficiaris i ordenar el pagament de les obligacions reconegudes mitjançant transferència bancària, al compte corrent que hagi indicat la persona beneficiària.
Totes les notificacions i comunicacions es realitzaran telemàticament en l'adreça electrònica que les persones i entitats beneficiàries indiquin a la sol·licitud.
Així mateix, la proposta de resolució provisional i la resolució definitiva es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament als efectes de notificació.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les entitats interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
No es pot fer el pagament de la subvenció si la entitat beneficiària no està al corrent de les obligacions tributàries (AEAT, i Hisenda Local de l'Ajuntament de Manacor) i de la Seguretat Social, o si és deutor per resolució de procedència de reintegrament .
El pagament d'aquesta subvenció es farà en un pagament únic per la totalitat de l'import justificat, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties. En cas que l'entitat adherida tingui deutes pendents amb la hisenda municipal, l'Ajuntament pot saldar prèviament d'ofici els deutes pendents de cobrament, per compensació amb el total o amb part de la subvenció reconeguda.
La persona sol·licitant pot desistir de la sol·licitud, o renunciar al dret a l'ajuda, en qualsevol moment i mitjançant un escrit dirigit a l'Ajuntament de Manacor. L'Ajuntament de Manacor dictarà resolució en què expressi les circumstàncies que concorren, amb indicació dels fets produïts i les normes legals, així com, si escau, la concessió de la subvenció a la entitat o entitats sol·licitants en l'ordre del registre de entrada.
12.- Incompliments i reintegrament de la subvenció
L'incompliment de les condicions/obligacions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes previstos a l'article 37 de la Llei 38/2013, de 17 de novembre i a l'article 11 de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Manacor. Així mateix, es podran imposar les sancions administratives i exigir les responsabilitats previstes en l'ordenança municipal.
En aquest sentit, si després d'haver cobrat la subvenció, una comprovació o un control financer per part dels serveis de l'Ajuntament posa de manifest la falta de pagament, total o parcial, de les despeses justificades per part de la entitat, associació o fundació beneficiària, es podrà exigir el reintegrament, respecte del qual s'ha d'aplicar el principi de proporcionalitat.
Per la resta de causes que donen lloc al reintegrament de la subvenció, així com al procediment d'aquest, s'està a l'establert en els articles 36 i següents de la LGS, al RLGS i a l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Manacor.
14.- Protecció de dades
De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:
El responsable del tractament de les dades dels interessats és l'Ajuntament de Manacor (CIF P0703300D, carrer del Convent, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de subvenció en règim de concurrència competitiva per promoure i facilitar l'accés a l'esport de competició i a la seva pràctica individual i col·lectiva.
El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. Tot i això, les dades es conserven amb finalitats d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.
L'Ajuntament de Manacor té legitimació per al tractament de les dades a l'exercici dels poders públics o competències pròpies.
Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Manacor, tret que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.
Els interessats tenen dret a accedir a les seves dades i sol·licitar la rectificació o, si escau, cancel·lació, oposició o supressió. Podeu sol·licitar la limitació o, si escau, oposar-vos al tractament de les vostres dades. Per exercir aquests drets, l'interessat pot fer-ho de les maneres següents:
- Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a: Delegat de Protecció de Dades, Ajuntament de Manacor, plaça del Convent, 1, 07500 Manacor, Illes Balears.
- Presencialment, mitjançant escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament de Manacor, o a través de qualsevol dels mitjans establerts a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.
- Per correu electrònic adreçat al Delegat de Protecció de Dades: dpd@manacor.org
15.- Recursos
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant la Batlia de l'Ajuntament de Manacor en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí de les Illes Balears, o directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 28/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puguin interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
(Signat electrònicament: 28 d'octubre de 2025
El batle Miquel Oliver Gomila)