Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

Núm. 766106
Convocatòria de subvencions directes i nominatives 2025 – Expedient núm. 467/2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Resolució d'Alcaldia núm. 1239, de data 16/10/2025, es va aprovar les bases reguladores que han de regir la «Convocatòria de subvencions directes i nominatives 2025», que es transcriuen a continuació:

BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DIRECTES I NOMINATIVES PREVISTES EN EL PRESSUPOST MUNICIPAL I EN L'ANNEX DE LES BASES D'EXECUCIÓ I REGULADES EN LES PRESENT CONVOCATÒRIA PER A L'EXERCICI 2025

Base 1. Objecte de la convocatòria.

Les presents Bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions directes i nominatives previstes en el Pressupost Municipal i el Pla Estratègic de Subvencions per a l'any 2025, destinades a fomentar activitats de caràcter social, cultural, educatiu, esportiu, mediambiental i de suport al sector primari, realitzades pels beneficiaris que a continuació es relacionen:

PROTECCIÓ I MILLORA DEL MEDI AMBIENT

BENEFICIARI

ÀREA SUBVENCIONADA

IMPORT

APLICACIÓ PRESSUPUESTÀRIA

Associació Aliança Sostenible de l'Aigua d'Eivissa i Formentera (G16523292)

Gestió integral de l'aigua

2.000 €

1720 – 48900

ASSISTÈNCIA SOCIAL

BENEFICIARI

ÀREA SUBVENCIONADA

IMPORT

APLICACIÓ PRESSUPUESTÀRIA

Cáritas Diocesana de Ibiza (R0700071D)

Assistència social

19.825 €

2310 – 48900

Associació Fons Pitiús de Cooperació (G57008559)

Assistència social

3.000 €

2310 – 48900

Asociación de Personal de la Tercera Edad del Municipio de San Juan de Labritja (G07638398)

Assistència social

6.000 €

2310 – 48900

Club Náutico Ibiza (G07123367)

Un mar de possibilitats

3.000 €

2310 – 48900

Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de las Islas Baleares (AMADIBA) (G07758667)

Escola d'Estiu per discapacitats

5.000 €

2310 – 48900

Asociación Proyecto Juntos (G57931867)

Assistència social

1.000 €

2310 – 48900

Asociación de Donantes de Sangre Ibiza y Formentera (G07488323)

Assistència social

2.500 €

2310 – 48900

Asociación Pitiusa de Ayuda a Afectados de Cáncer (G57934887)

Assistència social

2.500 €

2310 – 48900

Plataforma Socio-Sanitaria de las Pitiusas (G57158271)

Assistència social

1.000 €

2310 – 48900

Fundación Conciencia (G07951700)

Assistència social

1.000 €

2310 – 48900

Asociación de Esclerosis Múltiple de Ibiza y Formentera (G07849730)

Assistència social

3.000 €

2310 – 48900

Ibiza IN (G42982975)

Assistència social

2.500 €

2310 – 48900

EDUCACIÓ

BENEFICIARI

ÀREA SUBVENCIONADA

IMPORT

APLICACIÓ PRESSUPUESTÀRIA

Asociación de Padres del Colegio Público Torres de Balàfia San Lorenzo San Juan (G07740145)

Activitats

4.000 €

3260 – 48900

APA del Colegio Público de San Miguel San Juan Bautista (G07264401)

Activitats

6.000 €

3260 – 48900

Associació de Pares i Mares d'Alumnes del CP Labritja (G07212210)

Activitats

6.000 €

3260 – 48900

Associació de Pares i Mares d'Alumnes del CP Labritja (G07212210)

Menjador escolar

8.000 €

3260 – 48900

Colegios del municipio de Sant Joan de Labritja

Reutilització llibres i material didàctic

10.000 €

25€/alumne

3260 – 48900

Viatge fi de curs

2.500 €

30€/alumne

3260 – 48900

Associació de Pares i Mares del IES Balàfia (G57330904)

Activitats

1.500 €

3260 – 48900

IES Balàfia (S0700044A)

Tècnic en guia al medi natural i temps lliure

13.200 €

3260 – 48900

PROMOCIÓ CULTURAL

BENEFICIARI

ÀREA SUBVENCIONADA

IMPORT

APLICACIÓ PRESSUPUESTÀRIA

Associació Cultural Sant Miquel de Balansat (G07585698)

Activitats culturals, cursos, balls

6.000 €

3340 – 48900

Associació Cultural Sa Colla de Labritja (G07316185)

Activitats culturals, cursos, balls

6.000 €

3340 – 48900

Grup Cultural de Sant Joan de Labritja (G07483241)

Activitats culturals, cursos, balls

6.000 €

3340 – 48900

COMISSIONS DE FESTES

BENEFICIARI

ÀREA SUBVENCIONADA

IMPORT

APLICACIÓ PRESSUPUESTÀRIA

Comisión de Fiestas Sant Joan (G57022410)

Festes Patronals

6.000 €

3380 – 48900

Associació Comisió de Festes de Sant Miquel (G57158529)

Festes Patronals

6.000 €

3380 – 48900

Associació Cultural Sant Llorenç de Balàfia (G57362345)

Festes Patronals

6.000 €

3380 – 48900

Grup Cultural San Vicent de Sa Cala (G07525595)

Festes Patronals

6.000 €

3380 – 48900

Asociación de Vecinos y Fiestas de Portinatx (G57265100)

Festes Patronals

6.000 €

3380 – 48900

ESPORTS

BENEFICIARI

ÀREA SUBVENCIONADA

IMPORT

APLICACIÓ PRESSUPUESTÀRIA

Asociación o agrupación deportiva de fútbol con domicilio en el municipio de Sant Joan de Labritja

Activitats esportives

8.000 €

3410 – 48900

Activitats esportives:

Escola de Fùtbol

42.000 €

25€/alumne

3410 – 48900

Club Ciclista Es Xebel·lí de Eivissa (G57353021)

Activitats esportives

1.000 €

3410 – 48900

Persona física o jurídica que acredite la organización de la edición anual de Eivissàpiens para alumnos/as de la isla de Ibiza

Eivissàpiens

300 €

3410 – 48900

Mariano Adrián Marí Marí (47259097P)

Activitats esportives

1.550 €

3410 – 48900

Federació de Fútbol de les Illes Balears (G07164411)

Activitats esportives

300 €

3410 – 48900

Eviatletisme Club Esportiu (G57887960)

Activitats esportives

500 €

3410 – 48900

Club Esportiu Ibizasport (G16642274)

Activitats esportives

2.500 €

3410 – 48900

Club Ciclista Portinatx Cycling Team (G57850463)

Activitats esportives

1.500 €

3410 – 48900

Motor Club Pitiús (G57161457)

Pujada Aigües Blanques

450 €

3410 – 48900

Automóvil de Ibiza y Formentera (G07637366)

Pujada Sa Cala

500 €

3410 – 48900

Antonio Damián Vingut Rigall (41458731N)

Participació Dakar

1.500 €

3410 – 48900

Asociación Deportiva para Discapacitados de Ibiza y Formentera (ADDIF) (G07740293)

Promoció de l'esport adaptat en el municipi

2.000 €

3410 – 48900

Club Deportivo Eivissa 4X4 (G10664092)

Activitats esportives

2.000 €

3410 – 48900

 

​​​​​​​AGRICULTURA, RAMADERIA I PESCA

BENEFICIARI

ÀREA SUBVENCIONADA

IMPORT

APLICACIÓ PRESSUPUESTÀRIA

SCL Agrícola de San Antonio (F07013444)

Foment

4.500 €

4120 – 48900

Cooperativa Agrícola Santa Eulalia del Río (F07013477)

Foment

4.500 €

4120 – 48900

Cofradía de Pescadores de Ibiza y Formentera (G07075120)

Foment

3.500 €

4120 – 48900

Federación Balear de Caza (G07198500)

Foment

500 €

4120 – 48900

Grup d'Acció Local Desenvolupament Rural i Pesquer Eivissa i Formentera (G57135816)

Foment

2.000 €

4120 – 48900

Cooperativa Ramadera Eivissenca S. Coop. (F05332648)

Foment: Porc Negre

3.000 €

4120 – 48900

Base 2. Naturalesa jurídica i règim aplicable.

2.1. Les ajudes tindran el caràcter de subvenció pública i es regiran per:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament (LGS).
  • Bases d'Execució del Pressupost Municipal 2025.
  • Pla Estratègic de Subvencions 2025.
  • Les presents Bases Reguladores.
  • Conveni regulador, si és el cas, i resolució específica de concessió.

2.2. Les ajudes es concediran de manera directa i nominativa.

Base 3. Crèdit pressupostari.

Les subvencions previstes en la present convocatòria estan consignades en el pressupost municipal de l'any 2025 per un import total de 233.625 euros, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries detallades en la Base 1.

Base 4. Quantia de les ajudes.

L'ajuda econòmica ascendirà com a màxim a l'import que figura en la Base 1.

Base 5.- Destinataris.

5.1. Podran sol·licitar les ajudes únicament els beneficiaris recollits en la Base 1, per l'import màxim establert.

5.2. El termini de presentació serà de 20 dies naturals des de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB.

5.3. Serà necessari presentar el model de sol·licitud de la subvenció, degudament emplenat i signat, declarant de manera responsable de no estar culpable en cap de les prohibicions previstes en l'art. 13 LGS.

5.4. La presentació fora de termini suposarà la pèrdua del dret a l'ajuda.

5.5. Si la sol·licitud està incompleta, es requerirà esmena en un termini de 10 dies hàbils. La falta de resposta suposarà la pèrdua del dret.

Base 6. Sol·licituds i documentació.

Els beneficiaris de subvenció prevists en la Base 1 d'aquesta convocatòria podran sol·licitar ajuda econòmica per l'import previst en aquesta, per a les activitats que duguin a terme, havent de presentar necessàriament la següent documentació:

  • Annex I. Model de sol·licitud de la subvenció. Serà emplenat i signat per l'interessat o representant legal de l'entitat o associació sol·licitant de la subvenció.
  • Fotocòpia del DNI de l'interessat o del representant legal de l'entitat o associació sol·licitant de la subvenció.
  • Fotocòpia del NIF de l'entitat o associació sol·licitant de la subvenció.
  • Documentació acreditativa de la vigència del càrrec que ostenta el representant legal de l'entitat o associació sol·licitant de la subvenció o, si és el cas, acreditació de l'autorització corresponent per a realitzar la sol·licitud de subvenció.
     
    ​​​​​​​
  • Si el sol·licitant de la subvenció es tracta d'una entitat o associació legalment constituïda, haurà de presentar còpia dels Estatuts, així com les modificacions que s'haguessin produït.
  • Certificat de titularitat bancària en el qual s'acrediti el número de compte corrent on ha d'ingressar-se la subvenció.
  • Certificat d'estar al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).
  • Certificat d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En cas que l'entitat o associació no estigui inscrita en el sistema de la Seguretat Social, haurà de presentar el certificat o informe d'inexistència d'empresari.

Base 7. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.

7.1. El termini de presentació de sol·licituds juntament amb la restant documentació serà de 20 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de les presents Bases en el Butlletí Oficial de les illes Balears (BOIB).

7.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja o per qualsevol dels mitjans previstos en l'art. 16.4 de la LPACAP.

7.3. La presentació de sol·licituds implica l'acceptació íntegra d'aquestes Bases.

Base 8. Procediment i resolució.

8.1. Naturalesa de la concessió.

Les subvencions previstes en aquestes Bases es concediran de manera directa i nominativa, d'acord amb el que s'estableix en l'art. 22.2.a) de la LGS, en estar incloses expressament en el Pressupost Municipal i en el Pla Estratègic de Subvencions per a l'any 2025, amb identificació de la seva dotació econòmica i del beneficiari.

8.2. Procediment de concessió.

L'atorgament seguirà els següents passos:

  1.  Una vegada que es formuli la sol·licitud per part dels beneficiaris, s'emetrà Informe d'Invenció sobre l'existència de consignació pressupostària suficient per a la concessió.
  2.  Per part de cada Regidoria competent, s'emetrà un Informe-proposta en relació amb l'atorgament de la subvenció per a cadascun dels beneficiaris.
  3.  Mitjançant Resolució d'Alcaldia es dictarà la resolució de concessió per a cadascun dels beneficiaris, en els termes previstos en aquestes Bases o en el conveni regulador que, si és el cas, se subscrigui.
  4.  L'acord de concessió es notificarà als interessats conforme al que s'estableix en els arts. 40 i 41 de la LPACAP.

8.3. Convenis reguladors.

Quan escaigui, se subscriurà un conveni individualitzat amb el beneficiari, que haurà d'incloure, almenys:

  • Objecte de la subvenció.
  • Beneficiari.
  • Crèdit pressupostari i quantia concedida.
  • Compatibilitat o incompatibilitat amb altres ajudes.
  • Terminis i formes de pagament, possibilitat d'acomptes i règim de garanties.
  • Terminis i forma de justificació.

8.4. Control i verificació.

La Secretaria i Intervenció revisaran les sol·licituds presentades i comprovaran que compleixen els requisits establerts en aquestes Bases.

8.5. Termini de resolució.

El termini màxim per a notificar la resolució serà d'1 mes des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades per silenci administratiu.

Base 9. Obligacions dels beneficiaris.

Els beneficiaris de les ajudes concedides hauran de complir les següents obligacions:o

  • Complir l'objectiu i destí de la subvenció.
  • Justificar la realització de l'activitat.
  • Sotmetre's a controls de l'Ajuntament o altres òrgans fiscalitzadors.
  • Comunicar l'obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat.
  • Mantenir-se al corrent en les seves obligacions amb l'AEAT i amb la Seguretat Social.
  • No mantenir deutes de qualsevol naturalesa amb l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
  • Conservar la documentació justificativa durant almenys 4 anys.
  • Publicitar el finançament municipal en totes les activitats subvencionades.
  • Procedir al reintegrament en cas d'incompliment.

Base 10. Pagament de les ajudes concedides. Justificació de les ajudes.

De conformitat amb el que es disposa en la LGS, per a la justificació de les ajudes es requerirà una altra documentació que l'acreditativa del requisit per a obtenir la condició de beneficiari prevista en la Base 6 d'aquesta convocatòria.

Tots els beneficiaris de les ajudes previstes en aquesta convocatòria hauran de presentar la documentació justificativa de la subvenció, havent de presentar els següents documents:

· Annex II. Model de justificació de la subvenció. Serà emplenat i signat per l'interessat o representant legal de l'entitat o associació sol·licitant de la subvenció.

· Memòria justificativa de les actuacions, activitats o projectes realitzats. Haurà d'acreditar que s'ha complert la finalitat perquè es va atorgar la subvenció.

· Documents justificatius de la despesa realitzada. Forma d'acreditació:

  • Pagaments en efectiu (fins a 1.000,00 €):
    • Factura, en la qual haurà de constar: Nom i cognoms o raó social, NIF del proveïdor, NIF del client (beneficiari de la subvenció), data, import, concepte de pagament i núm. de factura.
    • Rebut, en el qual haurà de constar: nom i cognoms o raó social, NIF del proveïdor, NIF del client (beneficiari de la subvenció), data, import, concepte de pagament, núm. de rebut i segell de l'empresa (NO S'ADMETRAN SEGELLS “ESTÀNDARD” EN ELS QUALS ÚNICAMENT FIGURI LA PARAULA “PAGAT”, “COMPTABILITZAT” O SIMILAR, SENSE IDENTIFICACIÓ DEL PROVEÏDOR).
  • Pagaments per transferència bancària:
    • Justificant bancari de la transferència on figuri l'import, el núm. de la factura / rebo i/o el concepte i la data.
    • Certificat de moviments bancaris en el qual figuri l'import, el núm. de factura / rebo i la data.
  • Pagaments amb targeta de crèdit o dèbit: S'haurà de presentar l'extracte bancari del moviment de la targeta, on consti l'import, la data i el nom del proveïdor.
  • Nòmines:
    • Nòmines pagades en efectiu. Es justificarà el pagament, presentant la nòmina signada per el/la treballador/a.
    • Nòmines pagades per transferència bancària. Es justificarà el pagament, presentant la nòmina i el justificant bancari de la transferència a nom del/de la treballador/a, havent de figurar el mes i any a què correspongui.
  • Viatges: En cas de presentar-se despeses corresponents a viatges relacionats amb l'activitat subvencionada (hotels, bitllets d'avió, vaixell, restaurants…), hauran de justificar-se mitjançant factura o rebut, que a més de les dades relacionades anteriorment, hauran de contenir el nom i cognoms de les persones que realitzin l'activitat.

Certificat d'estar al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

Certificat d'estar al corrent de pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En cas que l'entitat o associació no estigui inscrita en el sistema de la Seguretat Social, haurà de presentar el certificat o informe d'inexistència d'empresari.

OBSERVACIONS DELS DOCUMENTS JUSTIFICATIUS DE LA DESPESA REALITZADA:

  • No s'admetran com a documents justificatius de la despesa realitzada, els següents: albarans, factures proforma, fulles de comanda, tiquets.
  • En el cas de les nòmines, només s'imputarà l'import que reflecteixi la transferència bancàries, que serà l'import net de la nòmina (líquid a percebre per part del/de la treballador/a). Per a imputar l'import de la nòmina bruta a la subvenció, el beneficiari haurà d'aportar, a més, el justificant del pagament de les retencions d'IRPF a la AEAT al costat del model 111 del període que correspongui, i el justificant de pagament de les assegurances socials a la Seguretat Social (RLC, antic TC-1 i RNT, antic TC-2).
  • En el cas dels viatges, s'exceptuarà de l'obligació que es faci constar en la factura o rebut el nom i cognoms de les persones que realitzin l'activitat als sol·licitants beneficiaris l'import dels quals de la subvenció concedida no superi els 3.000,00 €. En aquest cas, es podrà substituir per un certificat on consti el nom i cognoms de les persones que realitzin l'activitat emès per l'interessat o representant legal de l'entitat o associació beneficiària de la subvenció.
 

TERMINI PER A LA PRESENTACIÓ DE LA JUSTIFICACIÓ:

  • APIMAs i CEIPs: Les activitats subvencionades hauran de dur-se a terme en el curs escolar 2025-2026.
  • Resta de beneficiaris: Les activitats subvencionades hauran de dur-se a terme l'any 2025.
  • El termini per a presentar la documentació justificativa finalitzarà el 31 de març de 2026.

Base 11. Compatibilitat de les ajudes.

Les subvencions són compatibles amb altres ajudes públiques o privades, sempre que no se superi el cost de l'activitat subvencionada.

Base 12. Control i reintegrament.

11.1. Procedirà el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, més interessos de demora, de conformitat amb l'art. 38.2 de la LGS, en els següents suposats:

a) Falsejament o ocultació de dades.

b) Incompliment total o parcial de la finalitat.

c) Falta o insuficiència de justificació.

d) Incompliment de l'obligació de publicitat.

e) Negativa a controls o absència de registres comptables.

f) Incompliment de les obligacions establertes en aquestes Bases.

11.2. El procediment de reintegrament s'ajustarà als arts. 41 i 42 de la LGS.

 

Sant Joan de Labritja, (signat electrònicament: 16 d'octubre de 2025)

L'alcaldessa Maria Tania Marí Marí

Documents adjunts