Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 763339
Aprovació de la convocatòria i les bases de les proves selectives per constituir una borsa de personal funcionari interí tecnic/a d'agent d'ocupació i desenvolupament local, grup A, subgrup A2, de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar mitjançant concurs-oposició relatives a la convocatòria de subvencions del programa de caràcter temporal «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027 (BOIB nº 99 de 26 de juliol de 2025)
Versió PDF
Mitjançant el present anunci es fa públic que en sessió de data 2 d´octubre de 2025 la Junta de Govern va adoptar el següent
ACORD
Aprovació de la convocatòria i les bases de les proves selectives per constituir una borsa de personal funcionari interí tecnic/a d'agent d'ocupació i desenvolupament local, grup A, subgrup A2, de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar mitjançant concurs-oposició relatives a la convocatòria de subvencions del programa de caràcter temporal «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027 (BOIB nº 99 de 26 de juliol de 2025)
Antecedents
1.- Vist que en data 26 de juliol de 2025 es publica la “Resolució de la consellera de Treball Funció Pública i Diàleg Social i presidenta del SOIB, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027(BOIB núm. 99 de 26 de juliol de 2025).
2.- Vist que en data de 14 d'agost de 2025 s'aprova per Junta de Govern Local l'aprovació dels costos que haurà d'afrontar l'Ajuntament per a cobrir la despesa del personal que es contractarà en personal funcionari interí tècnic/a. d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local, Grup a, Subgrup A2 i que suposa una inversió de 92.372,86 € per 24 mesos (2026 i 2027 respectivament) dels quals 66.500,00 € seran en qualitat de subvenció per part de la Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per a 24 mesos.
3.- Vist que en data de dia 23 de setembre de 2025, la Consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social resol favorablement a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar posar en marxa el programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de Promoció de l'Activitat Econòmica i el desenvolupament local 2026-2027 a partir del mes de febrer del 2026 per una quantia total de 89.839,27€ i una subvenció de 63.676,03 € per a 23 mesos de contracte, ja que l'inici del contracte es preveu dins el mes de febrer de 2026.
4.- Vista la memòria justificativa de la Tècnica AODL de l'Ajuntament de Sant Llorenç on actualment hi ha un increment de tasques administratives i burocràtiques derivades de la gestió dels projectes emmarcats en el marc de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançats amb fons europeus NEXTGEN EU que dificulten el desenvolupament de les tasques de l'Àrea de Desenvolupament Local.
5.- Atesa la prèvia negociació realitzada amb la mesa negociadora en data 30 de setembre de 2025.
Per tot el que s'ha exposat, la Junta de Govern, per delegació de la Batlia conferida mitjançant Resolució 2023/468 de data 21 de juny de 2023 (BOIB núm. 88 de data 29 de juny de 2023), acorda per unanimitat :
Primer.- Aprovar les bases i programa de la convocatòria per constituir una borsa de personal funcionari interí tècnic/a. d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament local, grup A, subgrup A2, de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar mitjançant concurs-oposició subjecte a la convocatòria de subvencions «SOIB desenvolupament local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027:
BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER CONSTITUIR UNA BORSA DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ TECNIC/A. D'AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL, GRUP A, SUBGRUP A2, DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ relatives a la convocatòria de subvencions del programa de caràcter temporal «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027 (BOIB nº 99 de 26 de juliol de 2025)
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Les finalitats d'aquesta convocatòria de procediment selectiu són:
- Crear una borsa de treball per cobrir, mitjançant la contractació temporal subjecte al programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027, el qual s'executarà fins el 31 de desembre de 2027.
- Desenvolupar un Pla d'Acció vinculat al desplegament de les polítiques actives d'ocupació en el territori, alineat amb el Pla Estratègic d'Ocupació Local (PEOL) de Sant Llorenç des Cardassar corresponent al document de planificació estratègica de caràcter local. La incorporació del personal AODL s'emmarcarà en un programa amb autonomia i substantivitat pròpies respecte de les activitats ordinàries i permanents de l'entitat.
SEGONA. NATURALESA DE LA CONVOCATÒRIA
Vinculació: funcionari interí per execució de programa temporal.
Escala: Administració Especial.
Subescala: Tècnica.
Classe: mitjà.
Grup: A,subgrup: A2.
Procediment de selecció: concurs oposició lliure.
Es tracta de la creació d'una borsa d'interins per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí segons allò que preveu l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears.
Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida d'una propera convocatòria. En altre cas, aquesta borsa tindrà una vigència fins al 31 de desembre de 2027 des de la publicació de la seva constitució al BOIB.
El personal que prengui possessió com a funcionari interí cessarà en les seves funcions quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament, d'acord amb l'article 10.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sense que tingui dret a cap indemnització, d'acord amb la legalitat.
TERCERA. FUNCIONS
1. Actualitzar el Pla Estratègic de desenvolupament Local del Municipi per als anys 2026-2027 i que sigui participat.
2. Desenvolupar el Pla d'Acció de Desenvolupament Local que s'ha presentat a la sol·licitud de la convocatòria de l'entitat. Aquest document concreta les actuacions que es duran a terme en matèria de desenvolupament local i promoció de l'ocupació.
3. Col·laborar amb lesempreses i les entitats del municipi de Sant Llorenç des Cardassar per facilitar la inserció sociolaboral i l'acompanyament i suport de les persones participants en els programes de foment de l'ocupació.
4. Tramitació d'expedients i gestió administrativa per a la inscripció de l'Entitat Local com a centre de formació en el treball.
5. Participació en l'execució de convocatòries de formació del SOIB per a persones ocupades i /o desocupades
6. Tramitació, participació i execució de convocatòries de foment de l'ocupació per a col·lectius vulnerables, per a col·lectius joves i altres col·lectius.
7. Assessorament per a l'autoocupació i l'emprenedoria del municipi.
8. Detecció de necessitats de les empreses: perfils professionals, formació i vacants.
9. Suport al comerç, creació de xarxes i dinamització del teixit productiu, tercer sector i economia social.
10. Suport a la Gestió del mercat setmanal i promoció del producte local i producte de proximitat.
11. Impuls i difusió de fires, jornades, fòrums, espais de trobada i taules de coordinació de formació professional territorial que promoguin l'ocupació.
QUARTA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun altre estat membre de la Unió Europea o d'alguns dels estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals celebrats amb la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors/es en els termes en què aquesta es trobi definida al Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. També podran ser admesos els/les cònjuges dels nacionals espanyols i d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i els seus descendents i els del seu/de la seva cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors de l'esmentada edat que visquin al seu càrrec. Aquest últim benefici serà igualment d'aplicació a familiars de nacionals d'altres estats quan així s'estableixi als tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya.
b. Tenir 16 anys complits i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
c. Estar en possessió d'una titulació universitària de grau Universitari o llicenciatura o equivalent.
d. No patir malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament de les funcions que corresponguin.
e. No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
f. Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al certificat C1 o equivalent, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, atès que l'atenció al públic és fonamental en l'exercici de les funcions de les places a cobrir.
g. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar, mitjançant declaració responsable, que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's, en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de dita Llei, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat. Si desenvolupa alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió per tal que l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
h. No estar sotmès/a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
i. Estar en possessió del carnet de conduir B.
j. Estar inscrita en les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació abans del nomenament.
CINQUENA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les sol·licituds per participar al procediment selectiu es formalitzaran d'acord amb el model que figura a la seu electrònica municipal (https://seue.santllorenc.es/tramits/tramit/%205) indicant a l'apartat de sol·licit:
- Participar al procés selectiud'una borsa de personal funcionari interí tècnic/a d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar mitjançant concurs-oposició relatives a la convocatòria de subvencions del programa de caràcter temporal «Soib Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027.
Així mateix les sol·licituds es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, directament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds fos inhàbil o dissabte, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.
L'anunci de la convocatòria i les bases es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar o al següent enllaç:
https://seue.santllorenc.es/processos-selectius-de-personal
Per ser admeses, i en el seu cas, prendre part en el procediment selectiu, serà suficient que les persones aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la base tercera, sempre en referència a la data d'expiració del termini per a la presentació de sol·licituds, adjuntant a la seva sol·licitud:
- Còpia del DNI o document d'identificació personal legalment procedent en cas de persones nacionals d'estats diferents a l'estat espanyol.
- Còpia de la titulació del grau o llicenciatura per prendre part en aquesta convocatòria.
- Còpia de la documentació acreditativa del nivell de coneixement de llengua catalana exigit.
- Còpia del carnet de conduir.
- Justificant del pagament de dret d'examen, que ascendeix a la quantitat de 5,16 euros, i que haurà d'ingressar-se en el compte municipal núm. ES68 2100 0161 8302 0000 0654 (Caixa Bank)
- Relació dels mèrits al·legats.
SISENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, per part de la Batlia de la corporació es dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar. Es concedirà un termini de 10 dies hàbils a comptar del dia següent a la data d'aquesta publicació per a rectificacions, esmena de deficiències i errades així com per a possibles reclamacions.
Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per la Batlia mitjançant resolució motivada.
La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
A la mateixa resolució de Batlia es fixarà la data i l'hora de realització del primer exercici de l'oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització de les esmentades proves i exercicis amb la publicació d'aquesta resolució a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
SETENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El Tribunal Qualificador estarà integrat pels següents membres:
President/a: Antoni Crespí Serra, interventor de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Josep Melià Qués, Assessor jurídic de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Vocal: Catalina Terrassa Ginard, Educadora Social de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Suplent: Miquela Bordoy Obrador, Treballadora Social de L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Vocal:Rafela Riera Pascual, Tècnica de Cultura de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Suplent: Antònia Girat Salas, Treballadora Social de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Vocal: Mª Antònia Cladera Tous, Tècnica AODL de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Suplent: Bernat Font Rosselló, Tècnic Arxiver de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Secretari: Josep Lluís Obrador Esteva, secretari de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Pere Josep Santandreu Brunet, director de l'Auditori de Sa Màniga.
Hi podran assistir representants sindicals o d'assessors/res especialistes amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància, vetlla o assessorament del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 i 24 de la Llei 40/2015, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.
Igualment, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.
El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, indistintament, ni sense l'assistència del president/a i del secretari/ària. Les decisions del Tribunal Qualificador s'adoptaran per majoria simple.
VUITENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
Una vegada començat el procés selectiu, els successius anuncis relatius a la realització del procediment selectiu es faran públics a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar (apartat “Processos selectius de personal”).
Entre la finalització d'una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos.
No obstant això, mitjançant resolució motivada de la Presidència del Tribunal Qualificador, aquest termini es pot modificar. El procediment de selecció serà el de concurs-oposició.
1. FASE D'OPOSICIÓ:
La fase d'oposició, que és prèvia a la de concurs, consistirà en tres proves de caràcter obligatori i eliminatori i tindrà una puntuació màxima de 100 punts.
a. Primera prova. Exercici teòric sobre la part general del temari recollit en les següents bases (màxim 50 punts).
Aquesta prova consistirà en un qüestionari tipus test de cinquanta preguntes que es resoldran en un temps màxim d'1 hora i 30 min.
Les preguntes encertades es valoraran amb 1,00 punt, les no contestades amb 0 punts i les errades amb -0,25 punts.
Per aprovar s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 25 punts del màxim possible de 50.
b. Segona prova. Exercici Pràctic sobre el temari específic recollit a les present bases (màxim 40 punts).
Consistirà en desenvolupar oralment un supòsit pràctic del temari específic on s'hauran de relacionar amb els procediments, tasques i funcions habituals del lloc de treball de tècnic/a de desenvolupament local, i responent a les preguntes relatives que realitzi el tribunal.
L'aspirant disposarà d'una hora per la preparació del cas i mitja hora per a la seva exposició i per respondre a les preguntes que pugui plantejar el tribunal. Es valoraran dels aspirants les competències laborals en quan a habilitats socials, habilitats comunicatives , capacitat resolutiva, treball en equip, creativitat...
Per aprovar s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 20 punts del màxim possible de 40.
c. Tercera prova. Exercici psicotècnic. De caràcter obligatori i eliminatori (màxim 10 punts).
Consisteix a realitzar dos tests, amb entrevista, per acreditar les aptituds, la personalitat i les actituds adequades al perfil general exigit a les bases de la convocatòria. Es valorarà la capacitat de comunicació, capacitat d'autoorganització, treball en equip, iniciativa i tolerància.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà fixat pel Tribunal Qualificador i s'efectuarà el mateix dia en dues sessions.
Cada part de l'exercici es qualificarà de 0 a 10. Per aprovar s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts a cada una de les proves.
Els aspirants seran convocats en cridada única, essent exclosos de l'oposició els qui no hi compareixen en la data i hora de la convocatòria.
2. FASE DE CONCURS
La puntuació màxima de la fase concurs serà de 50 punts.
El Tribunal Qualificador ha de valorar els mèrits degudament al·legats i acreditats per les persones aspirants en el moment de presentació de les instàncies.
La valoració es realitzarà segons el següent barem de mèrits:
a. Experiència professional (màxim 40 punts)
Es computen els serveis efectius prestats en administracions públiques: Serveis efectius prestats en administracions públiques, com agent de desenvolupament local o llocs de feina relacionats amb l'especialitat del projecte (0,5 punts per mes treballat).
Es podran demostrar mitjançant còpia del contracte laboral o certificat de serveis prestats.
b. Formació (màxim 5 punts).
Altres titulacions, fins un màxim de 5 punts:
- Grau universitari, diplomatura o llicenciatura, distint al presentat com a requisit: 0,25 punt amb un màxim de 1 punt.
- Doctorat: 1 punt màxim.
- Màsters Universitaris oficials i els títols de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari i curs d'actualització universitari) es valoren a raó de 0,0025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït per RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,0075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 3 punts per la totalitat de títols de Màster o Postgrau.
c. Accions Formatives relacionades amb la matèria (fins un màxim de 5 punts)
Els cursos de Formació i perfeccionament, jornades o seminaris específics amb la plaça convocada (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça) impartit o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administracions Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions públiques, autonòmiques o locals i pels sindicats. Els crèdits d'aprofitament suposen el d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració.Puntuació màxima 5 punts.
- Per cada certificat d'aprofitament 0,0025 punts per hora fins un màxim de 2 punts.
- Per cada certificat d'assistència 0,0015 punts per hora fins un màxim de 2 punts.
- Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora, fins un màxim d'1 punt.
En cas d´empat en la puntuació total entre persones aspirants es donarà prioritat a l´aspirant que hagi obtingut major puntuació en l´apartat “A” de la fase de concurs “Experiència professional”. En cas de persistir l´empat, es donarà prioritat a l´aspirant que hagi obtingut major puntuació de la fase d´oposició. I en cas d´encara persistir l´empat, aquest es resoldrà mitjançant sorteig en acte públic degudament convocat.
NOVENA. BORSA DE TREBALL
Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal Qualificador farà pública en la seu electrònica de la corporació la relació de persones aprovades per ordre de puntuació final, fent-hi constar les qualificacions de cada un dels exercicis i la suma total. Els integrants d'aquesta relació passaran a formar part de la borsa de treball per ordre de puntuació.
Aquesta borsa substituirà les que estiguin vigents fins aleshores.
Les persones que formen part d'aquesta borsa a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis al mateix lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, estiguin fent substitucions diverses (per IT, llicències per maternitat...), o cobrint acumulacions o excés de tasques, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) més avall indicats, no hagin acceptat el lloc ofert.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, excepte en el cas d'oferiment de vacant a la plantilla que s'hagi de cobrir amb caràcter d'interinitat fins que es cobreixi de forma definitiva, pel procediment reglamentari.
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.
Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclòs de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Estar treballant.
c. Patir malaltia o incapacitat temporal.
d. Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals
La justificació documentada de les circumstàncies anteriors dona dret a mantenir la posició ocupada dins la borsa seguint l'ordre de prelació.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l'acabament de les situacions previstes anteriorment en un termini màxim de deu (10) dies hàbils des que es produeixi un canvi en la situació.
La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 31 de desembre de 2027, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
En tot el que no està regulat en aquestes bases, es seguirà l'establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa vigent.
NOVENA. INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS.
Pel que respecta a la tramitació del procés selectiu, el Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar (www.santllorenc.es), sens perjudici de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
En tot allò no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública en l'ordre establert a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX 1 PROGRAMA
TEMARI ESPECÍFIC
Tema 1. La Constitució Espanyola de mil nou-cents setanta-vuit. Estructura i principis generals. Els drets fonamentals en la Constitució. El model econòmic de la Constitució espanyola. El Tribunal Constitucional. La reforma de la Constitució.
Tema 2. L'organització de l'Estat en la Constitució: organització institucional o política i organització territorial. La Corona. Les Corts Generals. El Poder Judicial.
Tema 3. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relacions entre ens territorials. L'autonomia local.
Tema 4. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament. L'organització. Competències municipals. Altres entitats locals.
Tema 5. Submissió de l'Administració a la Llei i al Dret. Fonts del Dret Administratiu: especial referència a la llei i als reglaments. La potestat reglamentària en l'esfera local; ordenances, reglaments i bans; procediment d'elaboració i aprovació.
Tema 6. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Requisits i eficàcia dels actes administratius. Iniciació del procediment administratiu. Nul·litat i anul·labilitat de l'acte administratiu.
Tema 8. La relació juridicoadministrativa. Concepte. Subjectes: l'Administració i l'administrat. Capacitat i representació. Drets de l'administrat. Els actes jurídics de l'administrat.
Tema 9. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius. Revisió dels actes administratius: d'ofici i en via de recurs administratiu.
Tema 10. El procediment administratiu: principis informadors. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i terminació. Dimensió temporal del procediment. Referència als procediments especials.
Tema 11. Especialitats del procediment administratiu local. Funcionament dels òrgans col·legiats locals; règim de sessions i acords. Actes i certificacions d'acords. Les resolucions del president de la Corporació.
Tema 12. Concepte i classificació dels ingressos al Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. Els impostos, les taxes i els preus públics: concepte i característiques.
Tema 13. El funcionament dels òrgans col·legiats a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Abstenció i recusació.
Tema 14. La contractació administrativa en l'esfera local. Classes de contractes. La selecció del contractista. Execució, modificació i suspensió dels contractes. La revisió dels preus. Invalidesa dels contractes. Extinció dels contractes.
Tema 15. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions: Àmbit d'aplicació de la Llei.
Tema 16. El procediment per a la concessió de subvencions d'acord a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Tema 17. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Les ordenances fiscals.
Tema 18. Els pressuposts de les entitats locals. Principis, integració i documents que hi consten. Procés d'aprovació del pressupost local. Principis generals d'execució del pressupost. Modificacions pressupostàries: els crèdits extraordinaris i els suplements de crèdit, les transferències de crèdits i altres figures. Liquidació del pressupost.
Tema 19. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats. El Reial Decret 861/1986, de 25 d'abril, pel qual s'estableix el règim de les retribucions dels funcionaris d'Administració Local.
Tema 20. La llei 11/2016 de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.Àmbit d'Aplicació, Principis Generals, Competències de les Administracions públiques i la Igualtat d'oportunitats a l'accés al lloc de treball públic i privat.
PART ESPECÍFICA
Tema 1. Característiques econòmiques, socials i demogràfiques del municipi de Sant Llorenç des Cardassar comparades amb la comarca de Llevant:El mercat de treball d'acord amb les taxes d'atur i d'activitat, població activa, polítiques actives d'ocupació, etc)
Tema 2: La política d'ocupació a la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació: els instruments de planificació de la política d'ocupació.
Tema 3: Les polítiques actives d'ocupació a la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació: intermediació i coordinació de polítiques actives i de protecció front a la desocupació.
Tema 4: Les polítiques actives d'ocupació a la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació: col·lectius d'atenció prioritària per a la política d'ocupació.
Tema 5. El Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l'ordenació del sistema de formació professional: disposicions generals; organització d'ofertes formatives de Formació Professional.
Tema 6: Llei Orgànica 3/2022, del 31 de març, d'ordenació i integració de la Formació Professional:Objecte i finalitat, definicions, principis generals i drets individuals i socials.
Tema 7: Llei Orgànica 3/2022, del 31 de març, d'ordenació i integració de la Formació Professional: El sistema de Formació professional, funció, objectius i instruments.
Tema 8: Orientació i intermediació laboral. Itineraris d'oferta i demanda laboral. Recerca de feina i sessions formatives. Col·lectius vulnerables.
Tema 9: Programes pel foment de l'ocupació: Tipus, beneficiaris, objecte o finalitat i característiques clau.
Tema 10: Taxonomia i classificació de les activitats econòmiques.
Tema 11: El pla d'empresa: Concepte i definició, utilitat i continguts.
Tema 12: Modificacions de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del treball autònom, introduïdes per la Llei 31/2015, de 9 de setembre, per la qual es modifica i s'actualitza la normativa en matèria d'autoocupació i s'adopten mesures de foment i promoció del treball autònom i de l'economia social.
Tema 13: Programes de suport a l'autònom.
Tema 14: La dinamització comercial i la reactivació del teixit comercial. Polítiques públiques de recolzament al comerç de proximitat. El Producte local i/o de proximitat. Promoció del producte local de Sant Llorenç des Cardassar més enllà de Sant Llorenç.
Tema 15: Mercats municipals i fires de comerç: Gestió, organització, dinamització i promoció.
Sant Llorenç des Cardassar, a la data de la signatura electrònica (21 d'octubre de 2025)
El batle Jaume Soler Pont