Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 761858
Conveni de Cooperació entre el Consell Insular de Mallorca i la Federació d'Entitats Locals d'Illes Balears (FELIB) per a la col·laboració en l'elaboració de plecs de clàusules administratives particulars (PCAP) i de plecs de prescripcions tècniques (PPT) destinades a la Central de Contractació de la FELIB
Versió PDF
El Consell Insular de Mallorca i la Federació d'Entitats Locals d'Illes Balears (FELIB), 3 d'octubre de 2025 han signat el conveni següent:
“Conveni de Cooperació entre el Consell Insular de Mallorca i la Federació d'Entitats Locals d'Illes Balears (FELIB) per a la col·laboració en l'elaboració de plecs de clàusules administratives particulars (PCAP) i de plecs de prescripcions tècniques (PPT) destinades a la Central de Contractació de la FELIB.
REUNITS
D'una part, el Sr. Llorenç Galmés Verger (S-0711002-F) actuant en nom i representació del Consell Insular de Mallorca en la seva condició de president del Consell Insular de Mallorca
D'una altra part, el Sr. Jaume Ferriol Martí, actuant en nom i representació de la Federació d'Entitats Locals d'Illes Balears (G-07310881), en la seva condició de president de l'entitat.
MANIFESTEN
Primer. L'existència dels Consells Insulars ve emparada en l'article 141.4 de la Constitució Espanyola. Les competències que exerceix venen definides, entre altres, en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, o la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
Segon. La FELIB és una federació sense ànim de lucre integrada per ajuntaments i consells insulars amb personalitat jurídica plena i caràcter públic, així com capacitat d'obrar per a desenvolupar les funcions que li són inherents. Entre les seves funcions destaca la de defensar i promoure els interessos comuns de les entitats associades que la integren, així com fomentar i defensar la seva autonomia, en el marc de la Constitució, de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears i del que estableixen els seus Estatuts.
Tercer. Entre les competències conferides als Consells Insulars destaca l'establerta en l'article 36.1 g) de prestació dels serveis d'administració electrònica i la contractació centralitzada en els municipis amb població inferior a 20.000 habitants. Per part seva, la FELIB té, entre les seves finalitats, la de promoure la realització de licitacions agrupades de subministraments, obres i serveis a través de la seva Central de Contractació, de les quals podran ser destinataris totes les entitats locals de les Illes Balears, així com els seus els dependents, consorcis i altres entitats instrumentals de caràcter local que gestionin serveis locals o activitats de caràcter local.
No obstant això, en cap cas l'exercici de les finalitats conferides a la FELIB pot envair les competències que li són pròpies a les entitats locals.
Quart. Que, a fi d'aconseguir una major efectivitat i coordinació de l'assistència als municipis, així com el fet de fomentar un ús racional dels recursos públics, totes dues parts consideren convenient la coordinació en matèria de contractació, sobretot les relacionades amb les relacionades amb les TIC, que assisteixen l'activitat municipal.
Cinquè. Que, amb la finalitat de regular les condicions de coordinació en matèria de suport en matèria tecnològica i en matèria de contractació, la forma prevista en l'ordenament jurídic, els compareixents subscriuen el present conveni, d'acord amb les següents:
CLÀUSULES
Primera. Objecte.
L'objecte del present conveni és donar compliment al mandat establert en l'article 3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, aplicable al Consell Insular en tant entitat local, que són:
Atès que el Consell Insular de Mallorca ha d'exercir les funcions de contractació centralitzada en els municipis amb població inferior a 20.000 habitants i la FELIB disposa d'una central de contractació destinada a tots els seus ens associats que s'adhereixin a aquesta, amb l'ànim d'evitar duplicitats i de realitzar una gestió més eficient per a tots els municipis, propiciant l'economia d'escala, interessa que la FELIB realitzi les funcions de central de contractació, on els seus serveis jurídics oferiran l'assessorament jurídic necessari per a l'elaboració dels plecs de clàusules administratives generals (PACP) de les licitacions que la central de contractació tramiti, mentre que els serveis d'assistència municipal del Consell Insular de Mallorca oferiran l'assessorament tècnic necessari per a poder elaborar els plecs de prescripcions tècniques (PPT) corresponents.
Aquests serveis podran sol·licitar l'assistència d'altres departaments del Consell Insular de Mallorca per al compliment dels citats fins.
L'assistència mútua prestada a què es refereix aquest conveni no suposarà, en cap cas, relació laboral entre els treballadors del Consell Insular de Mallorca i de la FELIB que es prestin assistència i col·laboració mútua.
La realització efectiva d'aquesta col·laboració estarà subjecta a la disponibilitat dels corresponents recursos humans de totes dues entitats, així com a les peticions que efectuïn les corresponents entitats locals,
Segona. Reserva d'actuació.
Sense perjudici del que es disposa en la clàusula anterior, la FELIB es reserva la facultat de ser assessorada, per altres entitats o empreses per a redactar els corresponents plecs. Així mateix, el Consell Insular de Mallorca es reserva el dret de tramitar quants procediments de contractació estimi oportuns utilitzant els seus propis recursos, en compliment de les competències que té legalment conferides.
Tercera. Coordinació.
Els caps de Servei dels Serveis d'Assistència Tècnica del Consell Insular de Mallorca seran els qui actuïn com a coordinadors de l'assistència tècnica consultiva prestada a la FELIB. Els serveis jurídics de la FELIB seran els qui prestaran assistència jurídica al Consell Insular de Mallorca exclusivament per al compliment dels objectius objecte del present conveni.
Quarta. Durada.
El present conveni té una durada de quatre anys. No obstant això, podrà prorrogar-se per períodes anuals quan no mediï denúncia expressa. En cas que alguna de les parts insti la finalització d'aquest, haurà de comunicar-ho a l'altra part amb un termini d'un mes d'antelació a la data de finalització. De conformitat amb el que es disposa en l'article 48.8 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, el present conveni es perfecciona per la prestació del consentiment de les parts. Aquest conveni serà publicat en el termini de 10 dies hàbils des de la seva formalització en el «Butlletí Oficial de les Illes Balears».
Quinta. Contraprestació.
La col·laboració prestada entre totes dues institucions en matèria d'assessorament i coordinació no tindrà cap contraprestació econòmica, sense perjudici de l'abonament de la quota que ja ve prestant el Consell Insular de Mallorca a la FELIB com a membre d'aquesta, quota que continuarà abonant dins del termini i en la forma escaient i que és independent als acords en el present conveni.
Durant la vigència d'aquest conveni i de les seves pròrrogues, el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, quant a la seva funció de suport a les entitats locals en matèria tecnològica, es compromet oferir el servei de les següents matèries sense cap contraprestació per part de la FELIB:
- Col·laboració en la gestió dels continguts del portal web de la FELIB.
- Suport en el manteniment dels dispositius electrònics de la FELIB, sempre que no hagin arribat a la fi de la seva vida útil (end of life, EOL) i es trobin correctament actualitzats.
Sisena. Règim de responsabilitat.
Cada entitat assumirà la responsabilitat derivada dels processos de contractació que dugui a terme, sense possibilitat de repercutir-la o transmetre-la a l'altra entitat per raó de l'assessorament prestat.
Setena. Modificació.
El present conveni només pot modificar-se per acord exprés de les parts durant la seva vigència o de les successives pròrrogues. Igualment, en qualsevol moment de la vigència del conveni es podrà ampliar o reduir l'assistència convinguda sempre que existeixi acord exprés de les parts. Qualsevol modificació es formalitzarà mitjançant la corresponent addenda al conveni.
Octava. Control i vigilància de l'execució del conveni.
Per a la vigilància i control de l'execució d'aquest conveni d'assistència i dels compromisos adquirits amb la seva signatura s'estableix una comissió de seguiment del mateix formada per dos membres de cadascuna de les parts. Aquesta comissió resoldrà qualsevol problema d'interpretació o compliment que pogués plantejar-se. Les normes de funcionament d'aquesta comissió es regiran per la normativa reguladora del règim d'òrgans col·legiats de les administracions públiques. Les parts determinaran mitjançant annex la composició de la comissió que, almenys, haurà de reunir-se una vegada a l'any.
Novena. Causes de resolució.
Són causes de resolució del conveni:
Dècima. Naturalesa del conveni i jurisdicció.
El present conveni té naturalesa administrativa quedant sotmès al règim jurídic de convenis previst en el capítol VI títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Les controvèrsies sobre la interpretació i execució del present conveni seran resoltes en el si de la comissió de seguiment en el cas que no fos possible, l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu serà el competent per a resoldre les qüestions litigioses que poguessin suscitar-se entre les parts, de conformitat amb el que es disposa en els articles 1 i 2 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d'aquesta jurisdicció.
I per deixar-ne constància, i en prova de conformitat, a Palma i en la data indicada, signen digitalment el present conveni.”
ANNEX
En virtut del que es disposa en la clàusula Vuitena del conveni, la comissió de seguiment d'aquest està formada pels següents membres:
Pel CIM:
Per la FELIB
(Signat electrònicament: 20 d'octubre de 2025)
El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Art. 35.2 g) Llei 4/2022, 28 de juny de Consells Insulars.BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) Diego de la Fuente Rama