Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT

Núm. 758945
Resolució de la consellera de Salut per la qual es modifica la Resolució de la consellera de Salut de 28 de març de 2025 per la qual s’estableixen les bases de la convocatòria d’ajudes de formació per a personal investigador no doctor en l’àmbit de la salut corresponent al període 2025-2029, cofinançada per la Unió Europea, programa FSE+ 2021-2027 de les Illes Balears (ajudes PFIS-CAIB i PFIC-CAIB), així com de les subvencions corresponents per a taxes acadèmiques (BOIB núm. 41 de 3 d’abril de 2025), per reajustar les dates màximes d’inici del contracte, de justificació i de pagament de la indemnització per finalització del contracte

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Que per resolució de la consellera de Salut de 28 de març de 2025 es va publicar la convocatòria d'ajudes de formació per a personal investigador no doctor en l'àmbit de la salut corresponent al període 2025-2029, cofinançada per la Unió Europea, programa FSE+ 2021-2027 de les Illes Balears (ajudes PFIS-CAIB i PFIC-CAIB), així com de les subvencions corresponents per a taxes acadèmiques (BOIB Núm 41 de 3 d'abril de 2025). El punt setè d'aquesta convocatòria s'estableix que la direcció general de Recerca en Salut, Formació i Acreditació, és l'òrgan competent per a instruir els procediments de concessió de les ajudes.

2. Que en data 14 d'octubre de 2025 es va reunir la Comissió de Selecció encarregada de realitzar la segona fase del procés d'avaluació i selecció de les propostes presentades a l'esmentada convocatòria.

3. Que en els propers dies l'òrgan instructor ha de formular les propostes de resolució oportunes, que han de ser comunicades a les entitats beneficiàries i, si aquesta proposta és de concessió de l'ajut sol·licitat, se li ha d'atorgar un termini de deu dies des de la recepció per manifestar-ne l'acceptació o el desistiment.

4. Que si les entitats esgoten el termini per acceptar o desistir de les sol·licituds i atès que desprès de l'acceptació encara s'ha de tramitar la corresponent fiscalització dels expedients i formular la resolució definitiva de concessió, ens poden trobar amb la situació que les entitats beneficiàries no puguin complir amb el termini establert en el punt Dinovè apartat 2. que estableix que el termini màxim per iniciar els contractes ha de ser l'1 de novembre de 2025.

5. Per evitar que es pugui produir aquesta situació l'òrgan instructor considera necessari tramitar una modificació de la convocatòria per tal d'ampliar el termini màxim per a l'inici del contracte. A més aquesta modificació implica la modificació addicional del termini màxim de justificació i la del termini per al pagament de la indemnització per finalització de contracte.

6. A la vista de l'exposat es necessari modificar la convocatòria per tal de modificar la data màxima per al inici del contractes, la data màxima de justificació i la data màxima per al pagament de la indemnització per finalització del contracte.

Fonaments de dret

1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. La Llei 14/2007, de 3 de juliol, de recerca biomèdica.

4. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, modificada per la Llei 17/2022, de 5 de setembre.

5. La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, la tecnologia i la innovació de les Illes Balears.

6. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8. El Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per als esmentats Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.

9. Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

10. L'Ordre TES/106/2024, de 8 de febrer, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu Plus durant el període de programació 2021-2027.

11. El Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

12. El Reglament (UE) núm. 2023/2832 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE a les ajudes de minimis.

13. El Reglament (UE, Euratom) 2024/2509, del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de setembre de 2024, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió.

14. La Comunicació de la Comissió sobre el marc d'ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2022/C 414/01), publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea, C 414/1, de 28 d'octubre de 2022.

15. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

16. L'Ordre de la consellera de Salut i Consum 36/2022, de 22 de desembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca i innovació en salut (BOIB núm. 166, de 22 de desembre de 2022).

17. Els principis fonamentals que s'estableixen en la Declaració de Hèlsinki de l'Associació Mèdica Mundial (en la seva revisió actual), en el Conveni del Consell d'Europa relatiu als drets humans i a la biomedicina, en la Declaració Universal de la UNESCO sobre el genoma humà i els drets humans, així com els requisits que estableix la legislació espanyola en l'àmbit de la recerca biomèdica, la protecció de dades de caràcter personal i la bioètica.

18. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

19. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024, i les seves corresponents modificacions.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Primer. Aprovar la modificació dels punts dinovè apartat 2, vintè apartat 4.c) i vint-i-unè apartat 2, que quedaran redactats de la manera següent:

Dinovè Inici del contracte

“2. El termini per a l'inici del contracte és com a màxim el 15 de novembre de 2025. En cas de substitució d'una persona candidata per una altra de la llista de reserva, el termini d'inici del contracte serà de cinc dies hàbils des de la data de notificació de la nova resolució de concessió.”

Vintè Pagament de les ajudes

“4. Els ajuts s'han de fer efectius de la manera següent:

...

c) El pagament de la indemnització per finalització de contracte, a l'entitat beneficiària, s'ha de fer dins el tres mesos posteriors a la notificació per part de l'entitat beneficiària de la finalització del contracte i, com a màxim, el 30 de desembre de 2029.”

Vint-i-unè Període d'inversió, seguiment i justificació de les ajudes

“2. Les dates de justificació màximes de cada període i les quantitats assignades s'han de detallar en la concessió de l'ajuda. La data de justificació final de l'ajuda no ha de ser, en cap cas, posterior a l'1 de desembre de 2029.”

Segon. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Consellera de Salut, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva aprovació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, (signat electrònicament: 18 d'octubre de 2025)

La consellera de Salut Manuela García Romero