Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 733010
Bases reguladores del procediment de concessió de subvencions destinades a persones esportistes i entitats esportives del Municipi de Manacor corresponents a l'any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La batlia presidència, a data de 09/10/2025, inscripció núm. 2025-4677, ha resolt:

«Aprovar les bases reguladores del procediment de concessió de subvencions destinades a persones esportistes i entitats esportives del Municipi de Manacor corresponents a l'any 2025» que seguidament es transcriuen:

BASES REGULADORES DE SUBVENCIONS A PERSONES ESPORTISTES I ENTITATS ESPORTIVES DEL MUNICIPI DE MANACOR 2025

1. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases és la regulació d'ajuts econòmics per a promoure i facilitar l'accés a l'esport de competició i a la seva pràctica individual i col·lectiva així com fomentar la realització d'activitats per part de les entitats ubicades al terme municipal de Manacor per tal que redundin en benefici de la ciutadania manacorina.

La finalitat d'aquestes subvencions és ajudar a fer front a una part de les despeses inherents al desenvolupament d'activitats esportives.

En cap cas es persegueix mitjançant aquestes bases finalitats retributives o compensatòries.

S'estableixen quatre línies d'ajuts econòmics segons la següent classificació:

LÍNIA A. Escoletes d'iniciació esportiva. S'entén per escoletes d'iniciació esportiva aquells programes formatius i lúdics que tenen la funció d'introduir els infants a la pràctica esportiva abans de passar a competir de forma federada. Aquests programes solen anar adreçats, en la majoria de casos, a nins i nines amb edats compreses entre els primers anys de vida fins als 12 anys màxim, coincidint amb l'etapa escolar de primària.

LÍNIA B. Aquesta línia es subclassifica en dos:

  • Esport federat col·lectiu. Disciplines duites a terme entre grups de persones amb l'objectiu comú de superar el grup contrincant, utilitzant un sistema de puntuació per a decidir l'equip guanyador. Pot rebre subvencions sempre que sigui esport federat i es participi en competicions regulars federades representant el municipi de Manacor de forma constant i continuada.
  • Esport federat individual. Són els esports en què la persona esportista actua en solitari en un entorn estable o inestable, i amb un sistema de puntuació o classificació per determinar una persona guanyadora, a més, pot ser amb persona adversària o sense. Pot rebre subvencions sempre que sigui un esport federat i participi en competicions regulars federades representant una entitat esportiva del municipi de Manacor de forma constant i continuada.

LÍNIA C. Ajudes individuals a persones esportistes. Són subvencionables les activitats de persones esportistes individuals que acreditin ser residents del municipi de Manacor i que pertanyen a clubs locals i que surten a competir fora de l'illa, sempre que la competició sigui federada i vagi per classificació (campionat d'Espanya, d'Europa...). Així mateix, també es consideren incloses en aquesta línia aquelles persones seleccionades per participar en preseleccions i seleccions nacionals. Queden excloses totes aquelles competicions o esdeveniments que, tot i ser esportius, tenen un caràcter de participació voluntari (per sorteig, convidada, inscripció sense procés de classificació, etc.).

LÍNIA D. Esdeveniments esportius especials. Definim “esdeveniment esportiu” com a activitat extraordinària, de caràcter puntual, amb repercussions positives pel municipi de Manacor, per realitzar-se en el mateix o per promocionar-lo de forma directa, i que, per la seva transcendència social, de públic assistent, nombre de participants, complexitat de mitjans, infraestructura i nivell de dificultat organitzativa, necessita uns requisits especials pel seu desenvolupament. Queden excloses d'aquesta definició activitats com a campus, jornades de tecnificació, cursos, stage, ponències o conferències, així com demostracions, presentacions de clubs, finals de temporada i competicions internes, o altres activitats similars sense la repercussió que caracteritza un esdeveniment esportiu.

2. Àmbit temporal d'aplicació de les subvencions

  • Àmbit federatiu i esportiu: temporada esportiva 2024/25 o bé temporada 2025.
  • Àmbit temporal de l'execució de les despeses: l'execució de les actuacions objecte de subvenció s'han d'haver realitzar en el període comprès entre l'1 de novembre de 2024 i 31 d'octubre 2025.

3. Crèdit i partida pressupostària

La dotació pressupostària total per a la convocatòria de la present subvenció és de 99.700 € que anirà a càrrec de l'aplicació pressupostària 110/3420.4730000 per a l'exercici pressupostari 2025, distribuït de la següent forma:

  • Línia A: 15.000 €
  • Línia B: 46.000 €
  • Línia C: 13.700 €
  • Línia D: 25.000 €

Els crèdits corresponents a aquesta partida assignats a cadascuna de les línies poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cadascuna un cop vençut el termini de presentació de sol·licituds de cada línia.

Aquests ajuts són compatibles amb altres ajuts destinats a la mateixa actuació però,

en qualsevol cas, conjuntament amb els altres ajuts rebuts, les quantitats atorgades no podran excedir el cost total de l'actuació.

4. Persones i entitats beneficiàries i requisits per accedir a les subvencions

Poden ser beneficiaris i beneficiàries de les ajudes:

1. Entitats, clubs i associacions esportives sense ànim de lucre amb domicili fiscal i social en el municipi de Manacor que, al moment de sol·licitar la subvenció:

a) Constin inscrites al Registre d'Entitats Esportives de la Direcció General d'Esports del govern de les Illes Balears,

b) Participin com a club membre d'una federació esportiva (o equivalent) i,

c) Constin donades d'alta al Registre d'entitats locals de l'Ajuntament de Manacor.

2. Persones físiques amb llicència federativa vigent i amb residència al municipi de Manacor (en data 1 de gener de l'any objecte de subvenció) que participi en competicions esportives d'àmbit estatal, nacional o internacional.

 Els requisits generals que han de complir les entitats, clubs, associacions i persones beneficiàries, són els següents:

a) Les persones esportistes individuals (línia C): ser persona física empadronada i registrada al municipi de Manacor, ser esportista federat (amb llicència federativa en vigor, durant l'anualitat que sol·licita l'ajut) i estar inscrit i/o haver participat en competicions oficials fora de l'illa de Mallorca al moment de formalitzar la sol·licitud. A més, aportar la certificació de la corresponent federació o club esportiu que acrediti que s'ha estat seleccionat/da per formar part d'una selecció o d'una competició oficial.

b) Per les línies A, B i D: estar inscrit al Registre d'Entitats Esportives de la Direcció General d'Esports del govern de les Illes Balears i estar donat d'alta com a club o com a esportista a la Federació Esportiva Territorial o Nacional corresponent. Tenir les dades de l'entitat, club o associació actualitzades (annex 1).

c) En totes les línies 

  • Trobar-se al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Manacor i no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.
  • Haver dut a terme les activitats dins el termini objecte d'aquesta subvenció.

5. Obligacions de les persones i entitats beneficiàries

Els beneficiaris i beneficiàries dels ajuts econòmics municipals s'obligaran a complir les següents condicions:

I) Dur a terme l'activitat objecte de la subvenció d'acord amb les condicions establertes i realitzar la justificació de la subvenció dins el termini i en la forma escaient.

II) Comunicar a l'Ajuntament de Manacor les modificacions que s'hagin produït i que siguin causa de la concessió o compliment de la subvenció.

III) Comunicar a l'Ajuntament de Manacor, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i que no hagin estat consignades anteriorment en la sol·licitud.

IV) Fer constar que l'activitat està subvencionada o patrocinada per l'Ajuntament de Manacor, sempre que sigui possible segons l'àmbit temporal de realització de l'activitat.

V) Acceptar que l'Ajuntament de Manacor podrà, en qualsevol moment, auditar tant econòmicament com tècnicament el programa objecte de subvenció.

VI) En les línies A i B (infants i joves fins a 18 anys o categoria junior), és obligatori per accedir a la subvenció oferir, com a mínim, una plaça dins l'entitat/club/associació per a usuaris o usuàries de Serveis Socials de l'Ajuntament de Manacor per la temporada esportiva següent a la resolució de la convocatòria d'aquestes bases. Aquesta plaça estarà totalment exempta de pagament de fitxa federativa, quota, inscripció, matrícula o similar concepte. L'entitat esportiva que sigui beneficiària de la convocatòria 2025, quedarà obligada a oferir una plaça a Serveis Socials per la temporada esportiva 2026/27, de forma que la persona beneficiària d'aquesta plaça pugui formalitzar la seva fitxa esportiva a l'inici de temporada de 2026. Aquesta plaça només està reservada als Serveis Socials de l'Ajuntament de Manacor, no sent el mateix responsable del fet que, altres entitats destinades a les mateixes finalitats, reclamin aquestes places.

VII) Les entitats i clubs de les línies A i B s'hauran de comprometre a complir amb les exigències de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'Esport de les Illes Balears, quant a respondre de les responsabilitats que es deriven d'un ús inadequat de les instal·lacions esportives i la promoció de la igualtat al respectiu esport. Per tant, en el cas de ser usuaris d'instal·lacions esportives municipals serà obligatori fer un bon ús de les mateixes.

VIII) Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Manacor i sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan condecent de la subvenció, aportant quanta informació li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

IX) Estar al corrent del compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i amb l'Ajuntament de Manacor, així com, estar al corrent del compliment de les seves obligacions amb la Seguretat Social.

X) Complir amb la llei 19/2007, de 11 de juliol, contra la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància en l'esport.

6. Naturalesa i règim de concessió

Aquestes subvencions són de caràcter voluntari, eventuals, anul·lables, revocables i reintegrables a tota hora, per les causes previstes en la llei, en aquestes bases i en l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Manacor. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

La concessió de les subvencions d'aquestes bases es regeix pels principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb el que estableixen les bases que la regulen.

Així mateix, són compatibles amb altres ajuts o subvencions que pugui rebre la persona o entitat beneficiària per la mateixa activitat subvencionada, sempre que el còmput total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost total de l'activitat subvencionada

Línia B:

El procediment de concessió per la línia B és mitjançant concurrència competitiva, procediment en què la concessió de subvencions s'estableix mitjançant un ordre de prelació de les sol·licituds presentades conformement als criteris de valoració fixats en les presents bases reguladores (punt 7.1). Les sol·licituds es podran resoldre individualment, un cop vençut el termini de presentació de sol·licituds, a mesura que aquestes entrin en el registre de l'Ajuntament i siguin degudament presentades i justificades.

Línies A, C i D:

Referent a les línies A, C i D, les subvencions seran de concessió directa mitjançant la concurrència de sol·licituds sense competitivitat entre elles i per rigorós ordre d'entrada. Així, no serà necessària la comparació entre les sol·licituds i es concediran totes les que compleixin els requisits establerts en les presents bases i en la convocatòria i siguin degudament justificades.

Per aquestes línies A, C i D:

  • Se seguirà l'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic de l'Ajuntament de Manacor sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents perceptius.
  • En aquest sentit, si es fa un requeriment a l'entitat o persona sol·licitant, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.
  • Les sol·licituds es podran resoldre individualment, encara que no hagi expirat el termini de presentació d'aquestes, a mesura que aquestes entrin en el registre de l'Ajuntament i prèvia justificació de les mateixes.
  • Si s'esgota el crèdit destinat a cada línia abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, es continuaran admetent sol·licituds amb la finalitat de crear una llista d'espera que, pel cas que hi hagi sol·licituds que tinguin reconegut un crèdit a favor seu però que no justifiquin degudament en dins el termini i en la forma adient o quan sigui possible la redistribució de crèdits entre línies, es pugui redistribuir el crèdit reconegut a altres sol·licitants d'aquesta llista d'espera.

7. Criteris objectius d'atorgament i quantia dels ajuts

L'import de la subvenció es determinarà de la següent forma, ateses a les línies descrites al punt 1 d'aquestes bases reguladores.

7.1. Línia B

La subvenció, en cap cas podrà superar la quantia de 4.000 €.

Es valorarà fins a un màxim de 190 punts, atenent els següents criteris:

A. Per la titulació del personal monitor o entrenador, amb llicència amb vigor expedida per la federació corresponent, i amb llicència esportiva en actiu (s'ha de justificar aportant el corresponent carnet d'entrenador/a o llicència federativa en vigor; si una mateixa persona és monitora o entrenadora de diferents equips, només es valorarà 1 vegada), fins a un màxim de 20 punts:

Estudis relacionats amb l'activitat física i l'esport

Llicenciat/da o Graduat en Ciències de l'activitat física i l'esport

6 punts

Mestre/a d'educació física

4 punts

Tècnic/a superior en animació d'activitats físiques i esportives (TAFAD)

Grau superior de tècnic en ensenyament i animació socioesportiva

Grau superior de tècnic en condicionament físic

3 punts

Tècnic/a en conducció d'activitats fisicoesportives en el medi natural

Grau mitjà de tècnic en guia en el medi natural i temps lliure

2 punts

Titulacions específiques de l'esport en concret

Entrenador/a nivell 3, o PRO

5 punts

Entrenador/a nivell 2, o A

4 punts

Entrenador/a nivell 1, o B

Iniciador/a, o C

3 punts

2 punts

B. Per tenir esportistes o equips sèniors dins les categories de màxim nivell de competició, fins a un màxim de 10 punts:

Màxima categoria en la seva modalitat

5 punts

Segona categoria en la seva modalitat

2 punts

Tercera categoria en la seva modalitat

1 punt

S'entendrà per categories de màxim nivell aquelles tres categories immediatament superiors dins l'estructura competitiva oficial reconeguda per la federació corresponent.

En aquest sentit, serà obligatori per part de l'entitat sol·licitant, aportar un document de la federació a nivell nacional o un enllaç oficial, on es demostri l'estructura competitiva.

L'Ajuntament de Manacor es reserva el dret de validar la informació i, en cas de dubte, demanar aclariments a la federació corresponent.

C. Per nombre d'equips o esportistes fins a un màxim de 150 punts:

Esports col·lectius: punts per equip

5 punts

Esports individuals: punts per esportista

0,5 punts

Només es valoraran un dels dos casos. En el cas de que una entitat tingui esportistes en ambdues modalitats de competició, individuals i per equips, i no s'hagi especificat quina modalitat es vol que es tengui en compte per puntuar, l'òrgan instructor triarà l'opció en funció de la modalitat que més beneficii al total de la puntuació.

D. Pel foment de l'esport femení, amb un màxim de 10 punts:

Equips o equip

4 punts

Per equip mixtos

2 punts

Per cada equip femení sènior

5 punts

 

Punts addicionals:

1. Es concediran 10 punts addicionals als clubs o entitats esportives que estiguin integrades per almanco un 25% de tècniques i/o directives femenines.

2. Es concediran 10 punts addicionals als clubs o entitats esportives que estableixin un Portal de Transparència a les seves pàgines web per complir amb les noves necessitats que disposa la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Aquesta eina fa que el ciutadà, persona jurídica o beneficiari pugui obtenir des d'un punt únic, tota la informació relativa a les subvencions o altres dades públiques i així pugui ser difosa amb més facilitat.

3. Per tal que la Comissió Tècnica Avaluadora pugui valorar la puntuació obtinguda per les entitats que sol·licitin la subvenció per la Línia B, s'hauran de presentar els models valoració de punts amb relació als esportistes i valoració de punts en relació al personal tècnic i directiu degudament emplenats amb les dades concretes de l'entitat/club/associació (aquests models són facilitats a la seu telemàtica un cop que s'inicia el tràmit de sol·licitud de la subvenció).

7.2. Línies A, C i D

● Línia A: Un import cert de 1.000 € per cada sol·licitud que compleixi els requisits per ser beneficiaris, sempre que es justifiqui correctament almenys dit import.

● Línia C: Un import de 400 € per cada sol·licitud que compleixi els requisits per ser beneficiaris, sempre que es justifiqui correctament almenys dit import.

En aquesta línia, les despeses subvencionables són passatges d'avió o vaixell i despeses de pernoctació, per competicions fora de l'illa, sempre que la competició sigui federada i vagi per classificació.

● Línia D: Per cada sol·licitud que compleixi els requisits per ser beneficiaris, sempre que es justifiqui correctament almenys l'import assignat, segons els següents criteris, i amb un límit màxim de 4.000 € pel total de sol·licituds que pugui fer una mateixa entitat (si una entitat fa més d'una sol·licitud per subvencions diferents esdeveniments esportius, sumant el total de l'ajut que li correspondria segons els criteris establerts, màxim es podrà beneficiar de fins a 5.500 €):

Durada/ Àmbit territorial

Insular/ Popular

Autonòmic

Nacional

1 dia

2.000 €

2.500 €

3.000 €

2-3 dies

2.500 €

3.000 €

3.500 €

4 o més dies

3.000 €

3.500 €

4.000 €

S'estableixen els següents complements, que s'afegiran a l'import anterior segons correspongui:

  • Ciutat de Manacor: 500 €
  • Esdeveniment de caràcter internacional: 2.000 €

Exemple: esdeveniment de 2-3 dies, d'àmbit autonòmic i el nom de l'esdeveniment contingui Ciutat de Manacor (3.000 € + 500) import de la subvenció 3.500 €.

8. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

Termini

Per totes les línies, el termini per a la presentació de sol·licituds serà de quinze dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOIB i fins que s'esgotin les partides pressupostàries.

Qualsevol sol·licitud presentada fora de termini no serà admesa tràmit.

Presentació

Les sol·licituds d'ajudes econòmiques es formularan davant l'Ajuntament de Manacor, segons els models oficials i acompanyant la documentació indicada en cada cas.

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC, d'ara endavant), les formes per presentar les sol·licituds són les següents:

  • Telemàticament: Mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Manacor. Per poder dur a terme el registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin. Aquesta forma és l'obligatòria per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions pels articles 3 i 14.2 de la LPAC i opcional per a les persones físiques.
  • Presencialment (només per a persones físiques): Al Registre General de l'Ajuntament de Manacor (Planta baixa de l'edifici plaça Convent), de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres.

Les entitats, clubs, associacions i fundacions esportives legalment constituïdes, únicament poden presentar una sola sol·licitud de subvenció dintre de cada línia i cada convocatòria anual de subvencions, exceptuant les sol·licituds efectuades per la línia D (si un mateix club fa una sol·licitud per les línies A, B i D, aquesta última la podrà fer de forma independent, depenent la sol·licitud de les dates de realització de l'esdeveniment esportiu en concret).

Les persones interessades, que compleixin els requisits que determinen aquestes bases, han de presentar una sol·licitud per a cada activitat d'acord amb el model facilitat i acompanyar-la amb la documentació indicada.

9. Formalització de sol·licituds i justificació de la subvenció 9.1. Formalització

Les sol·licituds per obtenir la subvenció s'han de presentar mitjançant els annexos i models que es faciliten en aquestes bases reguladores (línia C) i mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament (línies A, B i D). Pel cas que les persones físiques sol·licitants de la línia C vulguin fer la tramitació electrònica, els annexos i models requerits es faciliten un cop que s'inicia el mateix tràmit telemàtic.

Les persones obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració Pública (línies A, B i D), han de presentar la sol·licitud, amb la documentació i els annexos que l'acompanyen mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor, al catàleg de tràmits, hi haurà habilitat un apartat de subvencions per cada línia. En aquest sentit, només seran vàlides les aportacions de documentació que es facin mitjançant la seu electrònica.

Els annexos que han de presentar les entitats esportives que sol·licitin la subvenció en la seva modalitat de línies A, B i D seran:

  • Annex 1. Ratificació de dades de l'entitat esportiva, autorització i declaració responsable.
  • Annex 2. Memòria econòmica i projecte descriptiu de l'activitat
  • Annex 3. Declaració responsable
  • Annex 4. Autorització d'obtenció de dades AEAT i TGSS
  • Annex 5. Declaració de veracitat de dades bancàries
  • Annex 6. Model de compte justificatiu
  • Annex 6.1. Memòria de l'actuació per la justificació
  • Annex 7. Mesures de difusió que s'adoptaran, tant a competicions com esdeveniments. Aquestes mesures de difusió han de deixar constància de la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Manacor
  • Annex 8. Certificat negatiu de delictes sexuals
  • Annex 9. Declaració que es farà un ús responsable de les instal·lacions durant la temporada 2025-2026 i que es promourà la igualtat a l'esport en qüestió, en compliment de la Llei 2/2023, 7 de febrer, de l'Esport a les Illes Balears.

Els annexos núm. 1, 2, 3, 4, 8 i 9 s'hauran de presentar obligatòriament amb la sol·licitud o com a màxim dins el termini màxim de presentació de sol·licituds atorgat.

Per altre banda, els annexos núm. 5, 6, 6.1 i 7 serà optatiu aportar-los conjuntament amb la sol·licitud o dins el termini màxim de presentació de sol·licituds, no obstant s'hauran d'aportar obligatòriament en un moment posterior als efectes de la justificació de la subvenció i, en qualsevol cas dins el termini màxim per a justificar la subvenció d'acord amb l'establert a l'apartat 9.2 d'aquestes bases, és a dir fins dia 1 de febrer de 2025.

Tots els annexos s'han de presentar en format PDF i DEGUDAMENT EMPLENATS i SIGNATS.

Les persones esportistes que sol·licitin la subvenció en la seva modalitat de línia C, poden optar per fer-ho presencialment o mitjançant la seu electrònica. Per aquelles persones que ho facin presencialment mitjançant el Registre General de l'Ajuntament (com s'especifica a l'apartat 8 d'aquestes bases), han de presentar, junt amb la sol·licitud, els següents annexos i models degudament emplenats i signats.

  • Annex 1. Ratificació de dades de la persona esportista, autorització i declaració responsable.
  • Annex 2. Projecte descriptiu de l'activitat per persones esportistes individuals.
  • Annex 3. Declaració responsable
  • Annex 4. Autorització d'obtenció de dades per procediments electrònics per a la sol·licitud de subvencions i ajuts
  • Annex 5. Declaració de veracitat de dades bancàries
  • Annex 6. Model de compte justificatiu
  • Annex 7. Mesures de difusió que s'adoptaran, tant a competicions com esdeveniments. Aquestes mesures de difusió han de deixar constància de la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Manacor

Els annexos núm. 1, 2, 3 i 4 s'hauran de presentar obligatòriament amb la sol·licitud o com a màxim dins el termini màxim de presentació de sol·licituds atorgat.

Per altre banda, els annexos núm. 5, 6 i 7 serà optatiu aportar-los conjuntament amb la sol·licitud o dins el termini màxim de presentació de sol·licituds, no obstant s'hauran d'aportar obligatòriament en un moment posterior als efectes de la justificació de la subvenció i, en qualsevol cas dins el termini màxim per a justificar la subvenció d'acord amb l'establert a l'apartat 9.2 d'aquestes bases, és a dir fins dia 1 de febrer de 2025.

A més de la documentació assenyalada anteriorment, s'haurà de presentar la següent obligatòriament al moment de la sol·licitud:

Per part de les entitats, clubs o associacions esportives (telemàticament):

  • Fotocòpia de la Targeta d'Identificació Fiscal de l'entitat.
  • Fotocòpia del DNI del representant de l'entitat que sol·licita la subvenció.
  • Fotocòpia dels estatuts inscrits en el registre oficial corresponent, degudament legalitzats, en els qual haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre.
  • Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions tributàries, d'acord amb el que disposa l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS, d'ara endavant), si no s'autoritza a l'Ajuntament per a la seva obtenció.
  • Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social d'acord amb el que disposa l'article 14.1.e LGS, si no s'autoritza a l'Ajuntament per a la seva obtenció.
  • Només per la línia B:
    • Llistat federatiu enumerat indicant el nom complet de totes les persones participants federades, jugadores o inscrites al club o entitat esportiva, agrupats segons categoria, grups o equips corresponents.
    • Models valoració de punts en relació amb els esportistes i valoració de punts en relació al personal tècnic i directiu degudament emplenats amb les dades concretes de l'entitat/club/associació.

Per part dels i les esportistes individuals:

  • Fotocòpia del DNI de la persona que rep la subvenció. En cas que sigui menor d'edat, també s'ha d'adjuntar la fotocòpia del DNI de la persona que n'exerceix la representació legal.
  • Fotocòpia de la llicència federativa o equivalent que estigui en vigor.
  • Certificació (de l'entitat o federació pertinent) d'estar inscrit o d'haver participat en les diferents competicions per les quals s'atorga aquesta subvenció.

Si qualsevol model facilitat de sol·licitud (annexos) no compleix els requisits establerts en aquestes bases i en la futura convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir la persona interessada, una única vegada i de manera telemàtica, perquè aporti la documentació o esmeni la falta en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.2. Justificació

Per totes les línies, la documentació corresponent a la justificació de la sol·licitud o sol·licituds efectuades es podrà presentar al mateix moment de formalitzar la sol·licitud o en un moment posterior, amb un límit temporal màxim a dia 1 de febrer de 2026.

Ara bé, les despeses que es pretenguin justificar amb càrrec a la subvenció s'han d'haver realitzat dins el termini que comprenen aquestes bases i que comprendrà la convocatòria, és a dir, d'entre l'1 de novembre de 2024 a 31 d'octubre de 2025.

Pel que fa a les línies que tenen assignat un import cert, únicament es revisarà la documentació fins a arribar a l'import concertat per a cada línia. Pel que fa a la resta, es revisarà tota la documentació presentada, tenint en compte el límit màxim de subvenció a rebre.

La justificació es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat, mitjançant l'aportació de la següent documentació, seguint l'establert en l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions:

Annex 5. Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

Annex 6. Model de compte justificatiu. Aquest annex inclou:

  • Declaració responsable d'haver fet el projecte o activitat subvencionada, on es detallin els ingressos i les despeses que se n'han derivat, assenyalant-ne l'import i la procedència.
  • Declaració responsable conforme les factures presentades per justificat la subvenció atorgada no supera el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l'IVA.
  • Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, assenyalant-ne l'import i la procedència.
  • La relació classificada de despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, import, data d'emissió i data de pagament.
  • Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats i la documentació acreditativa del pagament de les mateixes pel valor de la quantitat subvencionada.

Annex 9. Mesures de difusió adoptades.

Aquestes mesures han de ser evidenciades preferentment per mitjà d'imatges o captures. Per mesures de difusió, s'admeten publicacions a xarxes socials amb peus de publicació com “L'Ajuntament de Manacor col·labora…” o etiquetar l'Ajuntament a la publicació. També és admès el material tipus camisetes, trofeus, gorres, etc. amb el logotip de l'Ajuntament de Manacor. (Veure més a l'apartat 15, Publicitat)

A més, s'ha de presentar una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de les subvencions, amb les activitats que s'han fet i els resultats obtinguts, la temporalització, mitjans de difusió utilitzats, l'avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient, incloent imatges justificatives.

Són subvencionables les despeses que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat esportiva o que siguin necessàries per desenvolupar-la.

La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, en funció de la forma en què s'ha efectuat el pagament, ha de ser la següent:

- Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

  • Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona o entitat beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament. No s'admetran captures de pantalla de la transferència sense que figurin totes aquestes dades.

- Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Copia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut o,
  • extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
  • certificat de l'entitat bancària en què consti el nombre de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

- Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número de compte que s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es dona la impressió mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

- Pagament mitjançant targeta de crèdit:

  • Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui a la factura o,
  • extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se por un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

- Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec i
  • extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

- Pagament en efectiu:

  • Rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la firma ha de figurar el nom, els llinatges i el nombre de DNI de la persona que firma. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import fins a 500 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

10. Òrgan competent per ordenar, instruir i emetre la resolució provisional del procediment

L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de l'ajut previst en aquestes bases és el departament d'Esports. Serà el competent per rebre, ordenar i avaluar en un primer moment les sol·licituds i documentació aportada, d'acord amb els criteris establerts en les presents bases reguladores. Aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries i convenients per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades que figurin a les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda.

A més, es procedeix a crear una comissió tècnica avaluadora en compliment de l'art. 22.1 de la LGS per emetre un informe provisional respecte al resultat de l'avaluació efectuada de les sol·licituds. Tal com estableix el citat article i l'Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor en l'article 7, la composició de l'òrgan col·legiat serà l'establert en les bases reguladores. D'aquesta forma, la Comissió Tècnica Avaluadora serà presidida pel regidor o regidora del departament d'esports i estarà integrada pels següents vocals: un tècnic o tècnica d'esports, un tècnic o tècnica d'administració general i un funcionari o funcionària adscrit a Intervenció. Així mateix, actuarà com a secretari o secretària, amb veu però sense vot, un funcionari o funcionària adscrit al departament d'Esports. La Comissió Tècnica Avaluadora queda constituïda legalment amb l'assistència de tots els membres o els seus substituts, si escau.

La Comissió Tècnica Avaluadora designada emetrà un informe provisional respecte al resultat de l'avaluació efectuada respecte cada sol·licitud indicant els beneficiaris i les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin de ser desestimades o aquelles en què manca documentació o el compliment de determinats requisits.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Tècnica Avaluadora formularà proposta de resolució provisional de concessió, degudament motivada, la qual es notificarà a les persones i entitats interessades, concedint un termini de 10 dies hàbils per presentar al·legacions.

Examinades les al·legacions presentades si fos el cas, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.

Aquesta última proposta de resolució definitiva serà duta a Junta de Govern Local, ja que és l'òrgan competent per aprovar i concedir les subvencions definitives. Aquesta resolució aprovada per la Junta de Govern Local determinarà la quantia d'ajut concedida prèvia justificació i incorporarà, si escau, les condicions i obligacions a què quedaria subjecta la persona beneficiària.

La Comissió Tècnica Avaluadora es podrà reunir tants cops com siguin necessaris per tal d'emetre els informes pertinents quan, si fos el cas, hi hagués a l'expedient un volum considerable de sol·licituds degudament formulades i justificades, de forma que es pugui resoldre aquesta convocatòria en diferents remeses.

11. Supòsits de denegació i d'inadmissió

S'inadmetran les sol·licituds en els supòsits següents:

a. Falta de legitimació del sol·licitant.

b. Que es tracti d'actuacions no subvencionables.

c. Que la sol·licitud sigui presentada fora de termini.

d. Que la sol·licitud manqui manifestament de fonament.

e. Que la sol·licitud no es presenti en la forma prevista en el punt 9 de les presenta bases.

Es denegaran les sol·licituds en els supòsits següents:

a) Quan l'import de la subvenció o ajuda concedida sigui de quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions d'altres administracions públiques o entitats privades, superi el cost total de l'activitat desenvolupada per l'entitat.

b) Quan l'objecte pel qual es demana la subvenció no s'adeqüi a la finalitat de la convocatòria o no compleixi els requisits prevists per ser entitat beneficiària.

c) Entitats sancionades pel Patronat Municipal d'Esports de l'Ajuntament de Manacor amb la pèrdua de l'autorització de l'ús d'instal·lacions esportives de l'Ajuntament de Manacor, imposades en l'any immediatament anterior a aquesta convocatòria i fins a la resolució de la mateixa.

d) Quan les entitats beneficiaris de l'anterior convocatòria no haguin fet un bon ús de les instal·lacions esportives, incomplint la declaració responsable presentada en tal sentit.

12. Incompliments i reintegrament de la subvenció

L'incompliment de les condicions/obligacions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes previstos a l'article 37 de la Llei 38/2013, de 17 de novembre i l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Manacor. Així mateix, es podran imposar les sancions administratives i exigir les responsabilitats previstes en l'ordenança municipal.

En aquest sentit, si després d'haver cobrat la subvenció, una comprovació o un control financer per part dels serveis de l'Ajuntament posa de manifest la falta de pagament, total o parcial, de les despeses justificades per part de la persona o entitat beneficiària, es podrà exigir el reintegrament, respecte del qual s'ha d'aplicar el principi de proporcionalitat.

Així mateix, l'incompliment per part de les entitats, clubs, associacions esportives o persones esportistes de qualsevol de les obligacions esmentades en l'apartat cinquè de les presents bases serà motiu d'exclusió en el cas que es presentin a les properes convocatòries.

Per la resta de causes que donen lloc al reintegrament de la subvenció, així com al procediment d'aquest, s'està a l'establert en els articles 36 i següents de la LGS, al RLGS i a l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Manacor.

13. Notificació i termini per resoldre

Totes les notificacions i comunicacions es realitzaran telemàticament en l'adreça electrònica que les persones i entitats beneficiàries indiquin a la sol·licitud.

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-ho és de sis mesos, des de la data de presentació de la sol·licitud per part de l'entitat o persona interessada.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les entitats interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

14. Normativa d'aplicació

En tot allò no previst en aquestes bases s'estarà al que disposa l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor, publicada al Butlletí de les Illes Balears, núm. 175 de 24 de novembre de 2007. Igualment, són aplicables els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com el seu reglament; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin aplicables.

15. Publicitat

El text íntegre d'aquestes bases i així mateix la convocatòria de les mateixes es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web municipal i a la Base de Dades Nacionals de Subvencions.

Les entitats beneficiàries hauran de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament de Manacor en l'execució de les accions/activitats que s'han duit a terme amb l'ajut aconseguit mitjançant la convocatòria de 2025. Aquesta publicitat es podrà mostrar en cartells, anuncis, fullets, elements de propaganda, roba, complements, xarxes socials i mitjançant qualsevol altre mitjà de difusió que serveixi de suport, sempre que sigui possible per qüestions de temporalitat. S'entendrà completa aquesta publicitat amb la inclusió del logotip de l'Ajuntament de Manacor, de conformitat amb l'article 18 de la LGS.

Si no s'hagués duit a terme aquesta obligació, es concediran dues alternatives per part de l'Ajuntament, d'acord amb en Reial Decret 887/2016, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de la LGS:

a) Si encara es pogués dur a terme la difusió, l'Ajuntament haurà de requerir als clubs o esportistes per adoptar les mesures de difusió en un termini no superior a 15 dies hàbils, comunicant les conseqüències que de l'incompliment es poguessin derivar. No es podrà adoptar cap decisió de revocació sense que l'Ajuntament no hagués pogut donat compliment al tràmit esmentat. Durant el termini de justificació, s'adjuntaran les evidències de les mesures de difusió indicades a la sol·licitud o requerides per l'òrgan instructor.

b) Si no es pogués dur a terme, per un transcurs del temps excessiu, l'Ajuntament podrà establir mesures alternatives, sempre que aquestes permetin donar difusió a la subvenció. El requeriment també serà de 15 dies hàbils, indicant d'igual manera les conseqüències que de l'incompliment es poguessin derivar. Durant el termini de justificació, s'adjuntaran les evidències de les mesures de difusió indicades a la sol·licitud o requerides per l'òrgan instructor.

16. Informació i assessorament

Us podeu adreçar al Departament d'Esports per diferents vies:

  • Adreça de correu electrònic: esports@manacor.org
  • Presencialment a les oficines centrals del servei d'Esports: c/major núm. 22, planta 3. (Sol·licitant cita prèvia per correu o telèfon)
  • Telefònicament al número 971 84 91 00, Ext. 2104 / 673 03 85 41

17. Protecció de dades

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

El responsable del tractament de les dades dels interessats és l'Ajuntament de Manacor (CIF P0703300D, carrer del Convent, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de subvenció en règim de concurrència competitiva per promoure i facilitar l'accés a l'esport de competició i a la seva pràctica individual i col·lectiva.

El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. Tot i això, les dades es conserven amb finalitats d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

L'Ajuntament de Manacor té legitimació per al tractament de les dades a l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Manacor, tret que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

Els interessats tenen dret a accedir a les seves dades i sol·licitar la rectificació o, si escau, cancel·lació, oposició o supressió. Podeu sol·licitar la limitació o, si escau, oposar-vos al tractament de les vostres dades. Per exercir aquests drets, l'interessat pot fer-ho de les maneres següents:

a) Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a: Delegat de Protecció de Dades, Ajuntament de Manacor, plaça del Convent, 1, 07500 Manacor, Illes Balears.

b) Presencialment, mitjançant escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament de Manacor, o a través de qualsevol dels mitjans establerts a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

c) Per correu electrònic adreçat al Delegat de Protecció de Dades: dpd@manacor.org

18. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant la Batlia de l'Ajuntament de Manacor en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí de les Illes Balears, o directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 28/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puguin interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Manacor, a data de signatura electrònica (9 d'octubre de 2025)

El batle Miquel Oliver Gomila

Documents adjunts