Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL
Núm. 732990
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, a proposta de la directora general de Funció Pública, per la qual finalitza el procediment d’avaluació de competències professionals que s’ha d’aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre l’1 de febrer de 2024 i el 31 gener de 2025, i per la qual es posa a disposició de les persones avaluades els informes d’avaluació definitius
Versió PDF
En data de la signatura electrònica, la directora general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:
Antecedents
1. Per mitjà de Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, es va aprovar el procediment d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals, corresponent al període comprès entre l'1 de febrer de 2024 i el 31 de gener de 2025 (BOIB núm. 9, de 18 de gener de 2025).
2. El 10 d'abril de 2025 es varen publicar els informes provisionals d'avaluació en el Portal de Serveis al Personal dels superiors jeràrquics. Des d'aquesta data i fins dia 9 de juny de 2025, va quedar obert el termini perquè els superiors jeràrquics duguessin a terme les entrevistes de comunicació dels resultats a cadascuna de les persones avaluades.
3. Des del dia 12 de maig de 2025, totes les persones avaluades varen poder accedir al seu informe provisional d'avaluació mitjançant el Portal de Serveis al Personal.
4. A partir de la data de la realització de l'entrevista , o des del 10 de juny de 2025 si aquesta no s'havia efectuat, les persones avaluades varen poder presentar al·legacions a l'informe d'avaluació provisional. Aquest termini va finalitzar el 20 de juny de 2025.
5. Durant el termini citat al punt anterior, es varen presentar set al·legacions als informes d'avaluació provisionals.
6. En les sessions de 31 de juliol i 15 de setembre de 2025, la Comissió de Seguiment del Sistema d'Avaluació de Competències Professionals va analitzar les al·legacions presentades i va emetre els informes corresponents.
Fonaments de dret
1. L'article 20 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que les administracions públiques han d'establir sistemes que permetin avaluar l'acompliment del seu personal. L'avaluació de l'acompliment és el procediment mitjançant el qual es mesura i valora la conducta professional i el rendiment o l'assoliment de resultats.
2. L'article 39 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que les administracions públiques de les Illes Balears han d'implantar progressivament sistemes d'avaluació de l'acompliment del personal al seu servei, com a instrument per a la millora de la motivació, del rendiment i de la qualitat dels serveis públics. Els sistemes d'avaluació són públics i han de garantir l'objectivitat i la imparcialitat dels resultats, els quals s'han de tenir en compte tant en la promoció de la carrera professional com en la determinació dels conceptes retributius lligats a la productivitat, i poden donar lloc al reconeixement de recompenses. Per a l'avaluació de l'acompliment es tindran en compte els resultats obtinguts, els comportaments o les conductes professionals, els projectes implantats o executats i la resta de paràmetres que s'estableixin reglamentàriament.
3. Per mitjà de l'Acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre de 2017), es varen ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 18 d'octubre de 2017 i l'Acord del Comitè Intercentres de 2 d'octubre de 2017 pels quals s'aprova el sistema d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i laboral de serveis generals.
4. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol de 2025) va establir les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El punt 13 de l'annex de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, per la qual s'aprova el procediment d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals, corresponent al període comprès entre l'1 de febrer de 2024 i el 31 de gener de 2025, disposa que, una vegada que s'hagi emès l'informe sobre les al·legacions presentades a l'informe d'avaluació provisional o, si no se'n presenten, una vegada finalitzat el termini per presentar-les, la consellera competent en matèria de funció pública ha de dictar una resolució que finalitzi el procediment i posi a disposició de les persones avaluades els informes d'avaluació definitius.
Proposta de resolució
Propòs a la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social que dicti una resolució en els termes següents:
1. Disposar la finalització del procediment d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre l'1 de febrer de 2024 i el 31 de gener de 2025.
2. Elevar a definitius, des de la data de publicació de la Resolució, els informes provisionals de les persones avaluades corresponents a l'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals corresponent al període comprès entre l'1 de febrer de 2024 i el 31 de gener de 2025.
3. Posar a disposició de les persones avaluades els informes definitius en el Portal de Serveis al Personal.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant els Jutjats Contenciosos Administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (7 d'octubre de 2025)
La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social Catalina Teresa Cabrer González
La directora general proposant María Violeta Rodríguez Martínez