Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 731566
Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual s’estableix el procediment per avaluar la tasca desenvolupada pels directors dels centres docents públics no universitaris que finalitzen el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2026 i el procediment per optar a continuar en el càrrec per un nou període

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 30 de juny de 2026 finalitza el període d'exercici del càrrec dels directors dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats en data 1 de juliol de 2022 per un període de quatre anys mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent, de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 81, de 23 de juny), per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 27 de gener de 2022 (BOIB núm. 17, d'1 de febrer, amb correcció d'errades publicada al BOIB núm. 26, de 17 de febrer) i mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent, de 13 de juny de 2022 (BOIB núm. 78, de 16 de juny), per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'octubre de 2021 (BOIB núm. 144 de 21 d'octubre).

2. Així mateix, també finalitza el període d'exercici del càrrec dels directors dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats de manera extraordinària l'1 de juliol de 2024 per dos cursos (BOIB núm. 123, de 19 de setembre) i l'1 de juliol de 2025 per un curs (BOIB núm. 87, de 8 juliol).

3. La Llei 1/2022 d'Educació de les Illes Balears estableix a l'article 132 que l'avaluació de la funció directiva s'ha de basar en l'avaluació tant de la tasca com del projecte dels equips directius i hi han de participar el claustre, el consell escolar i la Inspecció Educativa. Afegeix que l'avaluació s'ha de dur a terme sobre els principals àmbits d'actuació reflectits en el projecte de direcció i s'han de tenir en compte els resultats de les avaluacions internes, les autoavaluacions i les avaluacions externes del centre.

4. L'article 33 del Decret 4/2023 de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina que l'Administració educativa, a través del Departament d'Inspecció Educativa (DIE), ha d'avaluar el director al final del seu mandat.

5. L'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats (BOIB núm. 17 de 3 de febrer) aprova les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors de centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta ordre recull també, a l'article 18, que els directors s'han d'avaluar al final del seu mandat, sigui aquest ordinari o extraordinari.

6. Aquesta avaluació ha de ser sobre la seva capacitat de lideratge pedagògic i de gestió i sobre els principals àmbits d'actuació reflectits en el projecte de direcció, i es tindran en compte els resultats de les avaluacions internes, les autoavaluacions i les avaluacions externes del centre. En l'avaluació han de participar-hi el claustre, el consell escolar i el DIE i s'ha de garantir la participació efectiva de tots els membres de la comunitat educativa.

7. De conformitat amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 136 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, els directors poden optar per continuar en l'exercici del càrrec, oït el consell escolar, si al final de cada període la tasca que han desenvolupat és avaluada positivament. Aquest apartat també determina que les administracions educatives podran fixar un límit màxim per a la renovació dels mandats.

8. Així mateix, l'article 37 del Decret 4/2023 delimita que els directors poden optar per continuar en l'exercici del càrrec fins a completar un total de dos períodes consecutius, prèvia avaluació positiva de la tasca desenvolupada al final del primer període. Transcorreguts els dos períodes, si el director vol continuar en el càrrec, ha de participar novament en el procediment de selecció.

9. Això no obstant, s'ha de tenir en compte que l'Ordre 5/2024 inclou una disposició transitòria única, sobre la durada del mandat dels òrgans de govern, que estableix que els directors i els altres membres de l'equip directiu dels centres públics nomenats amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta Ordre continuaran exercint les seves funcions pel període, incloent-hi les pròrrogues, que resultassin de l'aplicació de la normativa vigent en el moment de nomenar-los.

10. L'article 136.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, determina que els criteris i els procediments d'avaluació del director han de ser públics.

11. L'annex 2 de l'Ordre 5/2024 assenyala els criteris que s'han de tenir en compte en l'avaluació dels directors, en relació amb les funcions del director que s'estableixen al Decret 4/2023, les quals inclouen els criteris de l'article 7 del Decret 81/2004, de 17 de setembre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per a l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears.

12. L'article 33 del Decret 4/2023, de 13 de febrer, estableix que l'avaluació de la funció directiva és indispensable per a la renovació en l'exercici del càrrec i per al reconeixement personal i professional i que l'avaluació negativa suposa la no renovació del càrrec.

13. La Conselleria d'Educació i Universitats, segons l'article 18.2 de l'Ordre 5/2024, mitjançant una resolució de la Directora General de Planificació i Gestió Educatives, ha de convocar el procés d'avaluació de la tasca desenvolupada pels directors de centres docents i el procés per a optar a continuar en el càrrec per un nou període.

14. D'acord amb el que s'ha exposat anteriorment, és necessari establir el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics que finalitzen el període d'exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2026. Així mateix, s'ha d'establir el procediment que han de seguir els directors que poden optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març).

4. El Decret 81/2004, de 17 de setembre (BOIB núm. 134, de 25 de setembre), modificat pel Decret 136/2007, de 31 d'octubre (BOIB núm. 167, de 8 de novembre), que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per a l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears.

5. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, modificat pel Decret 42/2025, d'1 d'agost (BOIB ext núm. 100 de 4 d'agost) pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària, i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 16 de febrer).

6. El Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears (BOIB núm. 66, de 18 de maig).

7. L'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 17, de 3 de febrer).

8. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm.152, de 14 de desembre).

9.El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A l'article 2, apartat 4, regula l'estructura orgànica de la Conselleria d'Educació i Universitats (BOIB ext núm. 91 de 14 de juliol).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Establir el procediment que s'ha de seguir per avaluar els directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el seu mandat el 30 de juny de 2026, el qual es descriu a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Establir el procediment que s'ha de seguir per renovar els directors que acaben el seu mandat el 30 de juny de 2026 i poden optar a continuar en el càrrec per un nou període, el qual es descriu a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aplicar, en el marc del procés de renovació, el que preveu la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius.

4. Fer pública la relació dels centres en què s'ha d'avaluar el director perquè acaba el seu mandat, que apareix a l'annex 2.

5. Fer pública la relació dels centres en què el director finalitza el seu mandat i pot optar a continuar en l'exercici del càrrec per un nou període, que apareixen a l'annex 3.

6. Publicar el calendari d'aquest procediment que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

7. Establir els criteris d'avaluació de la funció directiva que s'han d'aplicar, que es descriuen a l'annex 5 d'aquesta Resolució.

8. Aprovar el model d'autoavaluació de la funció directiva, que apareix a l'annex 6.

9. Aprovar els models de certificats del claustre i el consell escolar sobre el resultat de l'avaluació del director i, si s'escau, la valoració sobre la coherència de l'actualització del projecte de direcció respecte del projecte educatiu de centre (PEC), que apareixen  a l'annex 7.

10. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entri en vigor l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (10 d'octubre de 2025)

La directora general de Planificació i Gestió Educatives Catalina M. Ginart Serrano

 

ANNEX 1 Bases que han de regir els procediments

1. Objecte

Aquesta Resolució té per objecte fixar el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el seu mandat el 30 de juny de 2026 i el procediment que han de seguir per renovar els directors que poden optar a continuar en el càrrec per un nou període.

En el procediment d'avaluació es tendran en compte, per una banda, els directors  nomenats d'acord amb l'article 136.1 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i, per l'altra, els nomenats amb caràcter extraordinari, d'acord amb l'article 137 d'aquesta mateixa Llei.

S'entén com a mandat el període pel qual és nomenat un director. Aquest període va des de l'1 de juliol de l'any en què s'inicia, al 30 de juny de l'any en què es conclou. Qualsevol nomenament que comenci després de la data d'inici o que conclogui abans de la data d'acabament, no es considerarà un període complet.

El nomenament per un nou període d'exercici del càrrec de director està condicionat a l'avaluació positiva de la tasca desenvolupada durant el període anterior.

2. Procediment d'avaluació

1. El Departament d'Inspecció Educativa ha d'avaluar la funció directiva dels directors que finalitzen el seu mandat el 30 de juny de 2026, que figuren a l'Annex 2 d'aquesta Resolució, i ha d'elaborar un informe de valoració.

2. El cap del Departament d'Inspecció Educativa ha de designar els inspectors responsables de l'avaluació de cada director i ho ha de notificar als interessats. L'avaluació l'han de dur a terme, sempre que sigui possible, dos inspectors actuant de forma conjunta, un dels quals ha de ser, preferentment, l'inspector de referència del centre.

3. L'avaluació s'ha de realitzar d'acord amb el model elaborat pel Departament d'Inspecció Educativa, que ha de recollir els aspectes que apareixen a l'annex 5 d'aquesta Resolució, i el resultat de l'aplicació dels instruments d'avaluació dissenyats pel DIE per a aquest procés, els quals poden contenir entrevistes, anàlisis documentals, qüestionaris, etc.

4. Els directors que han de ser avaluats han d'emplenar, abans del 28 de novembre, el formulari específic del GestIB per a la memòria d'autoavaluació de la seva tasca i dels resultats obtinguts durant el mandat, d'acord amb el contingut del model d'autoavaluació de l'annex 6

5. El director trametrà a l'inspector de referència i al secretari del centre, la memòria d'autoavaluació, perquè aquest últim la difongui entre els membres del claustre i del consell escolar. Aquesta tramesa s'ha de fer als seus correus corporatius.

6. A l'inici del procés, l'inspector del centre informarà del procediment d'avaluació del director als membres del consell escolar i dels altres òrgans de govern i/o coordinació que es consideri convenients i els aclarirà els dubtes que els puguin sorgir sobre el contingut dels àmbits que s'han de tenir en compte en aquesta avaluació.

7. Un cop lliurat el formulari d'autoavaluació, els inspectors responsables de l'avaluació s'han de reunir amb el director avaluat per revisar-lo.

8. Amb caràcter general, l'avaluació dels directors per part del DIE haurà d'haver finalitzat el 30 de juny de 2026, exceptuant la dels directors dels centres que figuren a l'annex 3 d'aquesta Resolució que hagin presentat la sol·licitud de renovació per un nou període de 4 anys. En aquests casos l'avaluació per part del DIE haurà d'haver finalitzat el 6 de març de 2026.

9. El claustre de professors de cada centre, en sessió extraordinària, la qual no pot presidir el director avaluat ni cap membre de l'equip directiu, ha de valorar la tasca desenvolupada pel director. Aquest claustre l'ha de convocar el director del centre i l'ha de presidir el professor amb més antiguitat al centre; en cas d'igual antiguitat, el de més edat. El secretari ha de ser el professor de menys edat del claustre, el qual és l'encarregat de trametre al Departament d'Inspecció Educativa el certificat del claustre amb el resultat de la valoració (positiva o negativa). A més a més, s'ha de tenir en consideració la memòria d'autoavaluació del director.

10. Els consells escolars de cada centre, en sessió extraordinària, la qual no pot presidir el director avaluat ni cap membre de l'equip directiu amb dret a vot, han de valorar la tasca desenvolupada pel director. Aquest consell escolar l'ha de convocar el director del centre i l'ha de presidir el professor que en formi part amb més antiguitat al centre; en cas d'igual antiguitat, el de més edat. Aquest professor és l'encarregat de trametre al Departament d'Inspecció Educativa el certificat del consell escolar amb el resultat de la valoració (positiva o negativa). A més a més, s'ha de tenir en consideració la memòria d'autoavaluació del director.

11. S'ha de tenir en compte que en el cas que les valoracions del claustre i/o del consell escolar siguin negatives, s'han de motivar convenientment.

12. L'assistència del director i dels altres membres de l'equip directiu a aquestes sessions extraordinàries del claustre i del consell escolar és voluntària.

13. L'informe de valoració de la funció directiva de la inspecció educativa ha de recollir:

a) Els resultats de la valoració del desenvolupament de la tasca directiva al llarg de tot el període d'exercici del càrrec de director, d'acord amb el que s'estableix al punt  2.3 d'aquest annex 1.

b) L'anàlisi de la memòria d'autoavaluació del director avaluat.

c) Els resultats de la valoració del claustre sobre la tasca desenvolupada pel director.

d) Els resultats de la valoració del consell escolar sobre la tasca desenvolupada pel director.

e) Les propostes de millora per al funcionament del centre que hagin sorgit al llarg del procés d'avaluació.

14. Un cop elaborat l'informe, s'ha de donar audiència prèvia al director, per fer-li arribar les conclusions de l'avaluació.

15. Posteriorment, s'obrirà un període de tres dies,  comptadors des del l'endemà de la reunió, perquè el director pugui presentar al·legacions a l'informe davant els  inspectors responsables de l'avaluació.

16. Finalment, el Departament d'Inspecció Educativa ha de trametre l'informe de valoració amb la qualificació global de l'avaluació (positiva o negativa) a la directora general de Planificació i Gestió Educatives.

 

3. Comunicació de l'opció de continuar en el càrrec

Els directors dels centres docents públics que figuren en l'annex 3 disposen d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, per comunicar l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys.

La comunicació de l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat per a aquest efecte que es troba a la microweb del Departament de Planificació i Centres (a l'apartat Directors) i en la Seu electrònica de la CAIB.

Per poder emplenar i tramitar la comunicació es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:

- Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.

- DNI electrònic o certificat digital personal reconegut del sol·licitant, no del que disposa com a representant del centre.

La comunicació s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació.

La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la comunicació, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considerarà vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

La Direcció General de Planificació i Gestió Educatives publicarà el 5 de novembre les llistes provisionals dels directors que han optat a la renovació i els que no.

Els directors disposen d'un termini de 4 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals, per al·legar els defectes que hagin motivat l'exclusió d'aquestes. Les al·legacions s'han de presentar davant la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la mateixa microweb del Departament de Planificació i Centres i en la seu electrònica de la CAIB. La directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de resoldre en un termini no superior a cinc dies hàbils.

La Direcció General de Planificació i Gestió Educatives publicarà el 14 de novembre les llistes definitives dels directors que han optat a la renovació i els que no.

4. Procediment de renovació

1. A més d'avaluar la funció directiva, el Departament d'Inspecció Educativa ha d'avaluar també l'actualització del projecte de direcció dels directors que finalitzen el mandat el 30 de juny de 2026 i han optat per renovar el càrrec per un nou període.

2. Els directors que optin per renovar el càrrec per un nou període, juntament amb la memòria d'autoavaluació de la seva tasca i dels resultats obtinguts durant el mandat, han de presentar la proposta d'actualització del projecte de direcció, d'acord amb el que s'estableix al punt 5 d'aquest annex.

3. Per dur a terme l'avaluació d'aquests directors, s'ha de seguir el procediment que es determina al punt 2 d'aquestes bases i, a més a més, s'ha de valorar la proposta d'actualització del projecte de direcció.

4. A l'inici del procés, l'inspector del centre informarà del procediment de renovació del director als membres del consell escolar i dels altres òrgans de govern i/o coordinació que es consideri convenient i els aclarirà els dubtes que els puguin sorgir sobre aquest procediment i sobre la coherència de l'actualització del projecte de direcció respecte del PEC.

5. El director del centre penjarà al GestIB, a l'apartat Documents Institucionals, l'actualització del projecte de direcció, i trametrà a l'inspector de referència i al secretari del centre, la memòria d'autoavaluació, d'acord amb l'annex 7, perquè la difonguin entre els membres del claustre de professorat i del consell escolar, abans del 28 de novembre.

6. Un cop lliurats el formulari d'autoavaluació i la proposta d'actualització del projecte de direcció, els inspectors responsables de l'avaluació s'han de reunir amb el director avaluat per a revisar-los.

7. En les sessions extraordinàries del claustre i del consell escolar esmentades als punts 2.9 i 2.10, a més de valorar la tasca desenvolupada pel director, en el cas dels directors que opten per continuar un nou període, s'ha de valorar també l'actualització del projecte de direcció. D'una banda, el certificats han d'incloure el resultat de la tasca desenvolupada (positiu o negatiu), i per l'altra, la valoració sobre la coherència de l'actualització del projecte de direcció respecte del PEC.

8. S'ha de tenir en compte que si la valoració sobre la coherència de l'actualització del projecte de direcció respecte del PEC és negativa, s'ha de motivar convenientment.

9. L'informe de valoració de la funció directiva de la inspecció educativa que s'esmenta a l'apartat 2.13 també ha d'incloure, en aquest cas, la valoració de l'actualització del projecte de direcció.

10. Un cop elaborat l'informe, s'ha de donar audiència prèvia al director, per tal de fer-li arribar les conclusions de l'avaluació.

11. S'obrirà un període de tres dies,  comptadors des del l'endemà de la reunió, perquè el director pugui presentar al·legacions a l'informe davant els  inspectors responsables de l'avaluació.

12. Finalment, abans del dia 6 de març de 2026, el Departament d'Inspecció Educativa ha de trametre l'informe de valoració amb la qualificació global de l'avaluació (positiva o negativa) a la directora general de Planificació i Gestió Educatives.

13. L'avaluació positiva suposa la renovació en l'exercici del càrrec i la negativa la no renovació.

5. Proposta d'actualització del projecte de direcció

1. Els directors que hagin optat per continuar en el càrrec han d'elaborar la proposta d'actualització del seu projecte de direcció amb una mida màxima de 5 Mb i l'han d'incorporar al GESTIB, a l'apartat «Centre» «Documents institucionals» «Projecte de direcció» amb el títol «Actualització del projecte de direcció per al període 2026-2030» entre el 5 i el 28 de novembre . Un cop l'hagi incorporada, ho ha de comunicar a l'inspector de referència.

En el cas d'haver incorporat al GESTIB més d'una proposta d'actualització, sense eliminar-ne l'anterior, es considerarà vàlida la darrera que s'hi hagi incorporat.

2. D'acord amb el que estableix l'article 17 de l'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats, la proposta d'actualització del projecte de direcció, que servirà de referent per a l'avaluació del període de mandat següent, ha d'incloure almenys una valoració relativa a la consecució dels objectius plantejats en el projecte anterior, propostes de millora i, si s'escau, el plantejament de nous objectius per al període següent que, d'acord amb el PEC, determinaran, després d'haver-lo aprovat el claustre i el consell escolar, les línies estratègiques d'actuació i de consecució dels objectius del centre docent. El projecte de direcció concebut en aquests termes serà vigent durant el nou període de mandat.

3. Finalment, si l'avaluació i la proposta de continuïtat de la inspecció educativa és positiva, el director, vist l'informe d'avaluació, ha de donar forma definitiva al seu projecte de direcció, incloure-hi propostes de millora, donar-lo a conèixer al claustre i al consell escolar i incorporar-lo al GestIB a l'apartat «Centre» «Documents institucionals» «Projecte de direcció».

4. El projecte de direcció, un cop aprovat pel claustre i el consell escolar, esdevindrà el pla estratègic del centre per als propers quatre anys del mandat, i serà vinculant per a tots els membres de la comunitat educativa.

6. Nomenament per un nou període

La directora general de Planificació i Gestió  Educatives ha de proposar al director general de Personal Docent i Centres Concertats el nomenament dels directors que hagin obtingut de la inspecció educativa una avaluació positiva de la tasca desenvolupada i de l'actualització del projecte de direcció.

Correspon a la directora general de Personal Docent i Centres Concertats dictar la resolució de nomenament, amb efectes des de l'1 de juliol de 2026 i per un període de quatre anys, dels directors que hagin obtingut una qualificació global positiva en l'avaluació. Contra aquesta Resolució, que posa fi al procediment, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats.

La directora general de Personal Docent i Centres Concertats i la directora general de Planificació i Gestió Educatives han de resoldre totes les qüestions que siguin necessàries de forma pertinent per dur a bon terme el que es preveu en aquesta Resolució.

Respecte de la competència per tramitar el procediment, d'acord amb el Decret 1/2024, de 4 de gener (BOIB  núm. 3, de 5 de gener), corresponen a la Direcció General de Planificació i Gestió  Educatives les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

Documents adjunts