Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 699059
Aprovació de la rectificació d'errors a l'Acord Regulador del Preu Públic pel servei d’utilització i de realització d’activitats esportives al complex esportiu de les piscines municipals de l'Ajuntament de Lloseta
Versió PDF
Es fa públic pel general coneixement que el Plenari de l'Ajuntament, en la sessió ordinària celebrada en data 24-09-2025, va aprovar la rectificació d'errors a l'Acord Regulador del Preu Públic pel servei d'utilització i de realització d'activitats esportives al complex esportiu de les piscines municipals de l'Ajuntament de Lloseta. Segons preveu l'article 49 Llei 7/1985, de 2 d'abril, el text íntegre de l'Acord Regulador rectificat es publicarà en el BOIB i serà d'aplicació a partir del dia de la seva publicació en el BOIB.
Lloseta, signat electrònicament (1 d'octubre de 2025)
La batlessa Francisca Campins Fernández
S'insereix a continuació el text íntegre de l'Acord Regulador:
ACORD REGULADOR DEL PREU PÚBLIC PEL SERVEI D'UTILITZACIÓ I DE REALITZACIÓ D'ACTIVITATS ESPORTIVES AL COMPLEX ESPORTIU DE LES PISCINES MUNICIPALS DE L'AJUNTAMENT DE LLOSETA
Article 1r Naturalesa, objecte i fonament
1.- De conformitat amb el que preveu l'article 127 en relació amb l'article 41 ambdós del RD legislatiu 2/2004, de 5 de març, text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, l'ajuntament de Lloseta s'estableix el preu públic per a la prestació del servei d'utilització i/o de la realització d'activitats esportives a les instal·lacions del Complex Esportiu de les piscines municipals (en endavant piscines municipals de Lloseta), que es regularà mitjançant el present acord de regulació.
2.- Objecte. Constitueixen l'objecte d'aquest preu públic els serveis i les prestacions motivats per l'assistència a les activitats realitzades o per la utilització de les instal·lacions de les piscines municipals.
Article 2n Subjecte passiu
1.- Estan obligats al pagament del preu públic, regulat en aquesta ordenança els qui es beneficiïn de l'ús i dels serveis existents a la piscina municipal coberta i/o exterior.
2.- Estan obligats al pagament les persones físiques o jurídiques que sol·licitin per a elles o per a terceres persones qualsevol dels serveis, prestacions o activitats assenyalats a l'article 3r següent.
Article 3er Tarifes
La quantia del preu públic aquí regulat serà la que es fixa en la tarifa per a cadascun dels diferents serveis/activitats dels apartats següents:
1. ABONAMENTS A LES INSTAL·LACIONS DEL GIMNÀS, PISCINA COBERTA I DESCOBERTA:
|
|
Familiar |
Joves |
Adults |
Gent gran (+65 anys) |
|
(12-25 anys) |
(26-64) |
|||
|
Anual |
402 |
167 |
219 |
145 |
|
Semestral |
230 |
120 |
138 |
115 |
|
Trimestral |
138 |
81 |
98 |
69 |
|
Mensual |
58 |
44 |
52 |
44 |
|
1 dia (piscina + gimnàs) |
6 |
6 |
6 |
6 |
* L'abonament familiar inclourà el matrimoni o parella de fet, i els fills menors de 18 anys.
2. ABONAMENT EXCLUSIVAMENT PER PISCINA DESCOBERTA (ESTIU):
|
|
Familiar (fills menors de 18) |
Joves |
Adults |
Gent gran (+65 anys) |
|
(12-25 anys) |
(26-64) |
|||
|
Diari |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
Setmanal |
40 |
40 |
40 |
40 |
|
Abonament estiu mensual |
50 |
30 |
35 |
30 |
|
Abonament estiu bimensual |
90 |
54 |
63 |
54 |
|
Abonament estiu complet (obertura de piscina completa) |
95 |
57 |
67 |
57 |
3. ACTIVITATS DIRIGIDES:
|
|
abonats |
no abonats |
|
Mensual |
48. |
54 |
|
Trimestral |
121 |
145 |
|
3 classes per setmana |
33 |
37 |
|
2 classes per setmana |
26 |
30 |
|
1 classe per setmana |
20 |
22 |
|
1 dia |
7 |
|
4. CURSOS DE NATACIÓ AMB MONITOR:
A) Quota mensual:
|
|
3 dies/setmana |
2 dies/setmana |
1 dia/setmana |
|||
|
abonats |
no abonats |
abonats |
no abonats |
abonats |
no abonats |
|
|
Nadons |
- |
- |
42 |
54 |
38 |
46 |
|
Infantil |
- |
- |
38 |
50 |
30 |
41 |
|
Joves (16-25 anys) |
- |
- |
38 |
50 |
30 |
41 |
|
Adults (26-64 anys) |
43 |
57 |
38 |
50 |
30 |
41 |
|
Gent Gran / Jubilats |
41 |
46 |
31 |
39 |
25 |
32 |
|
45 min natació + 45 min gimnàs |
- |
- |
50 |
63 |
- |
- |
|
Matronatació |
57 |
66 |
48 |
58 |
42 |
49 |
|
Pre i Post part |
52 |
62 |
44 |
54 |
- |
- |
|
Aquagym |
46 |
59 |
39 |
49 |
- |
- |
B) Quota trimestral:
|
|
3 dies/setmana |
2 dies/setmana |
1 dia/setmana |
|||
|
abonats |
no abonats |
abonats |
no abonats |
abonats |
no abonats |
|
|
Nadons |
- |
- |
110 |
144 |
99 |
123 |
|
Infantil |
- |
- |
95 |
137 |
83 |
109 |
|
Joves (16-25 anys) |
- |
- |
95 |
137 |
83 |
109 |
|
Adults (26-64 anys) |
109 |
153 |
95 |
137 |
83 |
109 |
|
Gent Gran / Jubilats |
94 |
120 |
78 |
101 |
68 |
80 |
|
45 min natació + 45 min gimnàs |
- |
- |
135 |
168 |
- |
- |
|
Matronatació |
152 |
174 |
137 |
151 |
106 |
128 |
|
Pre i Post part |
138 |
160 |
121 |
137 |
- |
- |
|
Aquagym |
111 |
160 |
95 |
137 |
- |
- |
5. LLOGUER D'UN CARRIL DE LA PISCINA COBERTA.
El preu serà de 30'00 euros/hora i carril. Es podrà llogar sempre i quan hi hagi disponibilitat. Totes les persones que l'emprin hauran d'estar abonades o pagar el seu accés al recinte amb la tarifa de la seva preferència.
Article 4t Reduccions i/o bonificacions:
A) Reduccions per persones amb discapacitat:
Per poder obtenir aquestes reduccions i/o bonificacions caldrà acreditar degudament el grau de discapacitat. Dites reduccions i/o bonificacions seran només aplicables a les inscripcions individuals.
- Grau de discapacitat entre 33% i 64% es farà un 25% de descompte en la inscripció als cursets de natació i a les classes dirigides i un 50% en els abonaments.
- Grau de discapacitat superior o igual al 65% es farà un 50% de descompte als cursets de natació i a les classes dirigides i un 100% en els abonaments.
B) Reduccions per membres de famílies nombroses o monoparentals:
- S'aplicarà una reducció del 20% en totes les inscripcions de membres de famílies nombroses o monoparentals.
C) Reduccions per persones o famílies amb recursos econòmics vulnerables:
- Les persones amb ingressos familiars inferiors a l'1'7 de l'IPREM vigent podran beneficiar-se d'un 15% de descompte sobre la tarifa. Aquest descompte serà acumulable a qualsevol de les reduccions anteriors, sempre i quan es compleixin els requisits d'aquestes.
Article 5è Obligació de pagament.
L'obligació de pagament del preu públic aquí regulat neix des que se sol·licita qualsevol dels serveis o activitats especificats a l'art. 3.
El pagament del preu públic s'efectuarà d'acord amb les normes de funcionament intern de la piscina municipal coberta.
Article 6è Normes de gestió.
1.- La recaptació del preu públic (tarifa), la realitzarà l'Ajuntament, mitjançant el personal propi adscrit a les instal·lacions, o bé mitjançant domiciliació bancària, pagament en efectiu o en targeta de crèdit. El responsable nomenat lliurarà a la persona/entitat sol·licitant del servei el corresponent rebut.
A les instal·lacions exteriors s'haurà de fer el pagament mitjançant targeta de crèdit, o altres formes de pagaments que es puguin facilitar, sempre i quan sigui possible.
2.- En cas d'abonament en efectiu o targeta bancària els pagaments han d'efectuar-se entre els dies 25 del mes en curs i fia 5 del mes següent. Si el pagament s'efectués amb posterioritat a les dates assenyalades l'usuari/a causarà baixa automàticament.
3.- En el supòsit de domiciliació bancària l'import de les quotes es carregaran entre el dia 1 i dia 5 del mes en curs. En cas de devolució les despeses originades seran a càrrec de l'usuari/a.
4.- En cas de baixa voluntària el/la usurari/a haurà de personar-se a les instal·lacions municipals de la piscina per comunicar-ho i signar l'imprès de baixa abans del dia 20 del darrer mes que vulgui estar inscrit/a.
5.- Únicament procedirà la devolució de quotes als/les inscrits/es als cursos o abonats que tinguin una inscripció superior al trimestre en els següents supòsits:
En cas d'incapacitat per a la pràctica de natació o gimnàstica, situació que s'haurà d'acreditar mitjançant justificació metge que així o especifiqui.
Quan l'abonat es canvií de domicili, i que aquest es trobi a més de 30 km de les instal·lacions esportives. Dit canvi de domicili s'haurà d'acreditar mitjançant certificat d'empadronament, contracte de Lloguer, o mitjançant la presentació d'altres documents que justifiquin el canvi de domicili.
En casos justificats de força major.
La devolució es realitzarà de forma proporcional als dies que restin de la subscripció.
6.- Les quotes que per qualsevol causa no s'hagin ingressat s'han d'exigir per la via de constrenyiment en la forma prescrita pel reglament general de recaptació i per les normes que el complementin o el substitueixin.
7.- La reserva de plaça per cursos següents d'usuaris ja inscrits només serà efectiva per aquells usuaris que acabin el curs actual (fins juny).
8.- L'Ajuntament informarà del funcionament de les inscripcions, abonaments, dates d'inici i final de cursos i demés informació que sigui d'interès pels usuaris de les instal·lacions a través de les seves xarxes socials, taulells informatius, web de l'ajuntament, xat de difusió i recepció de l'Ajuntament.
Article 7è Infraccions i sancions
Qualsevol usuari que no segueixi les normes establertes a les instal·lacions interiors i exteriors, així com les instruccions dels monitors i/o socorristes, podran ser expulsats de les instal·lacions.
En matèria d'infraccions i la seva corresponent sanció, cal tenir en compte el que disposa la legislació sobre règim local i disposicions complementàries o supletòries.
La imposició de sancions no impedeix, en cap cas, la liquidació i el cobrament de les quotes defraudades no prescrites.
Disposició final
1.- En tot allò que no és previst en aquest acord s'hi aplicarà el que s'estableix en la vigent llei de règim local i altres disposicions.
2.- Aquesta acord de regulació del preu públic entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el butlletí oficial de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB). El seu període de vigència s'ha de mantenir fins que s'esdevingui la seva modificació o la seva derogació expressa.- “